مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گلایه بازنشستگانِ «مخابرات راه دور» از معوقاتِ 300 میلیاردی

مخابرات ما -رئیس کانون بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز با اشاره به جلسه روز گذشته بازنشستگان این شرکت با استاندار فارس در محل خانه کارگر استان، گفت: «آقای ایمانیه استاندار فارس وعده داده که مشکلاتِ ۱۳۰۰ کارگر بازنشسته‌ی شرکت مخابرات راه دور شیراز، برطرف می‌شوند.»

مخابرات ما (مالکی)-به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته (شنبه/۱۱ دی) کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز مقابل خانه کارگر استان فارس تجمع کردند. از قرار معلوم ایمانیه، استاندار فارس در خانه کارگر حضور داشت و معترضان پس از دقایقی موفق به دیدار با وی شدند.

هاشم شمشیری (رئیس کانون بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز (ITI)) در این مورد، گفت: «حجم مطالبات بازنشستگان این شرکت به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است اما هیئت حمایت از صنایع، که به نمایندگی از دولت، اداره این شرکت را برای گذار از بحران برعهده گرفته، اقدامی برای پرداخت مطالبات ما انجام نداده است.»

وی افزود: «به همین جهت روز گذشته با استاندار جدید فارس در دولت سیزدهم دیدار کردیم و نگرانی خود در مورد پرداخت نشدن مطالبتمان را به اطلاع وی رساندیم. این در حالی است که بازنشستگان این شرکت، برای دریافت این ۳۰۰ میلیارد تومان که شامل ۳۵ میلیارد تومان «اصل بدهی» می‌شود، رای قطعی گرفته‌اند و شرکت ملزم به پرداخت آن است.»

شمشیری با بیان اینکه درخواستِ بازنشستگان مخابرات راه دور از استاندار فارس این است که پیش از واگذاری اداره شرکت از هیئت حمایت از صنایع به بخش خصوصی، باید ابتدا تکلیف پرداخت مطالبات، روشن شود، گفت:«اگر مدیریت شرکت نتواند ۳۰۰ میلیارد تومان طلب ۱۳۰۰ بازنشسته را پرداخت کند، چگونه می‌تواند هزینه‌های استخدام صدها نیروی جدید را برای راه اندازی مجدد کارخانه و نوسازی تجهیزات تولید تامین کند.»

رئیس کانون بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور، افزود: «روز گذشته هم اعلام کردیم که از این پس تجمعاتی را مقابل استانداری فارس برگزار می‌کنیم تا تکلیف پرداخت مطالبات روشن شود؛ مطالباتی که به حق سنوات و دستمزد ایام اشتغال برمی‌گردند. متاسفانه با واگذاری شرکت از سال ۱۳۸۸ به بخش خصوصی، تکلیف پرداخت این مطالبات هم برای ۱۲ سال ناروشن باقی ماند؛ هرچند آغاز پرداخت نکردن مطالبات به ۳ سال پیش از آن یعنی سال ۸۵ برمی‌گردد.»

وی تصریح کرد: «در نتیجه ۱۵ سال است که پرداخت این طلب بر زمین مانده است. در این مدت به اعتراض خود ادامه دادیم و انتظار داشتیم با سفر آقای رئیسی، رئیس وقت قوه قضاییه به استان فارس در سال ۹۹، این مشکلات یکبار برای همیشه حل شود. در جریان این سفر مقام‌های استان به آقای رئیسی متعهد شدند که ظرف یک ماه مطالبات را تسویه کنند و ظرف ۲ ماه مجدد چراغ کارخانه را روشن کنند اما از خرداد ۹۹ تاکنون هیچ اتفاقی رخ نداده است.»

شمشیری با اشاره به مصوبات ۴ آذر ۱۴۰۰ استانداری فارس برای فروش اموال شرکت‌ها، گفت: «در این جلسه قرار شد که که اموال مازاد شرکت که ارتباطی با تولید ندارند به مزایده گذاشته شوند؛ اموالی مانند ملک خیابان فرشته‌ی تهران و بارانداز کارخانه. با این حال تکلیف این مزایده روشن نشده است.»

1339440cookie-checkگلایه بازنشستگانِ «مخابرات راه دور» از معوقاتِ 300 میلیاردی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.