مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نقدی تحلیلی بر گزارش تفسیری مدیریت مخابرات در سایت کدال -قسمت دوم

مخابرات ما- بخش دوم از بررسی تحلیلی  گزارش نه ماهه اول سال ۱۳۹۹ -مخابرات ایران را آغاز می کنیم. قسمت اول را در اینجا بخوانید.

بخش دوم

 

درآمدهای عملیاتی :

  • درآمدهای عملیاتی شرکت در ۹ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است . عمده این درآمد مربوط به ارائه خدمات مخابراتی است که ۸۹% از کل درآمد عملیاتی را تشکیل می دهد .

عمده درآمد این بخش هم شامل موارد زیر است و چنانچه مشاهده می شود درآمد مکالمات تلفنی ۳ درصد کاهش داشته و درآمد ارتباطات داده ای بمیزان ۴۴ درصد افزایش داشته و درآمد حاصل از واگذاری حق استفاده از خطوط انتقال هم ۱درصد کاهش داشته است .

مهمترین سهم درآمدی از درآمدهای عملیاتی مربوط به درآمد حاصل از ارتباطات داده ای بمیزان ۴۰درصد است و این درآمد در نه ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است .

 

بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی :

– بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی بمیزان ۳۵ درصد افزایش یافته است .عمده هزینه های این بخش هم شامل موارد زیر است  . بیشترین هزینه ها مربوط به  هزینه حقوق و مزایای کارکنان که ۵۷ درصد و هزینه خدمات قراردادی که ۳۲ درصد افزایش یافته است .هزینه استهلاک نیز ۱۴درصد و سایر هزینه ها نیز ۸۳ درصد افزایش داشته است.

سود ناخالص :

  • افزایش ملایم درآمدهای شرکت مخابرات در برابر افزایش هزینه های شرکت با شیب تند تورم منجر به کاهش سود ناخالص در نه ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل بمیزان ۱۱۹ درصد شده است .

 

هزینه های فروش ، اداری و عمومی :

  • هزینه های فروش ، اداری و عمومی
  • در نه ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز به میزان ۶۲ درصد افزایش یافته است . لازم به ذکر است حدود ۷۸ درصد هزینه های فروش و اداری مربوط به حقوق و دستمزد است که ۳۵درصد آن مربوط به مستمری بازنشستگان می باشد. حدود ۱۶ درصد از هزینه های فروش و اداری هم مربوط به خدمات قراردادی است . سایر هزینه های این بخش مربوط به استهلاک ، حاملهای انرژی ، تبلیغات و … است .

 

ادامه دارد …. در بخش سوم —->>

1278340cookie-checkنقدی تحلیلی بر گزارش تفسیری مدیریت مخابرات در سایت کدال -قسمت دوم
1 نظر
  1. مهدی می گوید

    این الان نقدش کجا بود؟

نظرات بسته شده است.