مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مدیران بورس هم تأیید کردند؛ بسته‌های اینترنت موبایل نه حذف شد نه گران

مخابرات ما-در پی ابراز نگرانی ها در خصوص اختلاف نظر پیش آمده فی مابین سازمان تنظیم مقررات و اپراتورهای تلفن همراه در خصوص ابهام در تغییر قیمت بسته های اینترنتی، هفته گذشته سازمان بورس اقدام به تعلیق موقت سهام تنها اپراتوری که نمادش روی تابلوی معاملات به عنوان عرضه شده‌ها قرار دارد، تا ابتدای شهریور ماه کرد که پس از این اقدام اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول طی نامه ای به مدیرعامل سازمان بورس در خصوص اینکه هیچ تخلفی از سوی این اپراتور انجام نشده با ارایه ادله مثبته نماد همراه همزمان با نماد اخابر در هفته گذشته بازگشایی شد و حتی کار به شهریور ماه هم نرسید.

براساس این گزارش، مدیرعامل اپراتور اول در بخشی از توضیحی که به مدیرعامل بورس داده اینطور عنوان کرده، به هیچ عنوان حذف بسته های داده همراه و افزایش قیمت بسته های اینترنت مطرح نیست و چنین نتیجه گیری از اساس غلط است.

وی با تاکید بر اینکه ارکان و عناصر گرانفروشی اتفاق نیافتاده است، گفت: تنها برخی از بسته ها از تعدادی از درگاه های فروش حذف شده اند و این از اختیارات همه اپراتورها در کلیه کشورها است که مدیریت سامانه و درگاه های فروش خود را حسب سیاست های بازاریابی بهینه و به روزرسانی کنند. گرچه کلیه بسته ها در پرتال رسمی این شرکت قرار داشته و قابل دسترسی و خریداری است.

وی افزود: نهایتا با فرض تخلف احتمالی هم، این موضوع از روابط بین اپراتور و رگولاتوری است و در حیطه سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی قرار نمی گیرد، زیرا گرانفروشی اتفاق نیافتاده است.

همین توضیحات باعث شد تا سازمان بورس قانع شده و نماد همراه را همزمان با نماد اخابر باز کند هر چند که بازار بورس در پایان هفته ای که گذشت وضعیت خوبی به خاطر خبرهای متناقض عرضه صندوق دارا دوم نداشت اما با این حال نماد اخابر سهام دار عمده همراه اول با حفظ روند صعودی توانست خود را از بازار قرمز جدا کند.

همه این اتفاقات در حالی است که براساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور حاکی از آن است که همراه اول علاوه بر کسب رضایتمندی سهامداران خود در بازار بورس و مشترکان خود، مقصدی ایمن برای مشترکان اپراتورها شده به طوری که ضریب نفوذ این اپراتور در بازار رقابتی بهار سال جاری به ۷۷٫۴۰ درصد رسید.

در سالی که عنوانش سال جهش تولید نامگذاری شده است برخی از شرکت ها توانستند با سرمایه گذاری و برنامه ریزی خود را به این جهش برسانند، برخی نزدیک شدند و اما برخی دیگر ازاین جهش دور شدند.

شرکت های ارائه دهنده خدمات در حوزه ارتباطات همه ساله مورد ارزیابی وزارت ارتباطات قرار می گیرند به طوری که آمارها و گزارش عملکرد آنها در پایان هر سه ماه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام می شود.

روزهای رقابتی اپراتورهای تلفن همراه کشور به واسطه طرح ها و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال های گذشته آغاز شده است که در این بین برخی از اپراتورها توانسته اند در میدان رقابت طی سال های متمادی سکوی اول را از آن خود کنند.

ریزش نیز سهم اپراتورهایی شد که در طرح برنامه نتوانستند موفق عمل کنند و درنهایت با از دست دادن مشترکان خود و عدم رضایت بخش قابل توجهی از آنان از بازار رقابت خارج شدند.

شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) با سرمایه گذاری و اجرای طرح های رنگارنگ، مقصدی ایمن برای مشترکان خود و حتی مشترکان دیگر اپراتورهای کشور شد و توانست در بازار رقابتی اپراتورهای تلفن همراه جایگاه خود را در مقام نخست تثبیت کند به طوری که طی سال های گذشته تا به امروز شاهد رشد خطوط دائمی واگذار شده، خطوط واگذار شده اعتباری، خطوط فعال دائمی و اعتباری و در نهایت افزایش ضریب نفوذ همراه اول در مقایسه با سایر اپراتورهای تلفن همراه کشور بوده ایم.

طبق جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سهم بازار اپراتورهای ایرانسل و رایتل در بهار سال «جهش تولید» با ریزش مواجه شده، اما همراه اول روندی صعودی داشته است به طوری که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار گزارشی از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در بهار سال ۱۳۹۹، خبر از رشد سهم بازار “همراه اول” داده است.

بر اساس این گزارش، سهم بازار همراه اول از ۵۲٫۴۳ به ۵۳٫۷۲ درصد در بهار سال جاری رسیده، در حالیکه ایرانسل از سهم ۴۳٫۰۸ به ۴۲٫۷۲ درصد افت کرده است.

سهم بازار رایتل هم همچنان کاهشی مانده و از ۴٫۴۶ به ۳٫۵۷ درصد در سال جدید رسیده است.

گفتنی است در این بازار رقابتی اپراتور اول حتی گوی سبقت را نیز از خود ربوده است به طوری که سهم بازار همراه اول در بهار سال جاری نسبت به زمستان سال ۹۸ با رشد ۰٫۵۴ درصدی روبرو شده است.

بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خطوط واگذار شده دائمی و اعتباری همراه اول تا بهار ۹۹ به ترتیب برابر با ۲۰۲۶۲۲۳۴ و ۷۲۱۹۹۹۹۶ است و خطوط فعال دائمی و خطوط فعال اعتباری آن نیز به ترتیب عددهای ۱۹۲۳۷۸۴۰ و ۴۵۸۱۰۰۰۳ را نشان می دهد که در نهایت ضریب نفوذ این اپراتور در بهار ۹۹ به ۷۷٫۴۰ درصد رسید.

بر اساس این گزارش خطوط واگذار شده دائمی و اعتباری همراه اول در زمستان سال گذشته به ترتیب برابر ۱۹۹۵۶۰۰۳ و ۶۴۵۶۴۸۶۴ را نشان می دهد و خطوط فعال دائمی و خطوط فعال اعتباری آن نیز در این مدت به ترتیب عددهای ۱۸۴۱۸۷۱۴ و   ۴۲۳۶۹۶۶۸ را نشان میدهد که بر این اساس ضریب نفوذ همراه اول در زمستان سال گذشته برابر با ۷۳٫۱۷ درصد بود.

بر این اساس همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران، همچنان پس از ربع قرن تجربه اپراتوری در ایران، در مقام نخست سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه کشور قرار دارد.

1233570cookie-checkمدیران بورس هم تأیید کردند؛ بسته‌های اینترنت موبایل نه حذف شد نه گران

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.