مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

معاون مالی مخابرات: هزینه توسعه باید توسط دولت و از درآمد حاصل از اپراتورها پرداخت گردد

مخابرات ما- معاون مالی مخابرات ایران در لایو اینستاگرامی گفت: هزینه توسعه باید توسط دولت و از درآمد حاصل از اپراتورها پرداخت گردد.

مخابرات ما- لایو اینستاگرامی مخابرات ایران، چهارشنبه شب با حضور دکتر زارع معاون مالی شرکت مخابرات ایران برگزار شد.

به نظر می رسید این لایو مسیر مشخصی را طی می کند.شاید این حس به دلیل عدم دخالت مجری در روند گفتگو بود اما در هر حال خود دکتر زارع مباحث مهمی را  مطرح کرد که به چند نکته اشاره می کنیم.

دکتر زارع همان ابتدا گفت هزینه ماهانه شرکت مخابرات حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان است در حالیکه افزایش درآمد حاصل از تعرفه جدید کلا در ۶ ماه آینده ۱۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود یعنی تمام افزایش تعرفه هزینه یک ماه مخابرات را هم پوشش نخواهد داد.

گفتنی این که  ۵ درصد از درآمد ناخالص دیتای ثابت و ۸ درصد از درآمد ناخالص مکالمات ثابت به دولت می رسد ضمن اینکه ۲۸ درصد درآمد ناخالص موبایل (همراه اول ایرانسل رایتل) سهم دولت است.

معاون مالی مخابرات تاکید کرد نگهداری وضعیت جاری طبق پروانه، وظیفه مخابرات است اما توسعه وظیفه دولت است اما هزینه این توسعه باید از محل دریافتی ۲۸ درصد ناخالص درآمد مکالمات و اینترنت اپراتورهای همراه  تامین گردد.

گفته می شود این نقدینگی باید توسط دولت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگردد و از طریق این وزارتخانه در توسعه ارتباطات هزینه گردد امری که قطعا بخش زیادی توسط مخابرات انجام می شود چرا که هیچ شرکتی گستردگی و قدرت مخابرات را ندارد.

ایشان در مورد تعیین وضعیت ایثارگران گفت مشکل فعلی مخابرات در عدم اجرا کمبود نقدینگی است اگر قرار است طرح را اجرا کنیم باید هزینه آن تامین گردد آن هم نه برای الان و یک سال  بلکه باید بصورت مداوم این هزینه تامین گردد وگرنه مخابرات توان اجرای  آن را با حدود ۶ تا ۷ هزار مشمول طرح نخواهد داشت.

دکتر زارع در بخش انتهایی سخنانش گفت در قالب دریافتی های رگولاتوری در طی این سالها حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از مخابرات و همراه اول دریافت کرده است اگر این مبلغ به مخابرات بر می گشت و صرف توسعه می شد همه ارتباطات کشور را نجات می داد.

تاکید معاون مالی در طی جلسه این بود که این تعدیل تعرفه هرگز مشکلات مخابرات را حل نخواهد کرد بلکه باید برای توسعه فیبر کمک دولت هم وجود داشته باشد.

 

 

1393810cookie-checkمعاون مالی مخابرات: هزینه توسعه باید توسط دولت و از درآمد حاصل از اپراتورها پرداخت گردد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
42 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    درمورد تعدیل نیرو استان مرکزی داره تعدیل میکنه تعدادی از نیروهاش رو به ماگفتن پایان قرار دامون اخرشهریور ماه هست لطفا اگر امکانش هست براتون پیگیری بفرمایید

    1. ناشناس می گوید

      کدوم قسمت کار میکنید؟

  2. خدمات اول هرمزگان می گوید

    ای بابا همش میگفتن که تعرفه بره بالا همه چیزحل میشه الان دوباره یک بهانه دیگه جورکردن واسه نیروهای مخابرات اون هم اینکه جوابگو نمیشه یعنی چه تادیروزمیگفتین تعرفه ها بره بالا مشکلات بیشترش حل میشه بالخصوص حقوق کارکنان

  3. ناشناس می گوید

    وزارت ارتباطات تعرفه رو گرو گرفته تا چندین تعهد سنگین تر از شرکت بگیره.مشابه این رو در زمان ۳g و ۴g هم داشتیم و در کل به ضرر شرکت میشه.
    هر چیزی جای خودش رو داره و نباید مسائل رو به هم ربط داد.

  4. ناشناس می گوید

    شتر در خواب بیند پنبه دانه

  5. محمدی می گوید

    سلام
    پس چرا با تغییر تعرفه فوری زده اند زیر حرفهایشون برای تبدیل وضعیت ایثارگران

  6. شرکتی صبور می گوید

    سردبیر جلان ،سلام.بخدا مخابرات از دست اینها نابود میشه .آمار هاشون واقعی نیست .مخابرات ماهانه ۳۰۰۰ هزار میلیارد درامد داره و۱۵۰۰ میلیارد هزینه تازه این اماری که خودشون دادن.

  7. جا مانده می گوید

    هر مدیری در مخابرات به مرحله ی جدی و پیگرد برسه که از قانون تمکین نمیکنند سه سوته توسط نظام،دولت و مجلس کنار گذاشته میشوند.

  8. ناشناس می گوید

    سلام
    دراستان مرکزی تعدیل نیرو داره انجام میشه به ما گفتن پایان قراردمون اخر شهریورماه هست

  9. حمید می گوید

    اگرکل درآمدهای کشوررابه مدیران مخابرات بدهند بازهم وضعیت مخابرات وپرسنل آن روز به روز بدتر خواهد شد زیرا این مدیران این کاره نیستند.

  10. ناشناس می گوید

    سلام
    در استان مرکزی تعدیل نیرو داره انجام میشه به ما اعلام کردند اخر شهریور ماه پایان قرار دادمون هست لطفا اگر امکانش هست برای شما پیگیری بفرمایید متشکرم

  11. کرمانشاه می گوید

    تنهاراه توسعه مخابرات بازگرداندن مخابرات به دولت وفطع دست سهامداران عمده خودخواه است.

  12. ناشناس می گوید

    سلام
    بابت تعدیل نیرو دراستان مرکزی این اتفاق داره میوفته وبه ما گفتن پایان قراردادمون اخرشهریورماه هست لطفا اگر امکانش هست برای شما پیگیری بفرمایید متشکرم

  13. راننده مخابرات می گوید

    قربون شکل نامتقارنت تو اول بدهی شرک به دولت را بپرداز بقیه اش پیش کش
    شما انقدر رو دارید که به آسترش هم رحم نمی کنید

  14. همکار می گوید

    این یعنی اینکه قرار نیست مشکلات مخابرات و درنتیجه مشکلات کارکنان حل شود! اگر روند فعلی ادامه پیدا کند و تعرفه هم افزایش قابل توجهی نداشته باشد احتمال ورشکستگی شرکت مخابرات به دلیل افزایش شدید هزینه ها و تورم بالا ، بسیار زیاد است. اتفاقی که برای خیلی از شرکتهای خصوصی شده در سالهای قبل افتاده است. وزارتخانه هم از سر جهل یا دشمنی به دنبال حل مشکلات مخابرات نیست و منتظر زمین خوردن این مجموعه عظیم است.

  15. ناشناس می گوید

    چجوریه با تعرفه قبلی که حداقل قبض ۵ هزارتومن بود داشتن می چرخوندن االان حداقل قبض شده ۲۰ تومن بازم دارن ناله می کنن مگه میشه!!!!!!!!!
    مکالمه و adslو دیتا و خصوصی و فروش خط و تغییرمکان و ftth و چیزای دیگه
    این‌ همه نیرو تا الان بازنشست شده
    الانم که دارن بالای ۲۰ سال می فرستن بره
    می دونیند چه درآمد سنگینی میشه
    اینا خوب پولی درمیارن ولی سیاستشون چیز دیگه اس
    نمی دونم چرا مدیرا مردم و کارمندارو احمق فرض می کنن!!!!!!!!

  16. ناشناس می گوید

    کل تعداد ایثارگرا ۴۰۰۰ نفر هستش
    اینا مطمئن باشید خواب دیگه ای دیدن
    صحبت های پارسال اقای محبی خوب گوش کنید ببینید چی گفته همه چی رو شفاف توضیح داده

  17. ناشناس می گوید

    باید همه بخش خصوصی را با یک چشم نگاه کرد
    دوستان ایثارگر و فرزندان ایشان در کنکور از سهمیه استفاده کرده اند هنگام سر کار امدن استفاده کرده اند. پدارنشان حقوقهای مازاد بدون کوچکترین عوارض و مالیات در یافت کرده اند بطوری که یک دیپلم انها به اندازه فوق لیسانس دریافتی نهایی دارد. حال می ماند ان بیچارگانی که پدرانشان یا سنشان به جبهه نمی خورده و یا کم رفته اند و یا تیر نیز دشمنی داشته از کنارشان رد شده. تا کی بی عدالتی. این کار دارد نخبه ها را فراری می دهد و ما بقی را افسرده. پس همان نمایندگانی که دلشان به حال فرزندان ایثار گران می سوز د. خواهشا گوشه چشمی به سایرین هم بنمایید.

    1. ناشناس می گوید

      بسیار عالی و زیبا گفتید.

  18. فنی می گوید

    در مورد توسعه و تبدیل وضعیت ،دکتر زارع نکات مهمی رو مطرح کردن معلومه آگاهی کافی دارند مخابرات نباید با طناب مجلس و دولت بره تو چاه. توسعه هزینه داره باید تامین بشه

  19. ناشناس می گوید

    همه چی رو که چسبونده بودن به افزایش تعرفه،تعرفه هم افزایش پیدا کرد ولی اینا این کاره نیستن

  20. محمد می گوید

    چرا هی تعداد ایثارگران افزایش پیدا میکنه؟؟؟؟
    نمونه بارز سو استفاده از امارسازی
    تعداد ایثارگران ۴۳۲۰ نفره ، بعد گفتین ۵۰۰۰تا بعد شد ۶۰۰۰ حالا شد ۷۰۰۰ تا اخر سال بگین ۱۰.۰۰۰ خدا بده برکت .
    اگر تعرفه مشکلاتو حل نمیکنه پس بیخیالش بشید و مخابراتو برگردونید به دولت . والا .

    1. فنی می گوید

      چون مدام مدارک جدید میاد خیلی ها میرن مدارک رو میارن مثلا خدمت جبهه پدرشون که قبلا مدارک دستشون نبوده الان رفتن از یگان خدمتی آوردن

    2. ناشناس می گوید

      علی برکت ا..

نظرات بسته شده است.