مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پهنای باند مصرفی اینترنت در کردستان ۴۰ برابر افزایش یافت

مخابرات مامدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضرپهنای باند مصرفی اینترنت در کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ برابر افزایش یافته است.

مخابرات ما-به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد حمکت مدیر مخابرات منطقه کردستان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال در ۱۴۰ نقطه شهری و روستایی اقدامات توسعه‌ای و ایجاد زیرساخت‌ها برای افزایش پهنای باند اینترنت در کردستان صورت گرفته است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک مصرفی اینترنت استان در شبانه روز ۱۴۵ ترابایت است، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر افزایش نشان می‌دهد که یکی از دلایل آن استفاده دانش‌آموزان از بستر شاد و تدریس در فضای مجازی است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به فراهم بودن بستر اینترنت برای استفاده مشترکان به ویژه آموزش در فضای شاد اشاره کرد و یادآور شد: زیرساخت‌های لازم برای استفاده از بستر اینترنت در استان فراهم شده است، به طوریکه تا یکسال آینده نیازی به افزایش ظرفیت نیست.

حکمت اضافه کرد: تعداد STM ۱ (خطوط اینترنت با قابلیت انتقال دیتا با پهنای باند بالا) در سال ۹۲ و فعالیت دولت تدبیر و امید فقط چهار مورد بود که در حال حاضر این رقم به ۱۴۸ مورد رسیده و ۳۷ برابر رشد دارد.

در حال حاضر ۵۸۶ هزار و ۴۱۲ شماره تلفن ثابت منصوبه، ۲ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۹۶ خط تلفن همراه و ١۶٨ هزار و ۵۷۲ پورت اینترنت خانگی مخابرات در کردستان وجود دارد.

1267360cookie-checkپهنای باند مصرفی اینترنت در کردستان ۴۰ برابر افزایش یافت

نظرات بسته شده است.