مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارشی از طرح کارشناسی ویک پیام از خدمات اولی ها در تبریز

مخابرات ما – خواننده ای در مورد طرح کارشناسی نظرش را گفته است.این پیام بهانه ای شد تا ما به تفصیل به گزارش وضعیت این طرح بپردازیم.

مخابرات ما – طرح کارشناسی با نام های دیگر، در طی سالهای اخیر به میدان اجرا در مخابرات آمده است اما بواقع در این سالها -بدون تعارف- کسی جرات اجرای آن را نداشت.این طرح با تبعاتی غیر قابل پیش بینی می توانست هر مدیریتی یا هر شرکتی را دچار تنش ها یا مشکلات زیادی بکند.بطور نمونه به سه سال گذشته و ابتدای ورود مهندس صدری  اشاره می کنیم.آنقدر محدوده اعتراضات توسعه یافت که مهندس صدری آن را متوقف کرد.چرا که او احساس کرده بود عادلانه اجرا نشده و فقط به دوستان رسیده است..

به مدیریت جدید رسیدیم.

  • اگر – بدون تعارف- فشار معاونت توسعه نیروی انسانی مخابرات نبود باز هم اجرا نمی شد.
  • اگر قدیر کاشانی به عنوان مدیر عامل به خدمات اول برنمی گشت این طرح اجرا نمی شد.
  • اگر اصغرنژاد مدیر نیروی انسانی خدمات اول، سابقه قبلی کار در خدمات اول را  نداشت باز هم جسارت اجرایش را پیدا نمی کرد.
  • اگر فشار رسانه ای مخابرات ما زیاد نمی شد هرگز اجرا نمی شد.
  • اگر …

 

ابتدا هر کسی می خواست مسئولیت را روی دوش دیگری بگذارد.

  • یکی می گفت باید معاونت توسعه نیروی انسانی مخابرات اسامی واجدین شرایط را اعلام کند.
  • دیگری می گفت باید استانها اسامی واجدین شرایط را بدهند!
  • یکی می گفت در سابقه خدمات اول همه اطلاعات وجود دارد و باید خدمات اول اسامی را بدهد
  • و  …

اما واقعیت این بود که طرح کارشناسی توسط شرکت خدمات اول و برای کارکنان خدمات اول اجرا می شد پس تمام مسئولیت به عهده این شرکت است اما دیگران باید کمکش می کردند.ولی صحت نهایی اطلاعات را باید خدمات اول مشخص می کرد. در نهایت مجموعه شرکت خدمات اول، مدیران نیروی انسانی  و مالی آن شرکت تمام مسئولیتش را پذیرفتند و زیر بار اجرا رفتند.

این شد که سفر به استانها آغاز شد.چیزی حدود دو ماه طول کشید تا تمام اطلاعات  استانها بصورت میدانی چک شود به نحوی که تا حدی به صحت آن اعتماد شود.دو ماه واقعا زمان اندکی بود برای اجرای این طرح.

 

سه سال پیش را بخاطر بیاورید.آنقدر سر و صدا زیاد و اعتراضات فراوان بود که در همه کشور فقط صدای اعتراض شنیده می شد. اما امروز اگر صدایی هست بخاطر کیفیت و شکل اجرا نیست بلکه بخاطر این است که مثلا مشمول نیروهای نگهبانی یا مشترکین نشده است.

هر چند که هیچ کاری بدون اشکال نیست.قطعا عرض می کنیم اینجا هم افرادی در استانها هستند که متاسفانه در عین صلاحیت، شامل طرح نشده اند اما اینها مواردی است که قابل بررسی است و می توان به اصلاحش پرداخت.اما نمی توان اصل طرح کارشناسی را  از بیخ و بن برانداخت!

 

هنوز اجرای این طرح نیاز به بررسی شکایات و نارضایتی ها دارد.شرکت خدمات اول باید ساز و کار مناسب و در دسترسی داشته باشد تا همه بتوانند اعتراضات خود را ثبت کنند و بطور کتبی پاسخ بگیرند.

تا این لحظه مخابرات ما به عنوان یک همراه، در کنار شرکت خدمات اول و مدیرانش بوده تا خلا فضای ارتباطی را پر کند.در مورد نتایج کار ما، نباید خودمان نظر بدهیم اما در مورد دیگران می توانیم نظر بدهیم و بگوییم تا اینجا :

  • استانها ، مدیران مناطق و مدیران مرتبط
  • مخابرات ایران و هیئت مدیره و مدیر عاملش
  • معاونت توسعه نیروی انسانی مخابرات
  • مدیر عامل خدمات اول
  • مدیر نیروی انسانی خدمات اول
  •  مدیر مالی ؛ مدیر قرارداد ها و مدیر حقوقی شرکت خدمات اول
  • نمایندگان شرکت خدمات اول در استانها
  • و….

همه و همه تلاشی ستودنی داشته اند که مخابرات ما به عنوان نماینده رسانه ای کارکنان شرکتی از اینان سپاسگزار است. امیدوارم نام کسی جا نمانده باشد.

اما یک انتظار هم داریم:

  •  این طرح نیاز به بررسی شکایات و نارضایتی ها دارد.شرکت خدمات اول باید ساز و کار مناسب و در دسترسی داشته باشد تا همه بتوانند اعتراضات خود را ثبت کنند و بطور کتبی پاسخ بگیرند.

به عنوان حسن ختام به یک کامنت می پردازیم.دوستی از استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز در تشکر از مدیران خدمات اول چنین نوشته است:

 

حسین ناموری

با سلام و احترام بدینوسیله از زحمات کلیه مدیران محترم شرکت مخابرات و شرکت خدمات اول مخابرات ، بخصوص خانم مهندس احمدی مدیریت محترم پروژه های اجرائی شرکت خدمات اول و همکاران ایشان و همه مدیرانی که دستور اجرا و تحقق امر طبقه بندی (کارشناسی) برای پرسنل پشتیبانی مرکز تماس ۲۰۲۰ را صادر نمودند تشکر و قدر دانی می نمائیم. همچنین از زحمات مسئولین منطقه تبریز اعم از مدیریت شرکت مخابرات آذربایجان شرقی ، معاونت تجاری مخابرات آذربایجان شرقی و ریاست محترم خدمات پس از فروش و هم مسئولین خدمات اول تبریز و همه کسانی که در آذربایجان شرقی برای این امر تلاش کردنند کمال تشکر رو دارم.
از طرف پرسنل مرکز تماس پشتیبانی 2020 آذربایجان شرقی

 

در پایان از تمام کسانی که مخابرات ما را محرم دانستند و اطلاعات کافی برای رساندن به کارکنان به آن داده اند تشکر می کنیم.

 

1337020cookie-checkگزارشی از طرح کارشناسی ویک پیام از خدمات اولی ها در تبریز
43 نظرات
  1. علیرضا می گوید

    سلام خدمت شما
    من چندین بار سوال کردم آیا مشخص هست که طرح کارشناسی چه موقع برای مدرک کاردانی مخابرات شاغل در سالن دستگاه اجرا می شود؟

  2. 2020 می گوید

    آقای حسین ناموری شما خیلی کار اشتباهی کردین از طرف پرسنل مرکز تماس پشتیبانی 2020 آذربایجان شرقی تشکر نوشتین. همه میدونیم که اگر جمعی از همکاران شکایت نمیکردن این طرح اجرا نمیشد. پس باید از شکایت کنندگان تشکر کنیم.

  3. ناشناس می گوید

    باسلام خدمت سردبیر عزیز و دلسوز طرح خوبی بود ولی متاسفانه بازم ناحقی واجحاف شده مگه همین شخص نگهبان گناهش چیه که شاملش نشه کلی وقت و هزینه گذاشته رفته درس خونده مدرک گرفته که مخابرات این زحمت ایشون ببینه چرا مدیران همچین افراد زحمتکش رو دلسرد میکنه تنها قشر مخابراتی که نه تعطیلات دارد ونهجمعه ای و شبانه روزی سرکار هستش با کلی مسولیت سنگین اینه قدردانی از این پرسنل خدوم.

  4. ناشناس می گوید

    رضا خ میگوید برای خدماتی های بدبخت که هم جوره در مخابرات زحمت میکشند ازاین خبرها نیست سردبیر محترم مخابرات ما لطفاً برای ما هم یه جوابی بدین

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوستان من
      عزیزان من
      باید همه مون به مخابرات یادآوری کنیم دنبالش باشیم و پیوسته پیگیری کنیم
      مگر همین طرح کارشناسی همینچوری از آسمون افتاد روی زمین؟
      به نظرم برخی اقشار کارمندی یا کارگری در مخابرات هست که باید هر کدومش امتیاز خاص خودشو داشته باشه و پول خاصی بگیره
      ضمن اینکه باید قبول کنیم تا امروز دوستان خدماتی بیشترین حقوق رو میگرفتن یا بهتره بگم دیگران بقدر شما حقوق میگرفتن
      به نظر شما این منطقی بوده؟

  5. نیروی اخراجی می گوید

    با عرض سلام خدمت سردبیر محترم و همکاران
    حدود 40 نفر از همکاران ش
    مخابرات خوی استان آذربایجان غربی حکم طبقه بندی مشاغل رو گرفتن والان تو مرحله اجرای احکام هستن متاسفانه از اول دی ماه نامه اخراج اومده براشون و امضا قرارداد رو منوط به اعلام رضایت محضری کردن آیا این ظلم نیست

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      عزیزم
      این موضوع بسیار قدیمی است و هر چه تلاش کردیم امکان تغییر پیدا نکردیم
      قبلا هم نوشتیم
      مخابرات در مورد کارکنان شاکی، جکم رو اجرا میکنه، هر پولی که دادگاه گفته بهش می ده. ولی از اون لحظه به بعد با او ادامه همکاری نمیده. هر چه هزینه اش باشه هم قبول کرده
      واقعا نمیدونم چی بگم. .وساطت من هم فایده ای نداشته.تصمیم مخابراته.
      شما عزیزان هم باید تصمیم خودتونو بگیرین متاسفانه. برای من خیلی ناراحت کننده است این حرف رو بزنم
      به مخابرات گفتم نکنین این کار رو! گوش نکرد! به شما هم نم یتونم هیچ نصیحتی بکنم چون خودتونو محق میدونید و به نظر من هم حق دارین.
      چی بگم دیگه دوست من. باید تصمیم خودتونو بگیرین
      اگر هم راهنمایی دیگری خواستین من در خدمتم.

      1. یا علی می گوید

        سلام پس چرا برای همکارای تبریز حکم اجرا نشد آقای اصغر نژاد روز یکشنبه گذشته در حضور شورای تامین و اداره کار تبریز گفته پولایی که گرفتید نوش جونتون و سه ماه تا آخر اسفند با آقای شکوری مدیر منطقه آ.ش تعهد دادن که طبقه بندی مشاغل رو اجرا کنن

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          خب خدا رو شکر
          شاید کلا صرف نظر کردن

      2. بی طرف می گوید

        سلام.نگفته نظر جنابعالی روشن .مخابرات بازی بدی روشروع کرده.

نظرات بسته شده است.