مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید-آقایان سازمان تنظیم، این هم شد تجارت!

مخابرات ما- شاهد از غیب رسید.تجربه واقعی یکی از همکاران برای محاسبه هزینه های مخابرات در قبال پولی که می گیرد

مخابرات ما- واقعیت این است که هزینه های مخابرات برای تامین سرویس ها بسیار بیش از پولی ا ست که از مردم می گیرد. این مطلب تجربه یکی از همکاران ماست.

همکار

سلام سردبیر عزیز
در واحدی که من کار میکنم هنگامی که یک سازمان و یا اداره درخواست فیبر نوری اختصاصی میدهد اعلام هزینه ها بر اساس تعرفه های سازمان تنظیم انجام میشود .

مشکلی که به وجود آمده هزینه های واقعی اجرای فیبر با توجه به تورم سرسام آور سالیان گذشته حدود دو برابر مبلغی هست که از این سازمانها دریافت میشود! مثلا سازمانی یکصد میلیون تومان به حساب مخابرات برای فیبر اختصاصی واریز میکند و اجرای آن برای مخابرات دویست میلیون تومان آب میخورد .

بسیار ضروریست که این تعرفه ها هر سال حداقل دوبار بازنگری و به روز رسانی شود . این موضوع سود و زیان میلیاردی برای شرکت مخابرات دارد .

ضمنا اعلام هزینه را تجاری انجام میدهد و اجرا با شبکه هست.

همین فیبر نوری که ایشان در موردش صحبت کرده است سال گذشته هر کیلومتری ۱۵۰ میلیون تومان هزینه داشت اما امسال حداقل دو برابر شده است.

در حقیقت مخابرات سرویس هایش نه تنها مجانی واگذار می کند بلکه پولی هم رویش می گذارد!

این هم شد تجارت!

 

1367410cookie-checkشما نوشته اید-آقایان سازمان تنظیم، این هم شد تجارت!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    مثال ساد ه :درقدیم ثبت نام یک خط ۵۵هزارتومن وهزینه کابلکشی ان ۲۵۰هزارتومن برای شرکت تمام میشد. مخابرات از اول بنگاه خیریه برای همه غیراز کارکنانش بوده .اصلا کارمند استخدام کرد حقوقش بگیرد وبرود اگرسودی به جیب یکعده داخل سازمان ریخته هم که اساس دزدی ازهرسازمانی ست .

  2. جلیل می گوید

    سلام
    کاملا درسته. شما در نظر بگیرید بعضی شرکت ها و کارخانجات متقاضی فیبرهایی با طول بیست کیلومتر میباشند. در یک پروژه اینچنینی چه زیانی بر پیکر مخابرات وارد میشود!

  3. پرنده آبی می گوید

    سلام
    سردبیر جان
    به غیر از این شما در نظر بگیرید بسیاری از مشترکین دیگر از تلفن ثابت استفاده چندانی نمیکنند ( بخصوص در استان ما بوشهر ) و فقط خط ثابت را برای adsl می خواهند. با این حساب شما در نظر بگیرید بیش از نیمی از مشترکین adsl های غیر مخابراتی از تلفن ثابت استفاده نمیکنند اما هزینه نگهداری خط آنها با مخابرات است که بطور متوسط این هزینه بیش از ۲۳۵۰۰ تومان در ماه است اما شرکت های pap فقط ماهانه ۳۰۰۰ تومان به مخابرات پرداخت می کنند یعنی مخابرات برای نگهداری خطوط adsl رقیبش ماهانه بیش از ۲۰۰۰۰ تومان هزینه میکند حال اگر اینگونه مشترکین را حدود صد هزار نفر تخمین بزنیم ماهانه حدود دو میلیارد تومن صرف نگهداری خطی میشود که سودش در جیب رقیب میرود

نظرات بسته شده است.