مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

از آنچه می ترسیدیم، بر مسیرمان آمد، خودسوزی در فرهنگ ما نبود

مخابرات ما- مشکلات مخابرات برای کارکنان و بازنشستگانش به بحران رسیده است.

مخابرات ما (سردبیر) – وقتی فشار بر مردم بیش از توان تحمل آنان باشد و آن را تاب نیاورند، هر امکانی احتمال رخدادش بالا می رود حتی آنچه که شرعا و عرفا حرام می دانیم.

متاسفانه مجبورم این خبر را علنی کنم خبری که طی چند روز پیش شنیدم و خون را در رگ هایم منجمد کرد.باور کنید حتی تصورش نیز آزار دهنده است اینکه کسی به هر دلیلی خود را در معرض آتش و در نهایت مرگ قرار دهد!

شنیده بودم که تعدادی از بازنشستگان، خسته از نامرادی روزگار و احساس ظلم و نارضایتی که از این بنگاه خصوصی شده -مخابرات مظلوم- بر آنان رفته است پس از عید فطر، در تجمعی دست به خودسوزی خواهند زد. آزار دهنده تر اینکه، این عزیزان و نورچشمان ما رزمندگان و قهرمانان روزگار سخت و سیاه حمله دشمن بوده اند.یعنی مردانی که از هیچ آتشی نترسیده اند.

اما اینک خبر می رسد  طاقتشان تاق شده و می خواهند به سختی خود را مجازات کنند!

نمی دانم چه بگویم! به عنوان سردبیر این مجموعه و دوست و برادر و هم رزم این عزیزان خود را محق می دانم که به آنان بگویم:

عزیزان من! هم رزمان من! چرا خود را به سختی مجازات می کنید؟ چرا خانواده خود را در هول و هراس و وحشت چنین حادثه ای آزار می دهید! نکنید ! خواهش میکنم نکنید! مبارزه راههای بسیاری دارد که خود سوزی هرگز هیچیک از راه هایش نیست!

درد نامه یکی از این دوستان را علیرغم میل باطنی خودمنتشر می کنم تا همه بدانند و درک کنند این همه فشار خارج از توان کارمندان معمولی یک شرکت بوده است.

مدیرکل محترم بنیاد شهید وامورایثارگران فارس جناب اقای محمدی پور
باسلام
بنده محمد کاظم غریبی جانباز ۷۰ درصد واز شاغلین شرکت مخابرات فارس هستم ،
احترامأ بطور خلاصه باستحضار میرسانم با توجه به تهدیدات مکرر شرکت مخابرات مبنی بر بازنشستگی اجباری افراد بالای ۳۰ سال و پافشاری برتخلفات قانون که قوانین خاص ایثارگران را نیز مد نظر قرار نگرفته و در بخشنامه ها و دستؤرالعملهای مکرر شرکت مخابرات در اسفند سال ۱۴۰۰ و ابتدای سال ۱۴۰۱ بطور شفاف و صراحتأ عنوان شده که در صورت عدم بازنشستگی بسیاری از ردیف های حقوقی شاغلین وحتی ایثارگران حذف خواهد شد که ظلم فاحش و خلاف قانون میباشد و با توجه به اینکه تا کنون مکاتبات واعتراضات نتیجه ای در برنداشته ،لذا بنده با توجه به این بی حرمتی و توهین آشکار به جامعه ارزشمند ایثارگران ونادیده گرفتن حقوق ایثارگران که در قانون بطور شفاف ذکر شده که ایثارگران تا ۳۵ سال میتوانند با دریافت کلیه ردیف های شغلی و حقوقی به خدمت ادامه دهند، اعتراض شدید دارم وبطور شفاف و تمام قد اعلام میکنم چنانچه حقوق ما ایثارگران براساس قانون جمهوری اسلامی بخصوص سازمان استخدامی کشوری و اداره کار لحاظ نگردد ،بنده به عنوان اعتراض از این حرکت ضدارزشی و بداخلاقی و ظلم آشکار وهمچنین عدم تعهد شرکت مخابرات نسبت به حقوق ایثارگران و کلیه همکاران مظلوم و بی پناه در مقابل استانداری و بنیاد شهید اقدام به خود سوزی خواهم کرد تا شاید اعتراضی جوانمردانه باشد بر اینگونه تصمیمات ناشایست ونابخردانه و یکه تازی وخود رأیی مسئولان بی کفایت و بی لیاقت این مملکت وبخصوص استان فارس .
رونوشت :
اداره اطلاعات فارس
اداره حراست بنیاد شهید وامور ایثارگران
دفتر ریاست عالی بنیاد شهید وامور ایثارگران
اداره حراست شرکت مخابرات ایران
استاندار فارس جناب دکتر ایمانیه
سازمان بازرسی کشور
معاونت حقوقی وزارت کار، رفاه وامور اجتماعی
نمایندگان محترم فارس در مجلس شورای اسلامی

 

اینکه چرا به امروز رسیده ایم واضح و روشن است، اینکه چگونه از این بحران خارج شویم هم به همان روشنی و وضوح است! اما هم دولت و هم سهامداران مدیریتی مخابرات، درهای گشایش را به روی ما بسته اند! 

 

1365370cookie-checkاز آنچه می ترسیدیم، بر مسیرمان آمد، خودسوزی در فرهنگ ما نبود

Please rate this

0 1 2 3 4 5
59 نظرات
  1. همکار بازنشسته می گوید

    دوست عزیز فشار زندگی عصابتو به هم ریخته شما ایثار گر هستید خونسرد باشید توکل به خدا بکنید و از او برکت بخواهید فرض کن ۳۵ سال را پر کرده ای بقیشو مخواهی چیکار بکنی اینها همون رفیقاموند که مخابرات را فتح کردند غریبه نیستند.چند ماهه با ما باز نشستگان بن ندادند زندگیتون را بکنید فقط دیگه سنگ اینها را به سینه خود نزنید.انشا…

  2. شرکتی می گوید

    سی سال کمه ؟!!!!! چهل سال کمه ؟!!!! تا چند سال میخوان شاغل باشن

    1. همکار بازنشسته می گوید

      جای تو را تنگ کرده یا وقتی این همه بازنشسته رفت تو به جایی رسیدی!!!!!!
      روز به روز هم که شما نیروی شرکتی با پارتی آمده فلاکتت بیشتر شده. خیلی ناسپاس هستید که روزگارتان این شده.
      با پل زدن بر دیگران راه به جایی نخواهید برد.نان دیگران را شماردن خارج از جوانمردیست.

  3. شرکتی همراه می گوید

    خودتو آتیش زدی یانه؟

  4. شرکتی می گوید

    با سلام خدمت سر دبیر عزیز و با دل و جرات، که بعضی مطالب رو انتشار نمیده ،
    الان نشسته بودم با خودم فکر میکردم و حرف میزدم ، میگم حدود ۵۰هزار نیروی مخابرات هستش ، اکثراً توانمند و متخصص ، که جناب آقای سلطانی و بقیه مدیران ، و حتی مدیران قبلی ، به جای اینکه از توان و تخصص این افراد استفاده کنند در راه توسعه ، برعکس مسائلی پیش آوردن که فکر و ذکر این همه افراد متخصص شده ، حقوق ، رفاهیات ،معوقات ، تغییر وضعیت ، قرارداد ، و …. ،

  5. میاندهی می گوید

    باسلام و عرض تبریک عیدسعید فطر.بنظرم هم نوشتن آن مطلب توسط همکار عزیز اشتباهست و هم انتشار آن توسط سردبیر محترم!آن همکار ایثارگر از سر ناراحتی و فشار عصبی به ذهنش رسید به نوشتن چنین نامه تهدید آمیزی دست بزند.شما منتشر نکن عزیزم تا نامبرده بر سرمواضع خودش پافشاری نکند.کار هیئت مدیره و مدیرعامل اشتباه محض بوده و هست،ولی با خودسوزی کسی آنها به سر عقل نخواهند آمد.آنوقت بخاطر هیچ پوچ خانواده عزیزی داغدار و گناهی بزرگ برای….😩

  6. ناشناس می گوید

    آقا عید شد . خودتو آتیش بزن دیگه !

    1. همکار بازنشسته می گوید

      تا بی مسئولیتی مانند شما به نان و نوایی آلوده به خون برسد؟!!!!!!
      شمایی که تحریک به مردم کسی دیگر را میکنی باید به انسانیتت شک کرد.

      1. شرکتی می گوید

        آقا یکی ترجمه کنه این چی میگه

  7. حسین می گوید

    علت العلل
    من اگر اندازه میزی که پشتش می نشینم و یا پست و مقامی را که یدک می کشم باشم،هر تصمیمی را بدون در نظر گرفتن اول خدا و بعد جوانب انسانی آن به اجرا نمیگذاشتم،وقتی اندازه ،و هم وزن میزم و مقامم نبودم میشوم مامور و معذور،میشوم مثل یک قطعه از یک
    وسیله که با آن دیگران را شکنجه میدهم، و از آنجایی که بر حسب تجربه مدیران قبلی میدانم ماندنی نیستم سعی میکنم با خوش رقصی چند صباحی بیشتر به رتق و فتق امور دنیایی خودم بپردازم تا از امثال خودم عقب نمانم،

  8. روشنک می گوید

    چقدر اوضاع اقتصادی ایران خراب شده که جانباز محترمی که قاعدا درخواست اش باید بازنشستگی زودتر از موعد باشد تا بتواند استراحت کند، درخواست اش کار کردن تا آخر عمر است.

  9. عبدالله می گوید

    برای بازنشستگی خودتو آتیش بزنی؟؟؟؟ پس اگر شرکتی بودی چکار میکردی وقتی حقی داری و بهت نمیدن

  10. عبدا... می گوید

    سلام.مخابرات بعد ازمدت ها یک کار مثبت انجام داده باشه همین بازنشستگی سر سی ساله .یعنی چی تا ۳۵ و ۴۰ سال میخوان واستین ؟ الانم فشار اوردن به مخابرات با این نوع اقدامات مثل خودسوزی که طرح رو کنسل کنه صحیح نیست . تن بدین به بازنشستگی ای شیفتگان خدمت

    1. همکار بازنشسته می گوید

      اینو به مسئولینت رو هم میگی یا فقط نون به نرخ روز خور هستید ؟!!!!!

  11. ناشناس می گوید

    سنگ بزرگ نشان از نزدن دارد …مومن برو از بازنشستگیت لذت ببر این اداها و شکلک ها چیه البته ما کارگران شرکت مخابرات از مخابرات ۱۰۰درصد ناراضی هستیم کاش ….

    1. همکار بازنشسته می گوید

      لذت رو که میبره اما نمیزاره حقش رو هم بخورند.

  12. ناشناس می گوید

    فردا عید هست !

  13. کارمند می گوید

    سلام. جناب سردبیر من بیشتر به خاطر درج این خبر متاسف شدم. شما خودتون چرا یه همچین موضوعی رو نشر میدین.احساساتم جریحه دار نشد چون هیچ دلیل عقلانی،اخلاقی و شرعی وجود نداره که ایشون مرتکب گناه کبیره خودکشی بشن مخصوصا که اتفاقا سن و سالی ازشون گذشته و حتی دلیل خام بودن و نپختگی ایشون هم منتفی هست.

  14. مجتبی می گوید

    سردبیرجان پیگیر این بندخداباشین نرود خودش بسوزانه مسولین هیچکدومشان ککشان نمی گزد

نظرات بسته شده است.