مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مسئولیت تولید محتوا در فضای مجازی در کشور با کیست؟

مخابرات ما- اخیرا مصوبه مجلس ۱۰ درصد از درآمد اپراتورها را برای تولید محتوا در نظر گرفته است.این پول به چه کسانی می رسد؟

مطالب منتشره صرف عقاید نویسنده است نه مخابرات ما

 

مخابرات ما- خبری که اخیرا منتشر شد حاکی است بر اساس مصوبه مجلس ۱۰ درصد از درآمد اپراتورها به مصرف تولید محتوای فضای مجازی اختصاص می یابد.

 اپراتورها براساس پروانه خود سالانه ۲۸ درصد از درآمد خود را به عنوان حق‌السهم دولت به حساب خزانه واریز می‌کنند. … رقم ۲۸ درصد به ۳۸ درصد افزایش می یابد … تا برای تولید محتوای فضای مجازی به مصرف برسد.

این سوال برای ما پیش آمد که این مبلغ به چه موسسه، سازمان یا شرکتی خواهد رسید تا محتوا تولید کند!

فناوری ایران نوشت:

کمیسیون تلفیق  ….  مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صدا و سیما سپرده است.  اعضای کمیسیون تلفیق مجلس ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص داده‌اند که در اختیار سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و… قرار می‌گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی صراحتا اعلام می کند که صدا و سیما این مبلغ را دریافت خواهد کرد.
مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجلس برای حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی راهگشا نیست در فضای مجازی تولید محتوا  باید مردمی باشد نه سازمانی! از تولیدات مردمی حمایت کنیم، نه تولیدات صدا و سیمایی برای مردم! آزموده را آزمودن خطاست!

اگر نظر سایت فناوری درست باشد سهم بیشتری از این مبلغ به صدا و سیما می رسد. آیا صدا و سیما برای تامین هزینه هایش باید بر موج اپراتورهایی مانند مخابرات سوار شود؟

 

1269520cookie-checkمسئولیت تولید محتوا در فضای مجازی در کشور با کیست؟
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    مشابه قسمت تجاری مخابرات در هر سازمان که تعطیله

  2. کرمانشاه احمد می گوید

    خوب معلومه زبان دراز خودمون!!!

نظرات بسته شده است.