مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

هفته گذشته گیلان مرکز توجه خبری بود

مخابرات ما- مدتی است در گیلان نیروهای شرکتی برای رسیدن به آنچه که اجرای صحیح طبقه‌بندی مشاغل، رفع مشکلات بیمه و بیمه تکمیلی، قرارداد مستقیم و بطور کلی رعایت حقوق اولیه نامیده می شود اعتراضات زیادی داشته اند.آنچه می خوانید گزارش کوتاهی از وقایع هفته گذشته است. البته قابل ذکر است که این وقایع دقیقا همزمان شد با بستری شدن سردبیر به علت بیماری.این موارد هم قطعا بدون نظر او قابل انتشار نیست.به این دلیل از سوی سردبیر از شما  خوانندگان گرامی عذرخواهی می کنیم.

با سپاس از سرکار خانم :آرزو عباسی خبرنگار مخابرات ما

مخابرات ما-  بخش بزرگی از کارکنان شرکتی در استان گیلان   با شرکت شسکام طرف قرارداد هستند.در طی چند سال اخیر اقدامات بهبود حقوق و شرایط کار کمتر در شرکت شسکام اجرا شده و شیب آن به سمت شرکت خدمات اول بوده است.این واقعیتی است که باید بپذیریم.به هر حال نیروهای شرکتی در استان گیلان که اخیرا حمایت انجمن صنفی کارگری مخابرات گیلان را نیز با خود داشته است درخواستهایی داشته اند که مهمترین آنها را می توان چنین برشمرد:  اجرای صحیح طبقه‌بندی مشاغل، رفع مشکلات بیمه و بیمه تکمیلی، قرارداد مستقیم و بطور کلی رعایت حقوق اولیه کارگر در محیط کار.

در میانه هفته گذشته، انجمن صنفی کارگری بخش خصوصی مخابرات منطقه گیلان با صدور بیانیه‌ای ضمن برشمردن درخواستهای خود اعلام کرده بودند که روز  ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ کارکنان شرکتی در محل کار حضور می یابند اما خدمتی ارائه نمی کنند.

🔴 بیانیه انجمن صنفی کارگری بخش خصوصی مخابرات منطقه گیلان

إنّ اللّه َ عزّ و جلّ غافِـرُ كلِّ ذنبٍ ، إلاّ مَنْ أحدَثَ دِينا، أو غَصَبَ أجِيرا أجرَهُ… خدای بزرگ هر گناهى را مى آمرزد، مگر گناه كسى را كه دينى اختراع کند، يا حق کارگری را ندهد.

“حقوق طبیعی نیروی کار باید رعایت بشود. یعنی دستمزد عادلانه، پرداخت منظم و بدون تأخیر، ثبات اشتغال یعنی امنیت شغلی، که این یکی از مسائل بسیار مهم است.” رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای

کارکنان محترم شرکتی مخابرات منطقه گیلان، همانطور که مستحضرید، علی رغم پیگیری‌ها و دوندگی‌های متعدد انجمن در چند ماه اخیر جهت اصلاح قراردادها و اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل، مشکلات بیمه و مذاکرات بسیاری در این زمینه با مسئولین و مدیران استانی، کما فی سابق هیچ تغییر و اقدام مثبتی از سوی مدیران مخابرات ایجاد نشده و سال ۱۴۰۰ با سختی هر چه بیشتر رو به اتمام است.

این در حالی است که با وجود نامه‌نگاری‌ها و دو جلسه مشترک با مدیران مخابرات و اداره کل کار استان گیلان و وعده‌های متعدد، بی تفاوتی به تمام مشکلات معیشتی و دغدغه‌های کارکنان ادامه دارد و گویا برای مدیران مخابرات، مشکلات عمیق پرسنل در اولویت نبوده است.

در زمانی که دستمزد یه کارگر ساده به بالای ۶ میلیون در ماه رسیده، هزینه‌های زندگی و تورم افسار گسیخته کشور دیگر هیچ مطابقتی با حقوق ۴ میلیونی پیمانکاران و قراردادهای سراسر غیر قانونی آنان ندارد.

همچنین کیفیت اسف بار بیمه های تکمیلی و عدم واریز حق بیمه سازمان تامین اجتماعی و اخلال در بیمه های درمانی هیچ توجیهی نداشته و همه کارکنان را در برابر خانواده هایشان دچار سرشکستگی کرده است.

از این رو بر انجمن صنفی محرز شده که کماکان طرح طبقه بندی مشاغل توسط شرکت شسکام حتی مانند طرح معیوب شرکت خدمات اول هم اجرا نشده و اختلاف در حقوق، واریز نشدن حق بیمه و بد عهدی به مسئله‌ای روتین برای مدیران بدل شده است.

از سوی دیگر هیچگونه تغییری در قرارداد پرسنل ارتباط سیار و دریافتی آنان اتفاق نخواهد افتاد و وقت کشی از سمت شرکت پیمانکاری برانوش همچنان ادامه دارد.

انجمن صنفی هیچکدام از این تقسیم‌بندی‌های سلیقه‌ای و شرکت‌های پیمانکاری را اخلاقی ندانسته و حقوق برابر، مزایای شغلی و تبدیل وضعیت به قرارداد مستقیم را حق تمام کارمندان شریف مخابرات می‌داند.

لذا از تمام همکاران درخواست می شود فارغ از نام شرکت پیمانکار، همدیگر را به چشم یک خانواده دیده و برای احقاق حق خود یک‌صدا شوند.

با توجه به موارد فوق و تحمل فشار کاری مضاعف و ناتوانی همکاران در امرار معاش و بنا به درخواست مکرر از صنف، انجمن صنفی کارگری مخابرات منطقه گیلان روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ را اعتراض به وضعیت موجود اعلام می کند.

لذا به کلیه نیروهای شرکتی شاغل در مخابرات گیلان اعلام می‌گردد در تاریخ ذکر شده به‌عنوان اعتراض در محل کار حضور داشته اما هیچ‌گونه خدماتی در هیچ یک از مشاغل ارائه ننمایند. تا زمانیکه پاسخ مناسبی از جانب مدیران مخابرات به این خلف وعده‌ها (اهانت) داده شود.

امید می رود مسئولان ذیصلاح از وعده‌های پوشالی دست برداشته و در این روزهای آخر سال که تورم کمرشکن همه پرسنل را پریشان کرده، به تعهدات خود عمل کنند.

بدیهی است هر گونه درگیری لفظی و اغتشاش مورد تایید انجمن نبوده و هرگونه سیاسی‌کاری و جوسازی در جهت تضییع حقوق پرسنل محکوم خواهد بود.

تمام همکاران و روسای اداراتی که بدون در نظر گرفتن اوضاع معیشتی، روز سه‌شنبه موجب اخلال در مطالبه‌گری شوند و در مقابل همکاران و درخواست‌های قانونی آنان قرار بگیرند، به‌عنوان عاملی در تضییع حقوق پرسنل و خانواده‌هایشان شناخته خواهند شد.

♦️ انجمن صنفی کارگری بخش خصوصی مخابرات ایران – منطقه گیلان

پس از آن در روز بعد نیز یک اطلاعیه دیگر صادر شد که به عنوان اطلاعیه تکمیلی از آن نامبرده شده است.

اطلاعیه تکمیلی انجمن صنفی کارگری مخابرات منطقه گیلان

پیرو بیانیه روز گذشته مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ این انجمن و شرح اتفاقات و مطالبه گری یکسال اخیر حقوق تمام پرسنل استان گیلان و همچنین محرز شدن استنکاف به عمد شرکت مخابرات از قوانین کار ، شاهد اعتراض کاملا مسالمت آمیزی در سرتاسر استان بودیم. در حاشیه این اعتراض چند تن از نمایندگان شریف مجلس شورای اسلامی به ملاقات پرسنل در مراکز و شهرستان ها رفته و یا از طریق تماس های محبت آمیز در صدد تسکین و شنیدن مشکلات و انعکاس آن برآمدند.
تمام مدیران مخابرات منطقه گیلان نسبت به مشکلات پرسنل رفع تکلیف کرده و با کارگر خطاب کردن پرسنل متخصص سازمان موجب آزرده خاطر شدن احساسات عمومی می شوند و تهران را عامل اصلی تصمیم گیری ها معرفی می کنند؛ و ازسوی دیگر شرکت مخابرات ایران تاکنون هیچگونه ترتیب اثری بر خواسته های قانونی همکاران نداده است و همچنان با وعده یا تهدید سعی در پایمال کردن حقوق قانونی پرسنل دارند و انجمن صنفی مخابرات گیلان را با فشار بیش از حد اعضا خود مواجه ساخته اند. همه پرسنل گیلان کاملا به شرکت مخابرات بی اعتماد شده و هر روز شاهد کوچکتر شدن سفره خود و خانواده هایش هستند. نیروهای شرکتی و محجوب استان گیلان دیگر مماشات را جایز ندانسته و در صورت لزوم همراه با خانوده هایشان در این اعتراضات شرکت خواهند کرد. و چه رو سیاه هستند آن دسته از روسا و مدیران که علی رغم تذکرات مکرر کماکان رو در روی پرسنل قرار گرفته و با تهدید نیروهای زیر مجموعه خود در این اقدامات خلاف شرع و قانون همدست می شوند.
از آنجائیکه انجمن های صنفی و تشکل های کارگری بر حسب وظیفه ذاتی خود نباید عاملی بر تضییع حقوق پرسنل باشند و باید هر گام مطالبه گری خود را در جهت حفظ عزت و جایگاه پرسنل بردارند، انجمن صنفی کارگری مخابرات منطقه گیلان حمایت خود را از ادامه دار بودن و تمدید اعتراض مسالمت آمیز نیروهای متخصص مخابرات در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ اعلام می دارد.

با توجه به اینکه شرکت مخابرات نسبت به شرایط اجتماعی و مدنی کشور بی اهمیت بوده و با این رفتار سعی در اخلال و بی نظمی دارند از تمام پرسنل شریف مخابرات گیلان تقاضا می شود همانطور که روز سه شنبه با رعایت شئونات و متانت قابل توجهی نسبت به حق خود یکصدا شدند، از این رویه عدول نکرده و همچنان بدون درگیری و تنش بر درخواست های قانونی خود استوار باشند؛ تا بهانه ای به دست سودجویان و دشمنان داده نشود.

انجمن صنفی کارگری مخابرات منطقه گیلان

امیدواریم با رسیدن خبرهای تکمیلی به روند خبری جامعه امروز کمک کنیم و شما را در جریان خبرهای مستند قرار دهیم.لازم بذکر است این گروه تصاویری را در یک کلیپ گرد آورده اند که متاسفانه برای ما قابل استفاده نبود.اگر عکس ها در اندازه های واقعی ارسال گردد می شود روی آن کار کرد.

/پایان خبر

*******************

پیام سردبیر- دوستان گرامی بویژه گیلانی های عزیز! طی هفته گذشته ابتدا تمام خانواده lh به ویروس عجیب آنفولانزا گرفتار شدند و از روز دوشنبه هم خودم! به همین دلیل با اینکه خبرنگار ما سرکار خانم عباسی اطلاعات کاملی ارسال کرده بود توان تدوین خبر نداشتم.حالا هم قدرت کار ندارم.لذا از دوستان خواستم هر چه رسیده به عنوان خبر منتشر کنند تا انشا الله نمایندگان کارکنان شرکتی در تماس با ما اطلاعات مناسبی در اختیار بگذارند.از توجه شما سپاسگزارم و بابت تاخیر عذرخواهی می کنم.

 

1342710cookie-checkهفته گذشته گیلان مرکز توجه خبری بود
7 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    یا حق
    گیلان زادگاه شیرمردانی چون میرزاکوچک خان است که جان با ارزش خود را برسر استعمار وزور گویی گذاشت. اکنون هم شرکت مخابرات از لحاظ زورگویی و خیانت و جنایت و حق کشی در مورد کارگران بیچاره دست کمی از استعمار خارجی ندارد. اما بازهم جای خوشبختی است که هنوز در زادگاه میزراکوچک و در جای جای این مملکت هستند کسانی که غیرت و مردانگی را از میرزا به ارث بردند.و راه اورا تداوم می بخشند. بنازم به غیرت گیله مردان

  2. Reza می گوید

    این بی عدالتی که طرف یک سال اومده تو مخابرات و به سبب قانون ایثارگری قرارداد مستقیم میشه،
    از درون داره همکاران رو داغون میکنه،،،
    بخدا ما با ۱۵ سال خاک اداره رو خوردیم، باید هنوز شرکتی باشیم ، کجای عدالت اینو میگه،
    مطمئن باشید اگه این قانون اجرا بشه در سطح کشور بالای ۵۰ نفر از این بی عدالتی خودکشی میکنند

  3. مهم نیست می گوید

    با سلام

    درود به شرف مدیر منطقه ای مخابرات در استان گیلان

  4. شرکتی خراسان رضوی می گوید

    سلام و درود به همکاران گیلانی و دیگر دوستان
    مخابراتی و مخابرات مایی ها
    ان شالله دوستان شرکتی در جای جای ایران عزیز زودتر تعیین تکلیف شوند و قراردادهای منصفانه و آبرومند داشته باشند تا دیگر هیچ پدری شرمنده خانواده اش نشود
    و در آخر سلام ویژه خدمت سردبیر عزیزمون و آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای شما و خانواده محترم

  5. رضا می گوید

    سلام. زنده باد نیروهای شرکتی گیلان. ما هم نیروهای شرکتی سیار هستیم اگر در جهت مطالبه گری و احقاق حق گام بر می دارید ما هم با شما هم صدا و هم گام خواهیم شد.

  6. حسن بذرافشان می گوید

    درود، ما توانستیم پس از حدود هشت ماه از تاسیس انجمن در گیلان یک اتحاد و وفاقی رو بین نیروها ایجاد کنیم و این انگیزه رو در میانشان قوت بدیم که با اتحادشون میتونن حق حقوقی را که سالها ازشون ضایع شده رو طلب کنند. و خدا رو شکر تعداد زیادی از نفرات در این جریان با ما همراه شدند و خوشبختانه نتایج خوبی هم رقم خورد، در اینجا از همکاران شاغل در سایر استانها درخواست میکنم که هر چه زودتر نسبت به تاسیس انجمن در منطقه خودشون اقدام کنند، چرا که اینگونه حرکتها وقتی از جانب یه نهاد قانونی و تایید شده همچون انجمن های صنفی ایجاد و رهبری میشه خیلی زود به نتایجی دلچسب منتهی خواهد شد. لذا تاسیس انجمن نتنها در این زمان برای همکاران مفید خواهد بود بلکه بعدها که تبدیل وضعیت هم صورت گرفت دوستان میتوانند از محاسن این انجمن بهره مند بشوند.

  7. شسکام می گوید

    سلام سردبیر عزیز
    اتفاقا چنین اتفاقی هم در استان اصفهان افتلده است.
    حتی در روزنامه عصر اصفهان هم چاپ شد. چطور شما بی خبر هستید

نظرات بسته شده است.