مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

یک پاسخ جلوی اکثر سوالات؛ سیاست انقباضی تا تامین نقدینگی!

مخابرات ما- جاستن و نشست های متعدد، گفتگوها و بحث های مختلف، همه به یک چیز می رسد؛ سیاست انقباضی!
هر چه در اینجا می خوانید برداشت شخصی من است و هیچکس مسئولیت آن را به عهده ندارد- سردبیر.
مخابرات ما- می دانم پس از نشست مدیران مخابراتی سوالات بسیاری از ما می پرسید و انتظار دارید پاسخش را به شما بگوییم.می خواهم با یک جمله به کل سوالات پاسخ بدهم: سیاست شرکت امسال انقباضی است، تا کمبود نقدینگی این سیاست ادامه دارد.
معنی و مفهوم این جمله چیست؟
  • در سیاست انقباضی هیچ شرکتی استخدام ندارد.شرکتی که پول ندارد حقوق جاری افراد را بدهد هرگز نمی آید افراد جدیدی در حد ۶ هزار نفر را به خود اضافه کند.یعنی بحث ایثارگران تا وقتی وضع نقدینگی به این صورت است اجرا نمی شود. وضعیت شرکتی ها نیز تبدیل نمی شود چرا که سیاست شرکت امسال انقباضی است.

 

  • در سیاست انقباضی هر چه جز حقوق شاغلین  حذف می شود.اضافه کاری، ماموریت های غیر ضروری و حتی پرداختی های بازنشستگان را.  در سیاست انقباضی وقتی شرکت حقوق شاغل را نمی تواند بدهد قطعا رفاهیات بازنشسته ها را پرداخت نمی کند.بنابراین به گمانم تا وقتی نقدینگی وارد شرکت نشود رفاهیات بازنشستگان پرداخت نخواهد شد.تاکید می کنم رفاهیات بازنشسته ها از بودجه حذف نشده لذا در صورت وجود نقدینگی قطعا پرداخت می شود.

 

  • وقتی سیاست انقباضی است هر چه جز حقوق است به می نیمم حالت خود می رسد.رفاهیات، حق جذب ، کمک های غیر نقدی و …. در صورت وجود نقدینگی پرداخت می شود.در حال حاضر میزان حق جذب را از محل صرفه جویی در یک سری هزینه ها به ۷۵ درصد رساندند .لذا جذب ۲۵ درصد انقباضی شده است.

 

  • برای شاغلین می گویم اگر شرایط مثل امروز باشد رفاهیات شاغلین هم پس از پرداخت حقوق به قدر موجودی پرداخت می شود.در سیاست انقباضی همین است.

 

  • شرکتی که حقوق کارکنانش را با وام پرداخته باشد هرگز خاصه خرجی نمی کند.یعنی دیگر برای پرداختی های خارج از حقوق وام نخواهد گرفت.

 

  • بودجه بسته شده اما همه پرداختها بسته یه وجود نقدینگی است! درست مثل مطالبات ما از مخابرات است! هر یک از شما میلیونها تومان مطالبه دارید ولی روی یک ریالش هم نمی توانید حساب کنید.بنابراین وضع بیمه های تکمیلی گمان نمی کنم بهتر شود.

 

آنچه خواندید برداشت من از شنیده ها و گفته های جلسات است.چیزی که دیگران در پرده می گویند من شفاف و واضح نوشتم.آدم های بهانه گیر بدانند اگر من نظرم را می نویسم مفهومش این نیست که با اجرای این شیوه موافقم با آن را تبلیغ می کنم. بلکه دارم پیش بینی می کنم و اگر آینده با آنچه نوشته ام متفاوت بود پاسخش را خواهم داد.

 

سال گذشته هم نوشتم! مخابرات از این کویر برهوت بی پولی نجات پیدا نخواهد کرد مگر اینکه دو کار با هم انجام شود:

  • مانند تمام شرکتهای دیگر خصوصی، اجازه بدهند قیمت محصولات را خود تعیین کنیم.(با توجه به قیمت تمام شده محصول)
  • شرکتهای ثابت و سیار در هم ادغام شوند و محصولات مشترکی بفروشند.

هرگز درک نکرده ام چرا همه فشارهای دولتی باید روی مخابرات باشد.

سیاست گذاران بدانند مخابرات و ارتباطات در این کشور امری حکومتی و امنیتی است.چراغ مخابرات خاموش شود همه چیز به خطر می افتد.از ما گفتن!

در حالی که قیکت گذاری ها در کشور ازاد و دلخواه شده، تعرفه مخابرات ۶ سال بدون تغییر مانده! یک دلیل قانع کننده بیاورند …! اگر بحث کیفیت سرویس ها را بهانه می کنند شرایط امروز را با سال ۹۵ مقایسه کنند!

 

1368740cookie-checkیک پاسخ جلوی اکثر سوالات؛ سیاست انقباضی تا تامین نقدینگی!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
66 نظرات
  1. مخابرات ایران می گوید

    اصلا اینطور نیست آقای سردبیر، شر درست نکن تورو سر جدت…
    نمیخواد اینجوری آیه یاس بخونی، اتفاقا سیاست انقباضی برای اینه که با جلو گیری از ریخت و پاش بتونن مطالبات رو به موقع پرداخت کنن نه اینکه هیچی ندن

  2. ناشناس می گوید

    هر دم از این باغ بر میرسد.

  3. ناشناس می گوید

    این چیزایی که فزمودید خیلی وقته تو مخابرات دز حال اجراست . فقط دارن علنی و قانونی بیان میکنن.

  4. احمد می گوید

    این شعب ابی طالب راچه کسانی برای مخابراتی ها بوجود اورده اند؟سیاست انقباظی برای شرکتی است که هیچ درامدی ندارد وفقط مصرفی است ماکه خودمون میدونیم مخابرات چه ثابت وچه سیار چه درامدی دارند!متاسفانه سهامدارعمده نمیخاد اقدامی دراین زمینه انجام بدهد.که ضررش بیش ازنفعشه.شمااگه ماشین گران قیمت هم داشته باشی اگه اب وروغنش روبه موقع تعویض نکنی خراب میشه ولی دوغ ودوشاب پیش این اقایان یکیه.!!!

  5. بی خبر می گوید

    سلام و خسته نباشید خدمت سردبیر محترم
    به نظر می‌رسد چاره‌ای جز قبول وضعیت فعلی مخابرات و تمکین به آن‌ نیست
    ۲ تا پیشنهادی داشتم که اگر این کار را انجام دهند لااقل خیال همکاران در شرف بازنشستگی و دیگر همکاران کمی آسوده‌تر شود
    اول اینکه این سیاست انقباضی برای همکارانی که ۲ سال و کمتر تا بازنشستگی مانده اجرا نشود تا این همکاران با حقوق مناسبتری بازنشست شوند
    دوم اینکه مطالبات سایر همکاران در فیش جداگانه محاسبه و درج شود تا لااقل مبلغ مطالبات همکاران مشمول مرور زمان نشده و فراموش نشود

    1. عباس می گوید

      پیشنهاد اول رو چجوری اجرا کنن؟ چون تاریخ بازنشستگی همکار مشخص نیست سی سال؟ سی دو؟ سی و پنج؟ چهل؟ و….

  6. شرکتی همراه می گوید

    آقای سردبیرحالا مطمئنی که همین حقوقشم هست یاشک داری

  7. شرکتی همراه می گوید

    مگه باافزایش تعرفه ها موافقت نکردند؟

  8. ناشناس می گوید

    سلام خدمت سردبیر محترم
    سردبیرجان! یه شرکت انقباضی چطور یهو منبسط میشه و نزدیک یه میلیارد تومن هزینه میکنه که مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره و معاونین و مشاورین بی فایده و مدیران مناطق به همراه خانواده برن مشهد و عشق و حال…
    یه شرکت انقباضی چطور یهو منبسط میشه و تزدیک عید تزدیک دو میلیارد تومن هزینه میکنه و هدیه میدن به کارکنان شریف نیروی انتظامی!!!
    یه شرکت انقباضی چطور یهو منبسط میشه و مدیرعامل و چند نقر معاونشو میفرسته اسپانیا!!!
    تو رو خدا این حرفا رو به ما نزنین که انگار از پشت کوه اومدیم،
    اینا فقط به کارمند روا ندارن وگرنه خودشون خووووب میخورن و میبرن و…

  9. پرنده آبی می گوید

    سلام سردبیر جان خدا قوت

    سیاست انقراضی چه فایده ای دارد؟ سالهاست کسی به فکر مخابرات نیست و حداقل تا سه دیگر هم این دولت سر جایش هست و اگر قرار نباشد تعرفه را افزایش دهند وضعیت هر سال بدتر خواهد شد .
    سیاست انقراضی در جایی جواب می دهد که امیدی به گشایش باشد وقتی که نه دولت و نه سهامدار عمده تمایلی به حل مشکل ندارند با سیاست انقراضی فقط ما کارکنان هستیم که ذره ذره نابود میشویم.
    اتفاقا به نظر من در حال حاضر که هیچکس به فکر مخابرات نیست سیاست انبساطی بهتر جواب می دهد چون به یکباره مردن بهتر است ذره ذره مردن و با زجر مردن است.
    اگر مخابرات تمامی پولش را سر وقت بدهد و واقعا پولی برای پرداخت حتی حقوق نداشته باشد مثل نیشکر هفت تپه و یا …. اون وقت سر و صدای ما به گوش همه خواهد رسید و وقتی ببیند حدود صد هزار مخابراتی مثلا سه ماه حقوق نگرفته اند مجبور هستند یا درش را ببندند ( که نمیتوانند) یا اینکه تعرفه را بالا ببرند و یا سیار و ثابت را ادغام کنند.
    سیاست انقراضی یعنی مرگ تدریجی کارمندان

  10. علی می گوید

    پس همراه اول واینترنت ۲۰۲۰این مبلغ توجیب کی می‌ره این پرسنل زحمتکش بخش خصوصی شبکه مخابرات تا کی باید زحمت بکشند همه کارا روی دوش مراکز هست تاکی باید پیمانکار بخوره اینا سیر نمیشن تا بخواد سیربشه یکی دیگه میاد باپیمانکار به توافق میرسه چند درصد هم به رییس میرسه.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اگر بطور واقعی در مخابرات کار می کنید باید بدونید همراه اول پولش کجا میره

  11. علی می گوید

    سلام. شما زمان واریز حقوق را اعلام کن.کاری به کار تصمیمات کلان نداشته باش.

  12. ناشناس می گوید

    سلام مدیر بیچاره چه کند وقتی دولت و مجلس دست به دست دادند مخابرات رابه زمین بزنند مدیرچه میتواند بکند.پفک ده برابر شده تعرفه مخابرات همونه.ولی هیات مدیره تصمیمی بگیرند آقای یافتیان رامدیرعامل یارییس هیات مدیره باشند بی شک تمام مشکلات مخابرات حل خواهد شد.کاش به توانایی جادویی ایشان واقف بودند

    1. عبدا... می گوید

      استعفا بده بره دنبال کاری که بلده وقدرتش روداره..

  13. آینده روشن❤️ می گوید

    انشالله نقدینگی به زودی میاد هم ایثارگران و شرکتیها تبدیل وضعیت می شوند هم رفاهیات بازنشستگان پرداخت میشه هم بیمه تکمیلی درست میشه هم حق جذب شاغلین کامل پرداخت میشه به زودی درست میشه همه چیز من مطمئنم
    خدایا شکرت از حالا خوشحالیش رو احساس میکنم

  14. ناشناس می گوید

    اولا نظرات شما بدرد خودتان میخورد.دوما تبدیل وضعیت ایثارگران انجام خواهد شد چون قانون است.سوما تبدیل وضعیت شرکتی ها هم اجرا خواهد شد.چهارم مخابرات از هزینه های اضافی بکاهد همه چی درست خواهد شد

  15. مریدان امام هشتم می گوید

    سلام برسردبیرمحترم وهمکاران مخابرات برداشت بنده هم ازاین جلسات مخابراتیهادرمشهدمقدس این است موقع غروب آفتاب سایه آدمهای کوچک بزرگ میشودوامام رضاعلیه السلام احتمالا فرمودنددیگه مریدان محترم روی من حساب نکنیدچون گفتار شما برخلاف اعمال و رفتارتان می باشد.

  16. اصغررضایی می گوید

    یعنی مخابرات دوست داره مبلغی به زیر مجموعه خودش یعنی شسکام و tct بده که نصف اون مبلغ بعنوان حقوق به کارمندانش داده بشه و بقیه نقدینگی ( گم بشه) بعد میگن مخابرات پول نداره و بدبخته
    پس بیایید مستقیم همون حقوق به کارمندان بدهید ضمن سیو حجم زیادی نقدینگی اشخاصی که ۱۵ ساله بازنشسته شدند از نیروی انسانی مخابرات حذف میشن و حراست و بازرسی شسکام وtct هم با مخابرات ادغام میشه
    اگر بخوان انجام میشه

  17. ناشناس می گوید

    سردبیر عزیز،
    ممنون از مطالبتون.
    اینطور که فرمودید تمام این مطالب به موضوع اصلاح تعرفه ختم میشه.
    میشه بفرمایید در مورد این موضوع چه خواهد شد و کی؟

  18. ناشناس می گوید

    وقتی یک مدیر تو این شرایط مالی شرکت میاد هدایای لاکچری میده به شرکت کنندگان نشانه تزلزل میباشد!

  19. علی می گوید

    سلام سردبیر محترم اگه سیاست شرکت انقباضی است پس باید سود سهام پرداختی هم انقباضی باشه و امسال در مجمع سود تقسیم نشه.

  20. محمدی می گوید

    باسلام
    قانونی که برای ایثارگران در مجلس محترم شده است قانون جمهوری اسلامی مخابرات باید تمکین کندواحترام بگذارد.

نظرات بسته شده است.