مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- مخابرات را دوباره قربانی نکنید! مخابرات به کمک نیاز دارد!

مخابرات ما- وقایع اخیر مخابرات را سیبل حمله دیگران کرده است. این نگاه سردبیر را نگران کرده است.

مخابرات ما (سردبیر) ….  سردبیر سلام می کند به همه افراد پرقدرتی که اخیرا مرکز توجه شان به مخابرات بوده است. سردبیر سلام می کند به همه آنانی که با مخابرات نفس می کشند و برایش تلاش می کنند.

 

وقایع اخیر در تهران و مشهد، نشان داده است خطاهای انسانی در دو نقطه گریبان مخابرات را گرفته است.همین! موضوع را اینقدر بزرگ نکنید! اما همین دو حادثه اتفاقی، منجر به حوادث بزرگی شده است.ساعت ها اینترنت قطع می شود.مکالمات همراه اول از دست می رود و حقوق اولیه مردم تضییع می گردد.

آنجا که به حقوق مردم برمی گردد مخابرات ضامن سلامت ارتباطات مردم است و باید مردم را راضی کند.البته با پرداخت مبالغی و یا حجمی اینترنت این زیان جبران نمی شود بلکه باید مخابرات مردم را به آرامش برساند.

 

آرامش مردم چگونه تضمین می شود؟

مردم روزی به آرامش می رسند که ارتباطاتی سالم، بدون افت و قطع، اینترنتی سریع و مبتنی بر فیبر بر در خانه های خود ببینند! آیا تمام اینها با قربانی کردن مخابرات بخاطر یک اشتباه بدست می آید!؟

امروز گروهی میخواهند با استفاده از شرایط ، تمام وظایف خود را به عهده مخابرات بگذارند! مخابرات یک شرکت خصوصی است.هر جایی که به نفعش باشد باید سرویس  بدهد و هر جایی منافعش حکم نکند نباید سرویس  بدهد! درست مثل شاتل.مانند آسیاتک ، ایرانسل ،همراه اول و ….!

آیا مخابرات باید در روستاهایی که حتی ۱۰ مشترک ندارد سرویس اینترنت دایر کند؟ اگر نه، پس نمایندگان مردم چرا روزی صدها نامه برای بهبود شرایط روستاها به مخابرات می نویسند؟

اگر مخابرات بخواهد صرفه و صلاح اقتصادی خودش را در نظر بگیرد همین امروز باید تمام سوییچ هایش را خاموش کند، حتی اینترنت را  هم محدود کند به مشتری های پرمصرف!

بخدا، به شرف سردبیریم! به شرف قلمم! تمام خدمات مخابرات با قیمت های امروز فقط زیان می دهد! فقط زیان!

 

اینک همه از وزارت ارتباطات تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظایف خود را نسبت به مخابرات از یاد برده اند و فقط مثل دوران دولتی، خدمات مفت و رایگان برای مردم می خواهند!

روزگاری با پالس های دو ریالی درآمد مناسبی داشتیم اما امروز با پالس ۴ تومانی به هیچ جا نمی رسیم! همانطور که روزگاری با حقوق ۲ هزار تومانی بخوبی زندگی میکردید اما امروز با حقوق ۲۰ میلیون تومانی هم بدهکارید!

دقیقا همه ما، مخابرات را با درآمد (پالسی دو ریال) به هزینه های (دلار ۲۵ هزار تومانی) آورده ایم! ایا شدنی است؟

 

ساده حرف بزنیم!

می خواهم با گفتاری ساده  و غیر فنی و دور ا اصطلاحات خاصُ حرف هایم را بزتم چرا که نمایندگان محترم مجلس نیز امروز خواننده ما هستند.اصولا از وزارت ارتباطات هیچ انتظاری نداریم چرا که حرکت های آنان کاملا حساب شده و برای رسیدن به کرسی های قدرت در مخابرات است.ضمن اینکه می خواهند تمام کسری های خود را در کیسه مخابرات بریزند و بار ما را سنگین کنند! بدون تعارف آنان انصاف ندارند!

اما نمایندگان مجلس که بدنبال حقیقت ماجرا هستند باید تحقیقات بیشتری بکنند! ما یک سلسله مطالب فنی منتشر خواهیم کرد تا دلیل تمام وقایع این روزهای مخابرات کاملا روشن شود اما تا آن زمان از نمایندگان مجلس می خواهیم در زمین وزیر ارتباطات بازی نکنند و مخابرات را فدای یک یا چند اشتباه نکنند!

بطور مثال! تجهیزات مخابرات از حوضچه هایش سرقت می شود.حتی در زمستان بی خانمان ها شب ها در این حوضچه ها می خوابند و وسایل حرارتی با خود می برند! هر کسی می تواند وارد چاله شود و برق فشار قوی را از آن عبور دهد! برق فشار قوی چیزی نیست که مخابراتی ها با آن سر و کار داشته باشند! پیمانکار مخابرات با برق فشار قوی چه کاری دارد؟ اگر هم پیمانکار مخابرات کشیده باشد برای مصارفی غیر مخابراتی بوده و باید جواب بدهد!

اما برای تمام اینها باید مخابرات را قربانی کرد؟

باید برای دو اشتباه انسانی مخابرات را کشت و مدیر عاملش را قربانی کرد؟ یا مدیران مناطقش را قلع و قمع کرد؟

بحث مردم را جدا کردم. تا آخرین نقطه ای که رضایت مردم حاضل می شود باید مخابرات و وزارت ارتباطات تلاش کنند تا این رضایت حاصل شود.اما بحث من بر سر مخابرات است!

 

مخابرات را اگر قربانی کنید هر آنچه که با بدبختی و مصیبت و با تلاش این کارکنان ناراضی بدست آمده نابود می شود باز مردم ضرر می کنند!

مشکل ما مخابرات نیست.مشکل ما کسانی هستند که ده دوازده سال است مصیبت بر این مخابرات نازل می کنند.دولت؛ وزارت ارتباطات؛ تحریم بیگانه؛ درآمد اندک؛ هزینه بسیار؛ مدیریت نازل و مهمتر از همه بلایی که دو سهامدار عمده با هییت مدیره های غیرمخابراتی بر سر ما آورده اند و اندک موجودی نقدی مخابرات را به جای مصرف در توسعه به خانه برده اند.

به شرف سردبیرم سوگند می خورم که اینها از بلایای طبیعی کمتر نبوده اند!

 

دردهای ما تمامی ندارد …. خسته تان نمی کنم! اما … اما این مخابرات است که در کوچه پس کوچه های شهرها و روستاها حضور دارد نه شاتل و نه ایرانسل و نه هیچ شرکت دیگری! این درخت تناور را که رو به خشکی می رود از ته با تبر نزنید!

خواهش می کنم!

دوست شما

دوست مخابرات

دوست مردم

سردبیر

تابستان ۱۴۰۱

 

 

1386290cookie-checkسردبیر سلام می کند- مخابرات را دوباره قربانی نکنید! مخابرات به کمک نیاز دارد!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
30 نظرات
  1. مخابراتی می گوید

    سال گذشته که آتش سوزی در یکی از مراکز زیرساخت باعث اختلال شده بود وزیر جوان چه کرد؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خسارت داد!!!
      ها! …
      راستی خسارت گرفت!!!

  2. دلسوز آگاه می گوید

    سلام بر سر دبیر ..، دلسوز و مهربان ، امیدوارم در پناه خداوند حکیم پرور و مهربان خستگی ناپذیر سلامت و تندرست باشید ………..

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من شماره ای از شما ندیدم

  3. بردیا می گوید

    با قطع برق شهر بدلیل سرقت و یا خرابی باتری تمام ریموت و کافوهای سطح شهر از مدار خارج و ارتباطات قطع می شوند دلیلش هم عدم نگهداری و بی پولی مخابرات است و مشترک که خواهان ارتیاط پایدار هست این چیزها حالیش نیست و چیزی جز سرافکندگی پیش مشترک نداریم

    1. ناشناس می گوید

      دقیقا

  4. ناشناس می گوید

    اگر مخابرات خصوصی است پس چرا در شورای اداری شهر ها و شهرستان ها شرکت میکند،

    1. ناشناس می گوید

      دقیقا شده شترمرغ ما چکار به دولت داریم

  5. پرنده آبی می گوید

    سخنی با سهام دار عمده و ذینفعان

    سلام عزیزان
    از ظلمها که به ما کارمندان و بازنشسته ها کردید می گذرم
    در هر صورت ایم چند صباح نیز برای ما خواهد گذشت و ما کارمندان رسمی همگی بازنشست خواهیم شد و از این شرکت خواهیم رفت شاید تصورتان این باشد که با رفتن ما سود شما زیاد خواهد شد اما این تصور باطلی است میدانید چرا؟ چون شما یک زمین زراعی در اختیارتان بود اما درآن نه تنها چیزی نکاشتید بلکه با مسموم کردن آب و خاک و از بین بردن زمین حاصلخیز آن…. آنرا تبدیل به بیابان کردید. ما میرویم اما سودی هم به شما نخواهد رسید و همه چیز را خشکاندید.
    از قدیم گفته اند زمستان می رود و روسیاهی به زغال می ماند. ما میرویم و شما می مانید و جسد مخابرات خود دانید

  6. ناشناس می گوید

    عزیز من
    ………….
    اگر جرات دارید این کامنت را روشن کنید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      فقط بخاطر همین جمله تایید نکردم
      طلب دارین؟ یا برای جرات ما کانتر گذاشتین؟ضمنا حرفتون کاملا شخصی بود

      1. ناشناس می گوید

        در هیچ جای دنیا مخابرات نمی تواند خارج از اراده حاکمیت نفس بکشد حتی شرکتهایی که صفر تا صد سرمایه شان از خودشان باشد
        تصور اینکه مخابراتی که مفت به بخش خصوصی واگذار شده است میتواند از ابزارهای قانونی برای اعمال حاکمیت فرار کند غلط بوده و اصرار بر اینکه مخابرات ارث پدری بوده و هرچه دلمان بخواهد میکنیم این بلاها را سر مخابرات آورده است
        مخابرات یک مجموعه فنی و امنیتی بوده و لازمست با منطق و تعامل عاقلانه با حاکمیت مشکلات را حل کنند نه اینکه بر روی مجلس و دولت قمه بکشند
        شفافیت و صداقت همراه با تدبیر انتظار مجموعه مخابراتی از کسانی است که تریبون و قافله سالار حق و حقوق همکاران میشوند که متاسفانه این روزها انفعال را بیشتر شاهد هستیم

  7. ناشناس می گوید

    سلام‌صحبت‌شما
    عین‌واقعیته
    اما باید ده
    سال پیش‌گفته
    میشد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ما ۱۳ سال پیش گفتیم
      وقتی میخواستن خصوصی کنن گفتیم
      مدرکش هم هست
      mokhaberatema.blogfa.com

  8. غ _ع می گوید

    سردبیر محترم اکثر نمایندگان دنبال منافع شخصی خودشان هستند نه دنبال منافع شرکت مخابرات یا کارکنان وبازنشستگان ؛شرکت مخابرات توسط همین نمایندگان به این حال و روز افتاده است

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      در گذشته چنین بوده است
      اما نمایندگان وقتی محل مراجعه ما باشند مجبور می شوند طبق نظر مخابراتی های واقعی رفتار کنن
      نمیشه همه رو رها کرد به حال خودشون
      بیشترش هم بخاطر بی خبری است

  9. همکاربازنشسته می گوید

    سلام جناب سردبیر، ازبزرگترها شنیده ایم که می گفتند خدانکندکه کسی آه وناله مظلومی پشت سرش باشدکه اگرچنین باشد آن خانواده به فلاکت می افتد. حکایت مخابرات هم ظلمی که ازدی ماه پارسال مسئولین مخابرات درحق بازنشستگان مظلوم انجام می دهند انتظار ی غیر این نیست. خداوندآخرعاقبت همه ماراختم به‌خیر بگرداند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نفرین ها پشت سر مخابرات هست
      یا پشت سر آدم ها
      مخابرات به خودی خود چه تقصیری داره

  10. نگران می گوید

    با سلام و احترام خدمت شما دوستان عزیز، در سالهای اخیر سود سهم مخابرات بدون احتساب درآمد ناشی از دارایی ۸۸ درصدی سهام همراه اول همواره منفی بوده است، یعنی از دید صرفا اقتصادی اگر تعطیل شود جلوی ضرر گرفته شده است، فقط سود سهام همراه اول است که شرکت را از ضرر خارج کرده است.
    این ضرر دهی سهم مخابرات در بورس که کاملا شفاف و حداقل رسمی است، چرا شرکتی را با قیمت گذاری دستوری محصول و خدمتش در مسیر ضرر و زیان وارد کنیم؟ در چند سال اخیر که قیمت خدمات تلفن ثابت، ثابت مانده است کدام محصول یا خدمات دیگر افزایش نداشته است؟چرا با این موضوع برخورد عقلائی نمی شود؟اگر به مدار منطق وتعقل برنگردیم با سرعت زیاد میراث ملی خود را تباه کرده‌ایم. دودش به چشم همه ملت خواهد رفت.
    از خواب گران، خواب گران، خواب گران خیز.

  11. سیامک می گوید

    عزیزان عزیزان عزیزان
    وزیر فعلی جناب زارع پور چه از ارتباطات و مخابرات میفهمد ،پیش از این کدام رزومه ای در زیمنه مخابراتی خود داشته.این بنده خدا با الفبای آن نیز تا آشناست

    وزارت وزیری و مدیر مخابراتی و آشنا به زیر‌و‌بم این صنعت را میخواهد نه انسان تهی از دانش و‌ اهل شعار

  12. حسین می گوید

    سلام
    فرمودید برای مردم آرامش بیاورد،آیا توانسته برای کارمند و بازنشسته اش آرامش بیاورد،مردم هم دست کمی از کارمندان ندارند همه سالهاست از سرعت و کیفیت اینترنت شاکی اند آیا گوش شنوایی بود،اگر بتواند ……بیخیال

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حسین اقا
      اینجا بحث بر سر هست و نیست است
      آدم شاکی تیشه دستش میگیره به ریشه میزنه؟
      الان همین مشکلاتی که گفتید به دولت برنمیگرده؟ به وزارتخانه چی؟
      با دلار ۳۰ تومنی مخابرات بخره بعدش خدمات دو ریالی بده؟

      1. همکار بازنشسته می گوید

        جناب سردبیر عزیز
        مخابرات با دلار ۳۰ تومانی خریده شده؟!!!!!!
        مخابرات سال ۱۳۸۷ واگذار شده ان زمان دلار زیر۱۵۰۰ تومان بود در ضمن خدمات زمان دولتی دو ریالی بود نه حالا!!!!!
        زمان دولتی خدمات بیشترش در بخش ثابت بود و موبایل تازه پا گرفته بود نه مثل الان ماشاا… همه نوع از دیتا تا ثابت و همراه داریم. درآمد الان کجا و زمان دولتی کجا؟!!!!
        آن موقع مخابرات حساب و کتاب داشت نه مثل الان که فقط شده سود خالص نجومی در جیب سهامدار عمده!!!!!!

      2. ناشناس می گوید

        عزیز سردبیر کدام خدمات دو ریالی ؟؟؟؟؟؟؟؟بیاید خدماتی که مخابرات ایران می دهد ومبالغی که می گیرد مقایسه کنید با همین کشورهای همسایه !!!!!!۱شما هم مثل شرکتهای هواپیمایی ایران صحبت میکنید .که می گویند قیمت بلیط شرکتهای هواپیمایی خارجی چقدر است وما چقدر می گیرم .آخر عزیز من خدماتی که شرکت شرکتهای هواپیمای خارجی می دهند با شما برابر است حالا از نوع هواپیما که بگذریم که پاهای ادم چوب می شود چون هواپیماهای شرکتهای ایرانی همانند اتوبوسهای شمس العماره می باشد. از امنیت ان هم که نگو قبل از سوار شدن بایید وصیت نامه خود را بنویسی . از امنیت گفتم ایا اینترنت ایران امنیت دارد؟؟؟؟؟؟؟

  13. حمید۲ می گوید

    مرحبا

  14. ناشناس می گوید

    دوست تمجید کنندگان

    1. حمید۲ می گوید

      اگه مخابرات نبود کجا درآمد میتونستی داشته باشیم.حالا هم دور و زود داشته حقوق ولی سوخت و سوز که نداشته.
      مشکلات مخابرات در همین صحبتهای سردبیر محترم ذکر شد واقعا باید چکار کرد آیا باید هر که به نوبه خودش تیشه به مخابرات زد؟
      تا همین جا هم قدر دان مخابرات هستیم
      ان شاالله مشکلات هم حل میشه

  15. خراسان می گوید

    سلام سردبیر عزیز خدا خیر در دنیا و آخرتت بدهد با این قلم…..هر چه برای مخابرات زار بزنیم کم است ….همه از مخابرات توقع دارند ولی الان که مخابرات به مشکل خورده همه طلب کار شده اند….

  16. ناشناس می گوید

    آیا جرأت دارند تا به مردم بگویند که باید پول بیشتری پرداخت کنید تا خدمات بهتری بگیرید؟
    کسی این جرأت را دارد؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دقیقا
      الان بقیه بدون خدمات خوب دارن \ول خوب میگیرن
      همین برقی که تابستونا ادارات و کارخانجات رو تعطیل میکنه تا حالا زیانی به مردم داده؟

نظرات بسته شده است.