مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

۴۱۰ روستای کشور از طریق همراه اول به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند.

مخابرات ما – امروز مجموعا اتصال بیش از  ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات برقرار شد که بیشترین پروژه های به بهره برداری رسیده متعلق به همراه اول با اتصال ۴۱۰ روستا بود.

مخابرات ما (صبا- از سایت همراه اول) – صبح امروز همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران ارشد و راهبران حوزه ICT در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و به صورت برقراری ارتباط ویدئویی با چند استاندار، فرماندار و مقامات محلی و روستایی کشور به صورت نمادین برگزار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مایه مسرت است که با وجود میانگین اتصال ۶۰ درصد جهانی به شبکه اطلاعاتی، امروز علاوه بر تمامی شهرها، بیش از ۸۶ درصد روستاهای ما نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند. محور کار ما شبکه ملی اطلاعات است و این شبکه چیزی نیست به جز شبکه ای مستقل، باکیفیت و امن که خدمات باکیفیتی روی آن به مردم عرضه می شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز با اشاره به عزم دولت بر توسعه دسترسی به ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری گفت: یکی از کارهای مهمی که برای انجام این پروژه بزرگ می بایست انجام می شد، تأمین منابع بود که هیأت دولت با تأمین از طریق ۸ درصد درآمد اپراتورهای سیار به مدت سه سال رأی داد. تقسیم کار و رفع موانع از دیگر نکات مهم در اجرای این پروژه است که در نهایت زیرساختی قوی برای توسعه ۵G توسط اپراتورهای موبایل نیز خواهد بود؛ امیدواریم ظرف این بازه زمانی بتوانیم بخش قابل توجهی از کشور را به تکنولوژی نسل پنجم نیز مجهز کنیم.

 

1368120cookie-check۴۱۰ روستای کشور از طریق همراه اول به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.