مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

افزایش مصرف اینترنت مشترکان خراسان جنوبی در شرایط کرونا و توسعه زیرساختی

مخابرات ما-مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: از نیمه اسفندماه سال گذشته به آمار مشترکان اینترنت خانگی استان افزوده و حدود ۴.۵ برابر مصرف ترافیک شبکه افزایش پیدا کرد.

مخابرات ما-حسن آذری نصرآباد، امروز سه شنبه ۲۲ مهرماه در نشست خبری اظهار کرد: پس از شیوع کرونا به لحاظ سیاست‌ها و تمهیداتی که ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر شعار در خانه بمانیم اندیشیده شد باید کلیه خدمات بخش‌های مختلف جامعه تداوم پیدا می‌کرد.

وی با تاکید بر نیاز به استفاده از سرویس‌های مخابراتی در این شرایط، افزود: تا قبل از شیول کرونا به صورت میانگین ۴۰ درصد از ظرفیت مخابراتی زیر بار بود و عملا ۶۰ درصد ظرفیت خالی داشتیم.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در اسفندماه که نیازها احصا شده بود کل شبکه تکمیل و توسعه کوتاه مدت در اسرع وقت باید انجام می‌گرفت که با کمک همکاران و تجهیزات ظرفیت شبکه دیتای استان را ۲.۵ برابر افزایش دادیم.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه مصرف ترافیک قبل از شیوع کرونا ۲۲ ترا بود که پس از شیوع به ۱۰۸ ترا رسید که قسمت عمده آن به الگوی مصرف نیز برمی‌گردد، تصریح کرد: در این مدت حدود ۴.۵ برابر مصرف ترافیک شبکه افزایش پیدا کرد.

آذری نصرآباد با اشاره به اینکه بهینه سازی در برخی قسمت‌ها انجام گرفت به خصوص در مراکزی به صورت مستمر ترافیک سنجی انجام می‌شد، اظهار کرد: هرگونه توسعه ارتباطات مخابراتی از تعهدات شرکت مخابرات خارج شده است.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا مسئولیت مستقیم را در کنار دولت به عنوان بخش خصوصی برعهده گرفتیم، ادامه داد: توسعه پورت‌های دیتا در بسیاری از روستاها و نقاط از دیگر اقدامات بود.

وی با بیان اینکه در سطح استان بیش از ۵۰ مرکز با بیش از ۴ هزار پورت ADSL فعال است، تصریح کرد: در پایان سال گذشته در حوزه ارتباطات موبایل دیتا و تلفن ثابت ۳۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام گرفت.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا برای راه اندازی سرویس ۴۰۳۰ و خدمات دهی بهداشتی به صورت رایگان برای مردم‌، در تمامی مراکز استان، تلاش‌هایی تعریف و راه یابی‌های مرتبط انجام شد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه پروانه سرویس‌های دیتا را به دو برابر افزایش دادیم، افزد: در این مدت ۱۸۰ کیلومتر فیبررسانی نوری برای روستاها انجام گرفت که بسیاری از آن ها به بهره برداری رسیده است.

آذری نصرآباد بیان کرد: در شهرستان بیرجند در روستاهای چهکند، امیراباد و حاجی آباد و حاشیه بیرجند که جمعیت زیادی دارد، توسعه ارتباطات تلفن ثابت را که از مطالبات چند ساله مردم بود در حال اجرا داریم.

وی ادامه داد: در حوزه شاخص‌ها در بحث تلفن ثابت ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۳۵. ۹۳ است که از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: شبکه مخابرات یک شبکه پویاست و باتوجه به نیازهای متفاوت در زمان‌های مختلف و مکان‌های مختلف سیال است و قابل پیش بینی نیست؛ توسعه متناسب با نیازها صورت می‌گیرد.

آذری نصرآباد با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی امری بدیهی و ملموس است، افزود: متاسفانه در اجرای پروژه‌ها با تمام مشکلاتی که در تامین تجهیزات وجود دارد، گاها تجهیزات تا یک سال بلااستفاده باقی می‌مانند.

وی بر همکاری همه جانبه مردم و دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در کشور طبق مصوبه مجلس سازمان انرژی اتمی متولی اندازه گیری و بحث تشخیص ضرر و زیان امواج است و بر خلاف باور عمونی در مورد تشعشعات دکل‌ها، باید گفت آن چیزی که ضرور و زیان امواج را مشخص می‌کند فرکانس و بسامد تشعشعی است.

وی افزود: وجود دکل مخابراتی در کنار خانه‌ها به نفع مردم است چراکه هرچقدر دکل به خانه مردم نزدیک باشد، ضرر تشعشات کمتر است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون بالغ بر ۵۳۸ دکل همراه اول در استان داریم که تا پایان سال به نزدیک ۶۰۰ دکل خواهد رسید.

آذری نصرآباد با بیان اینکه مشکلی در حوزه امکانات زیرساختی نداریم و سرمایه‌گذاری بزرگی در بخش دیتای استان در حال انجام است، یادآور شد: برای توسعه ارتباطی زیرساخت‌ها فراهم است، اما همکاری دستگاه‌ها را می‌طلبد.

1239620cookie-checkافزایش مصرف اینترنت مشترکان خراسان جنوبی در شرایط کرونا و توسعه زیرساختی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.