مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

طنز امروز- سنگ نبشته های میخی!

مخابرات ما (زبون دراز- طنز امروز) – گویند در میان آثار باستانی که اخیرا از ساختمان قدیمی (پست و تلگراف و تلفن) بدست آمده سنگی است که با خط میخی بر روی آن چیزهایی نوشته شده اما فقط عنوان آن تاکنون خوانده شده که در آن نوشته شده:  (مصوبه ۱۷ آذر) !

باستانشناسان می گویند احتمالا در سالهای استیلای بخش خصوصی بر ایرانیان، خصوصیان و دولتیان و عمله ها (همان کارگران امروز)  دور هم جمع شده اند و متنی با نام مصوبه ۱۷ آذر برای تغییر شرایط رعایا و عمله  نوشته اند.سپس این متن را برای رسیدن به نسل های آینده زیر خاک و پی ساختمان دفن کرده اند تا دیروز دوباره سر از خاک درآورد.

این دستاورد،باعث شده مدیران امروز مخابرات تصمیم بگیرند مصوبه جدید ۱۷ آذر را نیز به خط میخی روی سنگ حک کرده و سپس در کنار سنگ نبشته قبلی (هر دو را کنار هم بصورت دو قلو ) دفن کنند تا برای نسل های بعدی یادگار بماند.

1157780cookie-checkطنز امروز- سنگ نبشته های میخی!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. خبرنگار اعزامی به محل کشفیات باستانی،معصوم حمیدی نژاد می گوید

    باستان شناسان در پی کشف سنگ نوشته باستانی معروف به ” سنگ نوشته ۱۷ آذر ” از محل چاپارخانه ای قدیمی دوره هخامنشیان در پای کوه دماوند ، به ترجمه این اثر باستانی پرداختند .

    آنچه در ترجمه این سند مهم که به خط میخی و بر روی ورقه ای از طلای ناب حک شده است اهمیت دارد ، اثبات وجود سلسله (صدریان) را در آن زمان بعنوان حاکمان ارتباط (آنهم از نوع ارتباطی فراگیر!!!😂) در آن دوره تاریخی می باشد .
    تحقیقات بیشتر تاریخی در محل کشف لوح ۱۷ آذر ، نشان داد که در تشکیلات ارتباطی آن زمان قسمتهای اداری و اجرایی و کارکنانی که آن زمان برای (ارتباطی فراگیر!) کار میکردند ، چاپارچیان ! ، جاسوسان! ، سرخپوستان ! دودکار ! ، چاپارخانه داران ، ره بانان کابلی !😁(اصالتا اهل کابل ! ایران بودند ، آن قسمت از ایران را سده ها بعد بنام افغانستان جدا کردند ) ، کبوتر بازان ! (قسمتی از اداره پست تاریخی ! ) ، کبوتر خانه داران و… بودند .
    همچنین با کند و کاو در محل چاپارخانه باستانی دماوند ، باستان شناسان به دو گور باستانی کاملا سالم و در کنار هم دست یافتند ، این دو گور که هر دو دارای کتیبه از نوع سنگ مرمر می باشد که مشخص میکند مربوط به افرادی ثروتمند و دارای مقام بلند ! بوده اند .
    روی هر دو کتیبه سنگی نوشته هایی به خط میخی وجود دارد که باستان شناسان آنها را ترجمه کردند ، اولی مربوط به جوانی بوده که نوشته شده :
    (وزیر وزارت برید جوان ناکام ) ، ترجمه : وزیر وزارت پست جوان ناکام
    (آسمان آمدم ) ، ترجمه : آسمان آمدم !😊
    تحقیقات میدانی باستان شناسان نشان داد که وزیر جوان ناکام به فکر آسمان بوده پس یا به علم نجوم علاقه داشته و منجم بوده و یا اینکه طبق بعضی نظرات امروزی “باستان شناسان فضایی” از آسمان آمده بوده است و از موجودات فرازمینی (فضانوردان باستانی) بوده است .

    در سنگ قبر دوم نوشته شده :
    (صدر مقام عامل ارتباط فراگیر ) ، ترجمه : مدیرعامل ارتباط فراگیر!😁
    (زمین دریابم ) ، ترجمه : زمین دریاب مرا
    همان تحقیقات میدانی ثابت کرد که این مقام برجسته و صدرنشین!! پست و ارتباط آن زمان علاقه خاصی به زمین! داشته است ، و اهم کارش در باره زمین ها و املاک متعلق به چاپارخانه ها 😋 بوده است😁 .

    تحقیقات نشان داد که این دو مقامات عالیرتبه وزارت پست زمان هخامنشیان بوده اند و هر دو ارتباطی کاملا فراگیر !😀😁😂 با هم و در رابطه با لوح زرین ۱۷ آذر باستانی داشته اند و علاوه بر ارتباط اداری و سیاسی آن زمان ، با هم دوست بوده اند😋 .
    و این دوستی در گرمابه 😝و گلستان😜 و آسمان !!!و زمین!!! حیات و ممات ادامه داشته است .
    ادامه این گزارش مهم که تصادفا مربوط به تاریخ وزارت پست نیز می باشد بعدا ارسال خواهد شد
    خبرنگار اعزامی به محل کشفیات باستانی
    معصوم ! حمیدی نژاد
    ایران ، دددددددم آوند!😂😂

    1. پیرزن مخابراتی می گوید

      خدا خیرت بده ننه ، خبرنگار آثار باستانی که خنده ای در این روزای ولنتاین به لبان اووردی
      ننه این مخابرات عجب جایی و حکایتی شده ، اون زمونه که هنوز بازنشست نبودم و کمی جوونتر بودم که این خبرا نبود
      ننه این مدیرا کجا بودن که اینهمه بی هوا میتازونند
      ننه دلم برا همکار میسوزه ، برا خودم میسوزه ، همکارا که شاغلن و دسترنجشون و آینده خودشون و خانوادشونو فروختن و به جیب یه عده ریاکار ریختن ، منم بعد سی سال زحمت و کار الان تو گذران زندگی به سختی افتادم
      ننه تو کار روزگار بیرون شدم ، قرار بود وعضمون بهتر شه ، بدتر شد
      ننه قرار بود که اخلاقیات جامعه خوب شه ، همه بی اخلاق شدن
      ننه قرار بود که مسلمونی بیشتر شه ، یزیدی شدن که مدیرا
      میگن به ما چه ، این حرفای شوما چیه ، حرف حرف ماست شما یاغی و باقی و طاقی و نمدونم پر کلاغی …هستین
      میگن ما حق تعیین میکنیم نه قانون ، اصلا قانون ماییم
      ننه حیرانم بخدا ، نکنه راست میگن و ما نمدونم یاغی و…پرکلاغی هستیم و این آخر عمریه برام جهنم
      ننه نکنه ما بازنشسته های موسفید و شاغلای موخاکستری به این مدیر ظلم کردیم
      ننه نکنه ما به تعهدات خودمون عمل نکردیم اگه نکردیم پس چطور شرکت میچرخید ، نکنه خودبخود و اتومات بود یا خود مدیرا تموم کارا رو انجام دادن و ما چایی خوردیم فقط

      اگه ما کارامونو انجام دادیم عمرمونو گذاشتیم به مردم تو گرما و سرما خدمات دادیم پس اینا چی میگن
      این مدیرا نه حق واقعی که تو آیین نامشون هستو دادن ، نه حق بازنشسته رو وقت بازنشستگی دادن
      خوب تقصیر ندارن ننه دولت با قسطی دادن مخابرات به اونا ، اونا را بدعادت کرد ، از درآمد مخابرات خود قسطای مخابرات خرید ! شده را داد ، ببین چه قشنگه ننه
      حالام وایمیستن پولا تو بانک ، از سود سود ….سود پولایی که حق کارکنا و بازنشسته ها هست کم کم پول کارکنا را میدن ، به این میگن حق ! ننه افتاد !!
      شایدم بانک ضرر داره باش ملک میخرن و معامله میکنن و از یک هزارم سود پول خود کارکنا ، اونم با منت و باد تو غبغبا ! اونم وق که ارزش پولو بردن و شیره شو کشیدن میدن

      همکارای عزیز به من بگید ننه ،
      ننه ، کی خوبه کی بده ، والا من قاطی کردم شاید از پیریه
      کی مسلمونه کی نامسلمونه ؟
      کی آدمه کی شیطونه ؟
      کی آدمه کی آدم نیست؟
      ننه وقتم کمه ، دلم پر غمه ، زانوام لرزونه ، خودم پریشونه ، نکنه من گناهگارم و مدیرا بیگناه ؟ نکنه من بر جهنم ، بهشت اونا ؟
      به من بگو ننه

  2. م .م می گوید

    سر دبیر جان برای رسیدن به نسل های آینده زیر خاک و پی ساختمان دفن کرده اند تا دیروز دوباره سر از خاک درآورد
    یا نسل آینده ی مخابرات را خاک بر سر کند؟
    بسه دیگه خسته شدیم از وعده و وعید…
    شما خسته نشدین؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من هم خسته تر از شما.
      ولی ..میشه ازش گذشت؟

  3. ناشناس می گوید

    خدمت همکاران وبازنشستگان محترم عرض کنم
    ۱-مخابرات که به زمین وزمان بدهکار است چطور میشود قیمت سهام مخابرات در بورس به ۷۰۰ تومان برسد. این یعنی حبابی بودن بازار سرمایه (بورس)
    ۲- اگر قیمت واقعی وذاتی سهام اخابر مثلا ۶۰۰ تومان باشد و۲۰درصد سوددر نظر بگیریم باید EPS اخابر ۱۲۰۰ ریال باشد چرا EPS شرکت ۴۶۰ ریال است یعنی حباب ؟
    ۳-اگر قیمت واقعی اخابر مثلا ۷۰۰ تومان میباشد شرکت مخابرات باید در دوره سه ماهه تعدیل مثبت بدهد یعنی باید EPS ریال ۱۴۰۰ ریال باشد
    ۴-چرا شرکت مخابرات معوقه کارکنان وبازنشستگان از سال ۱۳۸۹ تاکنون را نمیدهد بند ۶ مصوبه هیئت محترم وزیران (هر آنچه زمان دولتی میگرفتیم ) را اجرائی نمیکند وفقط وقت کشی میکند شنبه جلسه است !! حالا میگویند چهار شنبه (فردا)جلسه است ؟؟؟؟ !!!!!!!!!
    ۵- وهزاران بدهکاری دیگر به کارکنان وبازنشستگان وادارات برق وآب وگاز و…………………………………
    ۶-قضاوت با کارکنان وبازنشستگان (خودم سهامدار مخابرات میباشم )؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. کوجه برار می گوید

    قدیما با میخ روی سنگ مینوشتن. یعنی آنچنان از حرفشون اطمینان داشتن که حتما عملی میشه که جرات اینون داشتن تا نوشته خودشون رو طوری بنویسن که از بین نره. حرف و عملشون یکی بود.
    امروزه روی یخ مینویسن…….
    برای آیندگان که هیچ ، برای زنده های در حال احتضار کنونی هم ثمره ای یا حتی حرفی امیدوارکننده وجود ندارد. بقولی گشتیم نبود، نگرد نیست.
    در تاریخ آیندگان ما هیچ جایی نخواهیم داشت جز درد و رنج و دروغ و دوروئی، دوروئی، دوروئی.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عجب حرف جالبی زدین

  5. کارمند کوچولو می گوید

    سلام میشه به زبون دراز بگین همون قسمتی رو که نوشته مصوبه ۱۷ آذر رو نشون بده یا جداگانه با خط میخی “مصوبه ۱۷ آذر” رو بنویسه
    ودوما این مصوبه آذر دفن شده رو برای نمایندگان شورای صنفی وتشکلات کارگری ترجمه کنه تا دوستان بتوانند از اون مصوبات استفاده کنند ودر مصوبه جدید۱۷ آذر ازش استفاده کنندتا وقتی سالهای بعد این مصوبه جدید نیز از زیر خاک در اومد همکاران اون زمانه بگن مصوبه دومی قویتر بوده نه اینکه ببینند مصوبه جدید عصر ما از مصوبه قدیمی ضعیف تر و سرکاری تر بوده . این کار رو به خود زبون دراز می سپرم تا در قرنهای بعدی اثری وذکر خیری هم از ایشون برای همکاران قرنهای بعد بشه

  6. Mummy17azar می گوید

    وبدینسان بود که هالیوود در پی کشف سنگ نبشته های میخی مخابرات ایران فیلم ۱۷امین اذر مومیایی دو قلو را بر پرده سینما برد.

  7. بازنشسته اخیر می گوید

    عالی بود خیلی خندیدم.

  8. شرکتی می گوید

    هیییییییییییییییییییییییییییییی حالا ببین هااااااااااا همش از اذر مونده ها تشبیه کردین به آثار باستانی پس قول مهندس صدری به خدمات اولی ها در آن شب تاریخی در صفحه اینستا گرام باید به چی شبیه بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟(ادرس دقیق داده شد چون مهندس عادت دارن میگن کی گفتم ؟ من قول دادم؟ کی ؟؟ چی؟؟؟ چی میگید اصلا؟؟؟ من کی ام ؟؟؟)

  9. ناشناس می گوید

    خیلی بی مزه بود یخ کنی

  10. کیوان می گوید

    خدا خیرت بده زبون دراز عزیز با این متن باتمام فشار کار وخستگی ازاول صبح تا به الان کمی لبخند روی لبمون نشست
    واقعا درست گفتید آقا اینو واسه آقای صدری حتما بفرستید براش جالبه بخدا شاید کمی به فکر فرو برند

    1. رصدگر می گوید

      حتما ارسال می کنیم. ممنون

نظرات بسته شده است.