مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

رابطه لاوصولی و شکلات- از میان نوشته های شما

 

مخابرات ما- مطالبی داشتیم در مورد لاوصولی به امید اینکه شما هم راه حل های خود را برای ما بفرستید. این نوشته جالب یکی از آنهاست..

 

رابطه لاوصولی و جیب های پر از شکلات –

نوشته مهدوی از ایلام

جناب سردبیر
باسلام واحترام

تمام وجود من در لاوصولی خلاصه می شود. صحت ادعای من عکس العمل فوری اینجانب به مطلبی در خصوص لاوصولی می تواند باشد.
وقتی از لاوصولی ( درد بی درمان) نوشتید هم غمگین شدم و هم خوشحال ،چونکه به خاطرم آمد وقتی تلفن قطع می کردم قبلش دست تو جیب خودم می کردم (اصلا از این بابت پشیمان نیستم )و کلی اب نبات خوشمزه می خریدم اول وقت روز قطعی تلفن خودم وهمکارانم آماده پذیرایی از انواع متلکها ، ناراضایتی ها ، عصبانیت ها و….. بودیم به همه با ورود به محل کار وقبل از شروع  ….به ما یک دانه اب نبات می دادیم وسپس جیبش را خالی می کردیم و……..

بطوریکه همه امکانات دریافت طلب در ان مکان اعم از کارتخوان وحتی به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی که خیلی به ایشان اطمینان داشتم در آنجا مستقر می کردم و مشترکینی که پول نقد به همراه داشتند به دفتر تحویل وفوری هم سرویس های آنان را وصل می کردیم.
جناب سردبیر، مخابرات استانها وبه تبع آن شرکت مخابرات ایران دیگر آن اقتدار سابق را ندارد. اصلا خبرداری جایگاه مدیر مخابرات منطقه در جلسات شورای اداری استان و سایر جلسات اداری استانی( به شرط دعوت شدن) کجاست؟

من به شما میگویم یا دعوت نمیشوند ویا اگر دعوت شوند  ردیفهای خیلی خیلی پشتی است.بعضی وقت ها  که اخبار استانی را می بینم اول بدنبال چهره ها می گردم ولی هیچ خبری از مدیر مخابرات منطقه نیست نمیدانم کجاست…. این در حالی است که اساس شکل گیری هر جلسه با هر روشی زیرساخت ان مخابرات است….

جناب سردبیراجازه بفرما یید مثالی بزنم: اواخر سال ۸۸( دهه اخر اسفند) بود اینجانب( نظر مهدوی) مسئول رفاه بودم. مدیر عامل وقت خدا بیامرزدش ( مرحوم باقری) واقای شوکتیان( دبیر هیات مدیره) خدا حفظش کند به من گفتند ظرف ۴۸ ساعت باید زائر سرای شهر مهران را تجهیز کنی ضمن اینکه خبری از پول تا بعداز تعطیلات هم نخواهد بود.

به شوخی گفتم  زور میگویید.

گفتن نه!

من هم گفتم باشد!

یک مبل فروشی نزدیک خانه ما بود. گاهی از اونجا رد می شدم سلام وعلیکی می کردم. بلافاصله آنجا رفتم وخودم را با جزییات معرفی کردم وگفتم این وسایل( سرویس خواب و مبل و….) برای مهران میخواهم و باید هم امشب وسایل مهران باشد چون با رییس اداره -فکر کنم اقای جاسمی بود – هماهنگ کرده ام.

فروشنده فرمود که فقط نقد ودلایلی آورد و….

من هم تشکر کردم وبیرون امدم چرخی به اطراف زدم چشمم به پست تلفن مخابرات افتاد شماره کافو و پست را یادداشت کردم ودوباره برگشتم. به شوخی و با زبان طنز خودم که همکاران ایلامی بخوبی بخاطر دارند به فروشنده گفتم تا دقایقی دیگر تمامی ارتباطات جنابعالی در این محل بدلیل خرابی قطع خواهد شد.

فروشنده قانع شد.  حتی کرایه حمل ماشین را هم تقبل نمود.البته ما هم خوش قول بودیم  و بلافاصله بعداز تعطیلی  طلبش را پرداخت کردیم.

منظورم از این همه حرافی این بود که مخابرات دیگر مقتدر نیست…خیلی راحت میشود مشکلات را حل کرد …

جناب سردبیر ،

ارزان فروشی را از این به بعد در حوزه تلفن ثابت کنار بگذاریم اینجا خیلی حرفها میشود زد. می ترسم بگویم.شرکت سیاریها، ما تلفن ثابتی ها را به خاک سیاه نشاندند بطوری که ما مخابرات استانی ها همه ماهه کاسه گدایی دست گرفته وآنها هم صدقه وار پول بدهند.. باید یکی بشویم ( ما برادر بزرگ و اونا هم خواهر کوچک ) وبرای لاوصولی های گذشته آنان هم تلاش بکنیم …

جناب سردبیر

همانطوری که عرض کردم نیروهای امور مشترکین، شبکه( واگذاری خطوط، مکانیسن های رفع خرابی، مامور بررسی امکانات دائری جدید ) سربازان خط مقدم لاوصولی هستند اگر مدیران ما بجای اینکه چند درصد هم از هزینه ای که برای حفظ مدیریتشان و همچنین تغییرات دکوراسیون و……می گذارند، کمی هم در فکر ارتباط مستقیم با آنان باشند. ضمن اینکه در سطح کلان با ایجاد نمودن تعهد وتعلق سازمانی در این سربازان همیشه گمنام حتی فقط تحقق یک خواسته به حق آنان-مثل  طبقه بندی مشاغل- برای انان و سایر نیروهای پیمانکاری با صرف نظر از چگونگی ورودشان به مخابرات  والبته گبا گذاشتن یک فرمانده کاردان وبا تجربه در هر استان این مشکلات حل می شود.

جناب سردبیر

با مفاد مطلب سایت در خصوص لاوصولی زیاد موافق نیستم در حال حاضر فقط کروناست که درمانی ندارد( اینجا به خانواده همه همکاران از دست رفته بدلیل بیماری کرونا تسلیت و همدردی می نماییم) اما لاوصولی درمان دارد اصلا سخت نیست بلکه من فکر می کنم درمانش هم خیلی خیلی ساده است به شرطی که فقط حرف نزنیم.

برای همه ما  لاوصولی بسیار مهم است و  وصول ان نیز برایمان بسیار خوشایند.

جناب سردبیر

در خصوص وصول مطالبات مخابرات از ادارات ، نهادها و شرکتهاو….. که اقلام خیلی درشتی به مخابرات بدهکارند باید عرض کنم در مخابرات هر منطقه برای رسیدن به وصول مطالبات فقط نیاز به یک نفر مذاکره کننده قوی ، اصیل و..‌. می باشد وهیچ نیاز انچنانی هم به قطع ارتباطشان نبوده ونخواهد بود.

اجازه بدهید در این خصوص مثالی بزنم. فکر کنم در دوسال اخر خدمتم از  ۹۱ به بعد بود مدیر عامل وقت مرحوم باقری به من گفت برای وصول مطالبات ادارات دولتی چکار میتوانی بکنی؟ گفتم همه کار به شرطی که در کارم دخالت نکنید.

در طول یک هفته تمام ادارات را حضوری رفتم ویک شماره تلفن خاص را قطع  کردم  و …..به اون چیزی که خواستیم رسیدیم….
و خیلی حرفای دیگه …
جناب سر دبیر نوشتن این مطالب را برای خودم یاداوری خاطره های خوبم در حوزه لاوصولی بود و به همین دلیل از سایت شما وهمچنین نویسنده مطلب لاوصولی سپاسگزارم .
باسپاس وتجدید احترام
ایلام- نظر مهدوی( بازنشسته ۹۲)

1249450cookie-checkرابطه لاوصولی و شکلات- از میان نوشته های شما
4 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    چرا مخابرات ایران از ۳۰ هرماه تا ۱۰ ماه دیگر ما را مشغول وسرگرم این میکند ببینیم کدام استان حقوق داده یا نداده است حقوق که وظیفه مخابرات است که حداکثر تا سی ام هرماه باید بدهد.
    ۱-حق جذب بازنشسته ها که در آئین نامه حقوق ودستمزد ۱۳۸۹ تصویب وبه تائید وزارت کار رسیده چه شد ؟
    ۲- معوقه رفاهیات ومعوقه مناسبتها از سال ۱۳۸۸ تاکنون کی پرداخت میشود باید از معوقات رفاهیات سالهای ۱۳۸۸ تا زمان بازنشستگی ۲۷ درصد بیمه کسر وبه حساب تامین اجتماعی واریز گردد تا مستمری بازنشستگان به تبعیت از این افزایش اضافه گردد.
    ۳-حق ایثارگری ۳/۴ خدمت سربازی بازنشستگان از سال ۱۳۸۸ تاگنون محاسبه و۲۷ درصد تامین اجتماعی واریز ومستمری بازنشستگی اضافه گردد.
    ۴-با توجه به ایثارگری ۳/۴ سربازی بازنشستگان حق مرخصیهای ذخیره شده وپاداش تشویقی وسنواتی مجددا محاسبه وبه بازنشستگان پرداخت گردد.
    ۵-از آنجائیکه برای شاغلین که ۳/۴ خدمت سربازی دارند یک مقطع تحصیلی بالاتر احکام صادر شده برای بازنشستگان نیز یک مقطع تحصیلی بالاتر محاسبه وگروهها ی ناشی ازاین مقطع تحصیلی محاسبه وبه بازنشستگان پرداحت تا مستمری بازنشستگان گشوری وتامین اجتماعی اضافه گردد وضمنا در حق مرخصیهای ذخیره شده وپاداش تشویقی وسنواتی محاسبه گردد

  2. ناشناس می گوید

    متاسفانه اکثر تصمیمات استراتژیک در مخابرات از زاویه دید هزینه و درامد هست
    از زاویه دید توجه به خواست ها و ایجاد رفاه و خدمت برای مردم و مشترکین نیست.
    مثال: میگن قبض کاغذی باید حذف بشه
    حذف میشه و در تهران جواب میده
    مردام راحت میتونن با پیامک قبض بگیرن و بصورت مجازی پرداخت کنن
    ولی در اکثر روستاها مردم امکانات یا سواد کار با فضای مجازی رو ندارن و شاکی هستن که چرا بدون قبض و اعلام بدهی به من تلفنم قطع شده.چرا قبض نمیدین.
    هزار بار به اینها توضیح بدی بازم میگن ما نمیتونیم با این روش پرداخت کنیم. قبلا خوب بود قبض میومد و میرفتیم دفتر ای سی تی روستا پردخت میکردیم.
    نتیجه: چرا طرحی که تو تهران خوب جواب داده به کل کشور نسخه میپیچین.
    ایا بهتر نبود بجای صدور قبض کاغذی بصورت دوره ای میامدم هر شش ماه یکبار یا هر سه دوره یکبار قبض چاپ میکردیم. البته فقط در سطح روستاها و نه در سطح شهرها. ایا بهتر نبود قبوض کاغذی رو کوچک کنیم مثلا به اندازه یک کارت اعتباری. بطوری که روی یک برگ آ ۴ بالای بیست قبض کوچک چاپ کنیم.؟؟؟
    ما این کارو تو امور مشترکین با پرینتر انجام دادیم و روی چندتا روستا اجرا کردیم و وصولی خوبی هم داشتیم و مردمشونم رازی بودن
    ولی اندکی هزینه برامون داشت هنگام توزیع قبوض.
    پرداختشم به مسئول ای سی تی یا پیشخوان روستاگفتیم با کارتخوان پرداخت کن و اینکار انجام شد و کارمزدی هم از بابت وصول قبض به بانک ندادیم.

  3. ناشناس می گوید

    با سلام
    در مورد گرههای تشویقی باید یک توضیحی بدهم زمانیکه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات اجرا شد بنده که سه گروه تشویقی داشتم ا(گروه جبهه -گروه ارزشیابی -گروه گردان عاشورا )از من گرفتتد ومخابرات بجای سه گروه تشویقی هر گروه ۲۰۰۰۰ تومان در حکم بنام مزد گروههای تشویقی درج شد بنده با زنشسته مخابرات که تامین اجتماعی هستم تاکنون هیچ گروهی بابت گروههای تشویقی از مخابرات وتامین اجتماعی در یافت ننموده انم .در زمانیکه حقوق ودستمزد کارکنان مخابرات در سال ۱۳۸۸ اجرا شد از رفاهیات واضافه کار کارکنان تامین اجتماعی ۷درصد کم وبه حساب تامین اجتماعی واریز میشد در صورتیکه از بازنشستگان کشوری ریالی بابت اضافه کارو…. کم نمیشد (جه در زمان دولتی وجه در زمان خصوصی سازی )

    زمانیکه حقوق ومزایای کارکنان مخابرات اجرا شد گفتن اضافه کار حذف وحقوق همسان سازی شودویک کلاه بزرگ سر کارکنانی که تامین اجتماعی بودند رفت
    حالا سه گروه تشویقی به بازنشستگان کشوری داده اند (گروه گردان عاشورا-گروه جبهه-کروه ارزشیابی ) ولی ریالی به بازنشستگان تامین اجتماعی نداده اند
    کی میگوید کارکنانی که تامین اجتماعی هستند گروههای خودشان را گرفتند به والله دروغ میگویند بدلیل اینکه اکثر مدیران شاغل وبازنشسته مخابرات بازنشستگی کشوری هستند بعد از همسان سازی حقوق بازنشستگان دنبال گروههای تشویقی رفتند وسه تا گروه گرفتند اما بازنشستگان تامین اجتماعی که نه پارتی دارند نه مدیری تامین اجتماعی هست که دنبال کارشان برود وگروههای تشویقی را بگیرد
    بهر حال این بازنشستگان کشوری بودند که از همسان سازی حقوق بازنشستگان برد کردند وبازنشستگان تامین اجتماعی متضرر !!!!!!!!!!

  4. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سردبیر عزیز
    به نظر من ریشه تمام مشکلات مخابرات اعم از لاوصولی، نارضایتی مشترکین و… و… در چند بند خلاصه می‌شود :
    ۱- عدم تعهد و تعلق سازمانی اعم از نیروهای رسمی و قراردادی و شرکتی (که این مطلب خود بحث مفصلی است، که از آن جمله می‌توان به برآورده نشدن مطالبات، پرداخت نامنظم حقوق، اجرا نشدن طرح طبقه بندی، تفاوت حقوق نیروهای رسمی و شرکتی و…)
    ۲- عدم مدیریت صحیح.
    ۳- نبود تجهیزات و امکانات
    ۴- بی اعتبار و بی ارزش کردن برند و جلوه و جایگاه مخابرات در بین مردم و ارگانها و سازمان ها
    ۵-

نظرات بسته شده است.