مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- سخنی با تشکل های کارگری و انجمن ها -بخش اول

مخابرات ما- سردبیر سلام می کند، دعوت تشکل هاست به وحدت نظر.

مخابرات ما (سردبیر) – سلام دوستان گرامی در تشکل های کارگری در مخابرات، انجمن های صنفی با هر نام و عنوانی که در جهت مصالح جامعه تلاش می کنید.و سلام بر شما خواننده عزیز!

اجازه می خواهم امروز صریح و روشن و شفاف، آنچنان که در پایان سال ۱۴۰۰ وعده داده بودیم به واقعیت های عریان جامعه مخابراتی بپردازیم تا شاید چراغ راهی باشد برای روزهای آینده. (روزهای آینده، نه بیشتر)!

با توجه به شرایط فعلی شرکت مخابرات ایران زیان ده است.این امر بر کسی پوشیده نیست.هیچکس نمی تواند میلیاردها تومان زیان مالی مناطق مخابراتی را نادیده بگیرد.اگر منطقی به مشکلات نگاه کنیم حداقل ۲۰۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته مخابرات ایران در بخش ثابت خواهد بود.

شرکت ارتباطات سیار با حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان سود به این جمع اضافه می شود و سهامداران در صدد هستند با اعلام سودهای میلیارد ی حداقل ۹۰ درصدش را مثل سالهای گذشته توزیع کنند!

در طی این سالها، فقط در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۰ درصد از سود توزیع شد وگرنه سود توزیعی حدود ۹۰ درصد بوده است.موردی که در هیچیک از شرکت های بورسی دیده نمی شود.توزیع این میزان سود، به این معنی است تمام هستی شرکت را می خواهند بدوشندیعنی اینکه سال آینده فقط باید برای توزیع سود کار کرد! چرا که این شرکت پول انباشته ندارد که در حسابهای پر و پیمانش ذخیره کرده باشد بلکه جز زیان چیزی ندیده ایم لذا همیشه بصورت روزآمد کار کرده ایم تا سود سال گذشته سهامداران پرداخت گردد.

فراموش نکنید! هدف من سهامدار ۵ درصدی مخابرات یا حتی کارکنان این شرکت نیست.منظور نظرم سهامداران ۹۰ درصدی این شرکت هستند که علیرغم تمامی خواهش ها و حتی دعواها هرگز حاضر نیستند از سودشان بگذرند!

در تمامی این سالها پیشنهاد کرده ایم فقط سه سال از توریع سود صرف نظر کنید تا این شرکت بتواند کمر راست کند.تا بتواند از شر تجهیزات ۳۰ سال پیش خلاص شود و با کشیدن فیبر خودش را از دست سیم مسی نجات دهد.

در طی این سالها هرگاه ملکی هم فروخته شده خرج عطینا شده.خرج جاری! خرج پرداخت سود سهامی که هرگز وجود خارجی نداشته است!

به اعضای هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران دیگر امیدی نداریم.در طی این سال ها امتحان خود را پس داده اند و در پی دعواهای جناحی مخابرات را به خاک سیاه نشانده اند.اما از قدرت جمعی کارکنان و افکار عمومی غافل نیستیم.

اینجاست که به تشکل های کارگری نیم امیدی داریم. این تشکل ها اگر امروز به داد مخابرات نرسند پس چه روزی باید به میدان بیایند.

پیشنهاد می کنم چندی از دعواهای بی حاصل اخیر دست بردارند.حتی پرداخت مطالبات را هفته ای رها کنند و به این بحث بسیار مهم بپردازند که مانع اعلام و توزیع سود شوند.

راستش، با حرکتهای سال گذشته امیدی به وحدت جناح های کارگری ندارم، اما می توانند در یک امر واحد به وحدت نظر برسند و مخابرات را از ورشکستگی نجات دهند.

مسئولان این تشکل ها، شاید یک فرصت ده روزه داشته باشند.در این فرصت باید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد اجرائی و هر سهامدار عمده دیگر مخابرات را از آنچه در پیش روی مخابرات است انذار دهیم.

باور کنید به مرگ مخابرات دیگر چیزی نمانده است.در طی این سالها متاسفانه همه پیش بینی های ما درست از آب درآمده است!این یکی هم مطمئن باشید درست است.

اعلام سود و بدتر از آن، توزیع ۷۰ تا ۹۰ درصدی سود در میان سهامداران، یعنی میخ آخر بر تابوت مخابرات! آن گاه کارکنان باید به دنبال حقوق ماهانه خود بدوند! حقوق جاری!

از ما گفتن!

منتظر حمایت تشکل ها هستیم تا یک بار در یک مسیر با هم همراه باشند!

یا علی!

 

1362540cookie-checkسردبیر سلام می کند- سخنی با تشکل های کارگری و انجمن ها -بخش اول

Please rate this

0 1 2 3 4 5
29 نظرات
  1. همکار بازنشسته می گوید

    سلام
    امار سازی خیلی ساده است
    نشان دادن اماری که نشان دهد این شرکت در حد ورشکستی است کار و هنر این سهامدار عمده می باشد
    اگر راست میگویند این شرکت را به دولت پس دهند ( در سال های اخر پرداخت اقساط یکبار این مسئله مطرح شد و شرکت سهامدار عمده ، رسما از گفته خود عقب نشینی کرد و گفت که دولت باید کل سهام کنسرسیوم بخرد و اعتماد مبین حاضر به فروش سهام مخابرات بصورت مجزا نیست )
    این امار های ساختگی برای این است که مطالبات ما ( شاغل و بازنشسته ) را ندهند
    هوشیار باشید …..
    یک سوال ساده : چه کسی میتواند درستی این امارها را تایید نماید ؟

  2. ناشناس می گوید

    سر دبیر سلام پیام ما را به همه مسئولین برسونیت در همیشه رو یه پاشنه نمی گرده گهی زین به پشت و گهی پشت به زین ایشالا نوبت این آقایان سهامدار هم میشه که به پاشنه پا باید پس بدید حق مردم را

  3. م.م از همدان. می گوید

    صحبت هاتون جالب بود و در خور توجه.
    اما اینجا ایرانه.
    طبق آمار رسمی بانک مرکزی بانک های ملت و کشاورزی و تجارت هم ورشکسته و یا نیمه ورشکسته هستند اما الان هم سرپا هستن و دارن وام می دن دست مردم.
    اتفاق خاصی پیش نمیاد.
    نگران نباشید.

  4. شرکتی همراه می گوید

    دوستان مثل اینکه اوضاع واقعا خیطه .خواهش میکنم وضعیت رو درک کنیدازاین حرفها و دعواهای جناحی دست برداریدبیایید ی کم متحدباشیم فعلا به فکراین چندرغاز مطالباتم نباشیداینو که آخرش بهتون میدن. فکرامون رو روی هم بریزیم ببینیم بایدچیکارکنیم؟دست به دامن کی بشیم؟ بالاخره تواین مملکت دست بالای دست بسیاره مثل اینکه کارو کاسبیمون داره زمین میخوره اگه خدایی ناکرده اتفاقی بی افته بعدش چه خاکی بسرمون بریزیم تواین اوضاع آخه؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم که درک کردین چی میگم

  5. علی می گوید

    ظلم پایدار نیست. آه موسفیدان که صدایشان را کسی نمی شنود مطمئناً باعث غضب پروردگار خواهد شد مخابرات ورشکست خواهد شد ومسئولین ومتولیان آن خوار وذلیل خواهند شد انشاالله توهین وکتک کاری موسفیدان مطالبه گر خشم وغضب خداوند را نصیب بانیان خواهد کرد

نظرات بسته شده است.