مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

متن تایپی اطلاعیه سه تشکل و انجمن صنفی مهم مخابرات در پی اعلام تجمع دهم مرداد ماه و دلایل لغو آن

مخابرات ما- اطلاعیه سه تشکل مهم کارگری مخابرات تهران و ایران و گزارش فعالیت هایشان در طی این روزها منتشر شد.

مخابرات ما- سه تشکل انجمن صنفی مخابرات استان تهران، انجمن اسلامی مخابرات منطقه تهران و شورای هماهنگی کانون های بازنشستگان مخابرات سراسر کشور، پیش از این برای رسیدن به مطالبات کارکنان و بازنشستگان روز دهم تیر را برای تجمع در مقابل ستاد اجرائی اعلام کرده بودند اما به دلیل شرایط فعلی این تجمع فعلا برگزار نمی شود.

اما مهمتر از آن تجمع و این گزارش، چیزی است که در بطن این نوشته دیده می شود.راستش سالهاست منتظر چنین متن هایی از سوی نمایندگان کارکنان بوده ام.دیگر کار از جلسه و گفتگو و قرار قبلی گذشته است.این نوشته نشان می دهد نمایندگان کارکنان راه خود را یافته اند.

این اطلاعیه را بخوانید (در متن به دو شماره نامه اشاره شده که ذکر نکرده ایم):

وضعیت اسفبار شرکت مخابرات ایران که روزی سرآمد دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور بود امروز برکسی پوشیده نیست این اوضاع که حاصل ترک فعل دستگاه‌های نظارتی از سازمان خصوصی سازی گرفته تا وزارت اقتصاد و دارایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی در حین خصوصی‌سازی و پس از خصوصی سازی می باشد به همراه بی کفایتی و بی تعهدی و بی‌مسئولیتی و بی‌عدالتی و طمع ورزی و ولع بی پایان صاحبان جدید مخابرات که با اندک آورده‌ای مالک بلامنازع این شرکت معظم شده اند نه تنها ۶۰ هزار خانواده مخابراتی را روحا متعلم و افسرده کرده است بلکه اشک تاثر و تاسف از دیده تمام ذی‌نفعان و نیز هر بیننده منصف و آگاهی جاری ساخته است.

مالک جدید مخابرات از همان ابتدای تملک این شرکت با بی اعتنایی به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و نیز سیاست‌های کلی نظام اداری کشور که از سوی مقام معظم رهبری(حفظه ا…)  درست چند ماه پیش از خصوصی‌سازی مخابرات ابلاغ گردیده بود در تقابل آشکار با تمام بندهای بیست و شش گانه آن به ویژه بندهای ۶ و ۷ و ۸ ابلاغیه در خصوص رعایت عدالت در نظام پرداخت‌ها، حفظ و نگهداری نیروهای متخصص و نیز حفظ کرامت و تامین معیشت بازنشستگان سیاست های ناصوابی را در پیش گرفت که ناخواسته و نابخردانه شاغل و بازنشسته را در مسیری هدایت کرد تا جهت حفظ و صیانت از حقوق خود اهتمام خیره کننده‌ای بورزند و با کشف حقوق پیدا و پنهان و نیز یافتن روزنه هایی در کتاب قانون آگاهانه دست به اعتراض و طرح شکایات در مراجع قضایی بزنند اگر چه صاحبان مخابرات طی سال های گذشته با زور و تزویر و استخدام عواملی تلاش نمودند تا راه اعتراض و شکایت را سد کنند اما پس از گذشت ۱۲ سال اگر امروز در نیافته باشند که در این سال‌ها رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند و همچنان اهتمام این را داشته باشند که راه آمده را ادامه دهند بقیناً نشانه بی خردی است.

امروز تشکل‌های کارگری مخابرات از انجمن‌های صنفی گرفته تا کانون‌های بازنشستگی و شوراهای اسلامی کار انجمن های اسلامی مخابرات سراسر کشور و تا لیدرهای فعال و خوشنام فضای مجازی به همراه قاطبه بازنشستگان و شاغلین ید واحد شده‌اند و آگاهانه و مقتدرانه حقوق تضییع شده خویش را طلب می‌کنند و اگر فریادی برآرند و سخنی بگویند به تعبیر امیرمومنان علی علیه السلام راست و درست می گویند (ان نطقوا صدقوا) و اگر سینه پر آتش خود را به آب صبوری ساکن و ساکت می کنند به اجبار دیگری نبودند(و ان صمتوا لم یسبقوا).

همانگونه که دوستان مستحضرند و پیش از این طی اطلاعیه‌ای به استحضار عزیزان رسید در پی ابلاغیه  کمیته امنیت استان تهران در آخرین جلسه با مسئولین شرکت که با مشاجره و تنش بالایی برگزار گردید مقرر شد مسئولین شرکت ظرف ۴۸ ساعت نظر قطعی خویش را در خصوص پیشنهاد نمایندگان مبنی بر پرداخت نیمی از مطالبات از محل واگذاری و یا فروش سهام همراه اول تا پایان ماه جاری و پرداخت نیمی دیگر از مطالبات از محل فروش املاک ظرف مدت سه ماه اعلام نمایند نظر به اینکه هیچ گونه اظهارنظری از سوی مسئولین صورت نگرفت مطابق نظر به اینکه هیچ گونه اظهار نظری از سوی مسئولین صورت نگرفت مطابق ابلاغیه مذکور مراتب طی نامه ای به کمیته امنیت استان تهران (معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران ریاست دادگستری استان تهران ریاست دادستانی استان تهران ریاست سازمان اطلاعات استان تهران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله فرماندهی سپاه محمد تهران بزرگ و ریاست شبکه پنج سیما) اطلاع‌رسانی گردید و مطابق قرار قبلی مقرر شد با دعوت از نمایندگان سهام‌داران اصلی شرکت مخابرات و با حضور نمایندگان کمیته امنیت استان تهران موضوع پیگیری و با اهتمام ویژه این عزیزان غائله مطالبات به سرانجام مطلوب خود برسد لذا زمان اعتذار از حضور همه عزیزانی که آماده حضور در تجمع دهم مرداد بودند بدین وسیله اعلام می گردد طبق هماهنگی با تشکل‌های سراسر کشور و اخذ رای اکثریت، تجمع دهم مردادماه هم به جهت مذاکرات جاری و هم به جهت شرایط نزدیک به سیاه کرونایی در تهران که منجر به فوت تعدادی از همکاران و عزیزانمان گردیده تا حصول شرایط امن تر تعلیق می گردد. امید است مدیران شرکت و صاحبان سهام با هدایت نهادهای امنیتی از فرصت پیش آمده استفاده نموده و در فرصت باقی مانده تا پایان ماه جاری هم در اجرای کامل آیین نامه استخدامی و هم در تعیین و تامین منابع مالی جهت پرداخت مطالبات ۱۲ ساله همت نمایند کاری که یک سال پیش از این و پس از نهم تیر ۹۹ می‌بایست صورت می گرفت.

سخن آخر را خطاب به عزیزان کمیته امنیت استان تهران می گوییم که با ورود به موضوع پس از ۱۲ سال امید را در دل ۶۰ هزار شاغل و بازنشسته زنده کردند اما ای کاش پیش از اینها به قضیه ورود می‌کردید و همانگونه که اکنون احوال کارکنان مخابرات را رصد می کنید اهمال صاحبان مخابرات را نیز رصد می فرمودید و سراغی هم از ستمی که بر کارکنان شاغل و بازنشسته مخابرات رفته می گرفتید و با عنایت به مکاتبات بیشمار نمایندگان با مراجع ذیربط و هشدارها و انذار های داده شده توسط این نمایندگان، بانگی بلند بر می آوردید و حق کشی های ظالمان را تقبیح می نمودید و هم خویش را از شبهه همسویی با جفاکاران می رهاندید و هم تیغ بی عدالتی آنان را تیزتر نمیکردید.

کارکنان مظلوم و ستمدیده شرکت مخابرات اگر حساسیت نسبت به ظلم و ستم را در شما نبینند در کجا و در چه کسی باید ببینند؟ اگر شما مسئول حفظ امنیت هستید باید دانسته باشید که کارکنان شاغل و بازنشسته و تبع آن نمایندگان آنها عامل ناامنی نیستند بلکه معلول آن هستند! هدف را بشناسید و نشانه‌گیری تان را به سوی دیگر بگردانید و السلام

 

1311390cookie-checkمتن تایپی اطلاعیه سه تشکل و انجمن صنفی مهم مخابرات در پی اعلام تجمع دهم مرداد ماه و دلایل لغو آن
13 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام
    خواربار بازنشستگان مخابرات سمنان در روز چهارشنبه بعداز ظهر شب عید غدیر واریز گردید
    1-از مطالبات سال 1392 خبری نیست ؟
    2-از حق جذب بازنشستگانیکه از سال 1389 به بعد بازنشسته شده اند خبری نیست ؟
    3-از 3/4 سربازی بازنشستگان وتاثیر آن در مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی خبری نیست ؟
    4-از مطالبات مربوط به 3/4 سربازی بازنشستگان در محاسبه پاداش سنواتی وپاداش تشویقی ومرخصیهای ذخیره خبری نیست ؟
    5-کلااز مطالبات 1388 تاکنون هیچ خبری نیست ؟

  2. ناشناس می گوید

    با سلام
    چرا حق جذب از سال 1388 تاکنون پرداخت نمیگردد مگر در آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران مصوب سال 1389 نیامده است ؟ مگر قبلا حق جذب نمیگرفتیم ؟مگر قرار نبود آنچه در زمان دولتی بودن مخابرات میگرفتیم عینا در زمان خصوصی سازی داده شود؟ 12 سال گذشت ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. سید می گوید

    تجمع لغو نمی شد بهتر بود اکثر مسیولین تصمیم گیری دستشون در یه کاسه است ،

  4. فنی می گوید

    اینطور که مشخصه عده ای دارن با در دست گرفتن عنان اعتراضات و هدایتش به سمتی که میخوان کلا روند رو عوض کنند و اعتراضات رو خاموش کنند یکی نیست بگه کدام تجمع اموزگاران پرستاران کارگران در کشور با مجوز بوده که دوستان صنفی این مجوز رو بولد کرده اند ؟ یه کلام بگید ما با مدیران و صاحبان مخابرات همدستیم و میخوایم قضیه رو کنسل کنیم

  5. سعید می گوید

    سلام برسه گروه محترم صنفی و…..
    دیگه با گفتار درمانی مشکل حل نمیشه
    یعنی با گفتار وگفتگو کاری درست نمیشه خودتونازیادزحمت ندید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سعید آقا!؟
      گفتار درمانی چیه؟
      بالاخره باید بتونه حرفشو بزنه یا نه؟
      همیشه که نمیشه چماق برداری گاهی کلا از صد تا چماق برش بیشتری داره
      اینجا جای حرف زدنه
      داخل تجمع جای شعار دادن

  6. پرنده آبی می گوید

    سلام
    با اطمینان میشود گفت این بهترین اطلاعیه تشکلها تا این زمان بود و امیدوارم در جلسات نیز همین گونه محکم صحبت کنند.
    با توجه به اینکه مشکل ما در اصل با ستاد اجرایی فرمان امام هست پیشنهاد میشود نمایندگان تشکل ها با دفتر نهاد رهبری نیز مطالبات را پیگیری فرمائید زیرا که ستاد اجرایی احتمالا حرف آنها را بهتر میفهمد

  7. بینام می گوید

    خب یعنی چه دقیق!!!! رسمی شدن قراردادی ها و پاداش های 99 که آقای پایست آمدن تهران و موکول شد به اولین جلسه هیات مدیره چی شد؟

  8. فنی می گوید

    همش عقب میندازن چی شد پس

  9. بازنشسته اخیر می گوید

    با انشا نوشتن مشکلی حل نخواهد شد اینکارها بیشتر شبیه ناز و نوز کردنه نه حق خواهی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عجب!

  10. ناشناس می گوید

    با سلام
    خواربار بازنشستگان مخابرات سمنان در روز چهارشنبه بعداز ظهر شب عید غدیر واریز گردید
    1-از مطالبات سال 1392 خبری نیست ؟
    2-از حق جذب بازنشستگانیکه از سال 1389 به بعد بازنشسته شده اند خبری نیست ؟
    3-از 3/4 سربازی بازنشستگان وتاثیر آن در مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی خبری نیست ؟
    4-از مطالبات مربوط به 3/4 سربازی بازنشستگان در محاسبه پاداش سنواتی وپاداش تشویقی ومرخصیهای ذخیره خبری نیست ؟
    5-کلااز مطالبات 1388 تاکنون هیچ خبری نیست ؟

  11. ناشناس می گوید

    با سلام
    چرا حق جذب از سال 1388 تاکنون پرداخت نمیگردد مگر در آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران مصوب سال 1389 نیامده است ؟ مگر قبلا حق جذب نمیگرفتیم ؟مگر قرار نبود آنچه در زمان دولتی بودن مخابرات میگرفتیم عینا در زمان خصوصی سازی داده شود؟ 12 سال گذشت ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نظرات بسته شده است.