مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

همراه‌اول پیشران مسوولیت اجتماعی در ایران

مخابرات ما-همراه اول در سال‌های اخیر به گواه اخبار و آمار، توانسته خود را به جایگاه نخست تعهد به مسوولیت اجتماعی در میان شرکت‌های ایرانی برساند.

مخابرات ما-به گزارش آی‌تی آنالیز، موضوع اما اینجاست که خدمات این اپراتور در حوزه مسوولیت اجتماعی تنها محدود به جغرافیای این شرکت نمی‌شود. وقتی شرکتی بزرگ پیشتاز انجام کاری در کشور می‌شود، توجهات رسانه‌ها را به اقدام خود جلب کرده و به این ترتیب زمینه‌ساز یک فرهنگ‌سازی و الگویی برای سایر شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی نیز می‌شود.
بلندترین قله در خدمات مسوولیت اجتماعی همراه اول را می‌توان به پیشگام شدن این شرکت با ده‌ها میلیون مشترک در حذف قبوض کاغذی دانست. اتفاقی بزرگ و میمون که زمینه آشنایی مردم با پرداخت‌های قبوض الکترونیکی را فراهم کرد و پس از آن نهادهای دیگری نیز به این اقدام پیوستند که از آن جمله می‌توان به حذف قبوض گاز، برق، تلفن ثابت و حتی قبوض جرایم رانندگی و کروکی‌های پلیس و غیره نیز اشاره کرد.
این اقدام همراه‌اول به تنهایی به جلوگیری از هزینه‌های سنگینی منجر شد که از تهیه کاغذ برای قبوض، هزینه‌های چاپ مستمر ماهانه، هزینه‌های ارسال و تحویل و در نتیجه کاهش بزرگ هزینه‌های جاری کشور و در راس آن کمک به جلوگیری از تداوم قطع درختان و حفظ محیط زیست انجامید.
محاسبه هزینه‌های صرفه‌جویی شده به واسطه این اقدام همراه‌اول و متعاقب آن سایر نهادها خود یک پروژه است.
اما بررسی اخبار پیرامون مسوولیت اجتماعی بزرگترین اپراتور ارتباطی و اینترنتی کشور نشان می‌دهد که همراه‌اول همچنان در دو بخش «حفظ محیط زیست» و «اقدامات بشردوستانه» در حال پیشبرد اقدامات و خدمات خود است.
درباره مسوولیت اجتماعی همراه اول در حوزه حفظ محیط زیست و بشر دوستانه اما می‌توان به نمونه خدمات متعددی اشاره کرد که برخی از این موارد به شرح زیر است:
–    تامین هزینه خرید تجهیزات آب‌شیرین‌کن جهت برطرف کردن مشکل تامین آب شرب در شهرستان آبادان
–    حمایت مالی از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در راستای کاشت، حفظ و نگهداری گونه‌های گیاهی
–    تهیه ماسک برای مناطق آلوده
–    حمایت از سیل‌زدگان استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان و صرف حدود ۲۰۰ میلیارد ریالی جهت ارایه خدمات و تامین اقلام اساسی به این مناطق
–    رایگان کردن تماس ۶۰ هزار بهورز و کمک ۳۰ میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان سیار به دلیل انتشار ویروس کرونا
–    و ایجاد بستر USSD جهت جلب مشارکت در نوسازی مناطق محروم
همانطور که ذکر شد اقدامات این اپراتور در حوزه مسوولیت اجتماعی دارای آثار اولیه و ثانویه است. در وهله نخست خدمات همراه‌اول به شکل خاص متوجه مناطق و مراکز و افراد ذینفع است و در وهله دوم زمینه‌ساز جلب توجه رسانه‌ها مدیران و مسوولان دولتی و سایر شرکت‌ها به انجام اقدامات مشابه و تداوم زنجیره اجرای مسوولیت اجتماعی منجر می‌شود.
به عبارت دیگر امروز همراه‌اول در جایگاهی قرار دارد که به عنوان پرچمدار و سفیر نخست مسوولیت اجتماعی در ایران، چنانچه نقطه تمرکز خود را متوجه منطقه یا مساله‌ای در کشور کند، زمینه‌ساز جلب ویژه توجهات به کاستی‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های نهفته در آن نقطه خواهد شد.
امتیاز ارزشمندی که به دنبال رویکرد مدیریتی این شرکت در سال‌های اخیر به دست آمده و می‌تواند آثار مثبت و کلانی به دنبال داشته باشد و پیشران و لوکوموتیو تداوم خدمات مسوولیت اجتماعی در کشور شده و امکانات و توجهات زیادی را به دنبال خود بکشد.

1209840cookie-checkهمراه‌اول پیشران مسوولیت اجتماعی در ایران

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.