مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

درخواست نیروهای شرکتی از همکارانشان؛ کارزار را امضا کنید!

مخابرات ما- یکی از دوستان شرکتی ضمن ارسال متنی از سردبیر خواسته است با انتشار آن به جمع شدن امضاها در کارزار کمک کند.

مخابرات ما- یکی از دوستان شرکتی ضمن ارسال متنی از سردبیر خواسته است با انتشار آن به جمع شدن امضای کارکنان شرکتی مخابرات  در کارزار کمک کند. بهمین دلیل مخابرات ما ضمن انتشار کامل این نوشته   توجه کارکنان شرکتی مخابرات را به امری مهم جلب می کند.

شرکتی مشهدی۶۰

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ در ۱۲:۴۵ ب.ظ

درخواست ساماندهی نیروهای شرکتی شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور خواسته و مطالبات ما در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تعریف و اجرای بی‌چندوچون آن به دفعات توسط مقام عظمای ولایت دامت برکاته تأکید گردیده است.

ما به موجب تصویب‌نامه شماره ه/۳۴۶۱۳ ت/۸۴۵۱۵ مورخه ۸۴/۱۲/۱۵ و مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار و لزوم اجرای بی قید و شرط آن در کارگاه‌های دارای پرسنل بیش از پنجاه نفر که مستمراً و به کرّات در هر سال به صورت بخشنامه و دستورالعمل به تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی و غیره ابلاغ گردیده خواهان اجرای صحیح و کامل قانون طبقه‌بندی مشاغل و یکسان‌سازی دستمزدها، حذف پیمانکار و انعقاد قرارداد مستقیم با مخابرات، جذب نیروی رسمی از نیروهای موجود در بخش خصوصی در صورت بازنشسته شدن نیروهای رسمی هستیم.

 

چه می خواهیم

از تمامی نیروهای شرکتی در مخابرات (شسکام, خدمات اول، پیمانکاران محلی و …) می خواهیم در سایت کارزار  حاضر شده و نظرسنجی آن را امضا کنند (https://www.karzar.net/tci-employees).

امضای شما چه تأثیری دارد؟
در صورتی که امضاهای این کارزار به ۲ هزار امضا، برسد  مطالبه ما در دبیرخانه سازمان مورد نظر ثبت رسمی می‌شود  و قابل پیگیری است در حال حاضر با ۵۴۰۰ امضا، ۱۸ درصد از امضاهای لازم   جمع شده است.

 بازتاب در رسانه‌ها
با بیشتر شدن امضاها توجه سایر رسانه‌ها نیز بیش از گذشته به مشکل ما  جلب   و احتمال پاسخگویی مسئولین بیشتر خواهد شد.

اطلاعات بیشتر

نحوه امضا و اطلاعات بیشتر را در اینجا بخوانید.

 

1271300cookie-checkدرخواست نیروهای شرکتی از همکارانشان؛ کارزار را امضا کنید!
31 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    برده داری اسلامی
    خدا وکیلی امسال فقط به اندازه حقوق شرکتی ها به رسمی ها اضافه شده

  2. ناشناس می گوید

    نمیدونم این اقای حق گو کی هست ولی انشالا روزی برات بیاد که با این حقوق شرکتی بخواهی زندگی کنی که از سر سیری حرف نزنی

  3. ناشناس می گوید

    لعنت به نظام برده داری که تو مخابرات هست و حق نیروهای شرکتی را پایمال میکنید.

  4. آروم نمیگگیریم می گوید

    تا حق مون رو نگیریم آروم نمیگگیریم

    1. ناشناس می گوید

      ما موج دریاییم آسودگی ما عدم ماست

  5. حق گو می گوید

    دوست عزیز ، مخابرات یکی از اهدافش از خصوصی سازی فرمالیته ، رد کردن پرسنل از سر خودش و تضییع حق و حقوق آنان بود و اینکه امورات به شرکت های پیمانکاری نظیر خدمات اول و شسکام واگذار می شود به این خاطر است که درگیر نیروی انسانی مستقیم و عقد قرارداد مستقیم با پرسنل نشود. و هیچوقت بعد از بازنشست کردن نیروهای رسمی در پی این نخواهد بود که بصورت عادلانه نیروهای شرکتی را استخدام رسمی کند . اگر چند نفری هم در این میان استخدام بشوند به نحوی از اقوام نسبی و سببی از مابهتران مخابرات خواهند بود.
    اما نکته ای که شما و سایر دوستان شرکتی به آن توجه ندارید این است که شما بطور مستقیم هیچ حق و حقوقی با مخابرات ایران ندارید . دو شرکت پیمانکاری به نام شسکام و خدمات اول قرارداد هایی با شرکت مخابرات ایران بسته اند و برای اجرای آن اقدام به استخدام شما و امثالهم نمودند و شما صرفا با خدمات اول یا شسکام طرف حساب هستید و هیچ ارتباط کاری مستقیم و حتی غیر مستقیم بامخابرات ایران ندارید.
    همه شما دوستان شرکتی بدانید ، شرکت مخابرات می توانست با نیروهای رسمی خودش و استخدام یک سوم نیروهای فعلی شرکت های شسکام و خدمات اول بصورت رسمی ، بصورت مستقل به فعالیت های خودش ادامه بدهد وقید شرکت هایی نظیر شسکام و خدمات اول را بزند اما اینکار را نکرد، دلیل اینکار هم این بود که میخواست اول اینکه هزینه واقعی نیروهایش را ندهد و دوم اینکه زیر بار مسئولیت نیروی انسانی نرود وسوم برای مدیران ارشد این دو شرکت هم منبع در آمدی غیر مستقیم باشند و احیانا اگر یکباره جمعی از نیروهای این دو شرکت اخراج هم شدن در مقابل شکایات اونها مدیران و سهامدار عمده مخابرات ایران هیچ تعهدی و هیچ بار حقوقی ندارد .

    1. ناشناس می گوید

      عزیز من مخابرات سهام دار هردو شرکت هستش و از لحاظ قانونی مسئول خوب و بد هردو شرکت

      1. حق گو می گوید

        شما یک بار آئین نامه سهامداری مخابرات را و شرایط مندرج در آن را بخوانید اگر تعهدی در مورد نیروی انسانی آن دیدید اعلام بفرمایید، یکی از سهامداران شسکام کارکنان رسمی مخابرات ایران هستند. که صرفا در یک شرکت پیمانکاری سرمایه گذاری کردند تا استخدام پرسنل این شرکت از میان فرزندان کارکنان رسمی باشد و آیا این اساسنامه رعایت گردید ؟ آیا بصورت عادلانه از فرزندان کارکنان رسمی مخابرات ایران در شسکام استخدام شدند یا صرفا با سفارش مدیران و از میان فامیل و بستگان این مدیران در این شرکت ها استخدام شدند؟
        شما هر فردی در شسکام را که استخدام شده است و از کارکنان شسکام است اگر دقیق تحقیق کنید یا با سفارش یک مدیر یا یکی از مسئولین یا بستگان دوست مدیران می باشند یعنی پدرشان یا عمویشان یا دایی شان به واسطه دوستی یا معامله ای با یکی ا زمدیران مخابرات آنها را سفارش کرده و مدیران هم به مسئولین شسکام اجازه استخدام اونها را دادند؟ که همین کار هم اوج بی عدالتی و خروج ا زاساسنامه را در این شرکت نشان می دهد .
        همچنین متضرر اصلی شرکت شسکام کارمندان رسمی مخابرات و فرزندان بیکارشان است چرا که فرزندان کارکنان رسمی مخابرات ایران به جای استخدام در شسکام از حقوق اصلی خودشان محروم شده اند و به جای اونها عده ای با سفارش به این شرکت تحمیل شده اند .
        پس عزیزان شرکتی اگر شما فکر میکنید که خدا جای حق نشسته است و باید حق به حقدار برسد .
        چرا یک بار از خودتان نپرسیدید که این استخدام شما در شسکام آیا با روال اداری و آیین نامه ای و قانونی بوده است یا با تضییع حق یک نفر دیگر در این شغل استخدام شده اید ؟
        ایا از سیل فرزندان همکارانی که با مدارک فنی وبعضا دکترا حسرت کار کردن در شسکام و دسترسی به حقوق خودشان محروم شده اند اطلاعی دارید ؟
        حالا شمایی که در جای ناحق نشستید از کسی انتظار نداشته باشید که حق و عدالت را در مورد شما اجرا کند ؟
        البته روی سخنم با اکثریت کارکنان شرکتی نیست ، همه می دانیم که استخدام در این شرکت ها با پارتی و سفارش و بصورت تبعیض آمیز و خارج از روال و عرف اداری و آیین نامه ای بوده است .

        1. ناشناس می گوید

          واقعا شما جای حق نشستین؟ واقعا فک میکنین این حرفای که نوشتین حق هست؟ تعریفتون از حق چیه؟
          به عنوان کوچکتر شما خواهش میکنم این سوالات رو از خودتون بپرسین
          رو هوا که نمیشه شرکت تاسیس کرد سودش رو برد و گفت در قبال نیروی انسانی مسولیت نداره
          این که کسی برخورد نکرده دلیل بر حق بودن این روش نیست
          نه گذشت زمان و نه این استدلال های شما حق رو از بین نمیبره
          فقط مدیرای شرکت نیستن که مسولن همه کارمندای به قول شما سهامدار این دو شرکت در حق و نا حق این شرکت ها سهیم اند و در پیشگاه خداوند و کارکنان این دو شرکت و مردم ( نصف سهام شرکت مربوط به دولت و بیت المال هستش) مسئول و پاسخ گو هستن
          انشالا سربلند باشیم

          1. حق گو می گوید

            عزیز من شما داری بحث خانم باجی می کنی یا اصول سهامداری را تشریح می کنی ؟
            شما که حق حق میگی چرا یکبار از خودت نپرسیدی که چرا من نوعی در جای یک فرزند کارمند رسمی با پارتی نشسته ام ؟؟؟؟ آیا استحقاق ام این بود یا بصورت ظالمانه خودم را به چیزی که حق نداشتم تحمیل کردم ؟
            کارمندان رسمی شرکت ، شسکام را تاسیس نکردند که یک عده با سفارش ریخته بشه توش و فرزندان اونا محروم باشن و مسئولیت این عده ای که ظالمانه جای فرزندان اونا را اشغال کردند هم بیفته گردن کارمندان رسمی !!!!
            چرا شما از جواب دادن مستقیم طفره می روی >
            شما خودت آیا راست و حسینی با شایسته سالاری اومدی شسکام یا پارتی داشتی ؟

            1. ناشناس می گوید

              قطعا و یقینا و مسلما از خیلی از رسمی ها به قول شما شایسته تر آمده ام
              درضمن شما اسم خود را حق گو گذاشتین و ادعای حق بودن دارین بنده هم رسمی هستم اینقد رسمی رسمی نکنین
              وقتی که شما و همکاراتون با پارتی نفر میاوردین چرا ساکت بودین؟

            2. ناشناس می گوید

              از نوشته هاتونم کاملا معلومه که چقدر به اصول سهامداری اشراف دارین باشه ما خانم باجی

    2. ناشناس می گوید

      شما بجای این طوماری که نوشته اید بهتر هست که سپاسگزار نیروهای شرکتی باشید چون مخابرات تنها با شماها نیروهای رسمی و قراردادی کاری از پیش نمیبرد بخصوص در حوزه شبکه و ای تی و مالی
      شرکتهای شسکام و خدمات اول توسط خود مخابراتی ها پایه گذاری شده و طبق قانون وقتی نیرویی بصورت پیمانکاری بطور مستمر ده سال در یک ارگان فعالیت دارد باید تبدیل وضعیت به نیروی رسمی شود

      1. حق گو می گوید

        دوست عزیز ، من طومار ننوشتم ، حقیقتی را گفتم که امثال شما شرکتی ها یا اطلاع ندارید و یا نمیخواهید واقعیت ها را قبول کنید ؟
        مخابرات از بدو تاسیس اش با بهترین وجه ممکن توسط کارکنان رسمی اش اداره شد . زمانی که اثری از شما ها نبود این کارکنان رسمی بودند که این شرکت را به بهترین وجه ممکن و به گل سر سبد ادارات تبدیل کردند و اعتبار برند مخابرات هم از نیروهای رسمی و متخصص آن است .
        بدبختی های این شرکت از زمان خصوصی سازی فرمایشی و ورود نیروهای شرکتی آنهم با پارتی و سفارش شروع شد . نیروهای رسمی الان اکثریت بی انگیزه شده اند اما در هرحال همین کارهایی هم که شما پز آن را می دهید توسط کارکنان رسمی به شما تعلیم داده شده است یا فی البداهه یاد گرفتید ؟ و معلمان شما در سیستم مگر غیر کارمندان رسمی چه کسانی بودند ؟ چه کسانی شما رو توجیه کردند و کار یادتان دادند ؟ چه کسانی اشکالات شما رو برطرف و مداوم پشتیبانی کردند؟
        اما بعنوان کسی که از آئین نامه و قانون سر در میاورد خدمت شما و سایرین عزیزان شرکتی عرض میکنم که طبق اساسنامه شرکت های شسکام و خدمات اول بار تعهد چندانی در قبال نیروهای خود ندارند تا چه رسد به شرکت مخابرات ایران ! دلیل این مدعا این است که شما یکساله قرارداد می بندید که امیدوارم معنی این قرارداد یکساله را بدانید .
        واقعیت مسلم این است که در ارتباط با نیروهای شرکتی ، سهامدار عمده شرکت مخابرات ایران ذره ای تعهد ندارد اگر میخواهید قبول کنید اگر هم نمیخواهید مختارید .

      2. ناشناس می گوید

        سازمان فرد محور نیست این اصل یادتان نرود نه تنها با رفتن نیروهای شرکتی آب از آب تکان نمیخورد، بلکه ممکن است کارها بهتر از قبل هم انجام شود چرا که مدیران در آن صورت مجبور می شوند با تمکین به کارکنان رسمی بها بدهند و حق و حقوق شان را تضییع نکنند و این کار به نیروهای رسمی انگیزه لازم را بدهد که مثل گذشته به سازمان رونق بدهند.

        1. ناشناس می گوید

          قطعا با رفتن نیروی رسمی آب از آب تکان نمیخورد آخرین شاهد همین بازنشستگی آخری
          بدون جایگزین شدن کسی آب از آب تکون نخورد
          حالا شما فک کن نیروهای شرکتی برن رسمی ها پاسخ گوی ۱۱۸ و ۲۰۲۰ میشن یا میرن کار کابل و واگذاری یا کارای شبکه و it
          یا میرن پاسخ گوی حضوری مشتریان تو مراکز میشن؟
          نه برادر یا خواهر عزیز اینجوریام که شما میگین نیست همه شاهد کار کردن و توانایی های همدیگه هستیم و کاملا واضح هستش
          قدری انصاف قدری انصاف قدری انصاف

          1. حق گو می گوید

            با رفتن عده ای از رسمی های آن چه باید بشود شده است و شما چون دانش کافی ندارید فکر میکنید آب از آب تکان نخورده است . بعنوان مثال :
            کدام توسعه تجهیزات بعد ا زخصوصی سازی در مخابرات درست و اصولی انجام شده است ؟
            کدام نگهداری سیستم ها بعد از خصوصی سازی درست و اصولی انجام می شود ؟
            کدام بر آورد و محاسبات و طراحی سیستم ها دقیق و حساب شده انجام می شود ؟
            کدام اصول ایمنی و حراستی بعد از خصوصی سازی درمخابرات درست اجرا شده است ؟
            قدری انصاف داشته باشید هیچکدام
            با رفتن مابقی رسمی ها این وضع بدتر هم خواهد شد.
            درضمن ۱۱۸ مگر در زمان دولتی کارمندان رسمی انجامش می دادند ؟
            ۲۰۲۰ هم یک کار خدماتی است و جز مدیریت آن بقیه ربطی به کارمندان رسمی ندارد. و الان هم ۱۱۸ و ۲۰۲۰ مدیریت اش با کارمندان رسمی است .
            شما کجای یک سیستم دیده اید که یک خدماتی خودش را با یک کارمند رسمی مقایسه کند و مثلا از دم نکردن چای و نظافت نکردن و پاسخ ندادن تلفن ۱۱۸ اشکال و ایرادی متوجه کارمندان رسمی کند .؟

            1. ناشناس می گوید

              اتفاقعا وضعیت فعلی شرکت نتیجه عملکرد ما رسمی هاست مدیریت شرکت در تمام سطوح رسمی هستن

  6. همکار می گوید

    سلام.به نظربنده مخابرات اصلا به نامه مطرح شده توجهی نمیکند چون تازه داره ازدست نیروی رسمی خلاص میشود چون خودتان میدانید رسمی شدن.یاقرارداد مستقیم برای مخابرات هم هزینه داردوهم تعهد برای شرکت ایجاد میکند وبااین اوضاع نابسامان؛شرکت قبول نمیکند پس لطفا تلاش بیهوده نکنید

  7. شرکتی می گوید

    همکاران شرکتی، ما ۳۰۰۰۰ تا هستیم ۱۰۰۰۰ همکار بینمون نیست که مردونه حقشونو فریاد بزنن. متاسفم واقعا. وقتی ماها به همین حداقلها و زورگویی ها راضی هستیم انتظار ترحم از مدیران مخابرات رو نداشته باشید. حتی حاضر نیستید پای یه کمپین رو امضا کنید نمیدونم چی بگم بهتون. غم عمر رفته تونو نمیخورید که ازتون بیگاری کشیدن با حقوق چندرغاز؟؟؟؟ خودتون که حرکتی نمی کنید لااقل از افرادی که دارن تلاش میکنن حمایت کنید

  8. اکبر می گوید

    کارمند۳۲ساله درساختمان مرکزی راه نمیدن چون حق گفته

  9. الهام می گوید

    ان شا الله به خواسته ی منطقی تون برسید

  10. زنگ خطر کارگری می گوید

    ، در نشستی که هفته جاری توسط شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگران شرکتی مخابرات برگزار شد، مطالبات جامعه کارگری مخابرات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت؛ در این نشست، بیانیه‌ای نیز صادر شد که در بخش‌هایی از آن آمده‌است:

    «مع الأسف مدیران ارشد شرکت ، مشکلات موجود را میراث اسلاف دانسته و تصمیم را بر ذمه مالکان مى‌دانند و به تصریح مى‌فرمایند که مالک شرکت نیستند؛ چنین بر مى‌آید که اراده رفع مشکل و نتیجه گیرى مطلوب اطراف وجود ندارد .

    متأسفیم که اعلام نماییم تغییرات غیرمسئولانه مدیریت‌ها در سنوات اخیر و پاسخگو نبودن مدیران اجرایی ، روند مذاکرات را برای چندمین بار به ناکامی کشانده و با افزایش هزینه فرصتهای از دست رفته ، آینده اى مبهم را برای شرکتیها رقم خواهد زد . نام و اعتبار شرکت مخابرات ایران ، کارکنان شریف که با سرمایه عمر و تخصص و تعهد ، سرمایه های واقعى شرکت هستند و حتى سهامداران عمده که مخابرات را ملک طلق خویش مى پندارند ، از واقعیت تلخ موجود متضرر خواهند شد.»

    در ادامه، شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری مخابرات، اعتراض به روند موجود و تلاش برای احقاق حقوق کارگران مخابرات را حق طبیعی خود دانسته و بر ادامه کنش‌گری تاکید کرده‌است.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      این مال چه زمانی است؟

  11. هشداروضعیت قرمز می گوید

    آقای ناشناس ۲۰ سال جوونیشون رو گذاشتند تو این خراب شده اگر مثل شما پارتی و شانس و ….. میداشتند تا حالا حتما یا رسمی یا قراردادی شده بودند . نه مدرکشون نه تخصصشون از شماها کمتر که نه حتی بیشتره. خودت میدونی بعضیها هستند جای پاشون محکمه از شلغم هم بیخاصیت ترند مخابرات رو حسابی وجب کردندپ
    . ولی بعضیها هم هستند اگر یک روز مرخصی برن کار یک استان لنگ میمونه باید فرق باشه .
    مدیران متوجهند باید به افراد خبره بها بدن اگر نه با این ۳ تومن دیگه امیدی نیست برای موندن چیزی برای از دست دادن ندارند پس نگو باز شروع کردند میدونی این شروع دیگه پایانی نداره . صدری نتونست وعده های توخالیشو برای شرکتیها عملی کنه و دارند از سلطانی سردار هم دلسرد میشوند که اصلا بحساب نیاورده شرکتیها رو .پس باید منتظر یک سونامی بود تا سردار جنگلیها را یا توی راه بیاورند که فکری برایشان بکنند پس اگز میزهایتان خیلی راحت است و دوستش دارید کاری نکنید سیل شرکتیها راه بیافتد پس بیایید کرامت انسانی را پاس بدارید و عزیز دل همه همکاران باشید . بدرود حق نگهدارتان شما هم نگهدار حق باش.

  12. ناشناس می گوید

    اینا دوباره شروع کردن..

    1. ناشناس می گوید

      حق خود را میخواهند،
      شما چرا از اینکه میخواهند حق قانونی خود را بگیرن ناراحت میشین؟ شاید …

    2. شرکتی حق خواه می گوید

      سلام اول خدمت سردبیر محترم و تشکر می کنم جهت حمایت شما از ما نیروهای رنجدیده شرکتی مخابرات
      دوم اینکه نیازی به پاسخ شما ناشناس ندیدم چون مشخصه که نفست از جای گرمی میاد…
      سوم اینکه تمام نیروهای شرکتی می تونند نیز تبلیغ سایت کارزار کنند تا تعداد بیشتری امضا جمع بشه انشالله بزودی بتوانیم به حق واقعی خود برسیم .

    3. سپیده می گوید

      پیگیری حقوق سه میلیونی که تا پانزدهم ماه هم جواب نمیده جای کسی و تنگ می‌کنه به جای حمایت میگید باز شروع کردیم

    4. ناشناس می گوید

      شما اگه صحبت نکنی، کسی نمیگه….
      ما دنبال حق و حقوقمون هستیم
      محترمانه صحبت کنین لطفا

  13. ناشناس می گوید

    ببینید چه بر سر مخابرات آمده است
    خدا از فیضی و رفقاشون و مدیران ناتوان نگذره

نظرات بسته شده است.