مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری کویت در مخابرات ایران

مخابرات ما -مهم‌ترین سرتیترهای صفحه‌های اقتصادی مطبوعات6 بهمن در ابتدای هر دهه در نیم قرن گذشته از این قرار بوده است:

مخابرات ما (مالکی)-به گزارش اقتصادنیوز ، تکرار اشتباهات محصول ندانستن‌ها است،اگر از گذشته اطلاع داشته باشیم شاید از آن درس بگیریم و مسیرهای اشتباه را تکرار و تجربه نکنیم.یکی از حوزه هایی که می تواند ماشین زمان به آن سفر کند اقتصاد است، اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته همچون سایر حوزه های حیات اجتماعی با فراز و فرود های بسیاری روبرو شده است. اتفاقات مشابهی بر اقتصاد ایران رفته و تصمیمات متفاوتی برای آن گرفته شده است اما به نظر می رسد با نتایج یکسان روبرو هستیم.«در نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار مهم اقتصادی ایران و جهان را مرور می کنیم.سال اول هر دهه را به عنوان نقطه بررسی تاریخ اقتصادی قرار داده ایم.این مطلب با عنوان نیم قرن با اقتصاد ایران منتشر می شود،در طول بررسی تاریخ اقتصادی پنج دهه گذشته ممکن است به حوادث مهم و اثر گذار برخورد کنیم که این اخبار و وقایع را نیز منتشر می کنیم. روزنامه اطلاعات به دلیل سابقه 90 ساله آرشیو قوی و رویکرد صرف خبری در بازتاب وقایع پایه این بررسی قرار گرفته است.

ششم بهمن 1361؛ اختصاص 35 میلیارد تومان بودجه برای نیازهای جنگی

میرحسین موسوی، نخست‌وزیر در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و لایحه بودجه 353 میلیارد تومانی 1362 دولت را تقدیم مجلس کرد.

براساس تبصره 2 قانون بودجه، به بانک مرکزی ایران اجازه داده می شود به منظور تامین کمبود منابع مالی موردنیاز شرکت ها و موسسات و سازمان های دولتی وابسته به وزارتخانه های کشاورزی و عمران روستایی، مسکن و شهرسازی، بازرگانی، صنایع، معادن و فلزات، صنایع سنگین و شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جهاد سازندگی برای اجرای برنامه های مصوب خرید و فروش محصولات و کالاهای اساسی و زمین (موضوع لایحه قانونی اراضی شهری) و نهادهای کشاورزی طبق پیشنهاد وزرای مربوط و تایید سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اعطای اعتبار و تضمین آن وجوه لازم را به عنوان تنخواه گردان به تدریج و با نظارت و مسوولیت وزرای ذیربط در اختیار دستگاه های مذکور قرار دهد تا منحصرا برای مصارف تعیین شده براساس برنامه های موصوف مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در تبصره 32 به دولت اجاره داده می شود مبلغ 350 میلیارد ریال اعتبار منظور در ردیف 503041 این قانون بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و تصویب نخست وزیر برای تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در رابطه با جنگ تحمیلی اختصاص داده می‌شود.

ششم بهمن 1371؛ الزام دولت آلمان در اجرای پروژه های صنعتی ایران

آقای «اشپوربو» وزیر اقتصاد و جانشین نخست وزیر ایالت «باون درتمبرگ» که در رأس یک هیات صنعتی به ایران سفر کرده است، با محمدحسین محلوجی وزیر معادن و فلزات دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مقام آلمانی از ایران به عنوان مهم‌ترین شریک تجاری آلمان یاد کرد.

وزیر معادن و فلزات ایران نیز با برشمردن نمونه‌هایی از پایبند نبودن موسسات پولی و صنعتی آلمان به تعهدات خود اعلام کرد: در صورت ادامه این روند، ایران به هیچ وجه پروژه‌های خود را معطل نمی‌گذارد و با رقبای آلمان سریعا وارد مذاکره و عقد قراردادهای مربوطه خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما هرگز در بازپرداخت و عمل به تعهدات مالی خود هیچ گونه مشکل جدی نداشته‌ایم و هیچ کسی دیناری وصول نشده در معاملات خود با ما ندارد؛ اما آلمان باید بداند سیاست نگرش به ایران صرفا به عنوان یک بازار مصرف، غلط است و ما هرگز تنها به عنوان مشتری کالاهای ساخته شده و صادراتی نسبت به هیچ کشور عمل نخواهیم کرد.

سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری کویت در مخابرات ایران

شرکت «اتصالات المنتقله» کویت تا سقف 500 میلیون دلار در بخش مخابرات ایران سرمایه‌گذاری می‌کند.

مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر به ایرنا گفت: در مناقصه راه‌اندازی سیستم تلفن همراه به روش «پیش‌پرداخت» ایران شرکت کرده و برای برنده شدن در مناقصه مذکور با دو شرکت ایرانی و عمانی کنسرسیوم تشکیل داده‌ایم.

سعید البراک افزود: برای سرمایه‌گذاری در این طرح حدود 500 میلیون دلار اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم.او گفت: در سیستم تلفن همراه به روش پیش‌پرداخت مشترکان می‌توانند با خرید کارت‌های بهادار به شارژ تلفن همراه خود بپردازند.

البراک ادامه داد: این شرکت با طرف ایرانی به صورت 50-50 سرمایه‌گذاری مشترک خواهد کرد.مدیرعامل تلفن همراه کویت اضافه کرد: از آنجا که بازار مصرف کویت کوچک است، ما ناچاریم به بازارهای بزرگی همچون ایران و پاکستان توجه بیشتری داشته باشیم.

گفتنی است، این دومین شرکت بزرگ مخابراتی کویت است که در ماه گذشته تاکنون تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش مخابرات ایران را اعلام کرده است.ماه گذشته شرکت «الوطنیه للاتصالات» کویت نیز اعلام کرد که حاضر است در اجرای پروژه توسعه شبکه تلفن همراه ایران تا سقف 650 میلیون دلار در بخش مخابرات کشورمان سرمایه‌گذاری کند.به احتمال زیاد زمان برگزاری مناقصه یادشده اواخر ژانویه اعلام خواهد شد.

1343630cookie-checkسرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری کویت در مخابرات ایران

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.