مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

۹۷ درصد مردم به سرویس‌های ارتباطی دسترسی دارند

مخابرات ما -مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام گفت: ضریب نفوذ در تلفن همراه از حیث تعداد مشترکین بالای ۱۴۰ درصد است، گفت: در حوزه IDSL نزدیک ۳۴ هزار مشترک داریم و براساس ظرفیتی که ایجاد شده تا ۶۰ هزار مشترک قابلیت واگذاری داریم.

مخابرات ما (مالکی)-«حشمت‌اله اسدی» با حضور در ایسنا، با بیان اینکه خدمات شرکت مخابرات در سه حوزه تلفن همراه، تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت تعریف شده است، اظهار کرد: در دنیای علمی امروز بستر توسعه و رشد آن بر روی فناوری و IT است و اقتصاد، صنعت، بهداشت و درمان، آموزش و کارهای خدماتی را دستخوش تحول کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مخابرات به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه صنعت ICT و IT نقش ارزنده‌ی در کشور برای تحقق موارد مذکور دارد، افزود: نقش اقتصاد دیجیتال در کشور ما زیر ۱۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام تاکید کرد: اگر روی بخش اقتصاد اینترنتی سرمایه‌گذاری کنیم و فناوری آن وارد اقتصاد کشور شود؛ می‌تواند نقش سازنده‌ای در توسعه و در میزان اشتغال باشد.

اسدی تاکید کرد: رشته‌هایی که بر پایه فناوری اطلاعات شکل گرفته نیاز به سرمایه کم با بازدهی بالا دارد. مثلا دیجی کالا که با واسطه‌گری بین تولید و توزیع توانسته است بدون فضای فیزیکی و نیروی انسانی زیاد با گردش مالی بالایی به سودآوری برسند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام گفت: ایجاد شغل در بستر مجازی بسیار راحت و خیلی پردرآمد و پرسود است اما برای این صنعت باید زیرساخت‌ها را فراهم کرد که بخشی از آن بر عهده‌ی مخابرات است که باید دسترسی صنایع، مراکز و تولیدی‌ها را به اینترنت پرسرعت فراهم کنیم.

اسدی به نقش تعیین کننده مخابرات در فراهم کردن این زیرساخت‌ها اشاره کرد و افزود: یک شاخص به نام IDI که شاخص توسعه یافتگی ICT کشور است براساس یکسری زیر شاخه‌ها مانند دسترسی آسان مردم به پهنای باند، دسترسی آسان به آموزش، سرانه استفاده مردم از رایانه را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که صنعت مخابرات استان در کشور در بین استان‌ها در جایگاه ۱۳ تا ۱۶ قرار می‌گیرد و این یعنی سرانه خوبی در استان از حیث تامین زیرساخت‌های لازم برای دسترسی به تکنولوژی فراهم شده است.

وی ادامه داد: با زیرساخت‌هایی که در حوزه خدمات تلفن ثابت، پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت صورت گرفته است تمام مراکز شهری به اینترنت ۳G و ۴G دسترسی دارند. همچنین ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار دسترسی به حداقل اینترنت ۳G را دارند. البته در حوزه ICDL خانگی در مدت ۸ سال اخیر، بالای ۲۵۰ درصد رشد مشترکین حاصل شده است که نشان می‌دهد ما در توسعه محصول کار کردیم و اینکه بیشتر مردم به اینترنت خانگی دسترسی داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام خاطر نشان کرد: در بحث تکنولوژی روز دنیا، سرویسی به نام FTH به مردم ارائه خدمت می‌کند که بر بستر فیبرنوری است به این شکل که به جای کابل‌های مسی از طریق فیبر نوری به مشترکین خدمت داده می‌شود، این تغییر موجب بهبود کیفیت سرویس و پایداری شبکه خواهد شد که اگر به نتیجه برسد تحول عظیمی در حوزه ارتباطات استان اتفاق خواهد افتاد.

اسدی با تاکید بر اینکه تقریبا کل استان تحت پوشش شبکه همراه قرار گرفته است، گفت: براساس تحقیقات، ۹۷ درصد مردم استان به سرویس‌های ارتباطی دسترسی دارند که سرانه خوبی به شمار می‌آید البته روستاهای زیر۲۰ خانوار اینترنت ندارند.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ در تلفن همراه از حیث تعداد مشترکین بالای ۱۴۰ درصد است، تصریح کرد: در حوزه IDSL نزدیک ۳۴ هزار مشترک داریم و براساس ظرفیتی که ایجاد شده تا ۶۰ هزار مشترک قابلیت واگذاری داریم.

مدیرکل مخابرات استان ایلام تصریح کرد: بخش‌های خدماتی دیگر در استان باید متوجه اثرگذاری صنعت ICT در اقتصاد استان، در تولید ناخالص، درآمدها و بویژه اشتغال باشند.

اسدی خاطر نشان کرد: پروژه‌های فیبرنوری در مسیر ایلام – ارکوازو پهله – میمه در دست اجرا است و  چون از  فیبر بدون رینگ تغذیه می‌شوند فاقد پشتیبان بوده و با ارائه خدمات دیگر بویژه در حوزه جاده و راهداری دچار قطعی مکرر می‌شوند که این شبکه تا پایان سال و در جهت برقراری شبکه پایدار به حوزه دهلران وصل خواهد شد. البته بیشتر مسیرهایی که فیبر نوری آنها به صورت هوایی است در دست اقدام جهت تغییر هستند که اگر اتفاق بیفتد پایداری در شبکه استان رخ می‌دهد و قطعی به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۵۳ روستای استان به اینترنت پرسرعت وصل نیستند،  تصریح کرد: تا پایان سال۳۰ روستا به اینترنت پهنای باند موبایل ۳G و ۴G وصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام با بیان اینکه ویروس کرونا بر روی بخش‌های مختلف تولید، آموزش، خدمات، صنعت، حمل و نقل و… تاثیر گذاشت و مواجهه با آن آمادگی خاصی نیاز داشت، تصریح کرد: شرکت مخابرات جزء یکی از بخش‌های پشت پرده کرونا بود چون‌که به صورت ناخواسته اغلب کارها مانند آموزش در دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌ها به سمت فضای مجازی رفت.

اسدی گفت: بنابراین شرایط پیش آمده پهنای باند وسیع می‌خواست و خوشبختانه با پهنای باندی که از قبل پیش‌بینی شده بود دچار مشکل نشدیم و پاسخگوی  افزایش تقاضاها بودیم.

اسدی با تاکید بر اینکه کشور ایران بر خلاف بسیاری از کشورها کماکان در الکترونیکی کردن خدمات دولت مانده است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات صورت نمی‌گیرد و دولت باید سیاست را به سمتی ببرد که فناوری اطلاعات به عنوان پیشران توسعه شناخته شود. دولت باید به تکمیل شدن شبکه اطلاعات و تکمیل دولت الکترونیک کمک کند تا شاهد نقش ارزنده الکترونیک در شفاف سازی، سلامت کاری، تسهیل امور، بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها باشند.

1331030cookie-check۹۷ درصد مردم به سرویس‌های ارتباطی دسترسی دارند

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.