مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سامسونگ برترین فروشنده گوشی های هوشمند در دنیا

مخابرات ما -پرفروش‌ترین شرکت‌های تجاری گوشی‌های همراه تا سه ماهه اول ۲۰۲۱ مشخص شد.

مخابرات ما (مالکی) -به گزارش گروه اجتماعی یکتا پرس به نقل از جی اس ام آرنا، فروش گوشی‌های هوشمند طی یک سال گذشته که مردم به دلیل شرایط قرنطینه در خانه ماندند، جهش پیدا کرد. اما این خرید دیوانه وار باعث کمبود جهانی تراشه‌ها شده و صنایع مختلف از جمله خودروسازی و لوازم برقی بزرگ را با چالش روبرو کرده است.

پرفروش ترین نشان های تجاری گوشی های همراه مشخص شد

بر اساس گزارش تجزیه و تحلیل جهانی تلفن‌های هوشمند Canalys، بیش از ۳۴۷ میلیون تلفن هوشمند در سه ماهه ابتدای سال بارگیری و حمل شده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ ٪ افزایش را نشان می‌دهد. سامسونگ با ارسال ۷۶.۵ میلیون محموله و تصاحب ۲۲ ٪ سهم بازار، مجدداً برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند است. شرکت اپل هم با ۵۲.۴ میلیون فروش در حالی که ۱۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد در جایگاه دوم قرار دارد. شیائومی با رکورد ۴۹ میلیون محموله ارسالی اختصاصی و دربرگرفتن ۱۴ درصد از سهم بازار، سومین تولیدکننده است و جمع ۳ نشان برتر گوشی‌های همراه را تکمیل می‌کند.

شرکت اوپو با ۳۷.۶ میلیون بارگیری و شرکت ویوو با ۳۶ میلیون، ۵ شرکت نخست جدول رده بندی را مشخص می‌کنند. نکته جالب این است که اوپو با ۶۰ درصد محموله بیشتر، بیشترین رشد سالانه را داشته است. Canalys همچنین اشاره دارد که شرکت هوآوی با تخمین ۱۸.۶ میلیون محموله اکنون در مکان هفتم قرار دارد و مشخصا این رتبه به دلیل تحریم‌های انحصارگرایانه آمریکا است.

البته تحلیلگر شرکت Canalys گفت: تامین قطعات مهم نظیر چیپست‌ها به نگرانی عمده شرکت‌های تولید کننده گوشی تبدیل شده و فروش تلفن هوشمند در سه ماهه‌های آینده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اپل روز چهارشنبه اعلام کرد، کمبود تراشه ممکن است سه تا چهار میلیارد دلار به درآمد این شرکت در سه ماهه آوریل تا ژوئن ضرر وارد کند و بر عرضه آی پد و مک بوک تاثیر گذارد.

1293470cookie-checkسامسونگ برترین فروشنده گوشی های هوشمند در دنیا
2 نظرات
  1. رسمی می گوید

    ای خبرهای شبکه های اجتماعی خارجی و داخلی واینا خواننده نداره ازینا اخبار نگذارید فقط حقوق و مسایل حقوق اگر نه که این سایت ارزش اومدن و دیدن نداره با تشکر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قابل توجه کسانی که به سایت فشار میارن برای ننوشتن خبرهای مالی و حقویی

نظرات بسته شده است.