مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

برگشت سرمایه در ارتباطات روستایی پس از ۱۷۵ سال (خواننده سایت+سردبیر)

مخابرات ما- در بخش ارتباطات روستایی برگشت سرمایه پس از ۱۷۵ سال ممکن می شود دولت  باید در این حوزه  سوبسید بپردازد.

مخابرات ما- هیچکس مخالف ارسال امکانات ارتباطی و صرف این امکانات برای روستائیان نیست.همانطور که برق و آب به روستا می رود باید تلفن و اینترنت هم برود.اما همانطور که دولت برای برق و آب سوبسید می دهد و هزینه می کند برای ارتباطات نیز باید چنین کند.

یکی از خوانندگان سایت در  همین باره مطلب جالبی ارسال کرده است.بخوانید:

همکار ،آذربایجان غربی

با سلام خدمت سردبیر گرامی
اولا ؛سرمایه گذاری شرکت در بخش تلفن ثابت روستایی به دلیل فرسوده گی شبکه و در نتیجه کیفیت پایین خدمات ارائه شده، باعث بی رغبتی مشترکین برای استفاده از بستر شبکه تلفن ثابت وعدم سود دهی شرکت در این بخش شده و با توجه به وجود شبکه فیبر نوری عبوری در اکثر نقاط روستایی با سرمایه گذاری مثلا نصب یک کافو نوری هم می توان کیفت خدمات ارائه شده را بالا برد ، که هم باعث تر غیب مردم به استفاده از بستر این شبکه و هم به سود رساندن این بخش از سرمایه پنهان شرکت و رسالتی بزرگ در خدمات رسانی به قشر زحمت کش و محروم ساکنین روستایی خواهد بود.

 

برای اینکه بطور تقریبی هزینه ها را تخمین بزنید باید بگوییم هزینه یک کافو در شرایط سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان بود ولی الان حداقل باید ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کنید تا بتوانید یک کافو فراهم کنید.(البته اگر وجود داشته باشد)

فرض کنید هیچ هزینه دیگری لازم نباشد. بجز سه کیلومتر فیبر نوری برای رسیدن به روستا. هزینه هر کیلومتر فیبر نوری ۱۵۰ میلیون تومان است.فقط برای فیبر حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می شود. اگر از رادیو استفاده کنیم کمتر هزینه خواهد داشت (حدود ۱۵۰ میلیون تومان)  ولی ارتباط رادیویی مشکلات خاص خودش را دارد.

هزینه های جانبی دیگر را کنار بگذارید تا اینجا ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه می شود.

بازای هر کافو در هر روستا حدود ۵۰ مشترک جذب می شود، در بیشترین روستا ۲۰۰ خط تلفن فروخته ایم! حالا حساب کنید هزینه سرانه هر خط ارتباطی تلفن ثابت با حساب ۲۰۰ خط تلفن چقدر می شود؟ حدود ۷ میلیون تومان برای هر خط …

این هزینه پس از چند سال برگشت دارد؟ ۱۷۵ سال! محاسبه را بخوانید.

اگر بگویم ارپو یا درآمد متوسط مخابرات از هر خط روستائی ۲ تا ۴ هزار تومان است،یعنی سالی حدود ۴۰ هزار تومان درآمد از هر خط داریم. هزینه پس از ۱۷۵ سال برمیگردد.

اگر روستا ۵۰ مشترک داشته باشد این هزینه پس از ۶۰۰ سال برمیگردد!

منصفانه نظر بدهید آیا برای اپراتور بخش خصوصی-مثل مخابرات- این هزینه  صرفه و صلاح اقتصادی دارد؟

هیچ چاره ای نیست. دولت باید در این بخش سوبسیدش را بپردازد همانطور که برای کشیدن فیبر به روستاها هزینه اش را پرداخت! (البته نه به مخابرات بلکه به دبگ اپراتورها)!

 

1367490cookie-checkبرگشت سرمایه در ارتباطات روستایی پس از ۱۷۵ سال (خواننده سایت+سردبیر)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. همکار می گوید

    متاسفانه در متن پروانه شرکت مخابرات ایران تاکید شده است مخابرات موظف به نگهداشت وضعیت فعلی ارتباطات روستایی میباشد.

  2. هر کی می گوید

    «مخابرات ما- هیچکس مخالف ارسال امکانات ارتباطی و صرف این امکانات برای روستائیان نیست.همانطور که برق و آب به روستا می رود باید تلفن و اینترنت هم برود.اما همانطور که دولت برای برق و آب سوبسید می دهد و هزینه می کند برای ارتباطات نیز باید چنین کند.»

    حالا که به دولت و شرکت برق و آب نظر دارید و الگو برداری می کنید؛ نظرتون چیه که همانطور که شرکت برق و آب نیروی شرکتی و فرزندان جانباز و ایثارگر رو تبدیل وضعیت کرده مخابرات هم این کار رو انجام بده.

    «یک شهر و دو نرخ» و «یک بوم و دو هوا» دو ضرب المثل در زبان شیرین پارسی در این مورد مصداق داره.هرکدوم رو دوست دارید تطبیق بدید با….

  3. عبدا... می گوید

    پس هزینه شبکه کابل وآبونه چه میشود؟فیبر که مربوط به uplink است.

  4. ناشناس می گوید

    بنظر شما واینطور که میگید روستا هم مثل بازنشستگان دفن کنیم تولید درروستا شکل میگیرد والان معادن همه درروستاست
    اقای سردبیر چرا این وجه عنوان نمیکنند ببیند اونموقع روستا وخط تلفن درشهر درامد داره یا روستا

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      آرپو یعنی درآمد یک خط تلفن در ماه
      همه چی حساب و کتاب داره
      با احساس نمیشه سر ماه حقوق کارکنان را پرداخت

      1. کارمند می گوید

        آخه چرا سالی ۴۰ هزار تومان درآمد ؟ ماهانه یک خط تلفن ۱۰ هزار تومنش فقط آبونمان هست …درآمد اینترنت و اشترک اینترنت هم هست که( قسمت درآمدش را لطفا توضیح بدید )

  5. Yagoob می گوید

    کلا” فکر تجاری در مخابرات موج می زند مثلا در ایستگاه مخابراتی با نصب ۴ باتری ۱۰۰AHو ۱۲ ولت مشکل وجود ندارد که هزینه چند میلیونی داردو با نصب یک سایتwll مخابرات مجبور شده حداقل از باتری۲v420AH که هزینه چند ده میلیون دارد استفاده کند و حالا همراه اول WLLرا به ۴Gارتقا داده که به علت مصرف خارج از تحمل باتری های موجود نیروی ایستگاهها را نابود می کند و به طبع آن هزینه نگهداری ایستگاهها را بسیار بالا می برد و دریافتی مخابرات از همراه اول به ازای هر آمپر چقدر است که این همه از جیب خود برای همراه اول هزینه می کند تا همراه اول در آخر سال برای سهام دار های خود سود توزیع کند

  6. ناشناس می گوید

    اگر مدیرعامل آنقدر که به تعریف از عملکردش می‌پردازد، به توان و جسارت خودش و سهامداران عمده اعتماد دارد، منطقی ترین گزینه در حال حاضر، قطع کامل واگذاری، تا زمان اصلاح تعرفه‌ها در زمینه‌های گوناگون مخابراتی و حتی قطع تلفن نهادهای مختلف به دلیل به صرفه نبودن هست.
    اما هیچ کس جرئت چنین حرکتیرا ندارد وصرفاً به کارکنان ظلم می‌کنند! این همه ظلم در حق شاغل و بازنشسته میشود، اما همچنان ftth رایگان واگذار میشود! در حالیکه در شهری مثل تهران، حداقاباید ۳ میلیون تومان حق واگذاری گرفته شود و این جدای اصلاح سایر تعرفه‌هاست! نمونه فیبر اختصاصی هم که در اخبار امشب سایت بود.

نظرات بسته شده است.