مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نحوه انتقال شارژ همراه اول به همراه اول

مخابرات ما -یکی از مشکلات اساسی مشترکانی که خط اعتباری همراه اول دارند، اتمام اعتبار خط آن‌ها است. اتفاقی که برای خطوط دائمی همراه اول هیچ گاه رخ نمی‌دهد، با بروز چنین مشکلی باید شارژ برای سیم کارت اعتباری خریداری کرد، اما بعضی اوقات شرایط خریداری اعتبار نیست و اکثر مشترکان در این هنگام به دنبال کد‌های دستوری برای انتقال اعتبار از خط همراه اول به همراه اول هستند.

مخابرات ما (مالکی)-یکی از مشکلات اساسی مشترکانی که خط اعتباری همراه اول دارند، اتمام اعتبار خط آن‌ها است. اتفاقی که برای خطوط دائمی همراه اول هیچ گاه رخ نمی‌دهد، با بروز چنین مشکلی باید شارژ برای سیم کارت اعتباری خریداری کرد، اما بعضی اوقات شرایط خریداری اعتبار نیست و اکثر مشترکان در این هنگام به دنبال کد‌های دستوری برای انتقال اعتبار از خط همراه اول به همراه اول هستند.

انتقال شارژ همراه اول به همراه اول

رویداد۲۴ راه‌های زیادی برای افزایش اعتبار خطوط اعتباری همراه اول وجود دارد، اما گاهی اوقات به دلیل عدم دسترسی به اینترنت، نداشتن پول در حساب، نداشتن زمان کافی و… امکان شارژ سیم کارت اعتباری همراه نیست. اپراتور‌های ارایه دهنده سرویس‌های مخابراتی با درک درستی از این موضوع، قابلیتی را فراهم کرده‌اند که به موجب آن می‌توانید با یک تماس یا پیامک از کسی که خط همراه اول دارد، درخواست اعتبار حساب کنید.

انتقال اعتبار حساب از همراه اول به همراه اول

انتقال اعتبار حساب یا شارژ در سیم کارت‌های همراه اول به دو قسمت تقسیم می‌شود، بخش اول برای انتقال شارژ از سیم کارت دائمی به سیم کارت اعتباری و بخش دوم برای انتقال اعتبار از سیم کارت اعتباری به سیم کارت اعتباری است؛ همچنین برای انتقال اعتبار همراه اول، ۴ روش مجزا نیز وجود دارد که در جدول زیر می‌بینید که در ادامه مقاله تمام آن‌ها را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

نحوه انتقال شارژ همراه اول به همراه اول

 


انتقال شارژ همراه اول از سیم کارت دائمی به اعتباری

تا چند وقت پیش مشترکانی که سیم کارت همراه اول داشتند، برای انتقال شارژ، ابتدا باید رمز عبور را فعال کرده و پس از آن با رمز عبور شارژ را انتقال دهند، اما در حال حاضر نیازی به این کار نیست. همراه اول برای آسانی انتقال اعتبار حساب چهار روش جدید ارائه داده است که در ادامه می‌بیند:

روش درخواست شارژ با ارسال پیامک

به گزارش رویداد۲۴ در روش در خواست اعتبار حساب یا شارژ به صورت پیامکی در ابتدا باید یک پیامک به شماره ۸۹۱۱ ارسال کرد، با این کار یک پیامک راهنمایی به سیم کارت شما ارسال می‌شود که در آن تمام روش‌های صحیح درخواست اعتبار حساب و افزایش شارژ توضیح داده شده است. همچنین می‌توانید به طور مستقیم پیامک دیگری به ۸۹۱۱ ارسال کنید و در آن به روش زیر، کد انتقال شارژ همراه اول شامل شماره گیرنده شارژ و مبلغ شارژ را وارد کنید. کد را باید به شکل زیر از چب به راست در پیامکی به شماره ۸۹۱۱ ارسال کنید:

  • مبلغ انتقال (به ریال) *شماره مقصد (با پیش شماره)
  • مانند: ۱۰۰۰۰*۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱

پس از وارد کردن کد دستوری پیامکی مبنی بر تایید انتقال شارژ به سیم کارت شما ارسال خواهد شد، اگر اطلاعات درست بود، عدد یک را به شماره ۸۹۱۱ ارسال کنید، پس از آن ارسال انتقال شارژ به درستی صورت می‌گیرد، سپس پیامک تایید شارژ به سیم کارت اعتباری شما و سیم کارت دائمی که از آن درخواست شارژ کرده بودید، ارسال می‌شود.

روش وارد کردن کد انتقال شارژ همراه اول

در ابتدا کد دستوری #۱۴۱*۱۰* را شماره گیری کرده و بعد شماره مقصد (شماره‌ای که قصد دارید به آن شارژ منتقل کنید) را وارد کنید. در نهایت مبلغ اعتباری که قصد انتقال را دارید انتخاب کنید و منتظر پیامک تایید انتقال شارژ به حساب مقصد باشید.

اپلیکیشن همراه من

شما می‌توانید اپلیکشن همراه من را دانلود کنید و پس از ورود به آن در صفحه نخست گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کنید. پس از آن صحفه‌ای که باز می‌شود در آن میزان شارژ و شماره‌ای که به آن قصد انتقال اعتبار را دارید انتخاب کرده و گزینه انتقال را لمس کنید.

سایت همراه من

یکی دیگر از روش‌های انتقال شارژ، استفاده از سامانه همراه من است که در آن ابتدا باید به بخش صورت حساب من رفته و پس از آن گزینه انتقال اعتبار و فرآیند‌های مشابه را طی کنید.

انتقال شارژ همراه اول از سیم کارت اعتباری به اعتباری

تمام روش‌هایی که برای انتقال اعتبار یا شارژ از سیم کارت دائمی به سیم کارت اعتباری بیان شد با روش‌های انتقال شارژ در سیم کارت‌های اعتباری برابر است تنها در قسمت انتقال اعتبار به صورت کد دستوری و کد ارسال انتقال در حالت اعتباری به اعتباری متفاوت است. به هر ترتیب بار دیگر مرور خواهیم کرد که انتقال شارژ با سیم‌کارت اعتباری برای سیم کارت اعتباری همراه اول به روش‌های زیر است:

درخواست اعتبار با پیامک

ابتدا با فرمت زیر مقدار شارژ و شماره مقصد را به سر شماره ۸۹۱۱ ارسال کنید:

  • مبلغ انتقال (به ریال) *شماره مقصد (با پیش شماره)
  • مانند: ۱۰۰۰۰*۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱

در پایان پیامکی برای شما ارسال خواهد شد که شما باید عدد یک را به سرشماره ۸۹۱۱ ارسال کنید تا انتقال اعتبار با موفقیت انجام گیرد.

روش وارد کردن کد دستوری انتقال اعتبار سیم کارت همراه اول

ابتدا کد دستوری همراه اول #۱۴۲*۱۰* را شماره گیری کرده و بعد شماره مقصد (شماره‌ای که قصد دارید به آن شارژ منتقل کنید) را وارد کنید. در نهایت مبلغ را وارد کرده و صبر کنید تا پیامک حاوی تایید انتقال شارژ برای شما ارسال شود.

اپلیکیشن همراه من

دقیقا همچون روشی که برای انتقال اعتبار از دائمی به اعتبار گفتیم در این جا نیز با ورود به نسخه جدید اپلیکیشن همراه من، باید در همان صفحه نخست گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کنید. در صفحه جدید باز شده بعد از انتخاب مبلغ انتقال شارژ، شماره مقصد را وارد کرده و گزینه انتقال را لمس کنید.

سایت همراه من

با ورود به سامانه آنلاین همراه من به بخش صورت‌حساب من رفته و گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کنید.

1387490cookie-checkنحوه انتقال شارژ همراه اول به همراه اول

نظرات بسته شده است.