مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- عوامل اختلافات باید ریشه کن شود

مخابرات ما – آنچه در اینجا می خوانید آخرین نظرات سردبیر مخابرات ماست در باب اختلافات داخلی در مخابرات.

 

مخابرات ما- سلام می کنم خدمت همه شما عزیزان! نظر دادن در جایی که همه چیز از شما مستور است کار دشواری است اما از آنجا که سالهاست مخابرات را دنبال می کنیم و با کنار هم چیدن پازل ها به حقایق اخابر (تقریبا) رسیده ایم شاید راهی بیابیم برای دانستن حقیقت اما برای ذکر آن باید همیشه به نفع و ضرر حرکتها هم فکر کرد!

 

مخابرات در طی چند سال گذشته -از ابتدای خصوصی سازی- فقط شیر داده و بار برده! از بس بار برد که از شیر افتاد!برای شیر دادن باید به توسعه و نگهداری پرداخت! در حالی که ما از توسعه فقط نصب BTS  را دیده ایم و از نگهداری، فقط ایزوگام سقف های نزدیک به ریزش!

 

دقیقا و دقیقا یک سال است که تیم جدید مدیریتی بر مخابرات مسلط شده است (22آذر 1399).همه از بیرون آمده بودند بجز دو عضو هیئت مدیره.لذا امیدوار بودیم تنش های داخل مخابرات روی ایده های آنان تاثیر نگذارد.یعنی بدون تاثیر عوامل داخلی مخابرات تصمیم بگیرند.

 

اما مدتی که گذشت آتش اختلاف شعله کشید و در ابتدا دامن معاون مالی را گرفت. معاون مالی بجای تهیه پول و دادن حقوق هر روز صبح باید از وجود صندلی در زیر پایش مطمئن می شد. می گفتند دکتر محمودزاده می خواهد فردی به نام شاهرخی را بجای او بیاورد. (با صحت و سقمش هیچ کاری ندارم)

 

دکتر محمودزاده اعلام می کرد که مطالبات را قسطی می دهد! سر قسط دست معاون مالی خالی بود.زمانی که پول بود رئیس هیئت مدیره محل دیگری برای هزینه تعیین می کرد اما معاون مالی جای دیگری هزینه می کرد (مثلا حقوق می داد)

 

مدتی طولانی حسابها مسدود بود اما هیچکس به دنبال باز کردن حسابها نبود، اصولا به دنبال جور کردن نقدینگی برای مطالبات نبود، دنبال گرفتن پول از همراه نبود  ….  بلکه آیین دوست یابی دیل کارنگی را مرور می کردند و همکاران را به جان هم می انداختند

در این ماجراها  از  یک سو باید  رئیس هیئت مدیره   خراب می شد و از سوی دیگر  معاون مالی و مدیر عامل خراب می شدند! خرابی به بار می آمد اما نتیجه اش خرابی در مخابرات بود که بی پناه  گرفتار سوء مدیریت ها شده بود.

 

روزی دیگر عزل معاون مالی و مشاورین مدیر عامل بحث روز شد.می خواستند نزدیکان یکدیگر را قلع و قمع کنند.

مدتی نگذشت داستان عضو موظف و غیر موظف پیش آمد و پولی که یک جا به عنوان حقوق یک سال به حساب رئیس هیئت مدیره ریخته شد.بازرسی کشوری وارد شد و  اشکال گرفت که چرا عضو غیر موطف حقوق گرفته است!

طرف رئیس هیئت مدیره می گفت عمدی پرداخت شده تا ما را گیر بیندازند اگر سوء نیت در پرداخت نبوده چرا حالا همه را یک جا واریز کرده اید! طرف معاون مالی مدیر عامل که پول را واریز کرده بود می گفت پول بر اساس قراردادی که در  هیئت مدیره تنظیم و امضا شده -برای معاون مالی ارسال شده –  پرداخت شده.

طرف مالی  می گوید اگر قرارداد اشکال دارد چرا برای پرداخت به ما داده اید! ……

یک نفر پیدا نمی شد که بگوید آقا پول را برگردانید قرارداد رامتوقف کنید؟

موارد دیگری به اختلافات دامن زده است که طی سلسله مطالبی به آگاهی خواهد رسید. اما تمام این دل پری ها و کینه ها به روز جلسه هیئت مدیره در روز سه شنبه هفته گذشته رسید.

 

تمام این مسائل در جلسه هیئت مدیره عصر سه شنبه هفته قبل با حضور مدیر عامل مطرح شد.

  1. بازرسی گفته موضوع پرداختی به رئیس هیئت مدیره را توضیح دهید.رئیس بسیار ناراحت از این پرداخت می گفت عمدی پول به حسابم ریخته اند.
  2.  رئیس هیئت مدیره می گفت معاون مالی و چند مشاور خود را اخراج کنید از فردا آنان حق ورود ندارند.
  3.  …..

 

در جلسه هیئت مدیره بحث داغ می شود. همه چیز آتش می گیرد، دود آتش  آنقدر زیاد می شود  تا چشم ها  کور شود و  چشم چشم  را نبیند. حتی باعث شود زبانها نیز از اختیار خارج شود و حرف هایی بزند، قلم هایی به کار بیفتد و چیزهایی بنویسد ، … که کار حسابی گره بخورد.

مدیر عامل به اعتراض جلسه را ترک می کند تا به قول خودش فتنه ها را بی اثر کند رئیس هیئت مدیره نامه عزل مدیر عامل می نویسد، مهندس دهناد را هم به جای او می نشاند و 2 عضو دیگر امضا می کنند.

رئیس هیئت مدیره یک کار دیگر هم می کند که تا به امروز سابقه نداشته است برای عدم ورود مشاورین و مدیر عامل، به حراست دستور پلمب اتاق های آنان را می دهد و متاسفانه اتاق های مدیر عامل و مشاورین دقایقی پلمب می شود اما مشاورین و نزدیکان مدیر عامل به آن تن نمی دهند.

 

کشمکش ها بالا می گیرد.

می پرسم: یعنی اعضای هیئت مدیره بدون هماهنگی با سهامداران خود چنین حکم عزل و جانشینی صادر کرده اند؟

یکی از اعضای هیئت مدیره می گوید حتما هر گروه با سهامدارش هماهنگ کرده البته گروه دولت  اختیار آن را  داشته. دیگری می گوید بله مجوز گرفتیم و ….

 

اما خبرهایی که صبح چهارشنبه می رسد نشان می دهد حداقل  سهامدار عمده 50 درصدی یعنی ستاد اجرائی خبر نداشته.حالا هم  از مدیر عامل منصوبش حمایت می کند و از او میخواهد (4شنبه) سر کارش حاضر باشد.  ایشان چهارشنبه هفته قبل حاضر می شود و رئیس حراست را عزل می کند و برای شهرستانها جلسه بازرسی می گذارد.

 

پنجشنبه شایع می شود رئیس هیئت مدیره به دنبال کشمکش ها و درگیری های فیریکی با مدیر عامل،بسیار بدحال می شود و به بیمارستان انتقال می یابد.گفته شد هنوز بستری است و حال وخیمی دارد.

 

برای ما همه چیز در حالتی گنگ اما سریع می گذشت.هر چه کردیم نتوانستیم با   دکتر محمودزاده صحبت کنیم.نشد که نشد … علم غیب هم نداشتیم ناچار به دوستانشان متوسل شدیم.باخبر شدیم حال دکتر محمودزاده خوب است و این شایعه ساخته دوستان ناباب بوده است.

با طرف دیگر یعنی مهندس سلطانی هم نتوانستیم صحبت کنیم.

 

حالا فردا شنبه است.در حقیقت همین الان هم در روز شنبه هستیم (ساعت 01:21) باید ببینیم در مخابرات با چه صحنه هایی روبرو می شویم

در ظاهر آنچه می بینیم این است که سهامداران می خواهند به ماجرا آب ببندند تا تمام مهمانان را جواب بدهد! اما با این حجم از درگیری و اختلافات قطعا این شیوه جواب نخواهد داد.

 

همانطور که قبلا هم گفتیم تا این لحظه تمام تلاش های ما برای گفتگو با دکتر محمودزاده رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران و مهندس سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به جایی نرسیده است.حتی با معاون هیئت مدیره مخابرات ایران؛ مهندس دهناد نیز نتوانستیم صحبت کنیم.این شیوه پنهان کاری باعث می شود شایعات اوج بگیرد و حقیقت قربانی شود.

در مجموع اگر در گزارش کاستی می بینید به دو دلیل است:

  1. برخی مسائل را هنوز نمی خواهیم منتشر کنیم
  2. با همه نتوانسته ایم صحبت کنیم.

امیدواریم فردا این مهم ممکن شود تا گزارش محکمتری تقدیم کنیم.

شما بگویید در این میان مقصر کیست؟ چه بلایی بر سر مخابرات آمده است؟

توضیح.

دوستان گرامی. تحقیقات حول این موضوع وقت بسیار بسیار زیادی از من گرفت. ساعتها و ساعتها به گفتگو با همه پرداختم. گزارش فعلی هم برای اطلاع شما نگاشته شد.اما به کامنتها نرسیدم.عذرخواهی میکنم.باز باید ساعت 6 صبح بیدار شویم و سر کار برویم.ببخشید! باشد فردا جواب میدهم.

1335930cookie-checkسردبیر سلام می کند- عوامل اختلافات باید ریشه کن شود

Please rate this

0 1 2 3 4 5
24 نظرات
  1. م ب می گوید

    از مخابرات بعید بود که همچون بلایی بر سر بازنسشته که عمرشو برای کار در اداره تم م کرده و آخر ماه منتظر بقیه عمرش را بگذرونه بیاره خدا را خوش نمی آد هم بیمه هم هزینه درمان هم خواربار را بدید نگذارید سابقه مخابرات خراب بشه مخابرات همیشه زبانزد بود

  2. ممد می گوید

    سلام سردبیر جان
    خداییش دمت گرم با این گزارش ات , شب یلدایی حسابی ساختیمون .
    کم کم داشتم فکر میکردم اینا با من پدر کشتگی دارند و حق منه کارگر رو نمیدن , نگو با خودشون خود درگیری دارند .

    دوستان و همکاران عزیز به امید خدا همه چیز درست میشه یا نابود , حداقل اینطوری تکلیف هم بر ما روشن میشه .

    بی صبرانه منتظر بقیه گزارش های خوبت هستیم .

    حق نگهدارت

  3. رضا می گوید

    سلام جناب سردبیر
    دعوای رییس هیئت مدیره با مدیر عامل چه ربطی به حراست داشته؟!
    شاید چون حراست طرف آقای محمودزاده بوده و به دستور ایشون اتاق ها رو پلمپ کردن، آقای سلطانی از حراست ناراحت بوده؟

  4. عبدا.. می گوید

    سلام جناب ارشیان عزیزوبزرگوار.به نطرشما فسط دوم مطالبات وحقوق شاغلین راطی امروزوفرداواریز خواهندکردیانه؟ازجناب سردبیرخوش ذوق وخوش تیپ استدعا دارم.نطروروندکارپرداختی رااعلان فرمایند.تشکرازلطف ومرحمتتون.

  5. ناصر می گوید

    سلام آقای سر دبیر محترم رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل علاوه بر وابسته بودن به سهامدارن که این وابستگی زیاد مهم نیست هرکدام به شخص یا اشخاص با نفوذ در شاکله حکومت وابسته هستند وجود اختلاف در بین آنان اشخاص خودش در مخابرات و جاهای دیگر نشان می دهد حالا یا منتشر کنید یا بنشینیدروی گفته های من فکر کنید

  6. بازنشسته اخیر می گوید

    سردبیر جان بابت گزارش خوبت سپاسگزارم.در پی اختلافات اخیر در رأس هرم مدیریتی شرکت برداشتها و شایعات زیاد و بعضأ مخربی مطرح بود که با این گزارش بسیاری از ابهامات رفع شد.

  7. کارشناس می گوید

    سلام
    واقعا جای تأسف دارد , در یک شرکت بزرگ خدماتی حاکمیتی در سطح بالای آن این چنین ناهماهنگی و آن هم از جناح .
    امیدوارم هر چه زود تر به این وضعیت خاتمه بدهند

  8. امید می گوید

    سلام جناب آرشیان عزیز و دوست داشتنی،یه مطلبی مینویسم انشاا.. اگه فرصت داشتی روش تحقیق کن.
    برادربزرگوار من. اصلا در ذات امر و موضوع پیش آمده اختلافی در میان آنها نیست،دعوا، دعوای زرگریست.واخیرا حساب سازی در صورت حساب دفاتر پیشخوان صورت گرفته!!!

  9. نگهبان ظلم شده می گوید

    به درک بزارن همشون بیوفتن به جون هم اخه چه کار مثبتی کردو این چند وقت بخصوص برا خدمات اولیا فقط شعار دادن از سلطانی بگیر تا هیت مدیره هاش فقط وعده سر خرمن طرح کارشناسی رو اجرا نکردن برام با اینکه ۱۷ سال سابقه دارم با مدرک لیسانس IT میگن چون رسته ی شغلیت نگهبانه واقعا تاسف باره

  10. نادر می گوید

    سلام و درود سردبیر عزیز
    لطفا پیگیری بفرمایید وضعیت پرداخت حقوق در چه مرحله ای هست
    برای شرکتی ها tct
    شب یلدا بی حقوق زهرمار نشود برما
    یلدای شما و خانواده محترم مخابرات مبارک :

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      امروز انشا الله خبر میدم خدمت شما

  11. حسین می گوید

    سلام
    این همه بدبختیها به واقع بدبختی دودش به چشم بازنشسته میرود،اونها که ککشون نمیگزه این بازنشسته منتظر خواروبار است که میخواد اگر فرجی شد یتونه نیم کیلو آفتابگردون واسه شب یلدا تدارک ببینه .

  12. فانتوم می گوید

    درود
    باز هم موعد پرداخت حقوق و معوقات رسید و داستان جدیدی آغاز شده تا ما را سرگرم کنند. دعوای زرگری سر لحاف ملا !!!
    در هر صورت چه دو طرف دوست و همفکر باشند و چه دشمن ، ما کارکنان متضرر شدیم و حقمان پایمال شده و قافیه را باخته ایم.

  13. ناشناس می گوید

    سلام انچه از فحوای بیانات جنابعالی استنباط می شود این است که علل درگیری ریشه ای است .متاسفانه ریشه یابی هم نه کار شماست نه رسانه ها بلکه باید موضوع از طریق سازمان بازرسی کل کشورپیگیری شود .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      قطعا کار ما نیست
      حداکثر ما می توانیم بخشی از امور را گزارش بدهیم.
      خدا کند ابتدا سهامدار عمده وارد شود و کار را به سامان برساند.ما در مخابرات نداشته ایم…

  14. ناشناس می گوید

    حق جذب بر اساس آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران بایستی از سال 1388 پرداخت گردد.

  15. ناشناس می گوید

    با سلام
    حق جذب بر اساس آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران بایستی از سال 1388 پرداخت گردد.

  16. ناشناس می گوید

    🔥🔥🔥🔥🔥🔥 بازنشستگان مطالبه گر اگر ما مطالبات و دیون متاثر از آن را وارد صورتهای مالی کنیم که قانونی هم هست و زمان اجرای آیین نامه را از ابتدای خصوصی شدن مخابرات برابر ماده ۹۰ آیین نامه و هرگونه توافقی در مورد تغییر زمان اجرای آیین نامه را باطل کنیم آنوقت مطالبات شما همانند مرخصی ذخیره شده با آخرین حقوق و دستمزد زمان پرداخت محاسبه خواهد شد وبرای این چند سال مبالغی برابر ذیل طلبکاریم .💥💥
    این فقط مربوط به ماده ۵۷ است.
    سال ۸۹ کل طلب ۷۳۶۱۰۳۲۳ ریال
    سال۹۰-۸۲۳۷۳۴۵۷ ریال
    سال۹۱-۹۶۳۹۴۴۷۱ ریال.
    این ۳ سال است که در اذر بخشیدند.
    سال۹۲-مبلغی پرداختند الباقی ۸۵۷۳۶۰۰۰ ریال
    سال ۹۳- مبلغی پرداختند الباقی ۸۳۶۹۵۰۰۰ ریال.
    سال۹۴- مبلغی پرداختند الباقی ۶۹۸۵۹۰۰۰ ریال.
    سال ۹۵- مانده ۱۳۶۷۰۴۸۸۷ ریال.
    سال ۹۶- مبلغی پرداختند الباقی ۸۱۸۷۱۵۳۶ ریال .
    مجموع این مطالبات به نرخ روز محاسبه (برابر آخرین حقوق و دستمزد زمان پرداخت ) مجموع حدود مطالبات ما حدود هفتادو یک میلیون تومان فقط برای ماده ۵۷ و ماده های ۲۵ و ۶۵ و ۶۸ و ۶۹ و ۷۰ مانده 🌻🌻🌻 پس دوستان روز یکشنبه ۲۸ اذر ساعت ۱۰ صبح در پارک اندیشه گردهم می آییم تا مطالبات را به روز کنیم همه طلبکاریم .🙏🙏🙏 ارادتمند دینی.

  17. ناشناس می گوید

    دوستان دقت كردين هر موقع قرار براجراي چيزي يا توافقي با كاركنان ميشه يهو شركت ياد تغييرات ميفته و بعد از اونم روز از نو و روزي از نو ميره تا دو سه سال بعد تا باز جلسه و صورتجلسه و اينو ميديمو اونو نميديمو و… خدايي 1+4 بايد بيان پيش اينا لنگ بندازن

  18. همکار می گوید

    سلام. ولی در هر صورت با شنیدن این خبرها، اکثر همکاران خوشحال شده بودند و بهتره مدیران دلایل این خوشحالی رو بررسی کنند.

  19. امید می گوید

    آقای عزیز دوست گرامی جناب محترم
    اصلا نمی‌خوایم بدونیم اینا چ بلایی سر هم دارن میارن
    رفاهیات چی شد ؟
    برای وی جلوی پرداخت رو گرفتن ؟
    بابا یکی حرف بزنه از چهارشنبه گفتید از امروز از فردا آغاز میشه ب پرداخت !
    یه جوری حرف میزنید ک فقط خودتون متوجه میشید
    فردا هم شنبه
    لطفاً رفاهیات بازنشسته ها رو پرداخت کنید
    انقد ما رو اذیت نکنید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      امید جان داداش چرا با ما دعوا داری
      ما کی طوری حرف زدیم که شما نفهمیدی برادر
      روز چهارشنبه 5 تا استان رو دادن بقیه رو گقتن میدن.
      چک ها اگذ امضا به و به بانک برسه امروز پرداخت میشه
      تا حالا گفتن حسابها مسدود بوده نمیشده پرداخت کنن
      یه ذره خونسرد باشید دوست من باور کنید تقصیر ما نیست

      1. ناشناس می گوید

        مهندس‌این‌دعوارو‌زمان‌تقدیم‌کردن‌مخابرات
        بایدمیکردیم‌نه‌که‌حالا
        جنازه‌ای
        ازش‌نمونده

  20. مریم می گوید

    ای بابا . حالا چقدر از قسط ها و مطالبات را میدن؟ دعوای اینا به ما چه؟ خدایی سردبیر به ما چه؟

نظرات بسته شده است.