مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تحلیلی از سردبیر- مدیر ارشد و حرفی در شان ارشدیت

مخابرات ما- در جلسه اداری، یکی از مدیران ارشد شرکت حرف بسیار جالبی زد. راستش پس از مدتها دیدم حرفی از سر تحقیق زده می شود.

نوشته : سردبیر

مخابرات ما – در جلسه اداری، یکی از مدیران ارشد شرکت حرف بسیار جالبی زد. راستش پس از مدتها دیدم حرفی از سر تحقیق زده می شود. از آنجا که از ایشان مجوز طرح ندارم لذا بطور کلی به موضوع اشاره می کنم.

 

ایشان می گفت هر مدیر عاملی می آید برای خودش طرح و برنامه ای می دهد و با همه انرژی و شتاب در جهت تحقق برنامه اش جلو می رود، اما یک سال بعد او تغییر می کند و می رود، وقتی می رود تمام طرح ها و برنامه هایش را نیز با خودش می برد , برنامه اش با تمام هزینه هایش ابتر می ماند.

 

این مدیر ارشد به موضوع بسیار جالبی اشاره کرد. در تایید گفته های ایشان باید به گذشته برگردیم.

 

مهندس پوررنجبر فرد طراحی بود.آی تی من بود.او ساختار همه چیز را به سمت تمرکز نرم افزاری پیش برد اما هرگز فرصت کامل کردنش را نداشت.

پس از او مهندس ابراهیمی فرصتی برای کار نداشت. تمام توان مهندس دهناد صرف درگیری ها با وزارتخانه شد.

دکتر سرائیان با رهنگاشتش آمد. این بار به نظر می رسید همه برای رسیدن به شرکتی تمام دیجیتال و ادغام ثابت و سیار هم نظر هستند.اما سرائیان پس از یک سال فهمید نمی خواهند به برنامه عمل کنند.بخصوص ادغام ثابت و سیار اصلا در برنامه نیست، لذا رفت.

مهندس صدری با همه توانش در پی جمع کردن فیبرهای نوری و ftth  بود تا از جنازه خوابانده در چاله های شهر، درآمد کسب کند.او هم تا راه افتاد و بند و بست های درآمد را پیدا کرد جایش را به مهندس سلطانی داد. سلطانی هرگز نمی خواهد از گذشته یادی بکند چه برسد به اینکه طرح ها و برنامه هایش را اجر کند.

تمام اینها را در تایید حرف مدیر ارشد مخابرات نوشتیم.

 

در ادامه جلسه مدیر ارشد مخابراتی به راه حل این بحران هم اشاره کرد.

 

او می گفت باید سهامداران را وسط میدان بکشیم تا همه سهامداران، با هم، طرح و برنامه ای تدوین کنند که خود را به اجرایش مقید بدانند. یعنی با تغییر مدیر دوباره از اول شروع نکنیم.

ایشان گفت باید سهامداران طرح و برنامه ای طولانی مدت بدهند تا با رفتن یک مدیر عامل دوباره همه برنامه راتغییر  ندهند.

 

این حرفها به دلم نشست. کاش موقعیتی دست می داد با این مدیر ارشد رو در رو صحبت می کردیم تا بطور کامل ایده هایش را منتشر کنیم. اما واقعیت این است که ما قبلا بارها و بارها در همین سایت  نوشته ایم نیاز مخابرات :

  • اول – اتفاق سهامداران  بر پای یک میز
  • دوم-  اتفاق سهامداران بر سر یک طرح و برنامه دراز مدت

 

و راه نجات ما از این بجرانهاست.وگرنه هر مدیر که بیاید مدتی ما را به صبر دعوت می کند و … سپس می رود!

نظر شما چیست؟

 

 

1282970cookie-checkتحلیلی از سردبیر- مدیر ارشد و حرفی در شان ارشدیت

Please rate this

0 1 2 3 4 5
27 نظرات
  1. سپیده می گوید

    با بند 2 که مدیران جوان بیایندکاملا مخالفم . مدیر جوان درمخابرات فقط چشمش به پول خورد خاک نخورده میخواهد یک شبه ره صد ساله رود برادر . اشتباه نشود کتمان نمیکنم که در بین آنان بااستعداد هست اما به تجربه دیده ام که متاسفانه ظرفیت این جایگاه را نداشته و بشدت تغییر موضع میدهند . چرا که تجربه لازم را ندارند .اصلا و واقعا عبارت اسیاب به نوبت صادق است (سواد +تجربه) در اداره چنانچه در جزییات کار نکرده باشی درد را نخواهی شناخت البته اگر بخواهیم حالا خیلی از دید آرمانگرایی صحبت کرده باشیم . درمخابرات خلاقیت جایی ندارد و آنچنان است که دانند . ….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سپیده خانم سلام
      این حرفتون به دلم نشست
      چنانچه در جزییات کار نکرده باشی درد را نخواهی شناخت

  2. ناشناس می گوید

    این مطالب برداشت شخصی اینجانب است با بیش از بیست سال سابقه خدمت د ر این سازمان و براساس تجربیات شخصی . اطلاعاتی که به ان دسترسی داشته ام و سخنان وعملکرد مسئولین که شاهد ان بوده ام به جمع بندی رسیده است سربلندی شرکت مخابرات برای بنده به عنوان عضوکوچکی از خانواده مخابرات ارزوی قلبی است یکی از مدیران قدیمی به نکته خوبی اشاره کرد ایشان می گفت ((مخابرات خانه دوم شما نیست بلکه خانه اول شماست به این دلیل که شما در ۲۴ ساعت شبانه روز با در نظر نگرفتن زمان خواب بیشتر ساعات در اداره هستید نه در خانه به خصوص شما نیروهای فنی که خارج از ساعات اداری نیز در صورت نیاز در محل کار حضور دارید .از همکاران ومسئولین مطلع درخواست دارم اگر نتیجه گیری بنده به خطا ست با ارائه اطلاعات درست ذهن بنده و سایر همکاران راروشن کنید زیرا ممنکن است انچه دیده میشود با حقیقت مطلب مغایرت داشته باد
    یک روز در سال ۸۸ وقتی سرکار آمدم شاهد خوشحالی همکاران بودم دلیل را جویا شدم گفتند مدیرعامل آنجا بوده و از ایشان پرسیدیم که با خصوص سازی اوضاع چطورمی شود ؟گفتم: خوب جوابشان چی بود ؟ ایشان گفتند : وضع مان بهتر می شود . پرسیدم : گفتند وضع مان یا وضع تان . یکی از همکاران که جا خورده بود پرسید : یعنی چه ؟ گفتم : بنده خدا خودت گفتی مدیر گفته وضع مان بهتر می شود منظور ایشان خودشان بودند نه شما آیا شما با مدیران یکسان دیده می شوید بنده خدا به فکر فرو رفت با گذشت بیش از ده سال از خصوصی سازی حقیقت امر روشن شده ودرستی نظر حقیر ثابت شده است .مدیر عامل وقت استان با شروع واگذاری خودشان را بازنشسته کردندو تا چند سال در همان سمت باقی مانندوسپس به تهران رفته با پستی مدیریتی در شرکت ثابت که مدیران بازنشسته جهت استمرار حضورشان در مخابرات به صورت موازی ایجاد کرده بودند مشغول فعالیت بودند با انحلال این شرکت نیز در یکی از شرکتهای رقیب مشغول به کار شدند ودیگر از ایشان خبر ندارم انشاا.. که سلامت باشند .
    به نحوه خصوص سازی واشکالات آن کاری ندارم اما عزیزان. سیاست سهامداران عمده از ابتدا تا کنون تغییری نکرده است . آنها در ابتدا با افزایش یک میزان ثابت به حقوقهای همکاران با حذف اضافه کار و سایر پارامترها رقم دریافتی را به بیش از یک میلیون افزایش دادند که در سال ۸۸ رقم قابل ملاحظه ای بودو آینده ای روشن را برای همکاران ترسیم کردند اما در ادامه ابتدا همراه اول از بخش ثابت تفکیک شد .یعنی عملا بخش پر درآمد از بخش پرهزینه جداشد . از انجائیکه نظارت بر شرکتها پس از خصوص سازی در کشور ما معنی ندارد در طول این چند سال بخش ثابت تازمانی که هزینه های خود را پوشش می داد به صورت کج دار و مریز نگه داشته شد .در این مدت سهامداران عمده به شرکت مخابرات تنها به عنوان یک گاو ده من شیرده نگریستند با تغییرات سالانه مدیران شاهد هیچ استراتژی وبرنامه مشخصی از سوی شرکت نبودیم . تنها در زمان اقای دکتر سرائیان شاهد یک برنامه پنج ساله بودیم که دربرنامه سال دوم آن ادغام سیار با ثابت در نظر گرفته شده بود .همان زمان بنده به دوستان گفتم در صورت انجام این برنامه به مدیریت و توانایی ایشان اعتراف می کنم که دیدیم و دیدید که نگذاشتند و قبل از رسیدن به سال دوم ایشان از مخابرات رفت .پروژه های بسیاری تعریف شد مشاوران داخلی و خارجی به خدمت گرفته شد اما انچه مغفول ماند تبدیل این هزینه به درامد بیشتر بود . به طور مثال پروژه wifi با گذشت بیش از ۵ سال هنوز به سوددهی نرسیده ومجوزهای لازم جدیدا اخذ شده است واین درحالی است که شما در تمام ترمینالهای هوایی شاهد حضور wifi شرکت اسیا تک هستید . خیلی از مدیران چه قبل از بازنشستگی وچه بعد ازآن سراز شرکتهای رقیبت درآوردند و این شائبه را تقویت کردند که منافع شرکت را فدای رقیب کرده باشند انشا… که این طور نیست .البته برخی مدیران با دید درست پروژه های انصافا خوبی را تعریف نمودند که متاسفانه به دلیل یک سری موانع ناشی از عوامل درون سازمانی وبیرون سازمانی کامل اجرا نگردیدمانند پروژه هایی که با مشاره شرکت kt کره شروع شد اما نتیجه ان یاداورحکایت شیر بی یال ودمو اشکم شد .وتاثیر ان در درامد قابل ملاحظه نیست . به مدیران استانها به صورت نانوشته تاکید شده که تا می توانند در کاهش هزینه ها بکوشند این روند ادامه داشت درمورد این کاهش هزینه هامواردی را شاهد بودیم که از یک نگاه باعث خنده و مزاح و از دید دیگر باعث تاسف میگردد برای مثال دونمونه راتعریف میکنم :برای همکارانی که جهت شرکت در دوره آموزشی عازم تهران بودند به دلیل گرانی بلیط در روزتعطیل به جای جمعه روز شنبه بلیط تهیه می شدو به این ترتیب همکاران یک روز از آموزش را از دست میدادند و چنانچه بلیط برگشت برای روز چهار شنبه قابل تهیه نبود روز پنج شبه برایشان مرخصی در نظر گرفته می شد .در محل کار خود بنده به دلیل عدم خریداری تجهیرات پاور مورد نیاز که حدود صد میلیون برآورد شد ه بود مرکز دچار قطع برق شد و به چند سرور آسیب رسید ومیزان خسارت ناشی ازآن به درآمد استان بیش از چند برابر مبلغ فوق بود زیرا درآمد روزانه استان از سرویسهای اینترنت در آن سال قریب ۴۰میلیون بود که به مدت یک هفته ارائه ان دچار اختلال گردید .به این دلیل کاهش بی رویه هزینه ها را یک سیاست نانوشته میدانم که با تغییر مدیرمنطقه این روند تغییر پیدا نکرد و انچه مدیر قبلی کم گذاشته بود ایشان جبران کردند .
    از انجائیکه کاهش هزینه ها از هر چیزی مهمتر بود شاهد فرسودگی تجهیزات و شبکه بودیم وهستیم تا امروز که طبق گفته یکی از همکاران مطلع با افزایش حقوقها و اجرای حق جذب میزان هزینه از درامد بخش ثابت فراتر رفته است به همین دلیل سهام دار عمده به تفکیک بیشتر وجدا کردن مراکز وهزینه های همراه از ثابت اقدام کرده است . در استان ما این کار شروع شده است . د رسال ۸۸ مخابرات به دلیل انحصار در حوزه ارتباطات توان یک جهش درارائه خدمات وافزایش درامد را داشت که متاسفانه در این سالها این فرصت طلایی با ورود خدمات و رقبا جدید از بین رفت .اصرار به افزایش تعرفه کار درستی است اما ایا با این وضعیت شبکه وتغییر نیاز وعلاقه مشترک برای استفاده از سرویسهای سیار می تواند مارا نجات دهد .به نظر بنده افزایش تعرفه می تواندسبب کاهش تقاضا و مهاجرت مشترکین شود . به طور مثال در بحث تعرفه سرویسهای تجاری دیتا که بیشتر مورد استفاده مشترکین حقوقی است تاحقیقی و قاعدتا مشکلات مالی کمتری دارند افزیش تعرفه موجب مهاجرت آنها به سمت سایر fcpها شده است .
    با پایان کار دولت اقای احمدی نژاد که با خصوص سازی مخابرات فعل ما می توانیم را صرف کرد دولت بعدی که به طور معمول عملکرد دولت قبل از خود رانفی می کند با مخابرات سر ناسازگاری گذاشت و با برخوردهای قهری به خصوص پس از تغییر مدیر مورد نظرشان توسط اقای دکتر هاشمی کمر به خرد کردن کمر مخابرات گداشت در سفری که وزیر وقت به استان ماداشتند وبرخی از مردم از مشکلات ارتباطی با ایشان سخن گفتند ایشان فرمودند : بروید از شرکتهای دیگر سرویس بگیرید مخابرات هم یک اپراتور است در حد سایر اپراتور ها . این ادبیات توسط وزیر فعلی نیز به همان صورت بیان می گردد .در این مدت نیز از هیچ کاری برای تقویت شرکتهای رقیب وضعیف کردن مخابرات کم نگذاشتند .اگر نبود بحث مشکلات مالی دولت و بار مالی سنگین ان شاید مخابرات را به بخش دولتی باز می گرداندند . سهامدار عمده نیزاز این شرایط بهره لازم را می برد هنوز بحث تاخیر در پرداخت اقساط اخر سهام دار عمده به خصوصی سازی را به خاطر دارید که سهامدار عمده با ناز امدن گفت حاضراست سهم خود را به علاوه شرکت ساخت وساز خود در یکی کشورهای همسایه را به خریدار جدید واگذار کند که مشتری پیدا نشد .
    خلاصه مطلب این که ادامه این روند اینده ای مانند هپکو. هفت تپه . ماشین سازی تبریزوشرگت ارج را به ما نشان می دهد .وزیر با فشار می خواهد مخابرات را مجاب به اجرای تعهدات خود کند وسهام دار عمده نیز بدون توجه به وضیت موجود و نشان دادن راهکار درست در حال چیدن تخم مرغهای خود در سبدهای دیگر است .در اخر نیز انچه از بخش ثابت مانده را پیشکش وزیرخواهد کردبه قول معروف مال بد بیخ ریش صاحبش.
    راهکار:
    شرکت مخابرات در صورت تصمیم واقعی به ادامه بقا و تغییر روند نزولی فعلی تنها یک راه درپیش دارد :
    ۱- تبیین برنامه استراتژی شرکت با تعیین نقاط قوت وضعف داخلی و همچنین بررسی تهدیدات وفرصتهای پیشرودر خارج از سازمان .
    ۲- انتخاب مدیران جوان و جسور وخلاق که جسارت تصمیمهای جهادی جهت برای ایجاد جهش در کسب بازار را داشته باشند .بسیاری از مدیران فعلی دوران پس از بازنشستگی را می گذزانند وتنها به حفظ وضعیت موجود می کوشند .
    ۳- شناسایی وایجاد انگیزه در کارشناسان متخصص در هر بخش سازمان که چنانچه با مدیران با انگیزه وجسور حمایت گردند در انجام خدمت بیش از حدانتظار کوتاهی نمی کنند .
    ۴- شایسته سالاری با ارزیابی درست وبررسی عملکردواقعی مدیران و تغییر آن در بازه های کوتاه تر در صورت مشاهده کم کاری . در حال حاضر شاهد ابقای مدیران با سابقه نه چندان درخشان حتی با وجود بازنشسته شدن انها هستیم .

  3. ناشناس می گوید

    دخالت های نابجا و عدم حمایت شخص وزیر ارتباطات شرکت مخابرات را نابود کرده….

  4. ناشناس می گوید

    باسلام و احترام
    یکی از ریسکهایی که در خصوص ره نگاشت دکتر سرائیان قبلا در همین سایت مخابرات ما در سال ۹۵ به آن اشاره کرده بودیم همین بحث نداشتن ضمانت اجرایی بدلیل نداشتن مصوبه مجمع و هیات مدیره بوده است که امروز به زبان این مدیر استانی آمده است.
    لطفا سری به لینک https://mokhaberatema.com/?p=66377 بزنید و قضاوت کنید. در این مطلب اخیر نظر همکاران به این مطلب را نیز بخوانید و ببینید چه همکاران متخصص و آگاهی داریم و داشته ایم ولی قدر نظرات انها را نمی شناسیم.

  5. علی می گوید

    غیر از سهامداران (عمده) کسی نمی تواند مخابرات را نجات دهد انتظار از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل بی مورد است .
    غیر از ادغام سیار و ثابت هم راه حل(مخصوصا کوتاه مدتی) وجود ندارد.

  6. مهدی می گوید

    باسلام بنظرمن ابتدابایدمدیرعامل یک ساماندهی درپرسنل مخابرات ومطالبات قانونی انجام دهدچون نیرویی که دغدغه حقوق ومزایا و…نداشته باشد ارق خاصی نسبت به شرکت داردودرجهت پیشبراهداف واعتلای شرکت میکوشداگرغیرازاین باشدتمام برنامه هایعنی کشک الان تمام نیروهای رسمی وشرکتی وقراردادی فقط منتظرندکه کی آخربرج برسد!!!

  7. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر .سردبیر جان.ظاهرا شرکت مخابرات مثل کشور عربستان گاوشیرده برا امریکا ییهاست. فعلا منبع درامدی است برای همه. ولی هیچکس به فکر تامین مواد غذایی اش نیست و تازه هم که. تنها پشتیبان و. پدر ی هم که بالای سرش بود خنجر وشمشیر را از رو بسته که دیگه ابن گاو پیر شده و باید سرش را ببریم و گوساله اش را که قبلا مخفیانه بردیم و جای دیگر پرورش دادیم ومال خودمون هست. ودیگه شریکی هم نداریم را بیاریم تو صحنه.وجمعیتی که شاعل وبازنشسته و شرکتی وقراردادی و…..بروند دنبال کارشون.واقعا وقتی یک مجموعه به این گستردگی را به امان خدا رها کنید چه انتظاری دارید.امید داریم. مدیر محترم عامل سلطانی کنند وبا همت وتلاش ضمن حفظ همین ساختار درب وداغون پشتیبان قوی برای شرکتی ها باشند ومصوبه حداقل قرار دادی شدن اونهارا بگیرند و ماندگار ترین کار خداپسندانه ترین کار این هست اقای ابراهیمی حداقل به داد وفریاد کارگزار ها رسید ۵%از سیل درامد شرکت را که باج گیران پایتخت می گیرند هزینه این جوانان وفرزندان این قشر زحمت کش که اکثرا به این امید خانواده تشکیل داده اند وجوانی وسلامتی و تلاششان را نموده اند بنمایند.چراغی که به خانه رواست به هیچ هیچ هیچ مسجد ومعبد وکلیسایی روا نیست.هرچند کاملا اینده این شرکت بر کسی پوشیده نیست که. همه باعلم وبدون علم.خواسته وناخواسته نابود وادامه سلسله تعطبلی کارگاهای تولیدی را می پیماید و به جز سیم وکابل وحوضچه فرسوده ….نمی ماند.

  8. کارگزار می گوید

    سلام سردبیر عیدی ما آمد ممنون که این مدت پیگری کردی

  9. ناشناس می گوید

    ارشد نظامی که به سفارش همان ستاد اجرایی برای انتخابات امده باشد هیچ خروجی ندارد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این حرف مخابراتی نیست
      لطفا از حرفهای غیر مخابراتی صرفنظر کنید
      ما در اینجا حتی دنبال آنالیز فعالیتهای سهامدار مخابرات هم نیستیم
      فقط مخابرات

  10. ناشناس می گوید

    عزیز من حرف مهم نیست کو عمل

  11. ناشناس می گوید

    این حرفها همه بیهوده است شرکتی که میراث بخشی شد درست بشو نیست سهامدار بفکر سودشه،مثل ماشین کرایه ای می ماند که هر روز دست یکی است هر جاش که خراب شد میگه به من چه،کارش را انجام میده و میره.

  12. وفا دار می گوید

    با سلام سردبیر عزیز چرا شما در چاپ کامنتها چاق و لاغر میکنید چند روز پیش مرقو مه ای خدمت تان در کامنتها فرستاد منعکس نکردید .
    باوفا
    وفادار

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      وفادار جان
      من دلم میخواد تا اونجا که ممکنه کامنت منتشر بشه
      ولی اگر لعن نفرین و فحش باشه درمیاریم
      خودتون بهتر از من میدونین چه چیزهایی قابل نوشتن نیست فقط وقت من و رصدگر گرفته میشه

  13. حق گو می گوید

    اگر مدیریت دهناد صرف درگیری با وزارت شد چرا بعد از مدیرعاملی به عنوان نماینده دولت انتخاب شد ؟
    ما اشتباه میکنیم که فکرمیکنیم اینها با هم در تضادهستند . همه یک صدا و هماهنگ هستند ولی درعامه خودشان را مخالف هم جا می زنند ، همین الان هم سهامدار عمده با وزیر هماهنگ است و حتی مدیرعامل مخابرات ایران
    امادر ظاهر با هم اختلاف نظر دارند. این میاد میگه نمیذارند چرخ مخابرات بچرخه ، اون میگه نمیذارم حق مردم خورده بشه و مخابرات داکت ها رو در انحصار داشته باشه و علی برکت الله چهل سال است این سوژه تکراری رو ما در مدیریت کشور شاهد هستیم . هماهنگی مخفی ، اختلاف نظر ظاهری و فریب افکار عمومی که این که بیاید درست می شود آن برود این می شود و …. تا ما سرمون به این مکاره بازار و اختلاف صوری اینها گرم بشود و اینها کارشان را بکنند . فرزندانشان در کشورهای خارج تابعیت بگیرند و کیسه ها شون پر بشه و ما هم که دیگه آب ازسرمون گذشت نسل بعدی ما هم در این منجلاب دست و پا بزنند و دنبال یک منجی باشند که بیاید کارها را درست بکند.

  14. مهتاب می گوید

    سلام استاد عزیز و گرامی
    می شه لطفا خبری از تاریخ پرداختی ها بگیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      هیچ خبری نیست. خبر رسمی این بوده که بمن گفتن این هفته خبری نمیشه
      خبر غیر رسمی هم اینه که فعلا هیچ خبری نیست

      1. دوست تلاشگر می گوید

        از دوست تلاشگر سردبیر که درصدد پرداخت عیدی و احتمالا بهره وری بود چه خبر.

    2. تشکل های کارگری می گوید

      جای خالی تشکل های کارگری خیلی احساس میشه که الان با صدور بیانیه از مدیرعامل تشکر کنن.

  15. حرف جالب تر می گوید

    خوب اگه برنامه ریزی باشه هزار تا راه در رو بسته میشه.
    این استاد علیرغم تصور من و شما خیلی حسابگر هستند.
    نمیدونم ذوق شما از حرف این مدیر بابت چی هست.

  16. شرکتی می گوید

    با سلام
    سردبیر گرانقدر ، کاملاً درست می فرمایید . من هم موافقم .

  17. حقگو می گوید

    واقعا این پیشنهاد قابل عملی شدن است ؟
    کجای مهندس پور رنجبر فرد طراح بود؟ آیا یک طرح در طی مدیریت اش داشت ؟ حرف زدن خالی که طرح نمی شود؟
    وقتی پیشنهادی هم به ایشان می کردی ، می گفت سید هاشمی نمی گذارد و تکیه کلام اش این بود که امان از دست سید
    آیا برای مدیریت آقای ابراهیمی چند تریلی زمان کم بودکه تکافوی مدیریت ایشان را نداشت
    بهترین کاری که سرائیان خوب بلد بود تضییع حق و حقوق کارکنان بود که به نحو احسن با هماهنگی و رشوه دادن به وزارت کار آن کار را انجام داد و چرا در آن کار موفق شد و رهنگاشت آبکی اش فیک از آب در اومد؟
    مهندس صدری تنها مدیری بود که میخواست و عده ای از مدیران مناطق را که به همه چیز گند زده بودند حذف کرد اما برنامه مدونی نداشت
    مهندس سلطانی هم که علی برکت الله

    آیا همین مدیر ارشدی که شما اینجوری تعریف اش میکنی بدون پارتی تو این سیستم چپانده شده است ؟
    آیا اصلا در مخابرات کسی پرسیده است که این مدیری که اومده مخابراتی است یا نظامی و سیاسی و وابسته به فلان قدرت ؟
    مدیر ارشدی که شما اینقدر ارشد ارشد میکنی یک ارزن مدیریت داشت پیشنهادی نمی داد که هرگز عملی نمیشه
    فعل آینده به بکارنمی برد
    بهترین کاری که می کرد این بود که می گفت من و امثالهم پای خودمان را از منافع خودمان بکشیم کنار ، مخابرات را از سکته فعلی خارج کنیم و به جای پاداش های کلانی که با عنوان مدیریت امثال ما میشه به مطالبات اصلی کارکنان هزینه بدهند و مخابرات سیستم مدیریت اش آمریکایی است و نیازی به این چند تا مدیریت به ظاهر روشن فکر نیست .

    1. ناشناس می گوید

      دروووووود به شرفت

    2. ناشناس می گوید

      سلام
      این کلام شما نهایت اثر نگاه پوپولیستی آقای صدری است. حرفهایی که فقط پوسته ای است و راضی کننده قاطبه همکاران مخصوصا شرکتی ها است.
      باید متخصص باشید که برخی حرفها را بفهمید.

  18. قربان می گوید

    با سلام سر دبیر با این طرح وبرنامه اگر اجرا کنند تا هر مدیر عامل امد همان طرح وبرنامه را پی گیری و اجرا کندوضع شرکت
    مخابرات در اینده خوب خواهد بود موافق هستم بازنشسته ۹۶

  19. بسم الله القاصم الجبارین می گوید

    ای خرابخانه حال حالاها درست بشو نیست . گره ای که نادان بزند صد نفر دانا بازش نمی کنه .

نظرات بسته شده است.