مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مشکل تکراری قطعی خطوط تلفن و اینترنت در ایذه و گلایه شهروندان

مخابرات ما -قطعی تکراری و چند ساعته خطوط تلفن و اینترنت در شهرستان ایذه باعث گلایه شهروندان از وضعیت وجود و درخواست از مسئولان مخابرات استان برای پایان‌بخشی به این بحران شد.

مخابرات ما (مالکی) -به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، از ساعات پیش از ظهر امروز قطعی یکباره تمام خطوط ارتباطی شهرستان ایذه از جمله تلفن‌های ثابت، سیم‌کارت اپراتورهای مختلف و اینترنت نوید وقوع یک اتفاق تکراری دیگر در شبکه زیرساخت مخابرات داد.

این قطعی چندین ساعته که آغاز آن از حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز بود باعث قطع ۳ ساعته خطوط ارتباط سیم‌کارت‌های همراه اول و ادامه یافتن قطعی در سایر سیم‌کارت‌ها، تلفن‌های ثابت و اینترنت شهرستان ایذه شد و ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر امروز و پس از ۵ ساعت وصل شد که اعتراض و گلایه‌مندی شهروندان را در پی این بی‌توجهی و عدم راه‌اندازی خط جایگزین به‌دنبال داشت.

قطعی خطوط در ۵ شهر خوزستان اتفاق افتاد

رحیم فلاح‌زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به این قطعی چند ساعته خطوط و اینترنت می‌گوید: این مشکل از ساعت ۱۲ ظهر امروز با قطع فیبر نوری حدفاصل اهواز و رامهرمز به دلیل حفاری بدون هماهنگی یک بیل میکانیکی روی خط اصلی فیبر نوری به وقوع پیوست و باعث ایجاد مشکل در ۵ شهر از جمله ایذه، باغملک، رامهرمز، هفتکل و بهبهان شد.

با عوامل سهل‌انگاری برخورد جدی شود

محمد اورکی یکی از شهروندان ایذه‌ای است که با ابراز گلایه از وضعیت تکراری موجود می‌گوید: بارها در طول دو سال اخیر شاهد وقوع این مشکل و قطعی خطوط ارتباطی شهرستان هستیم که دلیل آن برخورد بیل میکانیکی در رامهرمز و باغملک با فیبر نوری بیان شده است.

وی افزود: با توجه به مشخص بودن مشکل و بی‌توجهی‌هایی که باعث وقوع این مشکلات می‌شود انتظار می‌رود مسئولان مربوطه در مخابرات استان خوزستان به‌جای گزارش رفع مشکل، از برخورد جدی قانونی با افراد سهل‌انگاری که باعث ایجاد این مشکلات می‌شوند هم گزارشی دهند که در صورت انجام این کار با اطلاع‌رسانی از جدیت برخورد با این افراد شاهد کاهش این اتفاقات باشیم.

این شهروند اضافه کرد: در این شرایط و روزهای پر خبر از حوادث کرونایی که شهروندان برای اطلاع یافتن از وضعیت بیماران، اطلاعیه‌ها، هشدارهای بهداشتی و… انتظار می‌رود شرکت مخابرات خوزستان کمی سرعت عمل خود برای رفع مشکل و اقدامات لازم برای پیشگیری از به‌وجود آمدن چنین مشکلاتی از طریق اطلاع دادن و آموزش مالکان زمین‌های اطراف خط فیبر نوری را در دستور کار خود قرار دهد.

ضرورت اجرای خط کمکی مخابرات در ایذه

فرزاد نجاتی یکی دیگر از شهروندان ایذه‌ای است که با گلایه از وضعیت موجود در مساله مخابرات این شهرستان می‌گوید: بارها در طول ماه‌های مختلف شاهد قطعی کامل خطوط تلفن و اینترنت در شهرستان ایذه هستیم که با توجه به ادامه یافتن آن احساس می‌کنیم مشکل مخابراتی شهرستان ایذه برای مسئولان مخابرات استان خوزستان و وزارت ارتباطات اهمیت چندانی ندارد که به‌صورت جدی به آن ورود نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در پی این قطعی‌های ادامه‌دار خطوط مخابراتی در طول سال‌های اخیر شاهد اخبار مسئولان از راه‌اندازی خط کمکی از مسیر قلعه خواجه اندیکا به پشت پیان ایذه هستیم که متاسفانه با مشاهده این روند قطعی‌ها احساس می‌شود این وعده نیز در حد شعار بی‌عمل باقی مانده است.

این شهروند بیان کرد: از مسئولان استان خوزستان از جمله استاندار، مدیر مخابرات خوزستان، فرماندار و نماینده مردم ایذه در مجلس تقاضای رسیدگی و پیگیری جهت حل مشکل را داریم.

تاریخچه‌ای‌ از ‌وقوع قطعی ‌خطوط در ایذه

با توجه به گزارشات مکرر شهروندان از قطعی‌های مکرر اینترنت و تلفن همراه در شهرستان ایذه، آمار زیر به عنوان تاریخچه‌ای برای این اتفاقات در دست است و می‌طلبد با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از اینترنت و خطوط تلفن در شهرستان ایذه به عنوان ششمین شهرستان پرجمعیت استان خوزستان، این مشکل برای همیشه رفع شود.

۳۰ مهر ۱۳۹۷ قطعی ۳ ساعته فیبر نوری در مسیر بارانگرد به ایذه و حدفاصل روستای بی‌بی گل مرده باعث اختلال در خطوط مخابراتی و اینترنت شهرستان ایذه شد.

۲۳ مهر ۱۳۹۸ شهرستان ایذه به مدت ۲ روز شاهد قطعی اینترنت از جمله اینترنت خانگی شد.

۲۰ اسفند ۱۳۹۸ قطع خط فیبر نوری در رامهرمز باعث قطع خطوط مخابراتی و اینترنت شهرستان‌های ایذه، باغملک، هفتکل، بهبهان و رامهرمز برای ۵ ساعت شد.

۴ مرداد ۱۳۹۸ قطعی شبکه مخابراتی ایذه به مدت ۵ ساعت به طول انجامید.

۷ مرداد ۱۳۹۸ قطع خط فیبر نوری در مسیر رامهرمز به باغملک باعث ۷ ساعت قطعی شبکه مخابرات و اینترنت در شهرستان ایذه شد.

۱۳ آبان ۱۳۹۹ اینترنت شهرستان ایذه به مدت یک ساعت دچار اختلال شد که مشکل آن در فیبر نوری اعلام شد.

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ باز هم قطع خط فیبر نوری در رامهرمز باعث اختلال و قطعی ۵ ساعته خطوط اینترنت و تلفن در شهرستان ایذه شد.

بررسی آمار نشان می‌دهد که عمده مشکلات خطوط تلفن شهرستان ایذه از فیبر نوری حدفاصل شهرستان‌های رامهرمز و باغملک صورت گرفته و بررسی عوامل و چرایی وقوع این مشکلات از سوی متولیان مخابرات و نظارت بر انجام کارهای حفاری در این مسیر تا پیش از ایجاد خط کمکی شهرستان ایذه می‌تواند راه‌گشای پیشگیری از وقوع اختلالات در شبکه مخابراتی باشد.

1289460cookie-checkمشکل تکراری قطعی خطوط تلفن و اینترنت در ایذه و گلایه شهروندان

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.