مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حالا شفافیت! پول املاک و سود سهام کجا رفت

مخابرات ما– بارها خواسته ایم در ابن تنگناهای انتهای ۱۳۹۹، همه به شفافیت پناه ببریم.شفافیت ابتدای راه اعتماد است.

مخابرات ما- انتهای سال ۱۳۹۹ برای مخابرات ایران، سخت ترین شرایط طی ده سال گذشته بوده است.مسدود کردن حسابها توسط سهامدار دوم یعنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش شدید هزینه ها به دلیل تورم ناخواسته، کم ارزش بودن ریالی هر پالس تلفن ثابت، تازه وارد بودن مدیران به جمع مخابراتی ها و …  از جمله مشکلات این شرکت است.

به اینها اضافه کنید هزینه های پایان سال مالی را که با دادن عیدی، سنوات و معوقات همراه است.

پیش از این مقرر شده بود ۱۵۰۰ میلیارد از سود سالانه مخابرات در اختیار مدیران قرار گیرد تا بتوانند مطالبات معوق کارکنان را بدهند.

اخیرا نیز گفته شد با فروش املاک می خواهند مطالبات را پرداخت کنند.

 

همه منتظر بودند تا مطالبات بدون هیچ مشکلی از همان محلی پرداخت شود که سود سهامداران داده شد.وقتی ۱۵۰۰ میلیارد سود سهامداری از شرکت خارج می شود لابد توان پرداخت آن ۱۵۰۰ دیگر را نیز دارد!

اگر ندارد همه -یعنی همه سهامداران- باید پولها را پس بدهند تا بر اساس سود واقعی تقسیم شود.امر محالی است اما به عدالت نزدیک است.

 

پس از آن نیز، لیستی طو.لانی از املاک  در ردیف فروش قرار گرفت تا پرداختهای آخر سال به کمک آن انجام شود.اما پول املاک هم به جایی رفت که قبلا سود سهام رفته بود!

به کجا؟

به سرزمین عدم شفافیت!

به سرزمین سکوت!

به سرزمین صبوری!

 

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران بارها همه را به صبوری دعو ت کرده و به کارکنان و نمایندگان آنان در تشکل ها گفته است باید به مدیران جدید فرصت داده شود تا مشکلات را به مرور زمان حل کنند!

البته بعد از ده سال، هنوز کارکنان را به صبوری دعوت کردن برای خودش دنیایی حرف و صحبت دارد! اما می خواهیم همراه با مدیران جدید صبوری کنیم.  اما حداقل نباید بدانیم سود سهام چه شد و به کجا رفت؟  حتی اگر حاصل نشده یا دولتی ها با مسدود کردن حسابها برداشت کرده اند نباید میزان آن دقیقا مشخص شود؟

نباید میزان حاصل از فروش املاک مشخص گردد تا بدانیم پول املاک فروخته شده کجا رفته است؟

 

حقوق بهمن از محل وام از بانک تجارت بود.

حقوق اسفند از محل وام از بانکی دیگر خواهد بود.

محل تامین هزینه های عیدی هم معلوم نیست. اما احتمالا از درآمد نبوده است.

هزینه های پیمانکاری نیز آنقدر حداقلی و قطره چکانی است که در آخر سالی صدای همه را درآورده است!

 

یک گزارش شفاف همه را صبور خواهد کرد.

 

1283710cookie-checkحالا شفافیت! پول املاک و سود سهام کجا رفت

Please rate this

0 1 2 3 4 5
18 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    شرکت نفت هفته گذشته برای شاغلین و بازنشستگانش مبلغ ۳۵۰میلیون تومان وام مسکن اختصاص داد . واین درشرایطی ست که ماخودمان رابکشیم نفری ده میلیون تحت هرعنوان وام از صندوقمان میتوانیم دریافت کنیم .برباعث وبانی آن لعنت .

  2. ناشناس می گوید

    بیایید بیشتر از این تیشه به ریشه مخابرات نزنیم و حقیقت را بیان و مخابرات ندار را کادو پیچ و به دولت بازگزدانید

  3. ناشناس می گوید

    همین که مخابرات روی آورده به فروش املاک و مستقلات
    یعنی اینکه کفگیر به ته دیگ خورده بازم مدیران دوره های قبل
    حد اقل یه عرضه داشتند.

  4. دخمه نشین مخابراتی می گوید

    سلام.لطفا در وهله اول صراحتاً بگویید شفافیت یعنی چه ؟ سپس مطالبه کنید….اما بقول شاعر گر حکم بران است که مست گیرنتد …در شهر هرانچه هست گیرند……درود و ۲صد بدرود

  5. ناشناس می گوید

    یک زمان در مخابرات دولتی انقدر در امد بود که ملک و ویلا خریداری می شد ولی حالا مخابرات خصوصی شده دارد املاک را می فروشه تا حقوق بده فردا که همه املاک را فروختید می خواهید چکار کنید خلاصه تا دیر نشده یه فکر اساسی کنید

  6. دور باطل می گوید

    سلام سردبیر عزیز تر جان
    میدونم خیلی زحمت می کشید
    میدونم یک تنه شریک این همه کامنت ناامیدی هستید
    میدونم بعضی اوقات از توقع بی مورد برخی افراد خسته میشید
    ولی برادر من وقتی مدیر نماهای بسیار در مخابرات هستند شما و من و دیگری دنبال کدام شفاف سازی باشیم
    خدا بیامرزه پدر داش های قدیم را حداقل اهالی محله خودشون در امان بودند اینا (منظورم مدیرا هست) فقط میزنن به هر قیمتی برن بالاتر همین همشون میگن بخدا وظیفه هست و گرنه ما قبول نمی کردیم ، حالا انتظار شفاف سازی دارید ؛تو یکیاز کامنت ها یکی از دوستان گفته بود ۱۱ سال صبر کردیم چه شد.مسخره هست امروز گفته شد همراه اول به عنوان زیرمجموعه مخابرات حاضر به همکاری برای پرداخت حقوق و بهره وری نیست حالا بازم دنبال شفاف سازی هستیم
    در خانه گر کس است یک حرف بس است

  7. ناشناس می گوید

    سلام

  8. ناشناس می گوید

    سلام
    یه کنترل کنید ببینید تو این چند ماه چند نفر جدید از بیرون مخابرات در سطوح مدیریتی مخابرات اضافه شدن
    واقعا قراره اونا هم حقوق نگیرن باورتون میشه؟

  9. ناشناس می گوید

    با این وضغ عدم شفافیت وعدم مدیریت چندین ساله هم شرکت مخابرات روز به روز بطرف ورشکستگی خواهد رفت وکارکنان هم روز بروز افسرده تر دل سرد تر میشوند کارکنان می‌گویند ما تلاش می‌کنیم وزحمت میکشیم ولی مدیران شرکت هیچوقت به حق و حقوق ما ارزش وبها نمی‌دهد

  10. کارشناس می گوید

    سلام برسردبیرمحترم و همکاران در جهان سوم قرار و برنامه این است که انسانها همیشه برده باشندو از زندگی لذت نبرنداین یک اصل است.شمایک حساب دودوتارابلدباشی متوجه میشوی ودرآمدمخابرات و همراه جوابگوی هزینه های کل کشورمیباشدولی بایدکارگرومهندس این کشورهمیشه درفکرمعیشت زندگی باشندچندروزدیگر۲۹ اسفندمیباشدروزملی شدن صنعت نفت ازاین ۸۵میلیون سوال کنیدازاین نفت ملی چندنفرسودمیبرندبعدش بیاییدشرکت مخابرات که کارکنان اش سود که نمی برندحتی دستمزدی که یک چهارم که خودشان تصویب کرده اند با هزارتا دوزوکلک میخوان پرداخت کنند درآخربگین مرگ برانگلیس.

  11. مسعود مازندران می گوید

    با عرض سلام خدمت سردبیر من نیروی شرکتی مخابرات مازندران خدمات اول هستم و بابت تیتر زدن و خبر گذاشتن جنابعالی واقعا متشکرم و این و میدونم که هیچ کس دیگری بجز شما نمیتونه این مدلی کار کنه درود به شرفت .

  12. ناشناس می گوید

    از مدیران باید پرسید چون جای پول را میدانند

  13. پیشنهاد می گوید

    پیشنهاد میکنم
    صحبتهای مدیران عامل در این ۱۰ سال که فکر کنم هشت مدیر عامل داشتیم را خلاصه و تیتروار درسایت بگذارید.
    همه آمدند و گفتند وضعیت مالی مخابرات و مدیریتی آن خوب نیست قسط دولت باید بدهیم ، پول نداریم ، اقساط تمام بشود گلستان میشود ما آمده ایم وضع مخابرات را با حمایت شما کارکنان دگرگون کنیم و… بعد از یکی دوسال طبق استراتژی ستاد اجرایی مدیرعامل تغییر میکند و روز از نو و صحبتهای قشنگ از نو اما در وضعیت کارکنان و مهمتر از آن مدیریت شرکت تغییری نمی بینی…

  14. قراردادی 92 کردستان می گوید

    واقعاً جای تاسف داره هر چی پول میاد باز میگن نداریم!
    از اقای مهندس پایست و همکارانشون عجزانه خواهشمندیم که ورود کنن. خودشون گفتن املاک رو بفروشن همه مطالبات رو پرداخت میکنن. الان زمان خوبیه که مدیرعامل جدید چهره واقعیشون رو نشون بدن.

  15. ناشناس می گوید

    این ….ا کی میخوان پول صندوق ۶٪ ما بدهند دو سال گذشت…..

  16. ناشناس می گوید

    ما بازنشسته ها که دستمون از همه جا کوتاهه شما شاغلین رسمی و خصوصی چرا اینقدر مظلوم نمایی می کنید یه کامنتی دوستمون حق گو گذاشته بود که وقتی مدیران بالا حقوقای نجومی میگیرن و به اونا که میرسه نه حسابی مسدوده و نه کم و کسری اونوقت شما هر ماه با التماس باید به حقوقتون برسید؟عزیزان جواب زور زوره اگه چند روز همگی دست از کا بکشید اونوقت حضرات یاد میگیرن اول حقوق کارکنان پرداخت بشه بعد اگه چیزی تهش موند یه فکری به حال خودشون بکنن.به همین سادگی .یه بار امتحان کردنش ضرر نداره.

  17. ناشناس می گوید

    من یک سوالی برام پیش اومده!؟
    در صورتهای مالی سال ۹۹ مخابرات، مبلغی به عنوان درآمد و مبلغی به عنوان هزینه ها درج شده، و مدیریت مخابرات این صورتهای مالی رو برای همه جا ارسال کرده! از مبالغی که تحت عنوان هزینه ها درج شده نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومن برای معوقات حق جذب بوده!!!! یعنی مخابرات همه جا اعلام کرده این مبلغ رو پرداخت کرده و از درآمد کسر کرده، در حالیکه پرداخت نکرده! و اگر قرار باشه در سال ۱۴۰۰ هم پرداخت بشه، باید در صورتهای مالی ۱۴۰۰ هم حساب بشه! این ۵۰۰ میلیارد در کجا هزینه شده که معوقات حق جذب به عنوان پوششی برای اون انتخاب شده؟ آیا انتشار آمار کذب از درآمد و هزینه ها، در حالیکه فقط ۱۳۰۰۰ نفر در مخابرات از اون اطلاع دارند و بگذریم که تمام ارگان های مملکت هم از اون آگاهند، بر خلاف قانون نیست؟ چرا همه در مقابل قانون شکنی، این چنین آشکار، سکوت کرده اند!؟
    همین موضوع راجع به سود ۱۵۰۰ میلیاردی که برای توسعه و پرداخت معوقات کارکنان اختصاص داشت هم صادقه! آیا کسی در مملکت نیست که به خلاف هایی این چنین آشکار رسیدگی کنه؟

  18. ناشناس می گوید

    سلام ۱۱ سال دارم تو این مجموعه کار میکنم از زمانی که یادم میاد هر سال اسفند ماه مخابرات گریه زاری میکند این علامت به نظمی هماهنگی هستش که دودش به چشم ما کارگران میرود

نظرات بسته شده است.