مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر : آقایان مدیران ارشد، افق دیدتان را کمی توسعه بدهید!

مخابرات ما- در ادامه نوشته های قبلی سردبیر، به نظر می رسد امروز به حرف آخرش می رسد!

مخابرات ما- شاید ما بیش از اندازه نگران شده ایم اما واقعیت این است که چشممان ترسیده! هر چه دیده ایم هم مسیر نگرانی ها بوده است.ضمن اینکه سمت حرکت مخابرات  رو به بهبودی نیست پس نگرانی جایز است.

 

شنیده می شود خوابهای تغییرات در حوزه معاونت تجاری در حال تعبیر است.این تغییرات از سوی حوزه مدیر عامل پیگیری می شود.با چند نفر هم صحبت شده اما خیمه اصلی در جایی زده شده که مدیری اصفهانی ایستاده است.

 

شنیده می شود هیئت مدیره نیز پیشنهاداتی برای تغییر داشته.اما آنها هم راه دور نرفته اند و فقط به اطرافشان توجه کرده اند.

 

این دو شنیده را کنار بگذارید تا بتوانیم در مورد مسائل کلی مخابرات با هم صحبت کنیم.تاکید می کنم این دو ماجرا را از ذهن خارج کنید.

((((*****))))

راستش شش ماه باید بتواند زمان کافی به مدیران تازه وارد مخابرات بدهد برای  رسیدن به شناخت مناسب از مخابراتی ها و نحوه مدیریت شان! مدیران ارشد مخابرات حداقل 6 ماه است که بر صندلی مراد سوار شده و اطرافیان خود را محک زده اند اما نمی دانم چرا در زمان انتخاب، حیطه نگاهشان از نزدیکانشان دورتر نمی رود!

 

همان مخابرات تهران چگونه می چرخد و مدیریت می شود؟مگر می شود در این استان عظیم دو نفر مدیر لایق پیدا نشود؟ با جابجا کردن مدیران استانی موافق نیستم چرا که مخابرات نشان داده شان آنان را حفظ نمی کند و یک مدیر منطقه را به مخابرات ایران می برد اما شش ماه بعد او را عوض می کند د رحالی که زندگیش را از هم پاشیده اند.

 

اما استان تهران باید منبع مدیران باشد.در همان مخابرات ایران، اگر مدیران لایه دوم پس از این همه سال نتوانند جای یک معاون را پر کنند، پس باید در آن را تخته کنیم!

چی می گویم!

وقتی از همان ابتدا سیستم را با مشاورین نا آشنا با مخابرات پر می کنید،طبیعتا  بقیه راه هم را اشتباه می روید!

 

حرف آخر!

آقای رئیس هیئت مدیره! آقایان اعضای هیئت مدیره! آقای مدیر عامل! 

قدری افق دیدتان را دورتر کنید! باور کنید غیر از دوستانتان، هستند افرادی که میتوانند مدیران جوان و لایقی باشند!

تا وقتی چنین نکنید، اعتماد به شما سخت است!

چند اخطار سردبیری:

  • اگر یک ماه دیگر حقوق دادنتان مثل این 6 ماه باشد، دیگر جای گله نمی ماند! همه مدیران با هم باید برای این مشکل راهی پیدا کنند این مشکل فقط مالی نیست که آنان را تنها گذاشته اید!
  • اگر یک بار دیگر قراردادتان با بیمه معلم و SOS مثل این 6 ماه باشد دیگر جای گله از همکاران باقی نمی ماند.تحمل همه به سر آمده!
  • اگر بازنشستگان سال 99 نتوانند پاداش و مطالبات بحق خود را در این ماه بگیرند، دیگر از اعضای انجمن های صنفی گله نکنید! چوب خط پر است!
  • اگر برنامه ای جدید- بر اساس توان مالی مخابرات با تکیه بر تراز مالی مجمع- برای پرداخت مطالبات کارکنان ارائه نکنید! دیگر گله ای نباشد …
  • اگر کارشناسی و ضریب جدید شرکتی ها از این ماه به ماه دیگر کشیده شود دیگر جای هیچ گله ای باقی نمی ماند!
  • اگر پرداخت سهم بیمه (بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی) شرکتی ها همین الان حل نشود دیگر حرفی باقی نمی ماند! (بیمه حقوق و مطالبات کارکنان را در دوران استعلاجی نمی دهد ….)
  • اگر بیمه کارکنان رسمی به موقع از این ماه پرداخت نشود، دوباره با بازنشستگی های جدید دیگر فرصتی برای گله باقی نمی ماند!
  • اگر ……

با وجود این همه مشکلات، کدامیک از شما عزیزان به فکر پرداخت سود سهام سهامدار عمده افتاده؟ مدیران همراه اول؟ مدیران مخابرات؟ هیئت مدیره؟ ….

 

1304220cookie-checkسردبیر : آقایان مدیران ارشد، افق دیدتان را کمی توسعه بدهید!
12 نظرات
  1. مخابرات می گوید

    این مدیران نخبه کشی کرده اند و شایسته سالاری را در مخابرات از بین برده اند و نه برای خودشان و نه آینده یک شرکت بزرگ نور امیدی باقی نگذاشته اند

  2. حشمت خان می گوید

    تا پاچه خواری هست مشکلات مخابرات باقی است….تماس فرت

  3. ناشناس می گوید

    تجربه سال های اخیر نشان داده تغییر مداوم مدیران ارشد چه در سطح هیئت مدیره و مدیرعامل و چه در سطح معاونین شرکت تغییر مثبتی رخ نداده و از قضا موجب از دست دادن زمان بیشتر میشود تا فرد جدید با محیط کسب و کار، روند کاری و برنامه های پیش رو آشنا شود. ثبات مدیریت قطعا نتیجه بهتری در بلندمدت دارد و تجربه ای که مدیران ارشد و معاونین شرکت طی سالهای مدیریت خود در مخابرات کسب کرده اند و آشنایی با چالش های حوزه سرپرستی خود قطعا منجر به راهکارهای کارامدتری در مواجهه با مسائل پیش رو خواهد بود تا انتصاب مدیرانی از سایر مناطق حتی منطقه تهران.دغدغه فعلی شرکت قطعا با تغییر معاونین و ورود افراد تازه وارد حل نخواهد شد.

  4. بازنشسته اسفند 9۹ می گوید

    جناب آقای سردبیر عزیز سلام ، من یکی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری یا همان ۹٪ هستم که در ۲۷ اسفند بازنشست شدم ، تا الان که حدود چهار ماه گذشته بدلیل عدم پرداخت معوقات صندوق بازنشستگی کشوری توسط مخابرات حقوق بازنشستگی برقرار نشده و الان هم که حدود یک هفته قبل تا پایان ۱۳۹۹ تسویه شده ، باتوجه به رای دیوان عدالت مبنی بر اینکه کارکنان شرکتهای واگذار شده به بخش خصوصی براساس اصل ۴۴ یا صندوق بازنشستگی مطابق نظر کارمند در زمان واگذاری اصلاح و یا صندوق بازنشستگی کشوری مطابق با تامین اجتماعی با اینگونه کارکنان رفتار و شرکتهای ووگذار شده کسورات بازنشستگی را مطابق با آیتمهای تامین اجتماعی کسر و در زمان بازنشستگی مطابق آن رفتار نمایند و در این خصوص تفاهمی هم بین مخابرات و صندوق بازنشستگی کشوری در اسفند ۹۹ انجام و همزمان با پرداخت حقوق اسفند مبالغ زیادی از حقوق کسر و در اسل حقوق داده نشد و تازه بدهکار مبالغ اصلاحی شدیم، متاسفانه الان که موقع اجرا شده صندوقهای بازنشستگی کشوری خوشبینانه بدلیل عدم شناخت کافی از تفاهم و یا عمدا ایرادات واهی گرفته و از صدور احکام حقوقی براساس متوسط کسورات واریز ۲۴ ماه سرباز میزنند ، یکی دیگر ازمشکلات مهم که از قلم افتاده این موضوع میباشد که موجب شده من و امثال من از پاداشهای قانونی و معوقات حق جذب و سه دوره بهره وری دریافت نکرده فراموش کنیم ، باتوجه به اینکه چهار ماه یا حدود پنج ماه است که عملا حقوق برقرار نشده موضوع به شکل مقتضی در خصوص تسریع در رفع مشکل و برقراری حقوق حقه توسط مدیران استانی یا مدیریت محترم عامل یا معاونت محترم مالی یادآوری و موضوع را پیگیری فرمائید . باتشکر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      متاسف شدم اینا رو خوندم
      هر چند که قبلا توسط یکی از دوستان از ماجرا با خبر شدم و بارها پیگیری کردیم
      تا اینکه به مساعدت معاونت مالی پول بیمه پرداخت شد. حالا هم مشکلات جانبی ادامه داره.
      از همین دیروز به محض اطلاعه از مشکل جدید بلافاصله رایزنی و درخواست کمک کردیم که در حال پیگیری هستیم
      با همه توان در خدمتم

      1. بازنشسته اسفند 9۹ می گوید

        باسلام ، ممنون و متشکر ، حتما پیگیریها و زحمات شما سردبیر عزیز در پیشبرد کار بازنشستگان ۱۳۹۹رتا این مرحله نقش بسزائی داشته است . من مجددا از پیگیریهای شما تشکر میکنم و خواهش میکنم تا رفع کامل مشکل و برقراری حقوق بازنشیتگام ۹٪ و پرداخت کلیه مطالبات بازنشستگان از پیگیری و پیشتیبانیهای شما بهره مند شویم . ممنون

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          سلام
          قربون محبت شما برادر خوبم
          خوشحالم که در کنار شما هستم

  5. سجاد می گوید

    مرحبا سردبیر جان. بنده هم که از دیروز خبر بازنشستگی خانم مهدیه و جایگزینی آقای حیدری زاده رو شنیدم، به همکاران همین رو گفتم. یعنی چندین مدیر کل و کارشناس سه و دو در معاونت تجاری، یا حتی تعداد قابل توجه مدیران کل ستادی و کارشناسان دو و سه موجود در ستاد، هیچکدوم شایستگی برای جایگزینیه معاونت تجاری رو نداشت که یک مدیری از اصفهان بیاد (بحث قومیتی نشه، قطعاً تعداد زیادی مدیر ارشد با اصالت اصفهانی در خود ستاد و تهران حضور دارند که شاید شایستگی لازم رو هم داشتند)!؟ و بعد اینکه چرا یک مقدار جوان گرایی نداریم! هیچ یک از مدیران ارشد سابقه زیر 28 سال نداره که اقدام به معارفه مدیری در شرف بازنشستگی برای مدیری که بازنشست شده کردند!؟ این مدیر جدید، خودش هم باید درخواست بازنشستگی بده که!

  6. مهدوی از ایلام می گوید

    باسلام جناب سردبیر
    من بعنوان یک بازنشسته مخابرات ایلام به جنابعالی پیشنهاد می کنم ارامش قبل از طوفان خود ناشی از همفکر وهمراه شدن دولت ومخابرات را حفظ بفرمائید …..
    من شخصا دوست دارم خوش بین باشم ولی نمیدونم چرا نمیتونم خودم راتوجیه و قانع کنم…

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دقیقا و یقینا حرف شما رو قبول دارم
      این دو وقتی دعوا دارن ما کارکنان مشکل درایم
      اگر با هم بسازن باز هم ما رو بیچاره میکنن

      1. مهدوی از ایلام می گوید

        بایقین میتونم عرض کنم دعوائی در کار نخواهد بود!!!؟؟؟؟؟
        چون دیگه دلیلی بر دعوا وجود نخواهد داشت
        اما نتیجه این همراهی و….برای کارکنان شاغل ( باصرف نظر از نوع استخدام وبکار گیری) و،بازنشسته و……چی باشد را حداکثر تا شهریور ماه سال جاری منتظر باشیم هرچند که قابل پیش بینی هست.

  7. بینام می گوید

    کاش مردعملی بود برای نیروهای شرکتی!!مدام وعده ووعیدوروزهای تکراری و گذر عمرووووهیچ…

نظرات بسته شده است.