مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

استاندار سیستان و بلوچستان: مردم نمی توانند بپذیرند مخابرات خصوصی شده است!

مخابرات ما- در مراسم عملیات اجرائی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در استان سیستان و بلوچستان استاندار گفت مخابرات علیرغم اینکه ساختارش دولتی نیست طرحهایش را در قالب طرح جهادی اعلام می کند.

مخابرات ما- روز شنبه چهارم تیر ماه  عملیات اجرائی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در استان سیستان و بلوچستان با اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومانی در فاز اول برای ۶ شهر آغاز شد.

در این جلسه سخنرانان بحث های حاشیه ای هم مطرح کردند که به موقع به آن خواهیم پرداخت اما در این بخش به گفته های استاندار استان سیستان و بلوچستان می پردازیم که پس از دو معاونش در پی تلطیف گفته های آنان برآمد.

مدرس خیابانی استاندار سیستان بلوچستان ضمن تشکر از حضورمدیران مختلف و فرماندهان در این جلسه گفت:

“این پروژه برای ما بسیار مهم است اگر حرکت ها جهادی نباشد کار پیش نمی رود مخابرات علیرغم اینکه ساختارش دولتی نیست طرحهایش را در قالب طرح جهادی اعلام می کند این جای تقدیر و تشکر دارد. من مطمئن هستم که با حضور اکثریت  هیئت مدیره و مدیر عامل مخابرات، در استان ما اتفاق خوبی می افتد.”

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه صحبت هایش با ذکر چند نکته  به اولویت های استان پرداخت و گفت:

” ما دو سه اولویت داریم که انتظار داریم روی این اولویتها کار کنید. البته من خوشحالم که مخابرات عملیات اجرائی خود را از سه یا شش شهر شروع کرده است متاسفانه ما معمولا طرح ها را بزرگ می بینیم  اما در نهایت به هدف نمی رسیم اینکه مخابرات چند شهر را در اولویت اول گذاشته نشان می دهد واقعا می خواهد کار کند.”

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه  “باید در پروژه ها مدیریت زمانی داشته باشیم وگرنه با گذشت زمان صرفه اقتصادی نخواهد داشت ضمن اینکه  جرات ما را برای اجرای پروژه های دیگر   می گیرد”، از مدیران مخابرات خواست “حتما برنامه زمان بندی به ما بدهید تا عوامل کنترل پروژه را داشته باشیم و بتوانیم شما را پشتیبانی کنیم.”

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ۱۶۰۰ کیلومتر مرز این استان با کشورهای همجوار تاکید کرد که  توسعه وتبادل با کشورهای همسایه بدون ارتباطات ممکن نیست. ایشان با ذکرمثالی گفت:”اگر ارتباط  برقرار باشد کل فرآیند ورود مسافر و کار گذرنامه و پاسپورتش سه دقیقه طول می کشد اما  گاهی این روند به دلیل قطع ارتباط  تا ۱۱ ساعت طول کشیده این مثال اهمیت ارتباطات را نشان می دهد.

مدرس خیابانی در حوزه امنیت و سلامت و امدادرسانی نیز به اهمیت ارتباطات اشاره و تاکید کرد که باید در جاده ها ارتباطات برقرار باشد تا بتوانیم مردم آسیب دیده را به مراکز درمانی برسانیم.

 

استاندار به نکته ای اشاره کرد که دکتر شهرکی(یکی از معاونین استاندار ) نیز به آن اشاره کرده بود ایشان تاکید کرد “اینکه مخابرات دولتی است یا خصوصی ، برای جامعه قابل فهم نیست.اینکه مخابرات به جهت بنیه مالی توان ادامه توسعه را ندارد مردم متوجه آن نمی شوند.”

استاندار سیستان و بلوچستان مشابه یکی از معاونینش از انتظار مالی خود گفت : “۳۰۰ میلیارد تومان  کم است انتظار داریم مخابرات حداقل در قواره ۳-۴ هزار میلیارد تومان به این استان اعتبار بیاورد.البته مواردی تکلیف شماست ما هم سعی می کنیم کمک کنیم شما هم   امکانات و منابع خودتان را در اینجا بسیج کنید.”

یکی از نکات مهم گفته های استاندار سیستان و بلوچستان در مورد سرقت های اخیر در مخابرات استان بود.مدرس خیابانی گفت:  “ما نمی توانیم روی کنار هر آنتن بی تی اس شما یک مامور بگذاریم  برخی استانها در قالب یک پیمانکار، سایت ها را نگهداری می کنند ضمن اینکه این موضوع خاص سیستان و بلوچستان نیست. به هیچ وجه  فقط متوقف به استان ما نیست حتی در استانهای برخوردار هم این سرقتها زیاد است. ما همه امکانات شورای تامین را برای این امور گذاشته ایم ولی بهتر است شما نیز  امکانات را جایی بگذارید تا بتواینم حفاظت کنیم امکانات در مدارس یا در  نزدیکی مراکز نیروهای انتظامی بگذارید تا امنیت آن بهتر حفظ شود”.

در پایان، مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان از مدیران حاضر مخابرات خواست مدت اجرای این پروژه را از ۵ سال به سه سال تغییر دهند: ” طرح فیبر نوری  را سه ساله کنید تا بتوانیم در پایان این دولت ثمرات آن را در اختیار مردم بگذاریم.”

هیئت مدیره مخابرات ایران در این جلسه دو تغییر را به پیشنهاد استاندار و مدیر منطقه سیستان و بلوچستان پذیرفت.

  • تغییر زمان اجرای پروژه از ۵ سال به سه سال
  • تغییر مکان اجرای پروژه هز سه شهر به شش شهر

در پایان، قرارداد همکاری بین استاندار سیستان و بلوچستان و مدیر عامل مخابرات ایران امضا شد.

گزارش های متنوعی از مراسم آغاز بکار عملیات اجرائی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در استان سیستان و بلوچستان تهیه کرده ایم که به مرور منتشر می کنیم .

1376280cookie-checkاستاندار سیستان و بلوچستان: مردم نمی توانند بپذیرند مخابرات خصوصی شده است!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. گورکی می گوید

    چه دل خوشی دارید بابا شماها
    مخابرات چهار ماه از سال گذشته حکم افزایش حقوق ما کارمندان رو نمیده اونوقت بیاد توسعه بده؟ همین فرمون بریم جلو امسال باید کلا طبق ۱۴۰۰ حقوق بگیریم افزایشی در کار نیست

  2. شهمرادزاد می گوید

    مخابرات خصوصی شده ؛که شده ؛؛چه ربطی به پرداخت دیون بازنشسته مظلوم مخابرات داردزمانی ما در ایرانشهر خدمت کرده ا یم که ایرانشهز جاده اش خاکی بود وبرقش در شبانه و روز دو ۲ ساعت برق نصفه ونیمه داشت بخدا حق بازنشسته خوردن نداره. فردای قیامت همه کسانی که کوتاهی کرده اند .گرفتارخواهند شد.

  3. .... می گوید

    میگند مخابرات پول نداره؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

  4. همکار می گوید

    سردبیر عزیز سلام
    منبع تامین مالی این پروژه ها کجاست؟
    چنانچه مقدور است شفاف اعلام‌کنند.
    چرا مطالبات همکاران را پس از ده سال هنوز پرداخت نمیکنند ؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام دوست خوبم
      طبیعتا هنوز منبع مشخصی اعلام نشده تا من خدمت شما عرض کنم
      اما تا امروز برای طرح ftth فعلا برای ۴۰۰ هزار پورت از دولت پول گرفتن
      به ازای پیشرفت پروژه هم پول میگیرن
      این یکی از منابعشه. بیش از این، من چیزی نمیدونم

    2. ناشناس مطلع می گوید

      پولی پرداخت نمیشه
      پیمانکار در عوض کارش باید کابل های مسی رو جمع اوری کنه و بفروشه

نظرات بسته شده است.