مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خبر از دو جلسه مهم در هفته گذشته./یک- مخابرات ایران و ارتباطات سیار و توسعه اعتماد مبین

مخابرات ما-  در طی هفته گذشته خبر از دو جلسه آمد.یکی خبر مخابرات ایران و  دیگری خبر هیئت مدیره مخابرات ایران.

 

مخابرات ما- سالهاست با مدیران مخابرات ایران در یک موضوع اساسی اختلاف نظر داشتیم.موضوعی بنام پیمانکاری مناطق مخابراتی برای همراه اول.

ما می گفتیم شرکت ارتباطات سیار لازم است هزینه کارهای خود را در استانها بطور کامل و دقیق محاسبه و پرداخت کند.معتقد بودیم شرکت ارتباطات سیار حق استانها را بقدر کافی نمی دهد.نه بموقع می دهد و نه به اندازه.

از طرف دیگر ارتباطات سیار معتقد بود اگر کارش را به پیمانکاران دیگری بدهد ارزان تر تمام می شود!

واقعیت این است که هر چه همراه اول به استانها می دهد فقط هزینه کارهای اجرائی است.یعنی حتی حقوق جاری کارمندان درگیر را نمی دهد. اگر پیمانکارانی هم بخواهند کارهای سیار را انجام دهند با زدن حقوق کارگر و زدن از کیفیت کار ممکن است کمتر بگیرنداما کار استاندارد هزینه بیشتری دارد.انتخاب با خود سیار است.

.

کسی باید این وسط معامله و شرایط آن را بررسی می کرد.ما برای خودمان بررسی کردیم و به حساب و کتابی هم رسیدیم.حرف های ما درست بود.ضمن اینکه هرگز ارتباطات سیار همان پولی که قرار هم گذاشته بود بدرستی پرداخت نمی کرد.شواهد زیادی از این داریم.در حقیقت همراه اول شرایط فنی و اجرائی را چنان پیچیده کرده بود که کارها انگار مطابق میلش نیست پس مبلغی را بصورت کداخدامنشی پرداخت می کرد.

جالب اینکه حساب و کتاب استانها و همراه اول بدلیل قیمت گذاری سازمان تنظیم و نهادهای وابسته کاملا روشن و شفاف است.ما حاضریم اطلاعات یک استان را در اختیار نهادهای بررسی کننده قرار دهیم.

اما حالا داستان فرق کرده است.

خوشبختانه مخابرات ایران بیدار شده و حاضر نیست به شیوه گذشته با ارتباطات سیار تا کند.حالا مخابرات ایران می گوید: هر خدمتی از ما می گیری باید پولش را نیز بدرستی بدهی!

این کار شجاعتی می خواست که تا امروز در مخابرات ایران زنده نشده بود.

البته بد پول دادن های اخیر ارتباطات سیار و بهم ریختن حساب و کتابهای مخابرات ایران در زمان حقوق دادن نیز به همین خاطر است.سیار بنوعی غیرمستقیم فشار می آورد تا شرایطش پذیرفته شود.

اما واقعا  یک بار برای همیشه باید این وضعیت روشن شود.

مخابرات استانها نه پول مفت می خواهند نه اینکه بیگاری برای همراه اول را می پسندند.

.

در این اختلاف کاری، ناچار هلدینگ مخابرات ایران هم وارد شد.تم یا توسعه اعتماد مبین پنجشنبه هفته پیش جلسه ای برای حل مشکل برگزار کرده بود که ما از نتایجش خبری نداریم.در این جلسه مخابرات ایران، ارتباطات سیار هم حضور داشته اند.

 

1201660cookie-checkخبر از دو جلسه مهم در هفته گذشته./یک- مخابرات ایران و ارتباطات سیار و توسعه اعتماد مبین

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    چهارمحال هنوز به رسمی ها حقوق ندادند!!!!!!

  2. فنی می گوید

    چقدر رو میخواد خداوکیلی هم سیار رو جدا کردن هم شندرغاز پول میدن منت هم میذارن واقعا شورشو درآوردن مطمئنم این داستان ادامه داره و موضوع حل نخواهد شد

نظرات بسته شده است.