مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دو سال است پاداش هیئت مدیره بی راهه می رود

مخابرات ما- هر ساله در مجمع سالیانه صاحبان سهام بخشی به عنوان پاداش هیئت مدیره در نظر گرفته می شود.

مخابرات ما- در تمامی شرکت ها برای هیئت مدیره سهمی از سود سالیانه شرکت در نظر گرفته می شود. در شرکت مخابرات هم چنین است.سال گذشته دکتر صفری رئیس هیئت مدیره اعلام کرد “تا امروز هیچکس این پاداش را به عنوان شخص حقیقی دریافت نکرده است و صرفا صوری است.” ایشان درخواست کرد این مبلغ به مبارزه با بیماری کرونا در کشور اختصاص پیدا کند و بطور واقعی از حساب مخابرات خارج گردد.

امسال نیز باز این مورد مسئله ساز شد.در نهایت هیئت مدیره مصوب کرد پاداش خود را در اختیار مدیر عامل قرار دهد تا برای کارکنانی که مشکل دارند بخصوص بیماران کرونایی هزینه شود.این افکار انسان دوستانه بسیار هم خوب است اما حرف من چیز دیگری است.می دانم که باز برخی شمشیرها را تیز می کنند اما باید نگاه ها را شست و جور دیگری دید.

اول اینکه این ارقام باید بهینه و قابل درک باشد.یعنی مبلغی باشد که وقتی کسی می شنود مغزش سوت نکشد.در حد تلاش یک نفر در یک هیئت مدیره باشد.

دوم اینکه اگر نباید به اعضای هیئت مدیره چنین پولی بدهند متن قانون را تغییر دهند.تا آن زمان باید قانون اجرا شود.

سوم اینکه چرا باید گروهی دیگر برای پاداش و حق اشخاصی دیگر تصمیم بگیرند.طبق قانون این مبلغ حق عضو هیئت مدیره است.این افراد باید پاک دست بمانند.اما کسانی که اسنادی میلیاردی امضا می کنند، سودی هزار میلیاردی برای شرکت تولید می کنند خودشان نباید  سهمی از آن ببرند!

اجازه بدهید در شرکتهایی مثل مخابرات مدیران بطور واقعی و قانونی سهم ببرند تا تلاش بیشتری برای کسب درآمد داشته باشند.

دو سال است که بقیه می نشینند برای سهم اعضای هیئت مدیره تصمیم می گیرند و آنان نیز با صبوری نگاه می کنند.من این نگاه را قبول ندارم!آنان خود باید برای این پول تصمیم بگیرند.البته نه در جلسه عمومی!

هر یک از مدیران، از مدیر عامل تا کوچکترین نفر در این سیستم باید از این سود سهمی ببرند.طیب و طاهر! طبیعی است که سهم مدیران باید بیشتر باشد وگرنه چه کسی خود را برای گرفتن سمت های مدیریتی به زحمت خواهد انداخت!

نتیجه اینکه سهم اعضای هیئت مدیره را به خودشان برگردانید، حسابی در اختیار مدیر عامل بگذارید تا هر یک از اعضای هیئت مدیره به میل و اراده خود، پول را  به آن حساب برای کمک به همکاران منتقل کند. بسیاری از نیروهای شرکتی از کرونا آسیب دیده اند، برخی نیز فوت کرده اند، خانواده های آنان واقعا در سختی زندگی می کنند ، شاید بتوان صندوقی افتتاح کرد تا مشکلی اساسی از اینان حل کرد.مثلا سرپناهی برای خانواده های از دست رفتگان شرکتی کرونا ایجاد کرد.حداقل پول رهن آنان را فراهم کرد.وضعیت برخی دوستان به رسیدگی سریع  نیاز دارد مانند مادران سرپرست خانوار و …

این سری پول ها نباید در اختیار آدم های اداری مثل مدیر عامل قرار بگیرد.بلکه افراد فرهنگی و دردکشیده برای این کار بهترند.حتی اگر روابط عمومی تیمی را بسیج کند راضی ترم.ضمن اینکه در مخابرات باید صندوقی عمومی برای کارهای عام المنفعه ایجاد کنیم که همه ما به آن کمک کنیم.اصولا هر نوع کمکی به این صندوق و با هیئت مدیره ای مطمئن واگذار شود.

 

1300380cookie-checkدو سال است پاداش هیئت مدیره بی راهه می رود

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. Saeed می گوید

    چرا صحبتی از مطالبات کارکنان نیست؟

  2. ژاله می گوید

    سر دبیر سلام
    مجمع خدا رو شکر تموم شد
    می شه لطفا یه خبر دقیق به ما بدین ببینیم سنوات و مرخصی ما واریز می شه یا نه ؟؟؟؟

  3. فنی می گوید

    اینا که ما دیدیم کسی گولشون نمیزنه خیالت راحت سردبیرجان

  4. ناشناس می گوید

    چه عالی که فکر کارکنان دارای مشکل هستند اما آیا کارکنان از آن کارگر حفارکه در مسیری دور افتاده در جهت رفع قطع فیبر کاری انجام داده تا کارشناس پایین رده ای که شب تا صبح سیستمی را هندل می نماید در سود زایی اثری دارند آیامطالبات مانده کارکنان و بازنشستگان از سالهای دور که حال بسیار بی ارزش شده و یا پاداش بهره وری کارکنان از دوسال پیش که حالا ارزشش نصف شده مد نظر هست که جبران خسارت کنند یا در این سیستم همه کاره ستاد است و صف صرفا بایستی بله قربان گویان و با حداقل حقوق و وضعیت پرداختی( هروقت شد) کار نماید؟؟؟؟؟؟

  5. محمد از همدان می گوید

    سلام این حق برای عضو هیات مدیره وقتی ایجاد میشود که مجمع آنراتصویب کند ومیتواند عددی بین صفر ریال تا دهها میلیارد ریال باشد
    عضو هیات مدیره یا موظف است یا غیر موظف در صورت اول حقوق میگیرد ودر صورت دوم حق حضور در جلسه
    بنابراین پاداش اضافه بر حق است ونه حق که بگوییم حقی از عضوهیات مدیره ضایع شده است

نظرات بسته شده است.