مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تلاش شرکت مخابرات ایران در ایام کرونا بی نظیر بود

مخابرات ما-محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، کرونا را محک خوبی برای حوزه مخابرات و زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: در یک بازه ده‌روزه در ایام کرونا ، آمارهایی که انتظار تحقق آن را در سال ۱۴۰۰ داشتیم محقق شد که در این میان تلاش شرکت مخابرات ایران بی نظیر بود.

مخابرات ما-به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان به نقل از سایت شرکت مخابرات ایران، وی با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات در سال ۸۴ مطرح و در سال ۸۶ تصویب شد، افزود: نخستین گام شبکه ملی اطلاعات استقرار یک شبکه ارتباطی مناسب بود که از سال ۸۶ تا ۹۲ اقدامات مناسبی برای آن انجام شد و از سال ۹۲ رشد این حوزه چشمگیرتر و قابل‌توجه‌تر بوده است

.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در گزارشی با اشاره به اینکه در وزارت ارتباطات ۲ حوزه کلیدی موردتوجه جدی قرار دارد، گفت: نخستین محور شبکه ملی اطلاعات و دیگری برنامه صلح‌آمیز فضایی است که بیشترین اقدامات وزارت ارتباطات ذیل این دو برنامه تعریف می‌شود.

وی افزود: واگذاری کابل‌های زیرزمینی و سیم مسی به‌نوعی باید موردبازنگری قرار گیرد و در شبکه درون استانی یا باید مجوز برای ورود دولت داده شود یا راه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باز شود.

آذری جهرمی به ظرفیت ۶۸ گیگا بیت بر ثانیه شبکه ارتباطی ارسال ۹۲ اشاره کرد و گفت: این ظرفیت هم‌اکنون به ۱۸ هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش‌یافته است و در لایه دسترسی نسل ۳ و ۴ تلفن همراه نیز شهرهای کشور (۱۲۴۲ مورد) تحت پوشش قرارگرفته است
.
وی به ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه در مورد عدالت ارتباطی که ذیل عدالت اجتماعی تعریف می‌شود اشاره کرد و افزود: در این بخش دسترسی روستایی نیز موردتوجه قرارگرفته و هم‌اکنون ۸۹ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و خدمات نسل ۳ و ۴ تلفن همراه را دریافت می‌کنند..

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در سال ۹۲، سیصد هزار شهروند ایرانی از طریق موبایل پهن باند به شبکه ملی اطلاعات متصل بود که این عدد هم‌اکنون به ۷۰ میلیون رسیده است.

وی به خودکفایی کامل کشور درباره دریافت خدمات ابری اشاره کرد و افزود: در دوره فشارهای حداکثری به شکوفایی حداکثری رسیدیم به‌طوری‌که در گزارش سازمان جهانی مخابرات در سال گذشته، ایران بالاترین نرخ رشد در ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه را به دست آورده است و در دنیا نیز رتبه دوم را داشته است.

آذری جهرمی در ادامه گزارش خود در صحن علنی مجلس، کرونا را محک خوبی برای این حوزه و زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: در یک بازه ده‌روزه در ایام کرونا ما شاهد یک رشد ۲ و نیم برابری در استفاده از شبکه‌های ارتباطی بودیم و آمارهایی که انتظار تحقق آن را در سال ۱۴۰۰ داشتیم در یک بازه ۱۰ روزه محقق شد.

وزیر ارتباطات به ضعف‌های شبکه ارتباطی و فضای مجازی در ایام کرونا نیز اشاره کرد و گفت: این ایام مشخص کرد که در ارتباطات ثابت به هر نحو ممکن باید انحصار شکسته شود و خصوصی‌سازی مخابرات با توجه به دستاوردهایی که داشته است مشکلاتی نیز دارد که باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه همه امورات مردم در این ایام در بستر فضای مجازی قرار گرفت، افزود: در ایام کرونا از آموزش تا بهداشت و سلامت، از بانکداری تا بنگاه‌داری و حتی در ماه رمضان نیز عبادات مردم در بستر فضای مجازی قرار گرفت.

وزیر ارتباطات درباره توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات نیز با اشاره به اینکه در سال ۹۲، ۴۰۰ اپلیکیشن ایرانی تولیدشده بود، افزود: هم‌اکنون ۳۴۵ هزار اپلیکیشن ایرانی توسط جوانان تولیدشده است.

وی به امکان انجام کسب‌وکارها از طریق فضای مجازی برای روستاییان همانند شهرنشینان اشاره کرد و افزود: در این حوزه حمایت از کسب‌وکارهای خرد و بنگاه‌های کوچک در برنامه قرارگرفته است تا جوانان خلاق شهرستانی در رقابت با جوانان پایتخت‌نشین از فرصت برابری استفاده کنند.

آذری جهرمی تأکید کرد: طرح نوآفرین به همین منظور در وزارت ارتباطات در حال اجرا است و تاکنون نیز ۵ هزار شرکت نوپا از تسهیلات این طرح استفاده کردند.

وی درباره وضعیت پیام‌رسان‌های بومی نیز با اشاره به استفاده ۸ میلیون دانش‌آموز و معلم از پیام‌رسان شاد در ایام کرونا، افزود: یک پیام‌رسان بومی دیگر با همراهی دو اپراتور در کشور راه‌اندازی شد که تاکنون ۹.۹ میلیون نصب داشته و استقبال خوبی از آن شده است.

1209800cookie-checkتلاش شرکت مخابرات ایران در ایام کرونا بی نظیر بود

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.