مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- چرا ما را به خیابان می کشید که وقایع تلخی رخ بدهد

مخابرات ما- واکنش سردبیر مخابرات ما به وقایع تجمع ایثارگران مخابراتی
مخابرات ما (سردبیر) – سلام دوستان! از شب گذشته که از وقایع تلخ برخورد با ایثارگران و فرزندان مخابراتی آنان مطلع شدم مدت زیادی در بهت و حیرت ماندم! البته آن روز که با بازنشستگان مخابراتی در دو تجمع قبلی برخورد شد انتظار می رفت با جوانترها هم چنین شود!

چه بگویم؟! از چه کسی گله کنم؟

برای من فرقی نمی کند! هر کسی که در این کشور خار به پایش برود برای من ازار دهنده است! اما این برخوردها در مخابرات سابقه نداشته است! ۱۰ سال آزگار است که ما را به خیابان کشانده اند ولی امروز تنهاترین و تلخ ترین روزهای خیابانگردی ماست!

اصولا عده ای که دور هم جمع شده اند و حرفی برای گفتن دارند، حرفی غیر سیاسی، حرفی صنفی! چرا باید به چنین وضعی ختم شود!

حالا اگر گروهی برخوردی زیرزمینی داشتند و طور دیگری رفتار می کردند شاید سیستم خود را محق می دانست اما موضوعی که کاملا روشن و شفاف و آشکار است و هزاران راه برای خاتمه اش داشته اند چرا باید به خشونت کشیده شود!

تا بحال خشونت نداشته ایم! ضمن اینکه مخابراتی ها هم از حدود خارج نشده اند! آخر چیزی رخ نداده که چاره اش خشونت باشد! عده ای دور هم جمع شده اند و اجرای یک مصوبه مجلس را خواسته اند! مصوبه ای که مدیران و اعضای هیئت مدیره و سهامداران به انحاء مختلف اجرایش را پذیرفته اند و در جوانان توقع ایجاد کرده اند! وگرنه سالهاست که این عزیزان در گوشه ای نشسته اند و خون دل خورده اند و به حداقل ها ساخته اند!

آخر اینها جوانند! اگر قرار باشد مثل من و شمای پیرمرد بیندیشند که کارشان تمام است!

 

اصلا با حق، حقیقت، عدالت، انسانیت، شعار و … کاری ندارم!

هیچ کاری ندارم! حرف من این است که :

  • هر گروهی با یک خواسته صنفی، باید بتواند حرفش را مسالمت آمیز بزند، بعدش هم جمع کند برود! وقتی سیستم، مرکزی را برای تجمع فراهم نکند همه به خیابان می آیند.این وظیفه سیستم است که مکانی برای حضور آنان فراهم کند.
  • شان و جایگاه و منزلت ایثارگری و جانبازی در حدی است که همه باید به احترامش کلاه از سر بردارند. هر که باشند و هر چه بخواهند، وقتی با این عنوان  می ایند شایسته احترامند!

 

از اینجا به بعد روی سخن من با مالکان مخابرات است و نمایندگان مجلس.

راه حل این مشکلات صریح روشن و شفاف است! این لفافه های مدیران اجرائی کشور و نمایندگان مجلس است که باعث می شود گروه های مختلف تجمع کنند!

مگر نمایندگان مجلس چند بار و هر بار دو هفته به وزیر ارتباطات فرصت ندادند؟ چه شد؟ دریغ از یک گزارش ساده از سوی کمیته مربوطه!

مگر اعتماد مبین و وزارت ارتباطات دو سهامدار عمده شرکت وعده اجرا ندادند؟ مگر اعضای هیئت مدیره هر یک بصورت مجزا نامه رسمی برای موافقت با اجرای این مصوبه را ندادند! حالا چرا پاسخی روشن نمی دهند؟

 

وقتی گز نکرده پاره می کنید و وعده های خارج از توان می دهید، و بعد به دنبال اقناع افکار عمومی هم نیستید و هیچ توضیحی نمی دهید، نتیجه همین می شود که گروهها به خیابان می ایند و از سیستم هزینه می شود! در خیابان هیچ منطقی حاکم نیست! جوانان را در یک سالن کوچک ورزشی نمی توان آرام نگه داشت چه برسد به خیابان در مقابل ساختمانی که احساس می کند حقش را نداده است!

 

ما تا کجا غریبه ایم!؟

آنان که می دانند، برگه های ایثارگری مرا دیده اند! تصاویر حضور من از نوجوانی در میادین مختلف هنوز وجود دارد! نسل ماهنوز زنده است اما اگر امروز  شما  مدیران ارشد حرف ما و امثال ما را نخوانید، چه انتظاری از این جوانان داریم!

راستش، حرف، راه و شیوه اجرای شما غلط است! ما -بویژه این جوانان-  که ساکت در بیغوله هایمان با حقوق قطره ای در زمستان از سرما می لرزیدیم و دوام می آوردیم! این شما بودید که وعده گرما و آتش و فانوس دادید ولی ما را تا صبح از سرما کشتید! (کنایه از داستان قدیمی سرباز و پتو)

چه کسی به این جوانان وعده استخدام داد؟ چرا امروز ساکت است؟

 

بگذارید دیگر ادامه ندهم! …

 

باز هم به عنوان یک ریش سفید مخابراتی از مالکان مخابرات و اعضا هیئت مدیره  خواهش می کنم  تکلیف جوانان را روشن کنید! شما که آخر باید همه اینها را نگه دارید و استخدام کنید پس چرا با برنامه ای مشخص چنین نمی کنید؟ چرا دلشان را خون می کنید؟ چرا دو دسته گی می اندازید! چرا….!

این جوانان یا بهتر بگویم میانسالان، اینده ۳ تا ۵ سال دیگر مخابراتند، آنان را دلشکسته، افسرده، ناراحت و مغموم به فردا نرسانید وگرنه آب هم دستتان نخواهند داد!

سردبیر 

پس از شبی که خواب به چشمانش نیامده!

 

1389640cookie-checkسردبیر سلام می کند- چرا ما را به خیابان می کشید که وقایع تلخی رخ بدهد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
27 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر عزیز ممنون که خبر رو کامل گذاشتین.ولی برای مخابرات متأسفیم که شما رو تحت فشار گذاشتن تا فیلم تخلف مدیران سهامدار مخابرات دیده نشه.غافل از اینکه هر آن کس که نیاز بود دید و دست سهامداران متخلف رو شده.ظلم پایدارنیست

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من هر کاری ازم بر بیاد بدون تعارف انجام میدم
      هر خبری هم دستم رسیده گذاشتم ولی خب بالاخره ما رسانه رسمی هستیم و دست و بالمون کمی محدوده

نظرات بسته شده است.