مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شاخص‌های بورسی همراه اول رکوردهای بی‌نظیر ثبت کرد.

مخابرات ما-ارزش سهام همراه اول در روزهایی که بازار اقتصاد ایران در تلاطم است و مردم، سرمایه‌گذاری در بورس را ترجیح می‌دهند توانسته علیرغم ریزش و تزلزل سهام برخی شرکت‌های بزرگ، از اواخر تیرماه تا کنون، روند صعودی خود را حفظ کند و نرخ شاخص خود را از هر سهم، از حدود چهارهزار تومن به هفت هزار تومان ( بر طبق آمار روز یکشنبه دوازدهم مردادماه) رسیده است؛ که البته نشان از پایداری و ثبات، و نیز جلب اعتماد عمومی است.

مخابرات ما-همه چیز از بیست و شش سال قبل، یعنی سال ۱۳۷۳ و واگذاری اولین‌ سیم‌کارت در کشور آغاز شد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که اولین تماس تلفنی موبایلی در جهان،‌توسط شخصی به نام مارتین کوپر ، و در شرکت AT&T در سال ۱۹۷۳ برقرار شد.
این تماس، سرآغاز تحولاتی نوین در حوزه ارتباطات سراسر جهان بود.
اما بیست سال بعد، در ۱۹ مرداد ۱۳۷۳ و  با واگذاری ۴ سیم کارت به نهاد ریاست جمهوری، در ایران نیز این تحول جدید آغاز شد. شاید در ابتدا کمتر کسی فکر می‌کرد که این پدیده نوظهور، به زودی حتی در دورترین نقاط کشور نیز نفوذ کند و روزی برسد که تعداد سیم‌کارت‌ها، حتی از جمعیت کشور نیز بیشتر باشد!

اما درواقع نقطه شروع این تحول عظیم، توسط نخستین اپراتور موبایلی کشور(با نام اولیه شرکت ارتباطات سیار ایران) کلید خورد.
بدین ترتیب، بهره برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور ، در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهر تهران با استفاده از ۱۷۶ فرستنده و گیرنده در ۲۴ ایستگاه رادیویی و با ظرفیت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد.

نکته قابل توجه  اینکه استقبال مردم از عرضه سیم‌کارت، شرکت مخابرات را واداشت تا شبکه موبایلی کشور را به سرعت از تهران به کل کشور توسعه دهد، و می‌توان به جرات گفت اپراتور نخست کشورمان، در حقیقت نقش پیشقراولی توسعه شبکه موبایلی در کشور را بر عهده گرفت.

اکنون و با گذشت بیست و شش سال از ورود اولین سیم‌کارت به کشور و برقراری تماس موبایلی توسط بزرگ‌ترین اپراتور کشور، مطابق آمار رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همراه اول با حدود نود و دو و نیم میلیون مشترک(بیش از بیست میلیون سیم‌کارت دائمی و هفتاد و دو میلیون سیم‌کارت اعتباری) را از آن خود کرده و نیز، در دوره زمانی منتهی به پایان خرداد ۱۳۹۹ ، ضریب نفوذی حدود ۷۷٫۵ در سطح کشور دارد.

و فراهم آوردن زیرساخت‌های برای تحت پوش قرار دادن  ۱۳۲۱ شهر و ۴۴۹۱۸ روستای کشور، توانسته تقریبا تمامی کشور ( حدود۹۶٫۹ جمعیت کشور) را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد که فراتر از دیگر اپراتورهاست. همچنین  بیش از ۷۴ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش هستند که حدود ۸۷ درصد مسیرهای کشور را شامل می‌شود.

همچنین در بحث رومینگ نیز این اپراتور بیشترین تقاضای میزبانی را از سوی مشترکان دیگر اپراتورها داشته و دارد.
بدین ترتیب می‌توان می‌توان همراه اول را به عنوان تحول آفرین‌ترین در توسعه ارتباطات کشور دانست.
در مجموع، این اپراتور به عنوان اپراتور مسلط، بزرگترین سهم از بازار را به خود اختصاص داده، به گونه‌ای که بیش از نیمی از سهم بازار(به طور دقیق ۵۳ درصد) را از آن خود نموده است.

از سوی دیگر و اکنون با گذشت چند سال، آمارهای منتشر شده از خرید سیم کارت در کشور، نشان می‌دهد بالاترین تعداد خطوط واگذار شده و درصد پوشش شبکه در بحث جاده‌ای و ریلی متعلق به اپراتور اول کشور – همراه اول – بوده است.
همراه اول، پس از ورود رقبا نیز با ارائه خدمات متفاوتی نظیر طرح‌های تشویقی که به صورت دوره‌ای به مشترکان ارائه می‌شود و آنتن‌دهی مناسب، جایگاه خود را مستحکمتر کرد. شایان ذکر است که طرح‌های تشویقی بسیار مورد توجه کاربران بزرگ‌ترین اپراتور کشور قرار گرفته است.

از دیگر امتیازات مشترکین بزرگ‌ترین اپراتور کشور، پشتیبانی بیست و چهار ساعته در خصوص پاسخگویی و پشتیبانی از کاربران است و البته همراه اول، بیشترین خطوط واگذاری شده سیم‌کارت‌های دائمی را نیز در میان سایر اپراتورها دارا می‌باشد.
اما مهم‌ترین دلیلی که مشترکین، همراه اول را به عنوان اپراتور خود انتخاب می‌کنند، همان پشتیبانی ۲۴ ساعته و البته پایداری شبکه اینترنت و پوشش آن در سراسر کشور است.

همانطور که در آمارهای اخیر سازمان تنظیم مقررات به عنوان رگولاتور قانونی عرصه ارتباطات کشور نیز آمده است، همراه اول از نظر تعداد مشترکین و البته از نظر تعداد شهرهای تحت پوشش خدمات ۳G  و ۴G بهترین عملکرد را در بین اپراتورهای مختلف داشته است و در مقایسه با آمار سال گذشته نیز بیشترین رشد را به نام خود ثبت کرده است.

لازم به ذکر است که بر طبق آمارها، همراه اول بیشترین میزان ضریب نفوذ را میان اپراتورهای کشور داراست و بالاترین تعداد خطوط واگذار شده و خطوط فعال را در اختیار دارد. کل خطوط دائمی این اپراتور در حدود ۵ برابر تعداد خطوط دائمی سایر اپراتورها می باشد.

همراه اول برای حفظ و افزایش رضایت مشترکین و جایگاه خود، طور مستمر زیرساخت‌های خود را بهبود بخشیده و تعداد آنتن‌های BTS خود را در سطح کشور افزایش داده است. این اپراتور، پیشرفته‌ترین زیرساخت‌های اپراتوری کشورا را در اختیار دارد و به همین علت بیشترین تعداد  میزبانی رومینگ ملی بر دوش همراه اول است. به طوری که بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات ۱۱ میلیون مشترک از دیرگ اپراتورها، در سال گذشته میهمان همراه اول بوده‌اند و مکالمات خود را بر بستر این اپراتور انجام داده‌اند.

و اما نکته قابل توجه درباره بزرگ‌ترین اپراتور کشور، ارزش سهام این شرکت است. این اپراتور که در زمره نخستین ورودی‌های حوزه تکنولوژی به بازار بورس ایران است، اکنون و در روزهایی که بازار اقتصاد ایران در تلاطم است و مردم، سرمایه‌گذاری در بورس را ترجیح می‌دهند و بورس، انتخاب مناسبی برای روانه کردن نقدینگی‌ها به نظر می‌رسد، همراه اول در این عرصه نیز توانسته علیرغم ریزش و تزلزل سهام برخی شرکت‌های بزرگ، از اواخر تیرماه تا کنون، توانسته روند صعودی خود را حفظ کند و نرخ شاخص خود را از هر سهم، از حدود چهارهزار تومن به هفت هزار تومان ( بر طبق آمار روز یکشنبه دوازدهم مردادماه) رسیده است؛ که البته نشان از پایداری و ثبات، و نیز جلب اعتماد عمومی است.

1220940cookie-checkشاخص‌های بورسی همراه اول رکوردهای بی‌نظیر ثبت کرد.
3 نظرات
  1. Mohammad می گوید

    همه اپراتورها پشتیبانی ۲۴ دارند.
    از لحاظ کیفیت پشتیبانی هم فکر می‌کنم ایرانسل خیلی بالاتر از همراه اول باشه.
    خیلی ریزه‌کاری‌ها رو ایرانسل رعایت می‌کنه که همراه اول هنوز اجرا نکرده.
    بقیه اپراتورها رو هم بگید.

  2. خسته دل می گوید

    درکشوری که حوزه مالی ان صاحب نداره ودر اختیار لابی قدرت وثروته چیزی جز این نابسامانی وجود نداره .همه متولیان هم دارند از این حوض …. ماهی طلایی صید میکنن .دولت خواب ومجلس خواب وهمه خواب !شاید هم ماخوابیم که نمی بینیم کفتاران چگونه سر لاشه های متعفن سهام شرکت ها با هم چه جنگ وستیزی دارند .ادم کور هم بود فقط میشنید هجمه نقدینگی به سمت بورس هست !لااقل یه سیل بندی !سرعت گیری جلوی هجمه این نقدینگی درست میکرد .!کار بجایی رسیده که خودشون شدن موتور متحرک این سیل ویرانگر .در .احمقانه ترین کشور های جهان وحماقت فعالان حوزه های تصمیم سازی مالی ان کشور!! فقط طی یک روز شاهد جهش قیمت سهام به میزان شصت تا هفتاد درصد خواهیم بود .ایران نوبره .گفتم اگه به ما بگن برو لب دریا’.از دل کویر لخت وبرهنه میشیم تا لب دریا .حالا خدایا حالا میشه درک کرد خانه نشینی بزرگان دین تو چقدر سخت ودردناک بوده .ماکه زبانمان مودر اورد .بفرموده قران !وظیفه داشتیم بگیم !به همه!ودر هر جا !مابقیش از گردن ماساقطه!به تعبیری عامیانه !به جهنم که مردم فقیر تر!لابی قدرت وثروت کرم گونه در هم می لولند!کشور رو به تباهی بیشتر میره!شاید بفرموده ان دانشمند!این گونه شرایط به دلیل حقارت ذاتی ماست!نهایتا فقر بیکاری اختلاف طبقاتی تباهی وفسق وفجور بی دینی وبی عدالتی و…بیشتر میشه!خدا یا ببخش!گوشی که شنوا تیست ویا دنیا طلبه به هر قیمت!حتی حقارت وفلاکت همنوعش !به جهنم .بگذار تا بنالیم وبمیریم و بمیرند وبگریند و… چون اب در بهاران .

  3. ناشناس می گوید

    چشم زدی استاد.اخابر کجایی همراهتو بستن.

نظرات بسته شده است.