مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- همه شفاف باشید و با کارکنان صحبت کنید

مخابرات ما (سردبیر) – امروز در گفتگو با دوستان مختلف از آنان خواستم پیش از تصمیم گیری فضا را شفاف بخواهند و در تصمیماتشان پنهان کاری نکنند.

مخابرات ما (سردبیر) – سلام می کنم به دوستان گرامی و همکاران عزیز! آنچه در این موقعیت همه ما را گرفتار کرده است عدم شفافیت در اطلاعات و عدم وضوح در عملکرد متولیان مختلف مخابرات و ارتباطات  است.

این روزها حال و هوای مخابرات و کارمندان آن بسیار ملتهب است. از هر سو صدای اعتراض شنیده می شود .گروهها و دستجات مختلف با انگیزه های متفاوت به دنبال یارکشی و تیم سازی هستند تا جناح خود را تقویت کرده و علیه دسته ی مقابل عکس العمل های تند نشان دهند.

آقایان مدیران و افراد موثر در حوزه تصمیم سازی برای مخابرات و ارتباطات!

لطفا اطلاعات خود را بادیگران سهیم شوید و به طور شفاف و واضح آنچه را که پیرامون مخابرات می گذرد در اختیار خانواده مخابرات و رسانه ها بگذارید تا بتوان در باره آنها تحلیل ،گفتگو و قضاوت کرد.با ایجاد التهاب و سروصدا تنها فضای مخابرات را غبارآلود می کنید.

 

اولین انتظارمان از وزیر جوان است 

وزیر ارتباطات طرحی را به مجلس برده است که قطعا باید همه در موردش فکر کنند و نظر بدهند. این طرح به کار و زندگی همه ما بستگی دارد.

اولین درخواست از آقای وزیر آن است که اطلاعات لازم در مورد طرح را بیان کند تا بتوانیم در مورد آن گفتگو کنیم.

اگر بخواهیم بنا به ظاهر قضاوت کنیم طرح آقای وزیر یعنی خارج کردن ته مانده توانائی های مخابرات از دل این سیستم فرسوده .

آنچه شنیده می شود آن است که وزیر می خواهد کابل و داکت مخابرات را واگذار کند. با فضای منفی   که در مخابرات وجود دارد شاید در ذهن ها این فکر خطور کند که «همراه اولش را دیگری برد، وزیر کابل و داکتش را واگذار می کند، سهامدار زمین و ساختمانش را می فروشد، فقط چند دستگاه تلفن همگانی و کافوی نوری و سیمی باقی می ماند با صد هزار کارمند و بازنشسته.»

اگر بخواهیم  آینده را با وضعیت امروز بسنجیم قطعا گلوگاه مخابرات در دست دولت خواهد بود.امروز که یک ریال بابت استفاده از کابل و داکت به کسی نمی دهیم روزگارمان نمی چرخد وای به روزی که بابت این تجهیزات پول هم بدهیم.

به همه ی اینها تصمیم اخیر مجلس نیز اضافه شود! مقرر شده است که ۲۰۰۰ میلیارد تومان بابت فروش اینترنت از اپراتورها گرفته شود! می دانید ۲۰۰۰ میلیارد تومان چقدر است؟ آن هم بدون افزایش قیمت خدمات در مخابرات!این پول چگونه حاصل می شود؟

 

لذا از وزیر جوان می خواهیم با وجود اتفاقات و مصوبه های جدید،در موردطرح کابل و داکت کاملا شفاف سازی کند تا رسانه ها تکلیف خود را بدانند وگرنه افکار عمومی همیشه مقابل آن خواهد بود. و همین مقدار اندک اعتماد نیز سلب خواهد شد.

 

سخنی هم با مدیران مخابرات و نمایندگان سهامدار عمده

صریحا باید از مدیران فعلی مخابرات بخواهیم شفاف رفتار کنند مثلا بگویند  تاسیس شرکت های اقماری برای چیست ؟ دیروز با تاسیس همراه اول همه را دچار مشکل کردند امروز برای تاسیس شرکتهای اقماری دیگر هیچ توضیحی نمی دهند! اگر بخواهیم با همین اطلاعات نظر بدهیم و افکار عمومی را به سمت ماجرا بخوانیم قطعا با آن مخالفت خواهیم کرد.تاسیس شرکتهای مختلف و جدا کردن عده ای از کارکنان مخابرات، تجربه تلخ خصوصی سازی را زنده می کند.

 

اطلاعات ما کافی نیست

اما قطعا اطلاعات ما در این باب کافی نیست همانطور که اطلاعاتمان در باب طرح دولت کفایت نمی کند. پس باید شفاف رفتار شود وگرنه از عموم کارکنان چیزی جز مخالفت عاید نخواهد شد.

 

نتیجه

همین جا صریح و بی پرده بگویم با هیچ مرجعی، حتی نزدیکترین دوستانم  در طرحی همراهی نخواهم کرد مگر اینکه شفاف و روشن منافعش برای  مخابرات و کارکنانش آشکار گردد. اگر می خواهید رسانه افکار عمومی را به حمایت از شما جلب کند باید شفاف رفتار کنید.

دیگر زمان آن گذشته است که چشم بسته مردم را به مسیری بکشانیم.لطفا شفاف باشید و شفاف رفتار کنید.

 

1270160cookie-checkسردبیر سلام می کند- همه شفاف باشید و با کارکنان صحبت کنید

Please rate this

0 1 2 3 4 5
29 نظرات
  1. شبکه می گوید

    آخ سردبیر عزیز بعد از بیست سال کار در شبکه دو سال پیش مخابرات یزد با شسکام قرارداد بست واز برج نه با پیمانکار محلی شسکام از خدا بی خبر نه طبقه بندی به ما داده نه عیدی نه سنوات ما نیروهای شبکه شدیم بچه زن پدر همه زحمات روی دوش ما با حداقل حقوق همینم از ما دریغ کردن خدا لعنت کند باعث و بانیش شرمندتم میدونم ربطی به موضوع نداشت ولی خیلی دل پردردی داریم

  2. ناشناس می گوید

    در همسانسازی حقوق بازنشستگان حق بازنشستگان تامین اجتماعی ضایع گردید کی اصلاح میگردد ؟
    حقوق بازنشستگان کشوری دومیلیون اضافه شد ولی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۵۰۰ هزار تومان !!!!!!!

نظرات بسته شده است.