مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

هارد اکسترنال به سیستم‌ متصل نمی‌شود، چه کار کنیم؟

مخابرات ما-در این گزارش دلایل متصل نشدن هارد اکسترنال به سیستم‌ را بررسی می‌کنیم.

مخابرات ما-به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید برای شما هم این مسئله پیش آمده باشد که پس از مدتی استفاده از هارد اکسترنال خود متوجه شوید از کار افتاده است. همیشه این مسئله به معنای خراب شدن دستگاه شما نیست و ممکن است دلیل دیگری داشته باشد.

در گزارش امروز به بررسی روش‌های مختلف برای رفع مشکل فعال نشدن هارد اکسترنال پرداخته‌ایم. شما می‌توانیم با انجام این مراحل، پیش از خرید یک هارد جدید شانس خود را امتحان کنید، شاید دستگاه شما خراب نشده و تنها یک مشکل برای آن پیش‌ آمده است.

مطمئن شوید هارد شما به دستگاه متصل است

شاید این روش کمی عجیب به نظر برسد، اما گاهی اوقات ما فراموش می‌کنیم که بعضی از کار‌های بسیار ساده را انجام دهیم. این که شما هارد خود را به دستگاه متصل کرده‌اید، الزاما بدین معنا نیست که برق لازم برای روشن شدن به آن منتقل می‌شود. دستگاه‌های کوچک‌تر عموما می‌توانند برق لازم برای روشن شدن خود را از طریق USB که به رایانه متصل است، دریافت کنند، اما بعضی اوقات هارد‌هایی با اندازه بزرگ‌تر برای روشن شدن به آداپتور نیاز دارند.

اگر هارد اکسترنال شما دارای آداپتور برق AC است، همیشه به خاطر داشته باشید که برای استفاده از آن به برق خارجی نیاز دارید و پورت USB به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. اگر هم دستگاه شما با دو پورت یو‌اس‌بی همراه است، مطمئن شوید که هر دوی آن‌ها به رایانه شما متصل هستند تا برق کافی برای روشن شدن به هارد اکسترنال برسد. ممکن است مشکل بالا نیامد هارد اکسترنال شما به همین راحتی رفع شود.

از یک درگاه دیگر USB یا رایانه‌ای دیگر استفاده کنید

اگر هنوز هم هارد شما کار نمی‌کند، آن را از دستگاه جدا کرده و با یک درگاه دیگر امتحان کنید. ممکن است که درگاه مذکور مشکل داشته و نتواند کابل هارد شما را بخواند. بار‌ها و بار‌ها با تغییر دادن پورت دستگاه تلاش کنید که هارد شما توسط دستگاه خوانده شود. در نهایت اگر موفق نشدید، هارد را به یک رایانه دیگر متصل کنید شاید به طور کلی پورت دستگاه شما آسیب دیده است.

اگر شما دارای دستگاه‌هایی با چند نوع سیستم‌عامل هستید، توصیه می‌کنیم که هارد را در رایانه شخصی که سیستم عامل دیگری را اجرا می‌کند، امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر نمی‌توانید درایو را در ویندوز اجرا کنید، سعی کنید آن را به مک وصل کنید.

درایو‌های خود را بروزرسانی کنید

گاهی اوقات، ویندوز با مشکلات درایور روبرو می‌شود که دستگاه را غیرقابل تشخیص می‌کند. منوی Start را باز کنید، “مدیریت دستگاه” را تایپ و وقتی گزینه آن ظاهر شد کلیک کنید. منوی Disk Drives و Universal Serial Bus را باز کنید تا ببینید درایو خارجی شما در هر مجموعه ظاهر می‌شود یا اینکه نمایان نیست.

اگر درگاهی را مشاهده می‌کنید که به نظر می‌رسد مانند درایو شماست و با علامت تعجب زرد نشان داده شده، روی دستگاه راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. ممکن است کد خطای آن را در گوگل پیدا کنید. همچنین می‌توانید به تب Driver بروید و سعی کنید درایور را بروزرسانی یا حذف کنید و راه اندازی مجدد رایانه را انجام دهید.

مدیریت دیسک درایو را فعال و فرمت کنید

اگر درایو شما فعال است، اما هنوز در File Explorer ظاهر نمی‌شود، وقت آن است که کار‌های بیشتری انجام دهید. منوی Start را باز کرده و “مدیریت دیسک” را تایپ کنید و وقتی ظاهر شد، گزینه Hard Disk Partitions را انتخاب کنید و Enter را فشار دهید. پس از بارگیری دیسک مدیریت، به پایین بروید تا ببینید که دیسک شما در لیست ظاهر می‌شود یا آن را مشاهده نمی‌کنید. اگر این اتفاق افتاد، حتماً مطمئن شوید که آن فعال و فرمت شده باشد. اگر آفلاین است، بر روی نام دیسک (مانند “Disk 2”) کلیک راست کرده و آنلاین را انتخاب کنید.

اگر دیسک فرمت نشده است، بر روی آن راست کلیک کرده و New Simple Volume را انتخاب کنید. در صورت فرمت کردن درایو برای سیستم عامل دیگر، همان‌طور که در بالا گفته شد، این مشکل نیز حل خواهد شد. هشدار می‌دهیم که فرمت کردن آن باعث حذف هر گونه داده درایوها می‌شود، بنابراین تنها در صورتی ادامه دهید که مطمئن باشید به چیزی در آن احتیاج ندارید.

در آخر، اگر درایو شما آنلاین و فرمت شده است، اما حرف درایو را در کنار نام آن نشان نمی‌دهد، بر روی Volume کلیک راست کرده و گزینه Change Drive Letter and Paths را برای اضافه کردن حرف درایو انتخاب کنید.

دیسک خود را پاک کرده و از ابتدا شروع کنید

در بعضی موارد خاص، درایو در Disk Management ظاهر می‌شود، اما صرفاً قالب بندی درایو کار نخواهد کرد. به عنوان مثال، این مورد در کارت‌های SD با توزیع‌های لینوکس برای Raspberry Pi بسیار رایج است.

برای بازیابی ظرفیت کامل درایو خود، باید دستور “پاک کردن” ویندوز را اجرا کنید، که درایو را به حالت کاملاً بدون فرمت بازگرداند. مجدداً باید به شما اطلاع دهیم که هر اطلاعاتی روی آن داشته باشید پاک خواهد شد، بنابراین تنها در صورت عدم کار کردن گزینه‌های دیگر ادامه دهید و مطمئن شوید که اطلاعات دیسک مورد نظر را پاک می‌کنید. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است اطلاعات زیادی را بدون دلیل از دست دهید.

منوی Start را باز کرده، “diskpart” را تایپ کنید و Enter را فشار دهید. هنگامی که اعلان ظاهر می‌شود، “List Disk” را تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا دیسک‌های متصل به سیستم شما نمایش داده شود. اگر دیدید که درایو مورد نظر ظاهر می‌شود، توجه زیادی به حجم آن داشته باشید و نام آن را یادداشت کنید (برای مثال “Disk 2”). با استفاده از دیسک مورد نظر دستور “Select disk 2” را اجرا کنید. در آخر، “Clean” را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. این دستور دیسک شما را پاک می‌کند. در این مرحله می‌توانید مراحل فوق را برای فرمت آن از بخش مدیریت دیسک دنبال کنید

بدنه خود هارد اکسترنال را بررسی کنید

اگر هیچ یک از گزینه‌های فوق کار نمی‌کند، باید درایو را از بدنه خارجی آن خارج کرده و آن را به تنهایی بررسی کنید. مؤلفه‌هایی که درایو SATA را به USB تبدیل می‌کنند، می‌توانند گاهی اوقات به خوبی کار نکنند. این بدان معناست که اگر به روش دیگری آن را به دستگاه وصل کنید، درایو می‌تواند کار کند. اگر یک رایانه دسکتاپی در دسترس شما است، می‌توانید آن را باز کرده و درایو را مستقیماً به مادربرد خود وصل کنید.

اگر این‌طور نیست، می‌توانید یک محفظه آداپتور خارجی SATA-USB جدید خریداری و درایو خود را به آن وصل کنید. سپس آن را از طریق USB به دستگاه متصل کنید. اگر کار کند، ممکن است محفظه قدیمی شما (یا منبع تغذیه آن) خراب شده باشد.

کلام آخر

اگر درایو شما هنوز شناخته نشده است، ممکن است هارد شما از بین رفته باشد. برای اطلاع از اینکه دستگاه شما هنوز ضمانت دارد، با تولید کننده آن تماس بگیرید و مطمئن شوید سایر هارد دیسک‌های شما از سلامت خوبی برخوردار هستند.

1194450cookie-checkهارد اکسترنال به سیستم‌ متصل نمی‌شود، چه کار کنیم؟

نظرات بسته شده است.