مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نقدی تحلیلی بر گزارش تفسیری مدیریت مخابرات در سایت کدال -قسمت سوم

مخابرات ما- بخش سوم از بررسی تحلیلی  گزارش نه ماهه اول سال ۱۳۹۹ -مخابرات ایران را آغاز می کنیم.  پیش از این بخش حتما قسمت اول و قسمت دوم  را  بخوانید.

بخش سوم

سایر درآمدها :

  • سایر درآمدهای شرکت مخابرات مربوط به خدمات پس از فروش ، فعالیت های مقاطعه کاری ، خودیاری توسعه شبکه ، واگذاری امکانات و ارایه خدمات به همراه اول و استفاده از امکانات شرکت شامل دکل ، فضا و برق و … می باشد. بیشترین سهم این درآمد مربوط به سایر درآمدها از محل خودیاری توسعه شبکه بمیزان ۸۰ درصد است و سایر موارد سهم اندکی از آن دارد.

  • شرکت شامل دکل ، فضا و برق و … می باشد. بیشترین سهم این درآمد مربوط به سایر درآمدها از محل خودیاری توسعه شبکه بمیزان ۸۰ درصد است و سایر موارد سهم اندکی از آن دارد.

سایر هزینه ها :

  • سایر هزینه ها مربوط به بهای تمام شده واگذاری امکانات و خدمات ارایه شده به همراه اول و پیمان با شرکت نقش اول کیفیت (ناک ) است که در ۹ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل بمیزان ۵۰ درصد افزایش یافته است .

 

 هزینه های مالی :

  • هزینه های مالی مربوط به سود و کارمزد اوراق صکوک اجاره و سود و کارمزد دریافت تسهیلات دریافتی از بانکها است که در ۹ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۲۷ درصد افزایش یافته است .

 

سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی :

  • سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی در نه ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل بمیزان ۱۱۱ درصد افزایش یافته است و شامل سود حاصل از سپرده گذاریهای کوتاه مدت بانکی ، سود فروش داراییهای غیرجاری و قطعات مصرفی و سرمایه گذاری در سهام شرکتها ، سایر درآمدها و … می باشد، که بیشترین سهم آن مربوط به سایر درآمدهاست که ۷۴ درصد آن را تشکیل می دهد.

 

سود (زیان) خالص :

  • زیان خالص در نه ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۶ درصد کاهش یافته است و با توجه به توضیحات ارایه شده قبلی  مربوط به عملکرد درآمد و هزینه ای شرکت که نهایتا” منجر به بروز زیان خالص فوق شده است. زیرا رشد ملایم درآمدها و افزایش سرسام آور      هزینه ها ناشی از تورم موجود و شرایط خاص شبکه ثابت که در ادامه گزارش بطور مشروح توضیح داده خواهد شد این وضعیت را ایجاد کرده است .

 

 در ادامه و در بخش دوم از این گزارش (در قسمت چهارم) :مقایسه وضعیت شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار مطابق صورتهای مالی حسابرسی شده سال ۹۸  ——->
1278760cookie-checkنقدی تحلیلی بر گزارش تفسیری مدیریت مخابرات در سایت کدال -قسمت سوم
8 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    فعلا مخابرات تحویل آقایان شده است
    سردار … با حمایت… بنیاد تعاون ناجا را سوار مخابرات کرده اند. محمود زاده و سلطانی هم به نمایندگی اجرا می کنند.
    مخابرات اونقدر بیچاره شده که نیروهایش را نابود می کنند تا از خارج مخابرات…. مدیر بیارن.

  2. ناشناس می گوید

    واقعیت وضعیت مخابرات : چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . آنچه مردم میبینند با آنچه مدیران میگویند زمین تا آسمان متفاوت است

  3. ناشناس می گوید

    حق جذب بازنشستگان بعد از سال ۱۳۸۹ کجا رسید ؟؟

  4. ناشناس می گوید

    اخرش. این ماه چی رو فیش میاد
    ایا حق جذب حذف شد یا نه..

  5. ناشناس می گوید

    اخرش این ماه چی رو فیش میاد
    ایا حق جذب حذف شد یا نه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شنبه باید دید

  6. ناشناس می گوید

    با سلام
    مهم صورت مالی تلفیقی است چون همراه در مالکیت مخابرات است

  7. ناشناس می گوید

    اخرین خبر…..دوباره فردا جمعه همکاران حقوق و دستمزد رو خواستن سرکار حاضر بشن که حق جذب بهمن رو در حقوق اعمال بکنن….

نظرات بسته شده است.