مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر- گروهی می گویند باید مدیر عامل اجرای مصوبه ۱۷ آذر را در بودجه امسال در نظر می گرفته است.

مخابرات ما (سردبیر) – امروز این دومین مطلب است که به اجبار باید از ایده ها و عقاید خودم  حرف بزنم. شما می دانید از طرح نظرات سردبیری خودداری می کنم به دو دلیل.

یکی اینکه سردبیر یک نفر است مثل شما. چه دلیلی دارد هر روز  ایده ها و نظرات خودش را در تارک این سایت عمومی بنویسد؟ مگر این سایت درست شده تا سردبیر حرف بزند؟

 

دیگر اینکه من وظیفه ام انتشار دیدگاهها و نظرات شماست.اگر روزی کسی حرفی داشته -درست یا غلظش را کاری ندارم- و از من خواسته حرفهایش را منتشر کنم از آن خودداری کرده ام، دقیقا جای گله دارد.ولی اینکه می گویند چرا سردبیر نظرات خودش را مطرح نمی کند از آن حرفهاست! یا اینکه می گویند چرا سردبیر این حرفهای ما را  با قلم خودش و از زبان خودش نمی نویسد ….

 

دوستان! بخدا وقت ندارم! بخدا فرصت ندارم! چرا شما باور نمی کنید! من هم یک نفرم! نه شبانه روز من از شما طولانی تر است نه توان جسمی و قلمی من از شما بهتر! بجای اینکه کمک کنید و ایده های خود را بنویسید برای من بفرستید -با عرض معذرت- فقط کم کاری خود را با این جمله توجیه می کنید که “چرا سردبیر از این موضوع مطابق با تظر من نمی نویسد!”

 

ای کاش شما در طول همین یک هفته گذشته با من همراه بودید.از همان دوست خوب و نازنینی که حامل پیام شما بود بپرسید “در کجا مرا دید؟” بپرسید “من چه می کردم؟”

وقت کم است و من یک نفرم نه بیشتر!

مثلا می خواهم فردا به مراسم خواستگاری بروم برای یکی از عزیزانم! یک هفته است ده دقیقه فرصت نکردم با او حرف بزنم! …

 

بگذریم!

امروز یکی از دوستان با اشاره به بخشی از متن مصوبه ۱۷ آذر که اخیرا و در طی دو سه روز گذشته منتشر شده، به من گفت: مدیر عامل بر اساس این مصوبه باید کل هزینه های این پرداختی های مصوبه را به بودجه سال ۹۹ می برد و به هیئت مدیره پیشنهاد می کرد. اما چون چنین کاری نکرده پس کلا قصد اجرایش را ندارد.

من آن بخش از مصوبه را جدا کرده و در تصویر زیر تقدیم می کنم.

خدا می داند تا این لحظه من هنوز فرصت نکرده ام  این متن را یک بار بخوانم!ز بچه های سایت خواهش کردم این تصاویر را بگذارند از آن روز هم آنقدر درگیر شدم که ….

 

در این باره هیچ نظری نمیخواستم بدهم چرا که تخصصی در این امر ندارم.گفتن و نوشتن را به خود شما واگذار کرده و می کنم.

فقط اجازه بدهید بگویم چرا از عده ای از بازنشستگان که باعث شدند این مصوبه سه ماه به تاخیر بیفتد عصبانی شدم.

من خودم گمان می کردم یک نسخه از این متن با امضای افراد آن جلسه در دست همه از جمله مهندس صدری و دکتر  صفری هست و همه آن را امضا کرده اند.در حقیقت فکر میکردم امضای دکتر سیدهاشمی چیزی بعنوان فرمالیته و یا روندی اداری بوده است.اما تازه متوجه شدم از آن جلسه هیچی بیرون نیامده.هیچی دست هیچکس نبوده است.

 

ما سه ماه است مدیر عامل و معاون نیروی انسانی را زر سوال برده ایم در حالی که هیچ چیزی برای اجرا دستشان نبوده!

همین طرح در بودجه نیز در لابلای متن، بعدا اضافه شده .از اول هم نبوده. خوب یا بدش به من ربطی ندارد.تجربه ای در این مورد ندارم.

 

حرفهای من اینجا تمام نمی شود.تماسی داشتم با دکتر سیدهاشمی.بیشتر احوالپرسی بود.در مورد مصوبه هم پرسیدم.

از ایشان پرسیدم: این امضای شما و ارسال مصوبه برای مخابرات، به معنی دستور شما برای اجرا به مخابرات است؟ یعنی دستور سهامداران برای اجراست؟

ایشان صراحتا گفت: نه! من به سهم خودم امضا کرده ام به همکاران شما هم گفته ام امضای مهندس صدری و دکتر صفری را نیز بگیرند آنگاه برود برای اجرا.

هنوز امضای دکتر صفری پای برگه نیست. با امضای مهندس صدری کاری ندارم چون خبری از آن ندارم.

حالا با این اطلاعات آیا به من حق می دهید که بابت تاخیر سه ماهه در گرفتن امضای دکتر سیدهاشمی از دوستان بازنشسته گله کنم؟

مگر چقدر کار داشت که یک نفر این مصوبه را برای امضا می برد؟

حتما باید یک جلسه تشکیل می شد تا همه اعضای شوراها و کانون ها حضور می داشتند تا امضا شود؟

 

این گله ای است که صریحا نوشته ام. از آن هم دفاع می کنم. دلم میخواهد دوستان توضیح بدهند که چرا چنین شده؟!

مهندس پایست بعنوان رئیس شورای عالی تشکل ها و دوستان در کانون بازنشستگی کشوری مخابرات و همه عزیزانی که چند سال برای این مصوبه زحمت کشیده اند -که من سپاسگزار همه آنها هستم- اینجا باید توضیح بدهند که چرا سه ماه تاخیر کردند؟

 

تازه امروز پس از امضای دکتر صفری -که بعلت بیماری بعید می دانم بتوانند امضایش را بگیرند- باید به  مدیر عامل برسد.مدیر عامل از امروز مصوبه ۱۷ آذر را می گیرد و اجرا می کند! حالا چطور باید در بودجه سال ۹۹ آن را قرار می داد؟

 

البته این حرفها در مقام مقایسه با صحبت های دوستان است.اما انتظار من از مهندس صدری، ذکتر صفری، دکتر سیدهاشمی، مهندس آذری جهرمی بسیار بیش از اینهاست. بسیار بیش از این.

 

یعنی ممکن است شما با یک انتظار از مهندس صدری برای بردن مصوبه به بودجه ۹۹ راضی باشید اما انتظار من از او فراتر از اینهاست!

من رضایت همکارانم، رضایت شغلی کارکنان را از او می خواهم که مصوبه ۱۷ آذر یکی از آنهاست.

بارها هم گفته ام! بدون شرکتی ها بدون قراردادی ها این مخابرات روز خوش نخواهد دید! بجای آن سربارهای دیگری روی مخابرات گذاشتند که حتی کار هم نمی کنند!

بگذارید من حرف نزنم!

 

بگذارید من با حرفهای شما منصفانه برخورد کنم و آنها را منتشر کنم.

من اگر حرف بزنم من اگر انتقاد کنم و تمامی حرفهایم را بنویسم، هیچ جیزی سرجای خودش باقی نخواهد ماند.بگذارید گام به گام جلو برویم.گام به گام.

 

 

انتظارم از دوستان خوب مخابراتی این است که نظرات و مطالب خود را برای نشر به ما بسپارند. از ما انتظار نداشته باشند حرفهای آنها را با قلم و زبان خود بزنیم.

ما اصولا دیدگاه ها و حرف هایمان با دیگران فرق دارد. بگذارید ما حرف نزنیم و فقط منتقل کننده حرفهای شما باشیم.

ارادتمند  شما

سردبیرتان

 

1199420cookie-checkسردبیر- گروهی می گویند باید مدیر عامل اجرای مصوبه ۱۷ آذر را در بودجه امسال در نظر می گرفته است.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
22 نظرات
  1. کارمند کوچولو می گوید

    سلام وخسته نباشید
    من مفهوم این جمله سردبیر رو که در متن بالا نوشته بود نفهمیدم لطفا شفاف سازی کنید:
    “”بجای آن سربارهای دیگری روی مخابرات گذاشتند که حتی کار هم نمی کنند!

    بگذارید من حرف نزنم!””

  2. حسین می گوید

    سردبیر عزیز وقتی نظر خودرا اعلام می کنیم ولی پخش نمی شود چکار کنیم.

    1. رصدگر می گوید

      کجا عزیز؟

  3. ناشناس می گوید

    سلام سر دبیر محترم
    سر دبیر چرا حالا که همه پای این مصوبه رو امضا کردن ازرئیس تشکل ها تا انجمن ها تا مسئولین مخابرات و سهامداران محترم حالا بعضی ها میگن این مصوبه ناقض است و یا مشکل داره خوب اگه داشت چرا امضا کردید و اگر ندارد بزارید تا مسیر خودش رو هر چه زودتر به سرانجام برسونه
    اگر قرار باشه هی اشکال بگیریم خوب صد سال دیگه هم به دنبال کامل کردن و امضا هستیم
    به نظر شما این اتلاف وقت به نفع کیست .

  4. علی اکبر می گوید

    با عرض سلام و قبولی طاعات سردبیر گرامی و همه همکاران بنده معتقدم حق گرفتنی است و باید همه همکاران همت کنند یک تجمع سراسری در کل استانها برگزار نمایند که صدایمان تا بیت رهبری برسد در غیر این صورت ما به هیج وجه به حق و حقوق ۱۰ سال پایمال شد ه یمان نمیرسیم اگر بدون تجمع اجراهم کنند طوری اجرا میکنند که ما به نصف حق و حقومان نمیرسیم

  5. شفاف می گوید

    با عرض سلام وقبولی طاعات و عبادات خدمت سر دبیر محترم و همه همکاران

    دفعه اول نیست که عرض میکنم سلیقه ای عمل میکنید.!! لااقل برای من این سلیقه عمل کردنتون در طول این چند سال تکراریست. به کامنت های دیگر کاربران هم کار ندارم که قطعا این مورد برای بعضیها اتفاق افتاده باشد!!!!
    این کامنت رو در مورخه ۹۹/۲/۲۸ ارسال کردم ولی از نشر آن خبری نشد. شما که مرتبا در طول این چند سال شعار حق طلبی رو میدهید ، و گاها مدعی هستید که ما میخواهیم حق، به حقدار برسد . البته هرجند پیگیری و خبر رسانی سایت در مجموع مثبت بوده، و بعضی اوقات مردد هستم که چرا خبری که هیچگونه بد اخلاقی در آن مشاهده نمیشود چرا منتشر نمیکنی برایم جای سوال هست که آیا واسه حقیقت گویی نمیخوای بعضی مدیرن مکدر بشوند و بایئ اینم در نظر گرفت که رضای خدا بر همه اولویت داره و اگر عزت یا ذلتی هست در ید قدرت خداون بزرگ است .ولی آیا میشه لطف کنید و بفرمایید ایراد این کامنت در کجاست که شاید بقول شما قابلیت انتشار رو نداشته باشد؟؟؟

    شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ ایام ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و از ناب ترین ماههای سال هست که حتی نقل شده نفس کشیدن در این ماه باعث خیرو برکت و آمرزش گناهان انسان میشود. واقعا اگر کس به این ماه و شبهای قدر و شهادت حضرت علی ع که مصادف است با شبهای قدر اعتقاد داشته باشد، باید بفهمد که حضرت علی ع برای اجرای عدالت و تضییع حقوق مردم در محراب به شهادت رسید . پس چنین فردی قطع به یقین به روز قیامت هم مقید است و انسانی که به روز قیامت معتقد باشد قطعا ازمحاسبات روز محشر که همون یوم الحساب هست در مقابل میزان عدل باید جواب پس دهد.

    فدای کلام نورانی اهل بیت بشم که فرمودند :
    حَاسِبُوا أَنْفُسَکُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا وَ زِنُوهَا قَبْلَ أَنْ تُوزَنُوا وَ تَجَهَّزُوا لِلْعَرْضِ الْأَکْبَر.

    از پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده است: پیش از آنکه به حساب شما برسند خود به حساب خویش برسید، و قبل از آنکه مورد سنجش قرار گیرید خویشتن را بسنجید، و خود را براى رستاخیز بزرگ آماده کنید.
    وسائل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج ‏۱۶، ص ۹۹
    مدیران محترم ، متولیان امر، حالا واقعا این دنیا با این ریز بینی هایی که خداوند و ائمه معصومین نسبت به حقوق دیگران گوشزد کرده، ارزش این همه بالا بردن و پایین آوردن و امروز و فردا کردن جهت پرداخت به امر خیر همچون اجرای مصوبات ۱۷ آذر را دارد؟؟؟ از کجا معلوم که خداوند فرصتی دیگر برای اجرای این کار به شما بدهد؟ آیا ضامن عمر خود هستید؟؟؟
    امام حسین ـ علیه السلام ـ با تأکید بر این باور وحیانی می فرماید: «اعلموا ان حوائج الناس الیکم من نعم الله علیکم فلاتملوا النعم فتتحول الی غیرکم؛ (۱) بدانید نیازمندیهای مردم که [به شما مراجعه می کنند] از نعمت های الهی است پس نعمت ها را افسرده نسازید [یعنی مبادا با رنجاندن مردم نیازمند کفران نعمت کنید] که این وظیفه خدمت رسانی به دیگران محول خواهد شد.
    پس نتیجه میگیریم که هر لحظه مرگ به سراغ ما خواهد آمد و با کوله باری از مسئولیت به دیار باقی شتافته، و اول بدبختیهایمان در عالم برزخ شروع شود که دیگر هیچ راه برگشتی وجود ندارد. انشالله که مدیران محترم و متولیان و مسئولین در خصوص اجرایی شدن این مصوبه ( ۱۷ آذر ) که قسمتی از حقوق تضییع شده چندین سال گذشته کارمندان زحمت کش مخابرات را که بعد از سالها میخواهند به زندگیشان برگردانند را هرچه سریعتر ابلاغ و زمینه اجرای آن را نیز فراهم نمایند. والسلام

    1. رصدگر می گوید

      من که متوجه منظور شما نمیشم. چون کامنت تون همونجایی هست که گذاشتین. و در همون تاریخ. احتمالا جایی که گذاشتین رو گم کردین. لذا دو حالت داره. یا واقعا فراموش کردین یا اینکه دنبال یک بهانه می گشتین که عصبانیتتون رو تخلیه کنین. حتی اگه دومی هم باشه بازم ما مخلص همه همکارانمون هستیم. ولی شما که خودتون نوشتین که نگه داشتن جانب انصاف….

  6. ناشناس می گوید

    این آقا جند سال نوی کشورهای خارجی سفیر بوده مگه دلش به حال من و تو کارمند میسوزه اینها زندگی اشرافی دارند آره غکر من و تو هم هستند امام علی ع می فرماید حق گرغتنی است
    اقای سید هاشمی و صدری غکر میکنند که جون سپاه و نهادهای انقلابی با
    انها هستند هر کاری میتوانند بکنند ما بجه های کربلای جهار و ۵ و خیبر و ماووت والفجرها هستیم جرا باید زن و بجه های ما سختی بکشند زن
    و بجها های آنها زندگی لاکجری داشته باشند دیگه بسه قدیم به ما میگغنمد صبر داشته باشید خدا ا دارد شما را امتحان میکند دیگه اینها تمام شد دیگه این حرفها رفت توی تاریخ به قول قدیمی ها پشت بام رفت ما حق خود را میخواهیم نه جیز دیگه

  7. علی حیدری می گوید

    سردبیر عزیز میدونی چقدر عزیزی تو این لیالی کسی برا شما دعا کند وتو خبر نداشته باشی.خدمات اول مخابرات

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      علی آقا
      مخلصیم بخدا
      ما رو فراموش نکنید

  8. علی حیدری می گوید

    سردبیر عزیز میودنی چقدر عزیزی تو این لیالی کسی برا شما دعا کند وتو خبر نداشته باشی.خدمات اول مخابرات

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      علی آقا
      میدونی چقدر دوست دارم در این لیالی برا م دعا کنین؟
      چه کنم؟
      من همینقدر ازم برمیاد.
      و هیچ منتی هم ندارم. دوستتون دارم همین

  9. ناشناس می گوید

    با سلام اینا روی … و…سفید کردند چقدر دروغ سرهم میکنید به خورد ملت میدید ده سال دارید حقوق کارکنان میخورید سیر نشدین از صبر و بردباری ماکارکنان مخابرات که مثل برده داریم کار میکنیم یک اندازه ای داره از سرنوشت مدیران سایپا درس عبرت بگیرین تا قبل از اینکه دیر بشه .

  10. ناشناس می گوید

    خوب ماست مالی کردی و رفت پی کارش ، بابا شما چرا همش داری توجیه میکنی کار صاحبان عمده مخابرات را ؟ مگر این آقای دکتر صفری در کره مریخ تشریف دارند که امضا گرفتن از ایشون اینقدر باید کش و قوس داشته باشه ؟ تازه چرا دارید آقای صدری را از همه وظایف اش مبرا و بیگناه جلوه میدید ؟ چرا نمی گید ایشون خیلی راحت می تونستند اگر قصد حل مسئله را داشتند با یک رجوع ساده به دکتر سید هاشمی و دکتر صفری این مصوبه را به امضا اونها برسونند و تموم بشه ماجرا
    یک چیزی رو از قلم انداختید و اون هم اینه که تمام این افراد در ظاهر و شکل متفاوت اما همگی سریک سفره نشستند درسته یکی مدیرعامل یکی رئیس هیئت مدیره هستند اما همگی با هم هماهنگ و قصد اجرای مصوبه را ندارند می گویید خیر ، این خط و این نشون تا سال ۱۵۰۰ هم این مصوبه اجرا نمی شود این یک بحث انحرافی یک عده شیطان صفت بود که انداختند وسط و با خرید زمان حرکت جمعی کارکنان و بازنشستگاه مخابرات را به قهقرا کشوندند و صدری هم کاره ای نبوده و نیست ایشون برای پرداخت یک حقوق هزار تا اگر و اما می تراشند حالا شما سردبیر محترم هی دلیل بتراش و هی دفاع کن که نه اینجوری نیست که شما می گید و شما هم در این مکاره بازار مدیران ارشد مخابرات باری خودت یک سهمی بتراش و مدافع اونا باش

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بهتره یه سهمی از زمان خودتو به افزایش اطلاعات و خبرها و گفته های اعضای جلسه اختصاص بدین
      تا اون زمان که شما فکر کنی همه ملت ن،کر دست بسته ما هستن و فقط باید اونی رو بکنن که به نفع ماست به جایی نمیرسیم
      اعضای شوراها و انجمنها و کانونها با چنگ و دندان جنگیدن تا به امروز و امضا رسیدیم
      شما میگی….
      معلوم است صرفا ادعا هستی

  11. فنی نگهداری می گوید

    همی گویم و گفته ام بارها که تنها راه چاره ما یک تحصن بزرگ در ستاد اجرایی و وزارت ارتباطات است باور کنید به سرعت برق و باد این مصوبه از همین امروز اجرا میشه ولی افسوس که همکاران فکر میکنن در مخابرات میشه با منطق و جلسه و صبحت کردن به حق رسید بنشینید تا حقتون رو بدهند

  12. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر جان خدا قوت
    چندین سال است کارمندان شریف مخابرات دنبال گرفتن مابتفادت سالهای گذشته هستند این همه جلسه سرو صدا صورتجلسه خداوند در قرآن می فرماید دنیا برای بازیچه خلق نکردیم ولی ما کارکنان الت دست بازیچه عده ای شدیم اگر نمایندگان کارگران انقدر بی عرضه هستند بهتر است گورستان را گم کنند بروند انقدر جلسه انقدر هیاهو مگر ما کارمندان شیعه امیر المومنین مسخره. عده ناتوان هستیم وقتی مخابرات نمی خواهد مصوبه اجرا کند دیگر لازم نیست خودمان الت دست آقایان قرار دهیم یک روز خوشحالی یک روز ناراحتی نمی چه کسی در این وسط چه کسی سود می برد خداوند عالم و دانا و حکیم به امور عالم هستی است سر دبیر جان ما هم شما اذیت می کنیم و هم فکر نان را بیهوده مشغول می کنیم بیاید روراست و با صراحت با یکدیگر باشیم عمرمان تمام شده ولی فکر نکنید کار به این دنیا ختم می شود وقتی روز قیامت شد باز با همین قیافه وباهمین شکل جسمی و روحی یکدیگر را خواهیم دیگر آنجا روز یوم سرکار گذاشتن نیست یوم حسرت ندامت عذاب الهی است در ان روز خداوند از حق خودش خواهد گذشت ولی از حق الناس نخواهد گذشت این حرفم برای کسانی است روز قیامت ایمان دارند و تذکری برای همگان است طاعات و عبادات دنیاپرستان قبول باشد التماس دعا از مومنان دارم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      سود همه ما در حرکت جمعی است
      اما برخی برای نزدیک کردن خود به مدیران امتیازات همگانی را می دهند.

  13. نیروی خدماتی از مشهد می گوید

    سلام سردبیر عزیز خدا انشالله قوت بده به شما بنده به نوبه خودم از شما تشکر از صمیم قلب می کنم و ممنون خانواده محترمتان هستم که اجازه می دهند وقتتان را به ما نیروهای شرکتی بدهید انشالله خداوند متعال بلاها را هم از شماوهم از خانواده محترمتان دور کند سردبیر جان من از طرف همکارانم به خاطر گله هایی از شما دارند عذرخواهی می کنم ممنون وسپاس فراوان از سردبیر عزیز حامی محکم بچه های شرکتی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      عزیز دلم
      بالاخره هر دو طرف باید یکدیگر را تحمل کنیم
      ما فقط شما را داریم
      شما هم فقط ما را
      این تنها واقعیت موجود است
      منداز فرداها میترسم

  14. کاوه می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    اون همه امضاء زیر اون باصطلاح مصوبه مال کیا بود، بنظر میاد دارن مدیر بازی در میارند اون هو از نوع بد و نا مردمیش و الا اگر اراده ای پشت این کار بود به ایکه ثانیه همه چیز حل بود،چیزی که به ذهنم میرسه،و کمی آرامم میکنه اینه
    گیرم با فریبت خلق را فریفتی با دست انتقام خداوند چه میکنی؟

  15. مریم می گوید

    باشه بابا اونم واسه ۱۴۰۰، ……
    حالا ۱۷ آذر بجهنم. پاداش های ۹۸ چی شد؟؟؟چرا هیچکی جواب نمیده ما فقیر هستیم به پولش احتیاج داریم. کم کم واسه یکساله چهار میلیون هست اونم رفت واسه دخل و خرج هیات مدیره!!!! آخه سرعت عمل ندارید برید خونه بشینید. همش از این ماه به اون ماه مثل سال ۹۸ که بلاخره اسفند آقایان تصویب کردند رفاهیات را. مجدد سر کارکنان کلاه رفت چون پاداش ها را ندادن بجاش سیصد چهارصد رفاهیات دادن. خیلی خیلی زرنگن.

نظرات بسته شده است.