مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تجمع اعتراض‌آمیز ۲ هزار نفری بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل مجلس

مخابرات ما – رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در میان بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل مجلس گفت: تا زمانی که به حقوق خود نرسیم، سکوت نخواهیم کرد.

مخابرات ما – به نقل از ایرنا-  به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی صبح امروز (شنبه ۱۶ اسفند) مقابل مجلس تجمع کردند آن‌ها خواهان تصویب مصوبه کمیسیون تلفین و بودجه مجلس شورای اسلامی پیرامون ۹۰ هزار میلیارد تومان جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس بودند.

همچنین رفع تبعیض بین بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان لشکری و کشوری از دیگر مطالبات این گروه دو هزار نفری بود. جلوگیری از کارشکنی سایر کمیسیون‌های مجلس در به تصویب رساندن مصوبه کمسیون تلفیق و بودجه نیز در این تجمع مطالبه شد.

حسن صادقی  صبح امروز در میان تجمع‌کنندگان گفت: اخبار در دست ما نشان می‌دهد عده‌ای به دنبال کاهش مبلغ مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه هستند. به همین دلیل ما به صورت اضطراری از اعضای خود خواستیم تا در این مکان دور هم جمع شوند.

معاون دبیرکل خانه کارگر افزود: ما اطمینانی برای احقاق حقوق خود نداریم به همین دلیل در طول ماه گذشته چندین بار مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه تجمع کرده‌ایم. دو کمیسیون که از ذکر نام آنها ابا دارم در جهت تضعیف مصوبه کمیسیون تلفیق که در قالب  بند (و) تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ گام برداشتند و خواهان کاهش مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان هستند که برای سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: ما خطاب به نمایندگان مجلس می‌گوییم جیب فقرا را تهدید نکنند. مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومانی که برای همسان‌سازی تعریف شده، یک اصل مهم برای ماست اگر این مصوبه مورد تایید نمایندگان مجلس قرار نگیرد و پیشنهاد مخالفان رد نشود، ما این مکان را ترک نخواهیم کرد.

صادقی اظهار داشت: تبعیض موجود در نظام جمهوری اسلامی، کمک تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه و معاند شده است. این تبعیض نشات گرفته از نگاه خاص برخی از نمایندگان مجلس است. اگر نمایندگان مجلس، بخشی‌نگری با موضوعات اقتصادی و بودجه‌ای عمل نمی‌کردند، ما امروز شاهد این نظام آپارتاید دستمزد و حقوق در کشور نبودیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر توضیح داد: امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا اعلام کنیم که ما هم شهروند ان این جامعه هستیم و باید از حقوق خود برخوردار باشیم. ما جامعه کار و تولید و فرزندان حوزه اشتغال مولد و خدمات هستیم. ما شاغلان حوزه تولید و پرداخت‌کنندگان مالیاتی هستیم که اعضای جامعه از آن بهره‌مند هستند. ما کارگران دیروز و بازنشستگان امروز هستیم و به نمایندگان مجلس و دولت اعلام می‌کنیم که آن‌ها مدیون خلق ناشی از کار ما هستند.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: بنابراین جایز نیست ما از حقوق خود محروم باشیم. ما خواهان تصویب نهایی اعتبار بند (و) تبصره ۲ لایحه بودجه مصوبه کمیسیون تلفیق هستیم و باید این موضوع در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان برسد. اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی، خواسته قانونی و به حق ماست و ما خواهان رسیدن به آن هستیم.

این فعال کارگری ادامه داد: اگر مطالبه ما محقق شود، ما شاهد از بین رفتن دوگانگی و تبعیض در جامعه به دست نمایندگان هستیم. اگر این اتفاق نیفتد، نمایندگان تجمعات بیشتری را شاهد خواهند بود چون بازنشستگان چیزی برای از دست دادن ندارند. ما معتقدیم مرگ تدریجی به مراتب بدتر و سخت‌تر از مرگ دفعتی و رها شدن از این وضعیت معیشتی است.

صادقی اظهار داشت: ما انتظار داریم که مجلس انقلابی به شعارهای خود پایبند باشد. مجلس خود را مطیع ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای می‌داند. رهبری همواره در دولت‌های مختلف بر حمایت از کارگران تاکید می‌کنند. مقام معظم رهبری به دولت‌ها و مجالس تاکید کردند که اگر در حوزه تغییر قوانین گام برمی‌دارید، تغییرات باید به گونه‌ای باشد که جنبه دفاع از ضعیف در آن پررنگ‌تر باشد.

معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس مخالف نظر رهبری است و دفاع از ضعفا در آن کم‌رنگ‌تر شده است. این موضوع با مشی انقلابی‌گری تضاد دارد، به همین دلیل به نمایندگان مجلس یادآوری می‌کنیم که به وظیفه انقلابی‌گری خود یعنی دفاع از ضعفا به ویژه بازنشستگان و دفاع از حقوق آن‌ها اهتمام ورزند.

صادقی ادامه داد: سال ۱۳۵۴، مجلس شورای ملی این قانون را تصویب کرده است و خطاب به همه دولت‌ها چه پیش و چه پس از انقلاب، ردیف بودجه‌ای برای سهم سازمان تامین اجتماعی در بودجه جاری کشور در نظر بگیرند و به حساب سازمان واریز کنند.

او ادامه داد: متاسفانه دولت‌ها پس از انقلاب به تعهدات خود عمل نکردند؛ این موضوع سبب شده است که مطالبات سازمان به مرز ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نزدیک شود. اگر مطالبات دهه ۵۰.۶۰ و ۷۰ را با ارز فعلی محاسبه کنیم، مطالبات‌مان به بیش از چهار تریلیون تومان می‌رسد.

وی افزود: امیدوارم مجلس انقلابی با تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان، عیدی خوبی به سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان دهد و دل آنها را شاد کند.

 

1282740cookie-checkتجمع اعتراض‌آمیز ۲ هزار نفری بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل مجلس
9 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    پدری از پسرش یک لیوان آب درخواست کرد !
    پسر گفت : صبر کن تا سال آینده برات آب بیارم !
    ( البته یک ساعت به لحظه تحویل سال جدید مانده بود .)
    پدر دیگر چیزی نگفت و خوابید.
    بعداز تحویل سال نو پسر با یک لیوان آب به بالین پدر آمد. اما… کار از کار گذشته بود پدر بر اثر تشنگی جان به جان آفرین تسلیم کرد .
    به مخابرات بگویید اینقدر امروز و فردا نکن !!!

  2. ناشناس می گوید

    اخرین خبر موثق…این طرف سال به رسمی ها یا فقط عیدی پرداخت میشه و یا فقط حقوق اسفند بدون عیدی و مطالبات دیگر…موثقه…

    1. همکار می گوید

      اگه مردن و وجودشو دارن ندن
      نهایته هنرشون دادن ۲۸ اسفنده پارسالم همینکارو کردن

    2. حق گو می گوید

      با این بی معرفتی در پرداخت ولو که حقوق را با عیدی و مطالبات حق جذب یک جا بدن بازم انگار ندادن و فرقی در چندش کارکنان از مسئولین نخواهد کرد.
      پرداخت حق و حقوق معرفت می خواهد که این معرفت را سالهاست از بین برده اند و تنها دل خوشی کارکنان حفظ حرمت شان توسط صاحبان سهام بود که این حرمت هم مدتهای مدیدی است در محاق فرو رفته است.
      این سایت هم مثل یک سایت صاحبان عمده مخابرات عمل می کند و با نظر گیری از کارکنان به دکون جاسوسی مدیران مبدل شده و بازم میگم ، سیاست روسی که این سایت در پیش گرفته آنقدر تابلو شده که هر کسی ولو از این سیاست هم خبر نداشته باشه به هدفدار بودن اخبار منتشره در این سایت شک میکنه ، برای اخباری که منفی است و باید جو عمومی را با دستور سهامدار عمده آماده کنند چند مرحله ای عمل می کنند و بعنوان مثال ،
      ابتدا با شیطنت و جهت اینکه ما اطلاع نداریم و این خبر صرفا نظر یکی از مخاطبین است این تیپ خبرها رو در یک از کامنت ها منتشر میکنن
      مرحله بعد مطلب با عنوان شنیده و شایعه اما با عنوان بزرگ تیتر میشه ، تا کم کم افکار عمومی را مهیا کنن برای خبر اصلی
      در مرحله آخر سکوت خلاف رسالت رسانه ای رو انجام میدن و با با سایه نشینی مننتظر عکس العمل کارکنان می شوند و اگر حرکتی نشد ابدا سردبیر می آید با یک آقا سلام افکار عمومی رواز اصل موضوع دور میکند
      بلافاصله بعد از آقا سلام که معلوم نیست این آقا کدوم آقا است ، یک مطلب انتقادی به ظاهر تند توسط سردبیر نوشته میشه و در آخر دنبال یک مقصر موهوم می گردند و اگر کسی هم پیدا نشد یک وزیر یا مسئول دولتی بصورت مبهم مقصر عدم مدیریت سهامدارعمده معرفی میشه و سپس یک اقدام کوچک مدیرعامل یا یکی از معاونین اش را با بزرگنمایی آب وتاب داده و تعریف و تمجید فراوان بعمل میا د و در نهایت به جای تف انداختن د ر صورت مقصر یک تشکر ویژه هم از کسانی که تلاش می کنند ارامش و حق و حقوق کارکنان را ضایع کنند بعمل می آید و تمام

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        خدا بهت یه جو انصاف بده
        ولی بالاخره نظر یک خواننده است و ما بهش احترام میذاریم

        1. علی بیغم می گوید

          سلام بهش حق بده

  3. ناشناس می گوید

    سلام. پس این حقوق وعیدی چی شد؟

    1. همکار بازنشسته می گوید

      سلام
      هر سخنی جایی و هر نکته مکانی دارد
      همکار گرامی فرمایش شما چه ارتباطی با موضوع سخن ” تجمع اعتراض‌آمیز ۲ هزار نفری بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل مجلس ” دارد ؟

      1. ایلامی می گوید

        سلام برهمکارمحترم بازنشسته وسردبیرمحترم راست گفتی این ناشناس ها که نظرمیدهندواقعااصلا تجمع چه ربطی به حقوق عیدی دارد این مخابرات بحول قوه الهی و همکاران رسمی وشرکتی منحل خواهدشدوطرح ایلان ماسک متخصص سیستم ماهواره ای مستقیم ارسال دیتا باسرعت ۴۰ نگاه کلی خواهدشد.

نظرات بسته شده است.