مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

۸۰ درصد کارگران حول و حوش حداقل حقوق ، مزد دریافت می‌کنند

مخابرات ما – جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ که طبق دعوتنامه قبلی قرار بود روز سه شنبه ۲۰ اسفند برگزار شود، طبق گفته مسئولان وزارت کار، به هفته آینده موکول شد.

مخابرات ما (محمد – فارس) -بر خلاف سالهای قبل که چندین جلسه برای تعیین حداقل مزد در شورای عالی کار برگزار می‌شد، قرار است امسال به خاطر کرونا و خطر بیماری، در یک جلسه حضوری تکلیف حداقل مزد کارگران در سال ۱۳۹۹ روشن شود.

 حدود ۱۳ میلیون کارگر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در کشور وجود دارند که حدود ۸۰ درصد آنها حول و حوش حداقل حقوق مزد دریافت می‌کنند. حد اقل مزد اعمال شده در سال جاری یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان است که با توجه به شرایط رکود حاکم بر بنگاهها و تورم موجود جامعه باید حد اقل مزد کارگران با این دو مولفه اصلی در شورای عالی کار که مرکب از سه نماینده کارگران، سه نماینده کارفرمایان و ۵ نماینده دولت به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود.
به گفته فرامرز توفیقی نماینده کارگران در جلسه تخصصی کمیته مزد، میانگین هزینه ماهانه سبد معیشت خانوار کارگری با ظرفیت ۳٫۳ نفر در کشور رقم ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان برای خانوار کارگری در سال ۹۹ تصمیم‌گیری شد که این رقم برای تعیین حداقل مزد سال آینده به شورای عالی کار که مبنای بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار است پیشنهاد می‌شود.
***
1169030cookie-check۸۰ درصد کارگران حول و حوش حداقل حقوق ، مزد دریافت می‌کنند
6 نظرات
  1. احسان می گوید

    کت من در گرو عید گذشته است هنوز به من آخر که چه نوروز سعید است امروز

    ظالمانی که پاداش ۵۰۰ میلیونی میگیرند هیچ وقت به فکر کارگر نمی افتد

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    لازم است تا نمایندگان کارگران برای ما که بالاتر از حداقل حقوق دریافت میکنیم نیز چانه زنی لازم رو داشته باشند چون در این سالها همواره افزایش حقوق ما گمتر کارمندان دولت بوده است و این باعث شده حقوق ما بسیار کمتر از کارمندان دولت افزایش یابد در واقع باید برای ما حداقل به میزان کارمندان دولت افزایش یابد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      من متوجه نشدم کسی که بالاتر از حداقل حقوق دریافتی داره یعنی چی؟ یعنی قرارداد جداگانه دارید؟
      مبلغش متفاوته؟
      اون مبلغ چطوری محاسبه میشه

      1. ناشناس می گوید

        سلام سردبیر محترم شما چرا بعداز پرداخت عیدی به ۱۵ استان دیگه حرفی از عیدی بقیه نمیزنید وحرف بقیه استانها رو چاپ نمیکنید ویا به گوش مسئولین نمیرسانید

  3. مارک می گوید

    یاد مبارزات مارکس افتادم.!من اونموقع نبودم !اما اگر مبارزات مارکس وانگلس را مطالعه کنید !میبینید تقریبا فضای حاکم بر کارگر با اندک تفاوتی همان فضای ان زمان است .!او راه بجایی نبرد!؟ما هم راه به جایی نمی بریم .۴۰۰تومان اضافه کنید!جلسه بازی تمام! تصویب.ابلاغ.اجرا!

    1. علی می گوید

      اگر نتایج زحمات مارکس و انگلس را مطالعه کنید دیگر نمی گویید راه بجایی نبردند. شرایط کار آن زمان را با الان مقایسه کنید و به این پی می برید که این توفیقات بخش عمده اش مرهون دیدگاه های فلسفی و بویژه روحیه کنشگری آنها بود.

نظرات بسته شده است.