مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- ورود غیر مخابراتی ها را تبریک می گویم!

مخابرات ما – سردبیر در قالب سلام میکند حرفهایش را می زند.

مخابرات ما (سردبیر) – سردبیر خدمت شما سلام می کند! سلام به شما و نگاه های سرگردان شما! سلام به لحظه های سرگردانی و بی امیدی شما!

برای من امروز جای تعجب بسیار دارد که دیگر کسی تعجب نمی کند! هر اتفاقی در این مخابرات بیفتد هیچکس تعجب نمی کند! یعنی به نظر شما ورود کسی که تاکنون از نزدیکی یک مرکز تلفن عبور نکرده به هیئت مدیره مخابرات، یعنی جایی که باید عصاره دانش اطالاعاتی باشد، اصلا جای تعجبی ندارد؟!

نوشته اند:

محمد شریف خانی دارای مدرک دکتری مهندسی برق از دانشگاه واترلو کانادا است و هم اکنون با مرتبه علمی دانشیار، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف است. وی بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت اجرایی- پژوهشی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کارنامه خود دارد.

نیم صفحه از سابقه و تجربه او نوشته اند اما کلمه ای از سابقه مخابراتی در آن دیده نمی شود! هنوز کابل دستش نگرفته، یک مودم ست نکرده، کارت مشترکین را ندیده! شاید فیبر نوری دیده باشد…. اما مخابراتی نمی شود!

نمی خواهم ارزش کاری عضو جدید هیئت مدیره را کم کنم اما در حیطه مخابرات به آن ارزش زیادی نمی دهم . ایشان هم باید بیاید، یک سال کار کند، تا کم کم دریابد مخابرات چه جور جایی است و چگونه می تواند زیرآب دیگران را بزند وگرنه زیرآبش را می زنند …. !متاسفانه!

هر آدم خوب غیرمخابراتی که بیاید، مجبور است برای ماندن خود را به یک طیف حاضر نزدیک کند! این یعنی مرگ استقلال! عضو هیئت مدیره غیر مستقل مثل دست شکسته وبال گردن می شود! نمونه های زیادی از این دست داریم!

وزیر ارتباطات مسئولیت هایی برای ایشان در نظر گرفته است:

برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای همراهی شرکت مخابرات ایران با وزارتخانه برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و دستیابی به اهداف طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، توسعه ارتقاء دسترسی پهن باند ثابت با تاکید بر توسعه فیبرنوری، توسعه و تکمیل شبکه انتقال درون استانی و درون شهری مخابرات ایران، افزایش انضباط مالی و اداری در شرکت مخابرات ایران و برنامه ریزی برای افزایش بهره وری و مدیریت هزینه ها و بهبود معیشت و تکریم کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران از اهم انتظارت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از محمد شریف خانی است که در حکم انتصاب وی آمده است.

دوستان! خواهش می کنم یک بار دیگر این متن را بخوانید! دو بار و شاید ده بار دیگر هم بخوانید!شاید من قدرت درک آن را ندارم! اما یک عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران چه وظایفی دارد؟ اصلا دلم نمیخواهد بگویم آقای وزیر هم نمی داند مخابرات، امروز در چه معرکه ای درگیر شده است!

مخابرات جایی بین مرگ و زندگی گیر کرده است! نجات از این وادی فقط بدست افرادی ممکن است که در مخابرات زندگی کرده باشند! زمانی برای سعی و خطا نداریم! اما هر کسی که می آید فقط نگاه به بیرون دارد!

حتی بدترین مخابراتی، از بهترین غیر مخابراتی بهتر است! این را درک کنید و مدیران مخابراتی را زیر دست و پای غیرمخابراتی ها نابود نکنید!

با انتخابهای نادرست، 12 سال است که نسل مدیران قدیمی را نابود کرده اید و نسل جایگزین را نیز …. ! اصلا جایگزینی بوده است؟

 

باور کنید گفتن این حرفها برای این سردبیر پیر بسیار دشوار است! کاش می توانستم به عضو جدید هیئت مدیره خوشامد بگویم و چند وظیفه نیز فرارویش قرار دهم! کاش …!

اما نه ایشان من مخابراتی را درک می کند نه من مخابراتی او را! چون می دانم بین تفکر صدا و سیمایی تا مخابراتی فرسنگها فاصله وجود دارد! من در جوانی ده سال در صدا و سیما کار کرده ام اما در طی 25 سال گذشته که به مخابرات آمده ام، هنوز نتوانسته ام خودم را مخابراتی بدانم! در عجبم از نسلی که عمری در جای دیگر تجربه اندوخته اما قدم در مخابرات مادر مرده می گذارد!

نفرات بعدی این تغییرات  را خدا به خیر بگذراند!  خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند!

دی ماه 1400- سردبیر شما

 

 

1338480cookie-checkسردبیر سلام می کند- ورود غیر مخابراتی ها را تبریک می گویم!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
33 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    خوش آمدگویی به عضو جدید هیات مدیره و آفرین گویی به سردبیر محترم سایت.
    عضو هیات مدیره نماینده سهامدار است و باید ضمن مدیریت نمودن، از سیاستهای سهامدار در شرکت دفاع کند.
    تحصیلات و حضور در دانشگاه مهندسی شریف بعنوان استادیار، گویای برجستگی و احتمالا نخبگی ایشان است و البته تجارب ایشان در حوزه های دیگر نیز از مشخصه های بارز ایشان می باشد.
    اگر مخابراتی می بود خیلی بهتر بود ولی مخابراتی نبودن در این سطح از مدیریت، انشاالله خدشه ای وارد نخواهد کرد.
    مدیرعامل مهم است که فردی مدیر و با تجربه مخابراتی باشد و امیدواریم این موضوع محقق گردد.

  2. ناشناس می گوید

    وینستون چرچیل :
    شهامت یعنی ایستادن و سخن گفتن .
    شهامت همچنین یعنی نشستن و گوش دادن.
    جناب سردبیر گفتن حقایق تلخ از شهامت شماست ، ای کاش مدیرانی که شهامت گفتن و اقرار را ندارند ، حداقل شهامت شنیدن را داشته باشند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ما به وظیفه مون عمل میکنیم
      هزینه هاش هم که …

  3. بردیا می گوید

    همیشه همین بوده با وجودی که به اصطلاح خصوصی هستیم یک نفر بخواهد رئیس شهرستان یا پستی بگیرد حتما باید پشتش گرم باشد تخصص و فهم مدیریتی کیلویی چند باید آقایان تائید کنند تو این تائید همه چی رو در نظر می گیرند الا تخصص ممخابرات یک نمونه از کل مملکت سردبیر جان تو مملکت ما مدبر پروری نداریم .. مدیریت اگر بشود مدیریت گفت به سمت فنا و نابودی است وسلام

  4. م.م از همدان. می گوید

    ما كجا يار كجا اين همه آزار كجا
    دل بى كينه كجا مهوش غدّار كجا

    دل كجا شانه كجا گيسوى دردانه كجا
    شمع كاشانه كجا مجلس اغيـــار كجا

    منزل خسرو كجا تيشه ى فرهـاد كجا
    دل شيــرين به تمنـّــاى دو دلدار كجا

    چشم يعقوب كجا قصد زليخاى كجا
    مرهــــم چشــم كجا پيرُهنِ يــار كجا

    ماه در چاه كجا منزلت و جاه كجا
    فاتح مصر كجا برده ى بازار كجا

    يكعدد سيب كجا اينهمه تبعيد كجا
    قصد حوّاى كجا مردِ طمعكار كجا

    عشق هابيل كجا نفرت قابيل كجا
    دار حلاج كجا جعفر طيّـــار كجا

  5. نیروی MDF می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و همکاران محترم و تقدیر و تشکر از هییت مدیره شرکت شسکام که بفکر نیروهای خود هستن و لباس فرم برا کارکنان MDF فراهم کردن
    هییت مدیره محترم شرکت شسکام برا لباس فرم که شما هزینه دادین کاش لباس فرمی انتخاب میکردین که در شان یه نیروی فنی باشه پیراهنش که شبیه فروشندگان جانبو کوروش دیلی مارکت هست هر کی میاد اداره میگه تو فروشگاه هم کار میکنی ؟؟؟؟ با اینکه اندازه سایز دادیم شلوارش برا سایز M چهار نفر توش جا میشن.این همه هزینه میکنید خواهشا یه نظارتی هم بر کیفیت و مدل و سایز لباس ها نگاه کنین خواهشا یه لباس فرمی انتخاب کنین که در شان یه مخابرات باشه.

  6. یاحقی می گوید

    سلام به سردبیر عزیز.خسته نباشی بزرگوار با این همه مشکلات روزمره این همه زحمت می کشید برای همکاران پیگیری می کنید وقت می گذارید.ما هم کاری از دستمان بر نمی آید جز دعا به جان شما وهمکاران شما در سایت .درپناه حق سالم وتندرست باشید.

  7. کارمند می گوید

    سلام.من ایشون رو نمیشناسم ولی فکر میکنم الان برای قضاوت کمی زوده. شاید با توجه به سوابق علمی که دارند، فرد باهوشی باشند که همین ویژگی تو مدیریتشون هم تاثیر مثبت بذاره.در کل قبل از اینکه کارشون رو شروع کنند نمیشه قضاوت کرد.صبر کنیم حداقل یه ماه بگذره بعد نظر بدیم.

  8. مهدی می گوید

    این آقا هزار بار از آقایان یافتیان _بیدخام- دهناد
    بهتره که مخابرات و نیروهای شرکتی را همین ها بدبخت کردند که مخابراتی هستند

  9. ناشناس می گوید

    هیچ کس سرجای خودش نیست،از همون بالا بگیرید بیایید پایین،حیف آن همه تلاش وکارو سختی،حالا کی داره سودش رامی خوره ومی بره.

  10. شاعر دلخسته می گوید

    همینطور که پیش برود منِ شاعر هم همین روزها و شاید در آینده ای نه چندان دور شدم عضو هیات مدیره. خدا را چه دیدید ، شاید شد. هیچ چیز که سر جایش نیست ، این هم نباشد…

  11. بهرام می گوید

    همه‌ی این افراد مرده شور هایی هستند که مرده ای به نام مخابرات را به شکل های مختلف میشورند.با عرض معذرت فراوان

نظرات بسته شده است.