مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خبر- حکم اخیر دیوان عدالت اداری در مورد تغییر صندوق بازنشستگی با شکایت وزارت ارتباطات

مخابرات ما- یکی از اعضای سایت مخابرات ما حکم صادره از دیوان عدالت اداری را برای ما ارسال کرده است که در اوار سال ۹۸ صادر شده.

هیچ توضیحی در این باره نمی دهیم فقط اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بی اثر کردن احکام قبلی دیوارن عدالت اداری تقاضای صدور رای و ابطال رای های گذشته را داشته است.

ابتدا فایل pdf  زیر را بخوانید.

hokm-all-0

بر ای اطلاعات بیشتر متن شکایت وزارت ارتباطات را بخوانید.

حالا متن رای دیوارن عدالت اداری را بخوانید:

منتظر رسیدن نظرات شما هستیم.

البته تحلیل ویژه ای هم در این مورد داریم که منتشر خواهیم کرد.

 

1174210cookie-checkخبر- حکم اخیر دیوان عدالت اداری در مورد تغییر صندوق بازنشستگی با شکایت وزارت ارتباطات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
15 نظرات
  1. کریم فرزامی می گوید

    سلام .اگرمن کاره ای درمخابرات بودم مبالغ رفاهیات رو می آوردم توحکم ومدت ۲سال هیشکی روهم بازنشسته نمیکردم تا سازمان بازنشستگی کشوری بهانه ای نداشته باشه .اگررفاهیات درحکم اعمال گردد ومابازنشسته گردیم هیچ فرقی با تامین اجتماعی نداریم که هیچ بلکه بهترهم هستیم .وظیفه تامین حقوق بازنشستگان کشوری به عهده دولته و….

  2. ناشناس می گوید

    به نظر من دولت در اجرای ان تخطی کرده لذا باید جریمه انرا نقدی به بازنشسته و چه شاغل پرداخت کند باید کوتاه نیامد با تشکر

  3. ناشناس می گوید

    با سلام، بهترین کار تشکیل کارگروه ویژه برای مطالعه تمامی قوانین تبدیل صندوق ۹ به ۷ درصد میباشد. پس از مطالعه بسیار دقیق قوانین باید سه کار انجام پذیرد: ۱- تعیین دقیق و قطعی سازمان مسئول تغییر صندوق، به عبارتی آیا این کار به عهده دولت میباشد یا شرکت مخابرات؟ ۲- اگروظیفه بر عهده دولت باشد آیا برعهده وزارت ارتباطات میباشد یا سازمان خصوصی سازی و ….
    ۳- اگربرعهده شرکت مخابرات باشد، باید توافقنامه امضا شده حین خصوصی سازی، مطالعه شود تا مشخص شود طرفین چه تعهداتی را در متن قرارداد امضا کرده اند. ۴- درصورت مشخص شدن جواب بندهای ۱ و ۲ و۳، باید مشخص شود که مبلغ سهم کارکنان در سالهای گذشته چگونه و با چه روشی محاسبه خواهد شد و برای هر نفر محاسبه و در اختیار کارکنان و بازنشستگان قرار گیرد.

  4. ناشناس می گوید

    به نظر من اگر ۹ در صدی ها شکایت کنند که اگر امکان تبدیل بیمه نیست حداقل دولت خسارت اجرا نکردن قانون را مستقیم به مشمولین ۹ درصد چه شاغل و چه بازنشسته را پرداخت کند به دو طریق ۱ حقوق این افراد را تا یک میلیون افزایش یا حدود صد میلیون نقدی پرداخت کند با تشکر

  5. منتظرالمهدی می گوید

    مکرو و مکرا… وا… خیر الماکرین.
    ……..
    ببینید یه چیز کوچولویی که نه دیده میشه و نه میشه فهمید اصلا هست یا نه چطور همه عالم رو بهم ریخته، این موجودات ضعیف النفس که عددی نیستن تا خدا یه شبه بخواد همه رو با هم کن فیکن کنه تا بساط ظلمشون برای همیشه برچیده بشه.
    تنها راه باقی مانده ارسال عریضه با امضای همه کارمندان شاغل و بازنشسته برای مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضاییه و درخواست استمداد از ایشونه. لطفا مقدماتش رو زودتر فراهم کنید تا زودتر از شر این ددمنشان راحت بشیم به حول و قوه الهی و با یاری آقا صاحب الزمان.
    هر کی موافقه یه کامنت مثبت بذاره، اونایی هم مخالفن کامنت منفی بذارن تا ببینیم کلا چکاره حسینم!
    سر دبیر محترم ،لطفا اگه امکانش هست و موافقید در سایت یه رای گیری در این زمینه بذارید.
    اللهم عجل لولیک الفرج.

    1. رصدگر می گوید

      نفرین و ناسزا

  6. ناشناس می گوید

    تغییر صندوق هم پرید یک بند از مصوبه ۱۷ اذر ملغی شد

  7. ناشناس می گوید

    باسلام وتشکر از پیگیری همه عزیزان و تبریک اعیاد شعبانیه
    لطفا صاحب نظران در مورد این رای دیوان توضیحاتی محبت فرمایند ایا بنفع ما همکاران بیمه کشوری است یا نه ممنون

  8. بسم الله القاصم الجبارین می گوید

    مثلا قانون گذاران ما بخشنامه ای . یا مصوبه ای ابلاغ میکند. دو پهلو است واحتیاج به تفسیر مجدد دارد. چون در حال ذکر بودن متوجه نشدن . سر من کارمند (بازنشسته ) بر فرض کلاه گذاشتی . سر کرام الکاتبین نمی تانی کلاه بذاری. انشاالله وقتی بازخواست خواهی شد. که نه راه پس داری . ونه راه پیش. خودت مصوب کردی طبق بندی از ماده ۲۱ که تغییر صندوق بعهده دولت میباشد. چرا مخای از زیر حق فرار بکنی .

  9. ناشناس می گوید

    شاید بیان این خاطره در این زمان خالی از لطف نباشه و حداقل برای خودمون تأمل برانگیز باشه! همکار بسیار عزیزی دارم که سال ۹۷ بازنشست شدند، ایشون به قول معروف ۷ درصدی بودند، و البته که همکاران مشترک عزیزی داریم که ۹ درصدی هستند و بازنشسته شده اند و یا بعضاً شاغل و منتظر تعیین و تکلیف بیمه هستند، امیدوارم هر چه سریعتر متولی این تغییر صندوق مشخص بشه و این تغییر صورت بگیره، و قطعاً میدونیم به دلیل بار مالی بسیار عظیمی که این تغییر صندو.ق داره و تبعاتی که در نتیجه استفاده از این حکم برای تغییر صندوق برای سایر افراد و شرکتها در خارج مخابرات پدید خواهد آمد مقاومت چه از سمت دولت و چه از سمت بخش خصوصی ادامه خواهد شد.
    این همکار عزیزمون تعریف میکرد که وقتی در سال ۶۷ جذب مخابرات شدند ازشون پرسیدند که میخوان عضو کدوم صندوق بشن، ۷ درصد یا ۹ درصد؟ ایشون هم بدون شناخت دقیق از جزئیات و تفاوت صندوق ها ۷ درصد رو انتخاب نمودند، ایشون تعریف میکرد که تا مدتها مورد تمسخر همکاران ۹ درصدیمون قرار داشته و دوستانشون این نوع انتخاب رو از روی جهالت میدونستند، عزیزانی که امروز خواهان تغییر صندوق هستند! این عزیزان اینکه ۷ درصد از ناخالص دریافتی به جای ۹ درصد از روی پایه حقوق برای بیمه پرداخت شود رو نوعی کار عبث و جاهلانه میدونسته و زندگی در زمان حال رو به آینده ای نامعلوم ترجیح میدادند! و ایشون اضافه کردند (که قطعاً شما و سایر همکاران باسابقه هم مطلعید) که در گذشته با توجه به اینکه اضافه کار و حق جذب و حق تخصص و پرداختی های موردی و غیره ی بسیاری داشتند این اختلاف ۷ درصد از روی ناخالص دریافتی و ۹ درصد از روی پایه حقوق رقمی قابل توجه میشده! در پایان ایشون اشاره میکرد آنچه امروز تحت عنوان مابه تفاوت رقم بیمه بایستی به تأمین اجتماعی پرداخت شود در حقیقت مبلغی است که طی سال های خدمت توسط کارکنان ۷ درصدی پرداخت شده و کارکنان ۹ درصدی نپرداختند و به نوعی بیش از کارکنان ۷ درصدی دریافت کردند، البته که ایشون بحمدالله از وضع مالی مناسبی برخوردار هستند ولی این پرسش که آیا پرداخت این مبلغ به نوعی اجحاف در حق ۷ درصدی های همدوره (که خود این مبلغ رو پرداخت کردند) نیست؟ واقعاً چالش برانگیزه!

  10. مریم می گوید

    سلام. سردبیر گرامی در احکام جدید آیا گروه های تحصیل و نیز گروه سنوات از سال ۹۲ تا به امروز اعمال خواهد شد؟؟؟. خواهشا پیگیری نمایید. با تشکر

  11. ناشناس می گوید

    با سلام سردبیر الان این حکم به نفع ما کارکنان زحمتکش یا به نفع این ستمگران !

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      توی این برای وزارت ارتباطات نفعی هست
      بعدش هم کی گفته باید وزارت ارتباطات تبدیل بیمه رو بده؟
      دولت طرف حساب کارکنانه. میخواد از طریق هر وزارتخانه ای پرداخت کنه بلامانعه
      بده… از هر جایی میخواد بده …
      ولی درهایت از نظر ما، همین شرکت مخابرات که روی پای خودش ایستاده باید انجامش بده و از پول سود سهام دولت کم کنه

      1. ناشناس می گوید

        سلام خدمت سردبیر وهمه همکاران سال جدید شروع شد .وباز یک عده که در عرض ده سال هر کجا توانستند آن دادگاه وآنیکی دیدند که حق پرسنل زایل بکنندقانون بند دال بند ۲۱ به یک بچه بدی متوجه می شود…..به هر کی می پرستید.بس .بس.بس.؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  12. ناشناس می گوید

    ردش کرده خوب دلیلش هم مشخصه واسه دولت هزینه برداره

نظرات بسته شده است.