مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بحران کرونا وجود مشکل اساسی در دسترسی به اینترنت ثابت

مخابرات ما(مالکی)-به گزارش سیتنا، در پی آغاز عملیات اجرایی برای بهبود کیفیت و ارتقاء سرعت اینترنت ثابت خانگی تا چهار برابر با ارتقاء پورت‌های ADSL شبکه‌ی مخابراتی به VDSL، مهندس فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران در دست نوشته‌ای که در اختیار سیتنا قرار داد، تاکید کرد: در مورد لزوم تقویت ارتباطات اینترنتی در شبکه‌های ثابت و عدم تکیه صرف بر اینترنت همراه بارها مصاحبه کرده و بیانیه داده‌ایم که آخرین بیانیه در این خصوص را حدود ده ماه قبل صادر کردیم که در سیتنا منتشر شد.

رستگار خاطرنشان کرد: امروز با این امر مواجه شده‌ایم که شبکه‌های موبایل برای تامین ارتباطات اینترنت در ترافیک غیرمتعارف، تاب آوری لازم را ندارد و نارضایی کاربران را در پی خواهد داشت و چون برای دسترسی به اینترنت ثابت هم سرمایه گذاری کافی انجام نشده، اینترنت خانگی هم با مشکل مواجه است.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: تصمیم فوری و جدی وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران برای راه‌اندازی ۵۵۰ هزار سرویس VDSL ظرف مدت دو ماه با اتکا به توانمندی‌های فنی مهندسی و تولیدی داخلی، این کمبود را تا حدی جبران خواهد نمود که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

رستگار همچنین اظهار داشت: باید از تهدید به وجود آمده در پی بحران کرونا که مشکل اساسی و ریشه‌ای در سهولت دسترسی به اینترنت را زودتر از جریان طبیعی به ما اثبات کرد درس بگیریم و آن را به یک فرصت تبدیل کنیم و نسبت به تقویت سرویس های پهن باند در شبکه های ثابت با تکیه بر توانمندی‌های داخل که مدنظر مدیریت شرکت مخابرات ایران نیز هست اقدام نماییم.

دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران در پایان تاکید کرد: تجربه نشان داده و وزیر ارتباطات هم تاکید دارند که مردم هزینه‌ی اینترنت با کیفیت را با رضایت پرداخت خواهند کرد.

1176070cookie-checkبحران کرونا وجود مشکل اساسی در دسترسی به اینترنت ثابت

نظرات بسته شده است.