مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شورایعالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات و نامه ای به شریعتمداری وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی

مخابرات ما- شورایعالی هماهنگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران  بدنبال وقایع جاری پیرامون پرداخت حق جذب کارکنان، نامه ای برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشته است.

 

مخابرات ما- مهندس پایست رئیس شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات ، در نامه ای به مهندس شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیرامون وقایع اخیر در نوع محاسبه حق جذب کارکنان مخابرات توضیحاتی داده است.

رئیس شورا در ابتدای نامه می نویسد “با پیگیری تمامی تشکلهای صنفی با توافق و پیمان جمعی بین کارکنان، سهامداران و مدیران مخابرات ایران مبنی بر رعایت بند ۶ مصوبه مورخ ۸/۱۲/۸۵ هیات محترم وزیران، اجرای بدون تنازل آئین نامه استخدامی و پرسنلی مصوب سال ۸۹، اصلاح جدول حق جذب پرسنل که به تصویب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده است، در مسیر سامان دهی قرار گرفته.”

اما آنچه که مایه نگرانی شورای عالی هماهنگی تشکلهای کارگری شده این است که “لیکن به قرار اطلاع احتمالا مذاکرات پنهانی بین برخی افراد از مخابرات با مسئولانی در  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف تغییر و کاهش غیرقانونی اثر حق جذب پرسنل (که یک مزیت مستمر در جدول حقوق و مزایای شرکت است) پرداختهای  تبعی آن در جریان است.”

در یکی از بندهای این نامه می خوانیم “پرداخت حق جذب شرکت مخابرات ایران طبق قانون و بر اساس آئین نامه در کلیه موارد تبعی تاثیر داشته و سوابق آن وجود دارد و عرف کارگاههای مخابرات ایران محسوب می شود و هم اکنون سوابق آن در مورد برخی بازنشستگان قابل ارائه می باشد.” همین، موضوعی است که بشدت مایه نگرانی شورا، کارکنان و بازنشستگان آینده شده است.

اینک شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری در انتظار قدم مسئولین است تا اقدام بعدی را سامان دهد.

متن کامل نامه و سپس تصویر آن را می بینید.

جناب آقای شریعتمداری  

وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید احیاء حقوق قانونی کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران که طی سالها مورد غفلت واقع شده بود با پیگیری شورایعالی هماهنگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران و تشکلهای صنفی با توافق و پیمان جمعی بین کارکنان، سهامداران و مدیران مخابرات ایران مبنی بر رعایت بند ۶ مصوبه مورخ ۸/۱۲/۸۵ هیات محترم وزیران، اجرای بدون تنازل آئین نامه استخدامی و پرسنلی مصوب سال ۸۹، اصلاح جدول حق جذب پرسنل که به تصویب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده است، در مسیر سامان دهی قرار گرفته و بر این اساس صدور احکام اصلاحی پرسنل در زمینه حقوق معوق شامل  گروهها و رتبه های معوق پرسنل، حق سرپرستی ومنزلت شغلی، پذیرش احکام تحصیلی مرتبط ، حق جذب پرسنل انجام گرفته و سایر موارد در دستور کار و مورد پیگیری کارکنان است، لیکن به قرار اطلاع احتمالا مذاکرات پنهانی بین برخی افراد از مخابرات با مسئولانی در  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف تغییر و کاهش غیرقانونی اثر حق جذب پرسنل (که یک مزیت مستمر در جدول حقوق و مزایای شرکت است) پرداختهای  تبعی آن در جریان است.

جناب وزیر، ضمن جلب نمودن توجه حضرتعالی به موارد قانونی زیر:

  • بر اساس بند ۶ مصوبه ۸/۱۲/۸۵ هیات محترم وزیران کلیه حقوق و مزایای پرسنل در چارچوبهای زمان دولتی بر عهده کارفرما است.
  • شرکت مخابرات ایران مشمول قوانین مرتبط با اصل ۴۴ و اجرای این قوانین برای این شرکت بر سایر قوانین عامه که بر همه شرکت ها جاری می شود تقدم دارد.
  • توافقات نمایندگان کارکنان با سهامداران عمده از جمله وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران شرکت مخابرات ایران در حکم پیمان جمعی محسوب شده و نتایج آن از جمله جدول اصلاح شده حق جذب کارکنان به تائید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده است.
  • احکام متعدد دیوان عدالت اداری در مورد تاثیر حق جذب پرسنل در پرداختهای تبعی از جمله اضافه کاری، پاداش پایان خدمت و … وجود دارد ولازم و الاجرا است.
  • پرداخت حق جذب شرکت مخابرات ایران طبق قانون و بر اساس آئین نامه در کلیه موارد تبعی تاثیر داشته و سوابق آن وجود دارد و عرف کارگاههای مخابرات ایران محسوب می شود و هم اکنون سوابق آن در مورد برخی بازنشستگان قابل ارائه می باشد.

استدعا داریم به جهت حفظ حقوق قانونی کارکنان و بر هم نخوردن آرامش خاطر آنان که می تواند متضمن تبعات احتمالی باشد، دستور فرمائید مدیران محترم آن وزارت نسبت به توجیه قانونی آنان در این مورد و ارشاد آنان به رعایت کلیه مفاد قانونی در مورد تاثیرات حق جذب پرسنل در پرداخت های تبعی آن اقدام فرمایند.

رضا پایست

رئیس شورایعالی هماهنگی
تشکل های کارگری شرکت مخابرات ایران

.

1279930cookie-checkشورایعالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات و نامه ای به شریعتمداری وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی
2 نظرات
  1. همکار بازنشسته می گوید

    جناب سردبیر عزیز.اگر از نظر شورا حق جذب عرف کارگری مطابق آیین نامه ۱۳۸۹ بوده و وجود داشته پس چرا به بازنشستگان بعد از خصوصی سازی از سال ۱۳۸۹ تعلق نگرفته است.این عده یازده سال حقوقشان ضایع شده و باید مد نظر شورا باشند.قانون را نمیشود به مقتضیات زمان تفسیر کرد.اگر در بازنشستگی کارکنان موثر است. پس برای سایر بازنشستگان هم باید لحاظ و موثر باشد.یک بام و دو هوا که نمیشود.امیدوارم ثبت شود.

  2. ناشناس می گوید

    شریعت مداری
    بانک
    کارگر
    پول
    معیشت

نظرات بسته شده است.