مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سرگذشت دانشگاه مخابرات اصفهان و تصرف آن توسط دولت، از زبان آگاهان

مخابرات ما- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک به یک مراکز بزرگ و علمی مخابرات را نشانه رفته است.این بار دانشگاه اصفهان جزو این نشانه است.

مخابرات ما- برای آغاز ساختمان سازی تحت عنوان دانشگاه اصفهان، چگونه کلنگ  خورد؟ زمینش چگونه خریده شد؟ مدارک و مستنداتش چیست؟ در این نوشته به تمام این سوالات پاسخ داده شده است.این مطلب تحلیلی را به زبان یکی از آگاهان موثق منتشر می کنیم تا چند و چون یک تصرف دولتی آشکار گردد.

 

حدود سال 1370 زمینی به متراژ 230 هکتار (دو میلیون و سیصد هزار متر مربع) در فولادشهر اصفهان جهت دانشگاه مخابرات خریداری و طی سالهای بعد توسط شرکت مخابرات اقدام به ساخت ساختمان حدود 50،000 متر مربع شده است.

-در تراز انتقالی در زمان خصوصی سازی در دفاتر شرکت مخابرات ایران ثبت شده است.
-در سال 1394 مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار کشور بر اساس درخواست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و طبق تبصره دال ماده 26 قانون اموال دولتی اقدام به مکاتبه با ثبت اسناد کشور و درخواست تغییر نام سند ملک مذکور را مینماید.
-دو شرط در تبصره دال ماده 26 وجود دارد که هیچکدام شامل این ملک نمیشده و بصورت غیر قانونی اقدام به اینکار شده است، اول اینکه طبق ماده ذکر شده ملک در اختیار و تصرف دولت بوده باشد و دیگر اینکه ملک فاقد سند باشد، حال اینکه ملک دانشگاه مخابرات ایران در تصرف شرکت مخابرات ایران خصوصی بوده و دیگر اینکه دارای سند رسمی بوده است.
-قرار بوده در همان سال یعنی 1394 شکایت کیفری از اقدام کننده نامه انجام گردد که ظاهرا اقدامی صورت نپذیرفته است.
-در سال 1394 در دادگاه عمومی لنجان طرح دعوی حقوقی مطرح گردیده که دادگاه مذکور شکایت را به استانداری اصفهان به عنوان مرجع رسیدگی و رفع اختلاف دستگاههای دولتی استان اصفهان جهت رسیدگی ارسال میکند.
-دادگاه لنجان با توجه به خصوصی بودن مخابرات ایران بصورت غیر قانونی پرونده را به استانداری ارجاع میدهد.
-با پیگیری انجام شده از دیوان عالی کشور در سال 1396، دیوان عالی به استانداری اصفهان مکاتبه و ذکر میکند استانداری سعی در ایجاد و توافق طرفین بنماید و چنانچه توافق حاصل نشد در خصوص موضوع ابطال سند مخابرات پرونده جهت تصمیم گیری و صدور رای به مراجع قضایی مربوطه عودت گردد.
– استانداری اصفهان پس از دریافت نامه دیوان عالی کشور و علی رغم دستور آن دیوان که به دلیل عدم توافق بایستی پرونده را به قوه قضاییه برگشت میداد، ولی بعد از دریافت نامه دیوان و بر خلاف دستور فوق الذکر با فشارهای سیاسی اقدام به رای نموده است.
-در دی ماه سال 1400 بدون رعایت مراحل خلع ید و حکم قاضی ملک مذکور را با زور ورود و تصرف نمودند.

از ابتدای کلنگ زنی، بنامه مخابرات کلنگ خورده است! ساختمان سازی در فضای مخابرات بوده.پس از خصوصی سازی مخابراتی مانده است! حالا این ملک چگونه دولتی شده است؟

در مطالب بعدی به این سوالات پاسخ می دهیم.

دو تصویر به شما نشان می دهیم که در یک سال گرفته شده است! برداشت شما از این تصاویر چیست؟

1342330cookie-checkسرگذشت دانشگاه مخابرات اصفهان و تصرف آن توسط دولت، از زبان آگاهان
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    باسلام.فرض کنیم این ملک هم در اختیار مخابرات بود تا اکنون یا فروخته شده بود یا به زودی فروخته میشد.پولش هم میرفت به همان جایی که مابقی پولها رفته.هیچ نفعی هم برای من کارمند نداشت…

  2. دموکراسی می گوید

    ایران سرای من است . دریای خزر ، بوشهر ، قشم و.. همه دارند از دست کشور ما میره ..چه بلایی سر ما دارد میاد . خدایا نجات ما ده

  3. ناشناس می گوید

    حالا این چه غصه ای است که ما بخوریم چه دولت چه خصوصی مالک باشند وقتی حق شاغل و بازنشسته را نمیدهند چه فرقی برای ما دارد از قدیم گفته اند دیگی که برای ما نمی جوشد و مابقی

نظرات بسته شده است.