مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تغییر ساختار، شرکت های جدید و پیشرفت مخابرات

مخابرات ما- سردبیر: می خواستم مطلبی در مورد شرکتهای تازه تاسیس و تاثیر آن بر مخابرات بنویسم.تا اینکه دیدم نویسنده سایت از نگاه دیگری به همین مسئله پرداخته است.

مخابرات ما (باک دل) –  یکی از کارهایی که مدیران تازه وارد به مخابرات به آن همت می کنند تغییر ساختار مخابرات است.

تعداد معاونت ها را کم و زیاد می کنند، شرکت های فرعی ایجاد می کنند و یا شرکت های موجود را منحل می کنند. این اقدامات بعد از خصوصی سازی به شکل های مختلف در مخابرات  انجام گرفته است .

سه معاونت به هشت و نه معاونت تغییر یافت.

ساختار برخی ادارات کل از معاونت ها بالاتر رفت .

استانها از شرکت بودن افتادند .

چند شرکت فرعی مثل تی سی تی وان و شسکام و کاراشاپ خلق شدند.

… اما آنچه حاصل شد ایجاد حیاط خلوت برای برخی مدیران معزول و رفقای بازنشسته وزرا و مدیران ارشد شرکت بوده است.

ولی چه عایدی به مخابرات داشتند؟

 

وضع فعلی مخابرات حاصل عملکرد این ساختارهاست .

مدیریت جدید شرکت هم به این دور و تسلسل ادامه می دهد یا ابتکار جدیدی در سر دارد؟

تحلیل را به شما و قضاوت را به آیندگان بسپاریم.

 

1282920cookie-checkتغییر ساختار، شرکت های جدید و پیشرفت مخابرات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
13 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام ، پروژه های که سیار باید اجرا کند با قراردادهای آنچنانی با شرکت ناک ،که حیات خلوت آقایان است واگذار و باز شرکت ناک ، اجرای عملیات رابه شرکتهای دسته دوم و دسته سوم واگذار و در این وسط چقدر هزینه و باعث می گردد مدیران ساختگی از این شرکتها درآمدهای آنچنانی و الباقی کارکنانی که خشت و ساختار اصلی مخابرات هستند از حقوق قانونی خودشان بی بهره هستند. باید همه کارکنان از بازنشسته و شاغل رسمی ،قراردادی ،شسکامی و خدمات اول همگی با یاری هم برای احقاق حقه از سالی که خصوصی سازی انجام شد به محکمه شکایت ببریم و تا نگرفتن حق ، عقب نشینی نکنیم.

  2. دخمه نشین مخابراتی می گوید

    سللم.با این اوضاع و احوال فقط اگر و فقط اگر خدا بما رحم کند وگرنه حسابمان هر روز دریغ از دیروز خواهد شد….

  3. همکار می گوید

    وقتی یک مدیر ارشد با استفاده از روابط ( و نه ضوابط ) خود با مدیر عامل برای فرد مورد نطر خود ساختار ایجاد می کند و ساخنار سازمانی همانند بادکنک حجیم می شود آیا می توان به پیشرفت آن شرکت امیدوار بود .
    نمونه آن را می توان در بازرسی، حراست، حقوقی و …. ملاحظه نمود.
    البته این خارج از افرادی است که به عنوان مشاور و مجری طرح با قطار وارد شرکت گردیده اند و عملاً با دخالت در انجام امور معاونت ها باعث اختلال و کندی در روند کاری واحدهای سازمانی رسمی شرکت گردیده اند .

  4. همکار می گوید

    با سلام
    تازه این اولش است. قرار است دو شرکت دیگر ایجاد گردد. اولی شرکت IT و دومی شرکت زیرساخت شبکه.
    با صدای بلند هیبیب هورا …..

  5. ناشناس می گوید

    اتفاقا” این شرکت های جدید در مخابرات خیلی خوب شد برای مدیران و روسای مخابرات استانها مقامهای بالا ی شرکت که مال اینها بود و حقوقهای انچنانی هم مال این اقایان بود تنها دغدغه این اقایان این بود که گویا فرزندان و فامیلهایشان بیکار بودند که تمامی افراد وابسته و درجه دو و سه و…. در هرکجا داشتند در مخابرات استانها مشغول به کار کردند که در بعضی استانها طرف ۵۰الی ۱۰۰ نفر از افراد خودش را مشغول کرده و در همین استانها افراد زحمت کش که نه به خودشان چیزی تعلق گرفت نه توانستند حتی یک نفر از فرزندان خود را به کار مشغول کنند و این است نتیجه ان که مخابرات در پرداخت حقوق ماهانه با کمبود بودجه مواجه است ولی به هر طریقی شده اقایان حقوق شرکتی ها را زودتر از رسمیها پرداخت می کنند چون اینها را از خود می دانند .

  6. تلنگر می گوید

    البته استفاده از کلمه مدیر برای این آقایان بنظر درست نیست مدیر شدن ماحصل تحقیق و مطالعه و فداکاریه که اصلا در مرام این آقایان نیست اینها کارچاق کن سرمایه داران و دلالها هستن که هر چند صباحی در شرکتی و سازمانی بدون هیچ تخصصی مشغول بکار میشن و باعث نابودی سرمایه ها و زیرساختها میشن. متاسفانه این روند بطور مستمر ادامه داشته و خواهدداشت

  7. ناشناس می گوید

    سلام همکاران ودوستان من فکر میکنم اینجا ایران نیست دیگر غیرت ایرانی نیست دیگر انشعر فردوسی در اینجا صدق نمکند که میگفت چو ایران نباشد تن من مباد تمام شد نمیدانم این مدیران هدفشان چیست برای پر کردن جیبشان ودوستانشان فقط پیداست که هم وغم خود رابرای نابودی این سازمان به کار بسته اند ووای بحال ما که زندگی واینده مان در دست اینهاست اقای سلطانی بیا همه این رابطه ها را کنار بگذار فعلا شما مدیر عاملید جلسه ای با همکاران مخابراتی که زحمات اصلی کار روی دوششان است بگذارید وبا مشاوره ی آنها این سازمان را از سرانجام دهید از این افرادی که فقط دنبال مقام وسمتهای بالا هستند کاری بر نمایید دلت برای خون شهدا دل مادران داغدار انها تمامی این مردمی که سالهاست به خاطر اقتدار این مملکت ایثار کرده اند بسوزد و جانانه عمل کن اینهمه طرح وشرکت برای چیست این حاشیه ها شما را ازهدف اصلی دور میکند و…….

  8. رسمی باتجربه می گوید

    سلام
    با آمدن نیروهای ناکارآمد از بیرون بدنه شرکت انگیزه در بین کارکنان کاهش یافته و افرادی که از بیرون می آیند مطمئنا تجربیاتشان از نیروهای متخصص مخابرات کمتر است اگر قبول ندارید آزمون برگزار کنید متوجه می شوید چه کسی نمره بالاتری می گیرد.

  9. ناشناس می گوید

    قریب ۱۲سال از خصوص سازی مخابرات می گذرر اما هنوزمامنتظر اعلام چارت سازمانی مصوب هستیم . مدیران مناطق به دلیل سلایق شخصی و نیز کمبود پرسنل از اجرای چارت اعلام شده طفره می روند و باز صحبت از چارت جدید با ادغام واحدها وکوچک شدن ان هستیم .حکم بسیاری از کارشناسان متخصص وکارامد قبل از خصوصی سازی رئیس مرکز و یا کارشناس مسئول بوده که در چارت جدید با وجود داشتن ردیف به کارشناسی تقلیل یافته است .در اینکه تغییر ساختار شرکت وکوچک شدن چارت سازمانی ضروری وگریز ناپذیر است حرفی نیست اما عدم توجه به شایستگی سالاری ودیدن تبعیض ها انگیزه را از سایر همکاران سلب می کند . ۸۸۸۰۰۸۲ پیش از این برای پستهای رئیس اداره به بالا نیاز به معرفی دویا سه نفر به تهران بود که امکان رقابت را برای پیشرفت برای همکاران بوجود می اورد البته با همان شرایط نیز مدیر منطقه با ابلاغهای کارشناس مسئول ویا جانشین رئیس از زدن حکم خودداری می کردند . با تفویض اختیار به مدیران منطقه برا ی زدن حکم تا رئیس اداره عملا دیگر امیدی به تغییر وضعیت موجود نیست .

  10. سوشیانس می گوید

    با سلام ، مدیران ارشد شرکت ( حتی اعضاء هیئت مدیره ) خودر را چند صباحی مستاجر این شرکت می دانند و تنها چیزی که به آن فکر می کنند این است که در این چند صباح اندوخته های خود را زیاد کرده و اطرافیان خود را در پستهای بالا جاکنن تا آنها نیز بی بهره نمانند و از آنجایی که اطمینان دارند هر بلایی که سر این شرکت و کارکنان بیارند بازخواستی نخواهند شد لذا بی هیچ واهمه و استرس و اضطرابی فقط در فکر غارت منابع این شرکتند.
    اگر امروز کشتی مخابرات به گل نشسته مسلماً نتیجه تصمیمات مدیرانی است که بار خود را از مخابرات بسته و الان با خیال راحت با اندوخته ای که برای هفت پشتشونم کافیه نشسته و بر احوال کارکنان بیچاره و شرکت می خندند و تو این مملکت بی صاحب کسی نیست که ازشون ماخذه کنه و ….
    نتیجه خود بزرگ بینی مدیران بی فکری است که بجای تعامل با وزارتخانه با آنها کل کل کردند و نتیجه آن هم این شد که ۱۸ سال است تعرفه تلفن ثابت تقریباً هیچ افزایش نداشته در حالی که هزینه ها چندین ده برابر شده اند در این سالها تنها چیزی که بعنوان راهکار بفکر این مغز نخودی ها رسیده کاستن از هزینه ها بخصوص هزینه های پرسنلی و ندادن حق و حقوق کارکنان و کشتن انگیزه آنها بوده است و در چندین سال اخیر نیز حتی ریالی برای پایداری شبکه نیز هزینه نمی کنند
    نتیجه عملکرد مدیران مغز نخودی اینه که هزینه های گزافی از سوی دولت و مجلس و … بر مخابرات تحمیل شده که نمونه بارز آن کارگزاران روستایی است که در مرکزی که ماهانه ۱۰۰ هزارتومن درآمد برای مخابرات دارد ۱۵میلیون تومن هزینه براش میشه ، ویا جدایی سیار از ثابت و ایجاد حیات خلوت برای خودشان و ….
    در یک کلام باید مدیران پاسخگوی عملکرد خود باشند و دریافتیشون بسته به عملکردشون داشته باشه ، سیار و ثابت یک پارچه شده و تعرفه های تلفن ثابت نیز بروزرسانی شود و گرنه همانور که سالهاست می گویم این آقایان گوشتش را خواهند خورد و استخوانش را به گوشه ای پرت خواهند کرد
    در یک کلام باید تعرفه

    1. ناشناس می گوید

      پانزده میلیونو از کجا اوردی؟تو هر مرکز نهایتا ۳ میلیون هزینه میکنند نمیدونم چرا کارگزارا خار شدن تو چشم بعضی ها

    2. همکار می گوید

      سلام؛لطفا با مطالعه و دقت نظر بدهید

  11. ناشناس می گوید

    با سلام ، مدیران ارشد شرکت ( حتی اعضاء هیئت مدیره ) خودر را چند صباحی مستاجر این شرکت می دانند و تنها چیزی که به آن فکر می کنند این است که در این چند صباح کیسه های خالی خود را پرکرده و اطرافیان خود را در پستهای بالا جاکنن تا آنها نیز بی بهره نمانند و از آنجایی که اطمینان دارند هر بلایی که سر این شرکت و کارکنان بیارند باز خواستی نخواهند شد لذا بی هیچ واهمه و استرس و اضطرابی فقط در فکر غارت منابع این شرکتند.
    اگر امروز کشتی مخابرات به گل نشسته مسلماً نتیجه تصمیمات مدیرانی است که بار خود را از مخابرات بسته و الان با خیال راحت با اندوخته ای که برای هفت پشتشونم کافیه نشسته و بر احوال کارکنان بیچاره و شرکت می خندند و تو این مملکت کسی نیست که ازشون ماخذه کنه و ….

نظرات بسته شده است.