مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

۹ پروژه مخابراتی در کرمانشاه به بهره برداری می‌رسد

مخابرات ما -همزمان با هفته ارتباطات ۹ پروژه در حوزه مخابرات استان کرمانشاه شامل حوزه شبکه، ارتباطات سیار و دیتا به بهره برداری می‌رسد.

مخابرات ما (مالکی) -به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه اعتبار این پروژه‌ها را بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هم چنین امسال توسعه شبکه فیبر نوری روستایی به طول ۳۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد و پروژه فیبر نوری خانگی (FTTH) نیز در چهار شهرستان استان تکمیل وتوسعه داده می‌شود.

قبادیان افزود: در سال گذشته ظرفیت پهنای باند در اغلب مراکز شهرستان‌ها به میزان ۱۰۰ درصد ارتقا داده شده است و پهنای باند خروجی استان نیز در حال حاضر ۴۰Gb بر ثانیه است که تنها ۴۰ درصد آن در اوج مصرف استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تمامی مراکزمخابراتی روستایی وروستا‌های اقماری آنهاکه مجموعاً ۵۰۰ روستای استان راشامل می‌شود، به اینترنت ثابت خانگی (adsl) متصل هستند و در حوزه تلفن همراه نیز بیش از ۲۵۰ دکل BTS نصب شده که اغلب دارای تکنولوژی نسل ۳ وتعدادی هم نسل ۴ هستند ودرمجموع بیش از ۱۰۰۰ روستای استان را تحت پوشش قرار می‌دهند.
قبادیان اظهار داشت: در مجموع بیش از ۱۷۰۰ روستای استان دارای اینترنت ثابت مخابرات و اینترنت همراه اول هستند.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۲۹.۶ است، گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار مشترک در سطح استان دارای اینترنت ثابت خانگی هستند.
مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۷۶۴ سایت تلفن همراه داریم که صدر صد شهرستان‌های استان و بیش از ۹۰ درصد روستا‌های استان و ۹۴ درصد جاده‌های اصلی استان را پوشش می‌دهند.
وی گفت: در سال گذشته ۱۰ عنوان پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف تلفن همراه و ثابت و دیتای استان به بهره برداری رسیده اند.
1294530cookie-check۹ پروژه مخابراتی در کرمانشاه به بهره برداری می‌رسد
1 نظر
  1. خدا کمر ادم دروغگو می گوید

    هر چه روستا هست در مناطق زلزله زده اکثرا قطع وهیچ ارتباطی ندارند. حالا طرح اجرا کردن . باور نداری لطفا سری به دهستان بشیوه وپاطاق بزنید. حضرات افتتاح .

نظرات بسته شده است.