مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مطالبات وصول نشده، یک آرزو و یک پیش بینی

مخابرات ما– هفته گذشته هیئت مدیره مصوب کرده است که از محل مطالبات وصول نشده، معوقات و مطالبات بازنشستگان پرداخت شود.

بر اساس مصوبه هیئت مدیره استانها خود می توانند مطالبات و معوقات بازنشستگان را از محل ۵۰ درصد وصول (مطالبات وصول نشده استان) پرداخت نمایند.در پی این تصمیم، با شتاب جلسه ای با استانها برگزار شد تا این خبر به آنها داده شود. من هم در این جلسه حضور داشتم.

مطالبات وصول نشده در حقیقت همان لاوصولی است که نام جدیدی برای آن انتخاب شده است.ضمن اینکه لطفی در حق استانها شده، مطالبات تا پایان سال ۱۳۹۹ جزو این وصول نشده ها قرار گرفته است در حالی که لاوصولی بدهی است که یک سال از عمرش گذشته باشد.

 

روز جلسه، جو سنگینی حاکم بود.مهندس سلطانی تاکید کرد هر استانی که درست عمل کند تشویق می شود در غیر این صورت با آن برخورد می شود.او استانها را ملزم به وصول در کوتاهترین زمان (یکی دو ماهه) کرد بطوری که از اولین ماه، پرداخت در حق بازنشستگان صورت گرفته باشد.استانها ملزم به وصول شدند از هر راه قانونی که خودشان صلاح می دانند.

مدیران استانی که در این جلسه صحبت کردند عموما تاکیدشان بر این بود که طرح خوبی است و در همان ماه های اول می توان مطالبات را وصول کرد و طلب بازنشستگان گرامی را پرداخت.

با این طرح بار سنگینی از روی دوش مخابرات ایران برداشته شد ولی روی دوش استانها گذاشته شد.

 

وقتی مدیران استانی از چنین طرحی استقبال می کنند پس باید منتظر عملشان بمانیم تا ببینیم چگونه مطالبات وصول نشده را وصول می کنند! آن هم دو برابر طلب بازنشستگان! در حقیقت در این رهگذر، مخابرات ایران برای خودش هم کیسه دوخته است!

 

حرف های زیادی در این مورد داشتم اما چند روزی صبر کردم تا مدیران استانی به خوبی این طرح را هضم کنند و شیوه های اجرایش را سبک و سنگین کنند! ضمن اینکه شاید من هم دلایل استقبال مدیران استانی را درک کنم!

 

واقعیت این است که بخش عمده ای از مطالبات وصول نشده همان لاوصولی است که طی سنوات گذشته به هیچ شکل و حالتی وصول نشده است.در حقیقت باید به بدهی گرفته می شد اما سهامداران قبول نکردند.

مطلبی که در آبان ۱۳۹۹ در مخابرات ما در باره لاوصولی منتشر شد:

لاوصولی درد بی درمان استانهاست

حالا معاون مالی مخابرات ایران معتقد است وقتی آن را طی سالهای گذشته به بدهی نگرفته اید پس باید قابل وصول باشد.حرف در علم ریاضی شاید منطقی به نظر برسد اما واقعیت این است که هر وقت استانها از مخابرات ایران خواسته اند این لاوصولی های غیر قابل  وصول را تعیین تکلیف کند مخابرات ایران نپذیرفته! در حقیقت این رقم درشت از سالی به سالی دیگر منتقل شده!

 

تا اینجای مطلب رسیدم اما دلم راضی نمی شود بگویم :

آقایان! این مبالغ اگر قابل وصول بود تا امروز وصول شده بود! مبالغ مانده حتی به زور وکیل و شکایت هم وصول نشده است!

وقتی نگاه های عزیزان بازنشسته را مجسم می کنم که برای وصول طلب واقعی خود، چشم به راه این طرح و هر طرح دیگری نشسته اند، هرگز نمی خواهم نا امیدشان کنم! اما اشکال از من نیست که این طرح را می خواهم نقد کنم، اشکال از کسی است که طرحی ناپخته تهیه کرده!

 

نکته ای که این طرح را غیرقابل اجراتر می کند اختصاص ۵۰ درصد از حجم وصول شده به طرح است! یعنی اگر استانی ۱۵۰ میلیارد تومان مطالبه وصول نشده دارد، و طلب بازنشستگان ۵۰ میلیارد تومان می شود باید ۱۰۰ میلیارد تومان وصول کند تا بتواند طلب بازنشستگان را پرداخت کند! می دانید یعنی چه؟ یعنی ۷۵ درصد از وصول نشده ها!

 

همان نذر روغن ریخته است.

 

در پایان از همه می خواهم به این نکات توجه کنند !

  • ۱- بیش از همه، آرزومندم این طرح اجرا شود و دوستان خوب بازنشسته ما، به حق و طلب خود برسند.
  • ۲- انجام این طرح, حتی بدون ضرب الاجل های مخابرات ایران هم قابل اجرا نیست! یک دلیلش این است که  تمامی امکانات و اختیارات از استانها سلب شده است.

اگر می خواهید این طرح – حداقل بقدر طلب بازنشستگان- وصول شود و کار به نتیجه برسد:

  • ۳-کلیه اختیارات مالی را به استانها برگردانید از جمله قطع و وصل تلفن و اینترنت تمامی ارگانها را!
  • ۴- شرط ۵۰ درصد را بردارید.هر چه وصول شد ابتدا به بازنشستگان اختصاص یابد.

 

در غیر این صورت فقط منجر خواهد شد به  رویارویی بازنشستگان با مدیران استانی ، حرمت شکنی بین این دو گروه و دلگیری های استانی! هنوز کاری نشده وعده هایش را داده اند! این هم نمونه اش!

پرداخت مطالبات بازنشستگان مخابرات منطقه هرمزگان تا پایان شهریورماه

1288100cookie-checkمطالبات وصول نشده، یک آرزو و یک پیش بینی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. سپیده می گوید

    همه چیز از آنجا اغاز شد که تمرکز نقدینگی را به تهران دادند و عملا مناطق یک توسری خور شدند . اگرچه مناطق نیز عملکرد قابل قبولی در بعضی از چپاول ناشی از اقتدار خود داشتند اما باکمی تغییر و با یک سیستم کنترلی تر و چارچوبی اصولی که حاصل جمع بندی نظرات مدیران مناطق باشد، این امتیاز را به مناطق باز گردانند.

  2. بازنشسته اخیر می گوید

    مگه قرار نبود از محل نیمی از سود سال ۹۸ مطالبات کارکنان و بازنشستگان پرداخت شود .این پولها کجا رفت.

  3. حق گو می گوید

    دوست گرامی ضمن سلام وقتی شما از لفظ مدیریت محترم استفاده می کنید نه اینکه بنده خوشم نیاد به همدیگر در کلام احترام نگذاریم ، بلکه احترام و احترام گذاشتن یک امر دو طرفه است ، آیا همین مدیریت ما و شما را همکار محترم خودش می داند ؟ احترام ما و حرمت بازنشستگان و پیشکسوتان ما را نگه می دارد ؟ آیا اجازه می دهد این بزرگان حرف خودشان را بزنند و متکلم وحده و دارای استبداد رای نباشند ؟ آیا فرقی با مدیرانی که سال های سال به ما شاغلین و بازنشستگان بی احترامی ها کردند دارند ؟
    بنظرم ضروری است ما کارمندان مخابرات د ر ادبیات گفتاری و نوشتاری خودمان هم تغییر اساسی بدهیم و از لفظ هایی که مناسب بعضی نیستند استفاده نکنیم تا این الفاظ زیبا حرام و اسراف نگردند . همچنین این استفاده نا درست باعث نشود تا این افراد نا محترم دچار توهم شده و فکر کنند که واقعا محترم هستند !!
    در کلام بزرگان دین و پیامبر گرامی اسلام تاکید فراوان شده است که کسی که محترم باشد زبانش هم محترم می گوید ، چشمانش محترم می بیند ، گوش هایش محترم می شنود ، رفتارش محترم می شود ، اخلاقش محترم می شود ، رعایت حقوق زیر دستانش برایش واحب و محترم شمرده می شود ….. و برعکس
    آیا کسانی که شب عید خانواده من و امثالهم را با وجود مطالبات فراوانی که از این افراد و مدیریت آنها دارم با کسر ظالمانه حق بیمه به خاک و خون کشیدند و عید بنده و خانواده ام را به عزا تبدیل کردند افرادی محترم هستند ؟
    کسانی که مطالبات ما و بدهی های خودشان را نمی بینند و اما برای کسورات یک دقیقه تاخیر شیرجه می زنند و غش می کنند و چنان می برند که انگار خنجر گلوی گوسفندی را پاره می کند ، ایا این افراد لایق لفظ افراد و مدیران محترم هستند ؟
    دوست عزیز آینده ای را می بینم که قطعا کار ما با این افراد از مرز احترام به بی احترامی ها بزرگ و چالش های بسیار بزرگتری در مخابرات ایران کشیده خواهد شد . نه دارم شعار می دهم نه از احساس می نگارم و به ادعای اکثریت همکاران واقع بین هستم و تراوشات ذهنی بیمار گونه هم ندارم

    دوست نازنین دور نیست آن زمانی که همین مدیران و مسئولین توسط زیر دستان و به توسط همین مظلومین ، تشت رسوایی شان صدا خواهد داد ، یقین بدانید که رفتار غیر محترمانه ، تنها زبانی است که این افراد آن را می فهمند و درک خواهند کرد
    پس خواهش میکنم کسانی که لایق احترام نیستند را محترم خطاب نفرمایید. مدیران مخابرات بعد از خصوصی شدن مخابرات به مثل رفتن پدری مومن و دلسوز و مهربان و کاردان و آمدن ناپدری ….. به جانشینی اوست .

  4. کارمندبیچاره مخابرات می گوید

    باسلام
    بعد از دستور مدیریت محترم مخابرات مبنی بر پرداخت مطالبات بازنشستگان محترم از محل وصول ُ لاوصولی ها توسط مناطق ُ تقریبا تمامی مدیران قول پرداخت مطالبات بازنشستگان را قبل از شهریور ماه دادند.
    حال سئوال اینجاست که اگر این مبالغ قابل وصول بود چرا تا کنون وصول نشده است؟ نکند پای منافع شخصی در میان است وبه خاطر وعده مدیر عامل مبنی بر تشویق مدیران مناطق موفق در این طرح است.
    نکند مجددا فروش املاک مخابرات در حال تکرار است که با وعده پرداخت درصدی از مبلغ فروش املاک به هیئت مدیره استانها ُپای همه سست شد و چوب حراج به املاک زدند؟
    اتفاقا مدیرانی که این وعده را داده اند باید توبیخ شوند چرا که تا کنون امر به این مهمی ( وصول مطالبات شرکت ) را زمین گذاشته و اقدامی نکرده اند و حال که پای پاداش پیش آمد همه پیشتاز شدند.

  5. بازنشسته می گوید

    این لاوصولی ها بیشتر متعلق به نهادها ی نظامی وانتظامی وسیاسی وامنیتی است .که دست مدیران استان به دامن کوتاه این نهاد ها نمیرسه! این مشکل رو در جلسات کمیسیون فنی از سال ۷۵یا ۷۶ بود که در معاونت توسعه مهندسی شرکت میکردیم وجود داشت .هرمز گان خراسان خوزستان سیستان و…خیلی ا ز استانها لاوصولی زیر ساختی نهاد های دولتی داشتن .حالا با این طرح یعنی باز نشسته ها عملا بفرمایید… شام …هیچ خبری از معوقات نیست .

  6. کارمندان می گوید

    ببینیم از این پانصد میلیارد در فروردین چقدر به بازنشستگان پرداخت میشود اگر یکی دو ماهه قول دادن یعنی نصف طلب بازنشستگان در فروردین پرداخت خواهد شد

  7. کارمند کوچلو می گوید

    روزی طلبکاران ملانصرالدین درب منزل او رفته و وطلب خود را خواستار شدند.ملا به آنها گفت اندکی تحمل کنید ، مگر نمی بینید که باد می آید ، اگر کمی صبر کنید خارو خاشاکی که توسط باد به این سمت می اید را جمع آوری کرده و سپس گوسفندانی که برای چرا از این محل عبور خواهند کرد پشمشان به آنها گیر خواهد کرد . همسرم نیز پشم ها را نخ کرده و با آنها فرش می بافد و با فروش فرشها بدهی خود را با شما صاف خواهم کرد.
    طلبکارها از سادگی ملا زیر خنده زدند. ناگهان ملا به آنها گفت : بله بخندید اگر من هم جای شما بودم و طلبم را گرفته بودم میخندیدم .

  8. احمد می گوید

    سلام. به اولین سئوال توسط شاغلین اکتفا میکنم. اونم اینه که شاغلی که خود مطالباتش راچند ماهه نگرفته و به جزئی ترین دریافتی مخابرات جهت دریافت طلب خود چشم دوخته است. میتوان انتظار داشت تا تمام تلاش خود رابرای دریافت مطالبات مخابرات جهت مطالبات بازنشستگان محترم بکار گیرد. به نظر غیر ممکن میاد. اول بایست مطالبات شاغلین را صفر میکردند بعدها شاید…

نظرات بسته شده است.